Pædagoger og motorcykler
Fra : goggen

Dato : 16-08-01 16:35

Hej
jeg er en pædagog på 29, som vil høre om der er andre pædagoger der er vil
med mc. der vil være med til at mødes og køre fælles ture, evt en club for
pædagoger.
p.s jeg bor på vestfyn

Fra : goggen

Dato : 16-08-01 16:40

Fra : Asger Steffensen

Dato : 16-08-01 21:23

"goggen" <s,bent@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> med mc. der vil være med til at mødes og køre fælles ture, evt en club for

Hva f....
- jeg troede I kørte 2CV??
- men der findes jo forresten også motorcykler med tocylindrede, luftkølede
boxermotorerer....

Asger (ikke pædagog)
ZX-10 (ikke lilla)

Fra : goggen

Dato : 16-08-01 21:48

Hej Asger
Nej det er folkeskolelære der køre 2cv, jeg køre Suzuki gs500. Og fordi man
er Pædagog er det ikke ensbetydende med at man er kedlig, men med den cykel
må du da være ufaglært.

Fra : Steen Gruby

Dato : 16-08-01 21:58

On Thu, 16 Aug 2001 22:48:19 +0200, "goggen" <s,bent@get2net.dk>
wrote:

HIR!

>Nej det er folkeskolelære der køre 2cv, jeg køre Suzuki gs500. Og fordi man
>er Pædagog er det ikke ensbetydende med at man er kedlig, men med den cykel
>må du da være ufaglært.

Tilbage til skolebænken Asger )))))

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Karsten Olesen

Dato : 16-08-01 22:05

"Steen Gruby" <oz9zi@gruby.dk> skrev i en meddelelse

> Suzuki XN85 Turbo
> Yamaha XS500
> Ducati Paso 750
**************************

Hvad betyder dêt ?

Har du haft dem eller har du alle 3 nu ???

MVH

Fra : Steen Gruby

Dato : 16-08-01 22:11

On Thu, 16 Aug 2001 23:05:16 +0200, "Karsten Olesen" <gakke@email.dk>
wrote:

Hej Karsten

>Hvad betyder dêt ?
>
>Har du haft dem eller har du alle 3 nu ???

Jeg har dem alle tre -- på plader
(men ærligt - XS500 står til salg).

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Peter H. Hasselbalch

Dato : 16-08-01 22:12

Slog dig med 1 minut )

--
Mvh Peter HH
DMCN#2 - CBR600F4

Fra : Peter H. Hasselbalch

Dato : 16-08-01 22:09

> Har du haft dem eller har du alle 3 nu ???

Tjaaaa - nogen kan ikke få nok....
(næste år har Gruby nok 4.... - vinteren skal jo gå med noget...

--
Mvh Peter HH
DMCN#2 - CBR600F4

Fra : Steen Gruby

Dato : 16-08-01 22:36

On Thu, 16 Aug 2001 23:09:18 +0200, "Peter H. Hasselbalch"
<Peter@Hasselbalchs.dk> wrote:

Hej Peter.

>Tjaaaa - nogen kan ikke få nok....
>(næste år har Gruby nok 4.... - vinteren skal jo gå med noget...

Jeg er stadig ved at restaurere min NSU MAX fra 1956.
Og jeg håber at den er klar til næste season.
Den ligger stadig adskildt i værkstedet.
Motorblokken og gearkassen er samlet med nye lejer og pakninger.
Bremsetromler, topstykke og cylinder er sendt til glasblæsning.
Der ligger nye fælge og eger til den og venter.
Stellet ligner stadig shit.
Jeg har et makro problem med at få støddæmperne ud af forgaffel og
stel - det har jeg stadig ikke løst
Men da jeg må indrømme at jeg er arbejdsramt i middelsvær grad for
tiden kniber det med til til at skrue.
Faktisk er min samvittighed sort som kul.
Paso'en skal have stillet ventiler - jeg har faktisk overskredet
serviceintervallet på den front.
Til gengæld har den fået kulfiberpotter med et 50 mm hul lig igennem -
den har fået verdens fineste Ducati lyd.
En tur i rullefeltet og et par nye dysser i den fordømte sag af en
Weber karburator og den spinder som en mis - omend med en lidt voldsom
lyd )))
Og det bliver heller ikke til meget med køreriet
Godt nok har jeg kørt til og fra jobbet de sidste dage, men der ikke
meget motivation til "fun driving" når det er morgen mylder og man
kører hjem kl. lort.
Men den posetive side er dog, at jeg tager turen på de små veje over
Veksø, Hove, Sengeløse til Tåstrup.
Det er en kanon måde at slappe af på .
Jeg håber at komme med til Anderstorp næste banedag, men igen:
Ud af de fire dage jeg har tilmeldt mig er det lykkedes at komme med
een gang . shit happens
Turboen har kun tilbagelagt ca. 300 Km i år, Pasoen ca. 2000 og XS500
har ikke rørt sig ud af stedet de sidste to år.
Men hvad pokker - det bliver vel normale tilstande igen en dag .-)
Og til vinter skal der skrues!

