/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Dominator dominerer min pengepung :-(
Fra : Ib


Dato : 13-11-11 21:42

Dominatoren var begyndt at lyde som om den trængte til en ny knastkæde
(bedømt af en tømrer....mig selv) Jeg finder en mekaniker der af andre er
blevet anbefalet. Hondaen bliver skilt ad og rapporten er nedslående: Det er
ikke knastkæden, men knastakslen og vippearmene der er færdige, man kan få
et tommestokled ind mellem knasterne og vippearmene og desuden er midten på
topstykket hvor knastakslen "ligger" også ramt. Mekanikeren mente at det
måske var manglende smøring, selvom der så ud til at være olie nok ved
knasterne, måske oliepumpen, men det finder jeg måske ikke ud af. Jeg har
undersøgt priserne på reservedele til Dominatoren, og det begyndte at ligne
en afmelding hos Skat (eller Motorkontoret eller hvad det nu hedder nu om
dage....)
Ebay var løsningen, i Berlin står der en motor der en del år nyere end min
og har gået en del færre kilometre (min er fra -94 og har kørt 95000 men den
nye er fra 2000 og har kørt 34000). Jeg vandt auktionen, hvilket kan være
fordi jeg har budt for meget, men jeg er nu godt tilfreds og når jeg nu var
igang købte jeg også lige en "zusatzõhlkuhler" fra samme sælger. Samlet skal
jeg give 4200 kr, ca.
Samlet set er jeg nu oppe på at have investeret ca 23000 kr incl.
indkøbspris for en maskine fra 1994.....ikke billigt, men alt spas koster
vel lidt kasse !!! Måske skal jeg til Berlin på torsdag og hente
vidunderet og jeg håber at sælgerens løfter holder vand (olie!!) Jeg har i
de sidste ca 3 uger manglet min Dominator helt vildt, tørvejr og
temperaturer over 0, genialt kørevejr, men ikke i en kedelig låneBerlingo
1,4....den er godt nok tørstig.
En anden ting, der er kommet ud af at have haft Dominatoren på værksted, er
at have fundet ud af at der mangler en eller anden dims, der sørger for at
lufte lidt ud, i forbindelse med start, så startermotoren kan tørne motoren.
Det har godt nok undret mig at den nogle gange var noget uvillig, til at
sparke cylinderen igang, men jeg skønnede at det var fordi den manglede
strøm, ladning.
Konklusionen på dette Honda-eventyr må være at nu har jeg tilsyneladende
fået løst de problemer der var på den, men den kan ikke køre endnu. Nu
glæder jeg mig til at få afleveret min nye motor til mekanikeren, så den
(jeg) kan komme ud at køre igen. Ud at køre med en motor(generator) der kan
lade, med nye baghjulslejer og en repareret kåbedel der ikke længere er
revnet

--

Ib


 
 
Ukendt (14-11-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-11-11 03:24

Den 13-11-2011 21:41, Ib skrev:
> Dominatoren var begyndt at lyde som om den trængte til en ny knastkæde
> (bedømt af en tømrer....mig selv) Jeg finder en mekaniker der af andre
> er blevet anbefalet. Hondaen bliver skilt ad og rapporten er nedslående:
> Det er ikke knastkæden, men knastakslen og vippearmene der er færdige,
> man kan få et tommestokled ind mellem knasterne og vippearmene og
> desuden er midten på topstykket hvor knastakslen "ligger" også ramt.
> Mekanikeren mente at det måske var manglende smøring, selvom der så ud
> til at være olie nok ved knasterne, måske oliepumpen, men det finder jeg
> måske ikke ud af. Jeg har undersøgt priserne på reservedele til
> Dominatoren, og det begyndte at ligne en afmelding hos Skat (eller
> Motorkontoret eller hvad det nu hedder nu om dage....)
> Ebay var løsningen, i Berlin står der en motor der en del år nyere end
> min og har gået en del færre kilometre (min er fra -94 og har kørt 95000
> men den nye er fra 2000 og har kørt 34000). Jeg vandt auktionen, hvilket
> kan være fordi jeg har budt for meget, men jeg er nu godt tilfreds og
> når jeg nu var igang købte jeg også lige en "zusatzõhlkuhler" fra samme
> sælger. Samlet skal jeg give 4200 kr, ca.
> Samlet set er jeg nu oppe på at have investeret ca 23000 kr incl.
> indkøbspris for en maskine fra 1994.....ikke billigt, men alt spas
> koster vel lidt kasse !!! Måske skal jeg til Berlin på torsdag og
> hente vidunderet og jeg håber at sælgerens løfter holder vand (olie!!)
> Jeg har i de sidste ca 3 uger manglet min Dominator helt vildt, tørvejr
> og temperaturer over 0, genialt kørevejr, men ikke i en kedelig
> låneBerlingo 1,4....den er godt nok tørstig.
> En anden ting, der er kommet ud af at have haft Dominatoren på værksted,
> er at have fundet ud af at der mangler en eller anden dims, der sørger
> for at lufte lidt ud, i forbindelse med start, så startermotoren kan
> tørne motoren. Det har godt nok undret mig at den nogle gange var noget
> uvillig, til at sparke cylinderen igang, men jeg skønnede at det var
> fordi den manglede strøm, ladning.
> Konklusionen på dette Honda-eventyr må være at nu har jeg tilsyneladende
> fået løst de problemer der var på den, men den kan ikke køre endnu. Nu
> glæder jeg mig til at få afleveret min nye motor til mekanikeren, så den
> (jeg) kan komme ud at køre igen. Ud at køre med en motor(generator) der
> kan lade, med nye baghjulslejer og en repareret kåbedel der ikke længere
> er revnet
>

