|
| Benzinslugere Fra : AS |
Dato : 24-10-11 18:56 |
| | |
Klaus D. Mikkelsen (24-10-2011)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 24-10-11 21:52 |
|
AS skriver:
>
> Jeg ser, at det er stille om denne emne. Hvad synes befolkning om denne
> forbedring af bilisternes liv?
Ganske fint, min energiklasse B bil, vil stige i brugtvognsværdi....
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Min egen hjemmeside: http://www.moppe.dk
Forum om modeltog og tog i 1:1: http://www.baneforum.dk
| |
Armand (25-10-2011)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 25-10-11 18:15 |
|
Den 24-10-2011 22:52, Klaus D. Mikkelsen skrev:
> AS skriver:
>>
>> Jeg ser, at det er stille om denne emne. Hvad synes befolkning om denne
>> forbedring af bilisternes liv?
>
> Ganske fint, min energiklasse B bil, vil stige i brugtvognsværdi....
>
Jeg tror snarere at det bliver de brugte bensinslugere der bliver
populære, ihvertfald igennem en periode.
Og hvis det ender som også nævnt, så bliver energiklasse A'erne
forfordelt i samme grad, hvorved at brugte B'erne næppe bliver særligt
eftertragtede :-/
--
Armand.
| |
AS (25-10-2011)
| Kommentar Fra : AS |
Dato : 25-10-11 20:03 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
news:4EA5CFF2.E09841B7@du.kan.finde.den...
>
> Ganske fint, min energiklasse B bil, vil stige i brugtvognsværdi....
Så vil jeg sporge. Hvor meget har du tænkt at tjene på det, når den bliver
træt og skal sælges?
| |
Klaus D. Mikkelsen (25-10-2011)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 25-10-11 20:19 |
| | |
Henrik B. (24-10-2011)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 24-10-11 22:19 |
| | |
Ib Jakobsen (25-10-2011)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 25-10-11 06:51 |
|
Den 24-10-2011 23:18, Henrik B. skrev:
>
>
> Står det til Sos'erne, skal vi åbenbart alle til at køre rundt i små
> lorteæsker - uanset om man er fire, fem eller seks i familien.
Så er det da godt at EB bringer denne:
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1644835.ece
Det må da gøre et vist indtryk på beslutningstagerne.
--
MVH
Ib Jakobsen
| |
alexbo (25-10-2011)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 25-10-11 09:02 |
|
"Ib Jakobsen" skrev
> http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1644835.ece
"En mellemklassebil som en Opel Olympia Rekord fra 1959 var 4,2 meter lang,
163 cm bred og vejede blot 1.000 kg. En nutidssvarende Opel Insignia er 490
cm meter lang, 186 cm bred og vejer mellem 1,7 og 1,9 ton."
Det er da en tåbelig sammenligning, en Opel Corsa er stort set som en
Olympia.
En Opel Insignia er nogenlunde som en Admiral fra 1937, den var 5,3 meter
lang 1,8m bred og vejede 1600 kg.
Forøvrigt har vi i forvejen både rabat og ekstraafgift for henholdsvis lille
og stort forbrug.
Stk. 2. For benzindrevne personbiler nedsættes afgiften efter stk. 1, nr. 2,
med 4.000 kr. for hver kilometer, bilen tilbagelægger ud over 16 km pr.
liter brændstof. For dieseldrevne personbiler nedsættes afgiften efter stk.
1, nr. 2, med 4.000 kr. for hver kilometer, bilen tilbagelægger ud over 18
km pr. liter brændstof.
Stk. 3. For benzindrevne personbiler forhøjes afgiften efter stk. 1, nr. 2,
med 1.000 kr. for hver kilometer, bilen tilbagelægger mindre end 16 km pr.
liter brændstof. For dieseldrevne personbiler forhøjes afgiften efter stk.
1, nr. 2, med 1.000 kr. for hver kilometer, bilen tilbagelægger mindre end
18 km pr. liter brændstof.
De beløb kan man da bare justere på i stedet for en fordobling af afgift ved
en skillelinie hvor 1 km/l er forskellen på halv og dobbelt afgift.
Jeg tror ikke man skal tage det så alvorligt, næsten hver dag kommer der
sådanne udmeldinger, brændstofpriser, afgifter, det ene og det andet, det
viser sig jo altid at det går nogenlunde alligevel.
Bilerne er jo i forvejen meget billigere i dag end i 1957
mvh
Alex Christensen
| |
Bjørn J. (25-10-2011)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 25-10-11 09:06 |
|
"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
news:4ea66ce0$0$290$14726298@news.sunsite.dk...
KLIP
>> http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1644835.ece
>
> "En mellemklassebil som en Opel Olympia Rekord fra 1959 var 4,2 meter
> lang,
> 163 cm bred og vejede blot 1.000 kg. En nutidssvarende Opel Insignia er
> 490
> cm meter lang, 186 cm bred og vejer mellem 1,7 og 1,9 ton."
>
> Det er da en tåbelig sammenligning, en Opel Corsa er stort set som en
> Olympia.