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Peter H. Hasselbalch

Dato : 16-08-01 22:00

> [...]
man
> er Pædagog er det ikke ensbetydende med at man er kedlig, men med den

Hej Bent/goggen
Velkommen til Dk.fritid.motorcykel.
Jeg forstår din forespørgsel om ligesindede, men jeg forstår ikke dit svar
til Asger.
Han skriver en morsomhed (bemærk smileys flere steder) og du replicerer med
en bemærkning om at pædagoger ikke behøver være kedelige og at ufaglærte
kører ZX-10?!
D.F.M. er kendt for en - til tider - frisk/drilsk tone. Kun meget få
meddelelser herinde er decideret ondskabsfulde/hadefulde - husk det.

Noget andet er at du bør svare under det du citerer. (pæn henstilling)

Håber du finder nogen at køre med, selv om jeg normalt ikke forbinder
MC-kørsel med faggrupper, men med interessen for MC'ere.
Der er jævnligt nogen der indkalder til fællesture her i gruppen - check det
og se om der ikke skulle være nogen du har lyst til at køre med ved sådan en
lejlighed.

--
Mvh Peter HH
DMCN#2 - CBR600F4

Fra : goggen

Dato : 16-08-01 22:14

Det var ment som en spøg ok-.
Det er vel ikke mere ondskabsfuld at sige at en ufaglært køre zx-10, end at
pædagoger køre 2cv eller motortykel medluftkølet boksemotore.Det kan også
være mig der er sibbet.

Fra : Peter H. Hasselbalch

Dato : 16-08-01 22:17

> Det var ment som en spøg ok-.
Helt ok!

> [...]
at
> pædagoger køre 2cv eller motortykel medluftkølet boksemotore.Det kan også
Nøøøøø - men det _er_ jo sådan at pædagoger pr definition bærer lilla
partisanerklud og kører 2CV
Men jeg kan jo være ligeglad - lige indtil nogen ribber op i hvem der kører
Honda... for DET passer IKKE (næsten uanset hvad der påstås)

Gute Farht!
--
Mvh Peter HH
DMCN#2 - CBR600F4

Fra : Morten Juel

Dato : 16-08-01 22:31

> Men jeg kan jo være ligeglad - lige indtil nogen ribber op i hvem der
kører
> Honda... for DET passer IKKE (næsten uanset hvad der påstås)

HEHE DET VED JEG GODT HVEM DER GØR!! !

Mvh
Morten **som ellers godt kunne tænke sig en Honda CB500 eller CBR600 **

Fra : Adam Christensen

Dato : 17-08-01 07:55

"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Morten **som ellers godt kunne tænke sig en Honda CB500 eller CBR600 **

Det kan man da kalde et bredt ønske!

--
Adam
SV650S

Fra : Pein

Dato : 17-08-01 20:42

Morten Juel skrev ...

>HEHE DET VED JEG GODT HVEM DER GØR!! !

Hvad var det nu liiige du kørte på i Sverige på offroadturen

Mvh. Pein

Fra : Mads Lund

Dato : 17-08-01 07:31

> Håber du finder nogen at køre med, selv om jeg normalt ikke forbinder
> MC-kørsel med faggrupper, men med interessen for MC'ere.

Hvilket fint er eksemplificeret blandt dem vi kører ræs med. Da vi netop har
fået en jagerpilot kom vi til at snakke om professioner hos de aktive RRN
medlemmer. Listen tæller bl.a:
Smed, Lærestuderende, Civil ingeniør, Systemadm., Salgschef (Betonsælger i
daglig tale , Boghandler, IT konsulent, Jagerpilot, Flymekanikker + det
løse.

Så der er ikke mange opgaver vi ikke kan løse. Vi mangler dog stadig nogen
med medicinsk baggrund til løbsforberedelserne , samt et par fotomodeller
til det kommercielle(ud over Mikkel, historie følger hvis han ikke betaler
løsesummen for negativet

Mads Lund
Ninja9RT
GS750 (der lige har været startet)
RS125RR
og forhåbentlig kommer der en XL350R til i weekenden.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 17-08-01 09:48

Mads Lund <Mads.L@Martin.dk> wrote in article
<qQ2f7.8$XT1.1172@news.get2net.dk>...
> ...samt et par fotomodeller
> til det kommercielle(ud over Mikkel, historie følger hvis han ikke
betaler
> løsesummen for negativet

Du får ikke en krone, da jeg netop har adopteret politikken med ikke at
forhandle med terrorister

--
Mikkel (heller ikke pædagog)
MZ 251 (pædagogisk)

Fra : boe

Dato : 17-08-01 09:58

"Mikkel Christensen" <mikkelx-xchristensen@mail1.stofaxnet.dk> wrote in
message news:01c126f9$3edf2c50
> betaler
>
> Du får ikke en krone, da jeg netop har adopteret politikken med ikke at
> forhandle med terrorister

Det er en meget nonchalant holdning, al den stund at de, der normalt
tillader sig denne holdning, normalt ikke er de samme, som eventuelle
terrorhandlinger går ud over. Jeg forstår, at det forholder sig omvendt her?

Bo, VF1000F

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 17-08-01 13:05

boe <bem@NOSPAMbellesystems.com> wrote in article
<9limai$4kf$1@sunsite.dk>...
> [...]
> tillader sig denne holdning, normalt ikke er de samme, som eventuelle
> terrorhandlinger går ud over. Jeg forstår, at det forholder sig omvendt

Ja, men har man først givet efter en gang, så ruller lavinen...
hellere tage tæskene nu, og samtidig signalere til omverdnen at jeg ikke
kan afpresses

Det var også noget skidt at mit jomfrustyrt skulle blive så vel
dokumenteret. Men det involverer et venstresving, komplet med brøndæksel og
et baghjul der ikke ville hænge ved. Ryst det sammen med en fotograf med et
digi kamera på indersiden af svinget, og et violá...: Et styks actionfoto
med mig og knallerten glidende på siden og arme og ben der flagrer rundt
til alle sider Jeg slap med et par ridser på støvler, læderdragt og
handsker. Desværre blev der slidt et lille hul i handskerne, så nu må jeg
vel hellere ud og investere i nye. Kæresten siger nemlig at det jo kun er
mig selv jeg snyder ved at køre med dem, og alle mine argumenter om at
handsker er dyre blev dermed fejet elegant af bordet... Hun er sgudda også
så fornuftig...

Knallerten slap med en brækket fodhviler konsol, samt et knækket
koblingsgreb.

Desværre har jeg ikke selv fået billedet endnu, men det skal da klart
forstørres, indrammes og bruges til julegave til hele familien

--
Mikkel

Fra : Søren L Hansen

Dato : 17-08-01 13:11

Mikkel Christensen <mikkelx-xchristensen@mail1.stofaxnet.dk> wrote in
article
> et baghjul der ikke ville hænge ved. Ryst det sammen med en fotograf med
et
> digi kamera på indersiden af svinget,

Hov, jeg fik lige en sjov ide. Er der nogen der kan lodde et digikamera og
en bevægelsesføler sammen, så kan man sætte stadset op på stativ, og få et
billede hver gang man kommer forbi. OFor os der er vilde med billeder hvor
vi hænger i luften vil det være et herligt stykke legetøj!

Men da godt du ikke kom galt af sted...
--
Søren
lindholt@person.dk

Fra : Søren L Hansen

Dato : 17-08-01 13:13

Søren L Hansen <lindholt@REMOVETHISperson.dk> wrote in article

> [...]
hvor
> vi hænger i luften vil det være et herligt stykke legetøj!

Og lad mig tilføje: Bare la´ vær, de fleste jeg kender incl. mig selv vil
være VILDE med at have billeder af egne styrt!!
--
Søren

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 17-08-01 13:26

Søren L Hansen <lindholt@REMOVETHISperson.dk> wrote in article
<01c12715$f2903ca0$8c7610ac@pc4148>...

> Og lad mig tilføje: Bare la´ vær, de fleste jeg kender incl. mig selv vil
> være VILDE med at have billeder af egne styrt!!

Hehe, den morbide fascination af ulykker er ganske legal, når man selv har
hovedrollen
Jeg glæder mig også som et lille barn til at se billedet.

--
Mikkel

Fra : A. Anonym

Dato : 17-08-01 17:15

> [...]
> billede hver gang man kommer forbi. OFor os der er vilde med billeder hvor
> vi hænger i luften vil det være et herligt stykke legetøj!

Du tager en bærbar computer og et webcam og den rette software (følger med
bl.a. Logitechs webcams). Så tager den billede (eller video) hver gang der
er aktivitet.

Fra : Anneli

Dato : 17-08-01 22:01

"Mikkel Christensen" <mikkelx-xchristensen@mail1.stofaxnet.dk> skrev i en
meddelelse news:01c126f9$3edf2c50$f319a8c0@pc2651...

> MZ 251 (pædagogisk)
Skulle der ikke have stået "uden for pædagogisk rækkevidde"? ;0)

Anneli - pædagog med Savage :0)

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 18-08-01 10:25

Anneli <anneli_jensen@yahoo.dk> wrote in article
<9lk23i$51$1@sunsite.dk>...
> "Mikkel Christensen" <mikkelx-xchristensen@mail1.stofaxnet.dk> skrev i en
> meddelelse news:01c126f9$3edf2c50$f319a8c0@pc2651...

> Skulle der ikke have stået "uden for pædagogisk rækkevidde"? ;0)

Hehe, nej den virker faktisk enormt opdragende på mig for tiden. Pga. en
karburator med en lidt 'løs konfiguration' vil den kun køre omkring 10
km/l, så jeg er faktisk begyndt at _gå_ ned at handle... Men ham
prøjseren jeg har bestilt nye dele ved har f*cked mig et par gange nu, så
jeg tvivler på de nogen sinde kommer :-/
Så i stedet for at få den til at gå ordentligt har vi nu besluttet at smide
nogle bredere fælge på, samt lave en oplagt udstødning Mads (Lund) og
Per P mener godt de kan få en effektpotte fra en cross maskine til at
passe...

Hmmm... uden for pædagogisk rækkevidde er vist egentlig meget passende
alligevel

--
Mikkel

Fra : Søren L Hansen

Dato : 20-08-01 08:32

> [...]
> passe...
>
> Hmmm... uden for pædagogisk rækkevidde er vist egentlig meget passende

MZ 251 SuperMotard! Den skal jeg se...

Fra : boe

Dato : 17-08-01 10:00

"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk> wrote in message
<snip>
> til det kommercielle(ud over Mikkel, historie følger hvis han ikke betaler
> løsesummen for negativet

Da Mikkel nu blankt har afslået enhver forhandling, imødeser vi en snarlig
frigivelse af oplysningerne, incl. evt. billedmateriale!

Bo, VF1000F

Fra : Asger Steffensen

Dato : 18-08-01 20:52

> [...]
man
> er Pædagog er det ikke ensbetydende med at man er kedlig, men med den

Jeg skal da lige love for at jeg fik startet en debat her....
Lad mig lige slå fast at jeg intet har mod hverken pædagoger, eller
luftkølede boxere af nogen art. Det var ment som en morsomhed, derfor brugte
jeg også flere smileys.
Jeg forstår ikke helt koblingen mellem ZX-10 og ufaglærte, men pyt - vi må
håbe at der ikke er nogen ufaglærte der er blevet fornærmede.