Og så kan du gå og vente på det næste der går i stykker...
Havde det ikke været billigere at lease en helt ny? Den har da garanti
og tit er serviceeftersyn også med i prisen.

Ukendt (14-11-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-11-11 06:14


>> Konklusionen på dette Honda-eventyr må være at nu har jeg tilsyneladende
>> fået løst de problemer der var på den, men den kan ikke køre endnu. Nu
>> glæder jeg mig til at få afleveret min nye motor til mekanikeren, så den
>> (jeg) kan komme ud at køre igen. Ud at køre med en motor(generator) der
>> kan lade, med nye baghjulslejer og en repareret kåbedel der ikke længere
>> er revnet
>>
>
> Og så kan du gå og vente på det næste der går i stykker...
> Havde det ikke været billigere at lease en helt ny? Den har da garanti og
> tit er serviceeftersyn også med i prisen.

Det var dog en negativ svar. For den den står i kan der sikkert ikke leases
en ny i 1 år.
Nu hvor de ting er og bliver lavet, kommer den sikkert til at køre i mange
år
uden de store problemer.
Held og lykke med din cykel.
Hygge PD CBR1100t


Ukendt (14-11-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-11-11 10:22

On Sun, 13 Nov 2011 21:41:30 +0100, "Ib" <Ib@røvballe-bredsten.dk>
wrote:

cut en lang historie..
>Konklusionen på dette Honda-eventyr må være at nu har jeg tilsyneladende
>fået løst de problemer der var på den, men den kan ikke køre endnu. Nu
>glæder jeg mig til at få afleveret min nye motor til mekanikeren, så den
>(jeg) kan komme ud at køre igen. Ud at køre med en motor(generator) der kan
>lade, med nye baghjulslejer og en repareret kåbedel der ikke længere er
>revnet

Hej ja jeg har også været en tur gemmen helved med min CBX750F 88`

Med glæder mig til næste sæson, hvor den gerne skullle være klar igen.
Også med ny motor og meget andet.

Og damn hvor er det en fed fornemelse at vide alle dele er skiftet.
Næsten som og få en ny model :)

Held og Lykke Ib
Skal nok blive en god næste sæson

Mvh.
Poul-M Olsen
CBX750F 88" ( under Renovering)
VF750 87" ( Til låns )

Hekto (14-11-2011)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 14-11-11 02:24

Det er sådan set listen over alle kendte problemer med Hånda' eencylindrede motor.

Den automatiske 'snøfteventil-dimmer' er centrifugaldeaktiveret. D.v.s. den slår fra når omdrejningerne stiger til tomgang efter start. Dog kan den drille så man er nødt til at justere spillerummet lidt større end angivet.

Smøringen er ikke tilstrækkelig efter start. Olien er længe om at komme op til toppen, og der findes forskellige modifikationer der kan løse problemet - søg på nettet.

Der er lidt flere småtterier der kunne være bedre på den motor, og nettet er fuldt af forbedringer. Richard har sikkert nogle gode links?

Jeg har 'nærstuderet' sådan en motor en vinters tid - det var rigeligt.

--

/Hekto

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste