Cyklen stjålet- forsikring igang - og hvad~
Fra : Møffe

Dato : 10-08-01 19:26

Hej NG.

Præsentationen først. Mit navn er Thomas og jeg har fulgt meget med i NG'n
igennem en del år som Voy...VOu....VÅJØR...(fanden havde fransk :) .
Først og fremmest .... Stor respekt for den fine og konstruktive
tone...Dernæst...MIn cykel er stjålet....Buhhwæææææ.
Nå, men efter at chokket havde lagt sig, politianmeldelse og ligende er på
plads...med andre forsikringsagtige ord " 30 Dage senere " .
Hvad så nu ???

Jeg ville meget gerne have hvis der var nogen der havde erfaringer fra
lignende sager.
Her er lidt fakta :

Forsikring: Top DK fuld kasko og hele baduljen (dog 20% selvrisiko...suk)
Cykel : Købt fra ny i '99 Suk Gsx 600 F med ca. 14½ Kilo på klokken.
Alt var i orden da den blev stjålet..."ratlås" og skivebremselås.

Mine spørgsmål:

Er der nogen kvalificerede gæt på hvad jeg kan forvente at den mistede cykel
bliver vuderet til ?
Har jeg nogen mulighed for at kræve en tilsvarende cykel istedet for penge
(naturligvis ex. selvrisiko)
eller er det Flop DK's suveræne beslutning ?
Nogle sidste gode råd inden han kaster sig ud blandt de cyklistspisende
rovdyr ??

M.v.H
Thomas Frøsig
- jeg savner min røde cykel (Ibens lettere omskrevet :)