Asger
ZX-10
XS500

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 16-08-01 22:01

Asger Steffensen wrote:

> Hva f....
> - jeg troede I kørte 2CV??
> - men der findes jo forresten også motorcykler med tocylindrede, luftkølede
> boxermotorerer....

Hva' fa'en, så er man så'rn slaws pædagog?. ))

Ib Jakobsen

NIMBUS '39 med sidevogn
BSA M22 '39 twinport
BMW R80/7 engang med sidevogn

Fra : Anneli

Dato : 16-08-01 22:36

"Asger Steffensen" <ast@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hva f....
> - jeg troede I kørte 2CV??

LOL!!!! ;0) De tider er vist forbi; jeg kender ikke en eneste pædagog med
2CV, men en masse med gamle, sjove biler - og en del på MC :0)

> Asger (ikke pædagog)
> ZX-10 (ikke lilla)

Stor hilsen Anneli - pædagog
med Savage - næsten lilla
og Jawa - grim, grøn og gammel :0)

Fra : Bo Stilling Christia~

Dato : 17-08-01 07:34

> LOL!!!! ;0) De tider er vist forbi; jeg kender ikke en eneste pædagog med
> 2CV, men en masse med gamle, sjove biler - og en del på MC :0)

> [...]
Det ligger vel i sagens natur, at gamle biler er spændende og sjove, mens
nye egentlig er kedelige. Jeg havde engang en gammel men unik bil - den
kendte folk mig i. Nu har jeg en nyere grå fiat - lige som alle andre. Jeg
har nogen gange tænkt på at male nogle store røde pletter eller lignende på
den for at fjerne kedeligheden.

Det her er egenelig en meget interessant diskussion ... hvem samler op på
statistik med mærke, farve og faggruppe.

Hilsen

Bo Stilling Christiansen (civilingeniør - IT)
MC: Yamaha DT-250 MX 1980 (soft og hvid og rusten)
Madkasse: Fiat grå 1992 (købt brugt, derfor kunne jeg ikke selv bestemme
farven)
Kone: Pædagog (kune ikke drømme om at bruge lilla ble - og jeg tror heller
ikke jeg kunne overbevise hende om en 2CV - selv om jeg godt kunne tænke
mig én - måske lige modsat nogles fordomme)

Fra : Brian Lænø

Dato : 18-08-01 12:43

"Bo Stilling Christiansen" skrev
> [...]

> Hilsen
>
> Bo Stilling Christiansen (civilingeniør - IT)
> MC: Yamaha DT-250 MX 1980 (soft og hvid og rusten)

Soft og hvid og rusten, er det en af de nye struktur malinger?

Jeg tror ikke der er nogen sammenhæng imellem mc og faggruppe.
Den eneste sammenhæng er nok, at de dyre (store) touring og chopper modeller
ejes af aldersgruppen 30+, men igen ingen sammenhæng med nogen faggruppe.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Armand

Dato : 17-08-01 17:41

> [...]
> Hva f.... - jeg troede I kørte 2CV??
> - men der findes jo forresten også motorcykler med tocylindrede,

- - - Og heller ikke særlig pædagogisk!

--
Armand.

Fra : Morten Juel

Dato : 16-08-01 22:29

> jeg er en pædagog på 29, som vil høre om der er andre pædagoger der er vil
> med mc. der vil være med til at mødes og køre fælles ture, evt en club for
> pædagoger.
Hvorfor dog det ? det sjove er da at møde forskellige folk, med vidt
forskellige baggrunde, og så ha den fælles interesse, eller køreglæde ved at
ha MC, nogle kan/tør/vil/gidder ikke skrue, hvorimod at nogle af os kaster
os i lag med at skille alt af, og fordi nogle kan skrue og nogle ikke kan,
det har jo intet at sige, så er de måske bedre til at køre eller noget
andet, bare interessen for vores elskede 2hjulere er der ) Det er det der
er humlen, ikke om dem jeg køre med er IT-"nørd" som mig selv bare
interessen for MC er der )

Mvh
Morten **som gerne vil køre med pædagoger, bare de ikke begynder at
analysere mig, der står jeg sq af !**