> En Opel Insignia er nogenlunde som en Admiral fra 1937, den var 5,3 meter
> lang 1,8m bred og vejede 1600 kg.
>
> Forøvrigt har vi i forvejen både rabat og ekstraafgift for henholdsvis
> lille
> og stort forbrug.
>
> Stk. 2. For benzindrevne personbiler nedsættes afgiften efter stk. 1, nr.
> 2,
> med 4.000 kr. for hver kilometer, bilen tilbagelægger ud over 16 km pr.
> liter brændstof. For dieseldrevne personbiler nedsættes afgiften efter
> stk.
> 1, nr. 2, med 4.000 kr. for hver kilometer, bilen tilbagelægger ud over 18
> km pr. liter brændstof.
> Stk. 3. For benzindrevne personbiler forhøjes afgiften efter stk. 1, nr.
> 2,
> med 1.000 kr. for hver kilometer, bilen tilbagelægger mindre end 16 km pr.
> liter brændstof. For dieseldrevne personbiler forhøjes afgiften efter stk.
> 1, nr. 2, med 1.000 kr. for hver kilometer, bilen tilbagelægger mindre end
> 18 km pr. liter brændstof.
>
> De beløb kan man da bare justere på i stedet for en fordobling af afgift
> ved
> en skillelinie hvor 1 km/l er forskellen på halv og dobbelt afgift.
>
> Jeg tror ikke man skal tage det så alvorligt, næsten hver dag kommer der
> sådanne udmeldinger, brændstofpriser, afgifter, det ene og det andet, det
> viser sig jo altid at det går nogenlunde alligevel.
Endnu et løfte.......hvor man skal kunne tælle til 90 (som eneste kreterie)
for at blive statsminister.
--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !
| |
Armand (26-10-2011)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 26-10-11 15:48 |
|
Den 25-10-2011 10:01, alexbo skrev:
>
>
> Det er da en tåbelig sammenligning, en Opel Corsa er stort set som en
> Olympia.
> En Opel Insignia er nogenlunde som en Admiral fra 1937, den var 5,3 meter
> lang 1,8m bred og vejede 1600 kg.
>
Måske nok, men Astra'en er nu engang transformationen af Kadett, og prøv
lige at se hvor klein sådan en kadett A var!
Problemet kan også anskues ud fra størrelsen af garagerne: Sådan en
60'er garage bliver meget ofte hensat til at være redkabsskur fordi
bredden slet ikke matcher bredden af størstedelen af dagens biler
En kammerats forældre erstattede i '95 deres veltjente Fiat 127 med den
dengang nye Megane 1. som ellers er noget klein i forhold til dagens
model (á 11 cm bredere). Ikke desto mindre kunne den kun lige akkurat
klemmes ind gennem porten, dvs. efter en grundig oprydning både langs
væggene og gavlen.
De er nu fraflyttet og de nuværende ejere har brolagt hele forhaven til
at parkere på, hvilket må være fordi garagen er ubrugelig smal til déres
bil, som jeg dog ikke lige husker størrelse/model på.
Som motorcyklist har jeg forelsket mig i de gamle villaer der har
kældergarage, netop fordi de har værdi til motorcykebrug men ikke for
den gængse bilist. Alle jeg hidtil har holdt øje med har fået muret
porten til efter ejerskifte hvorefter der ofte er rejst en carport på
den opfyldte nedkørsel.
Joo, bilerne ér blevet større.
Og efter at Mercedes hårdnakket valgte at vedblive med at udnytte deres
bilers høje egenvægt som en sikkerhedsfaktor, har stort set resten af
bilmarkedet fulgt med, hvorved at dagens biler også er betragteligt tungere!
I nævnte tilfælde vejede Megane 1: 1055kg mod 12-7'erens: 830kg!
Jeg kan desværre ikke finde tallene for Kadett A VS. Astra
--
Armand.
| |
AS (25-10-2011)
| Kommentar Fra : AS |
Dato : 25-10-11 19:40 |
|
"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> wrote in message
news:4ea64e3c$0$281$14726298@news.sunsite.dk...
> Så er det da godt at EB bringer denne:
>
> http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1644835.ece
>
> Det må da gøre et vist indtryk på beslutningstagerne.
Betyder det for at undgå overvægt blandt befolkning man skal undgå at
udbetale løn? Eller man skal hæve skat til ca. 95%? I hvert fald, i
Nordkorea foregå noget lignende i mange år, og der er vel ikke mange
overvægtige.
| |
Mcwm (25-10-2011)
| Kommentar Fra : Mcwm |
Dato : 25-10-11 22:30 |
|
Den 25-10-2011 20:40, AS skrev:
> Betyder det for at undgå overvægt blandt befolkning man skal undgå at
> udbetale løn
Det er faktisk det man gør med "fedt-skatten", men i stedet for ikke at
udbetale lønnen tager man bare en større del af kagen, ved salget af
varen. Det samme gælder fx reguleringen af priser på tobak, alt sammen
for at "regulere" dine holdninger.
Venligst
Mcwm
| |
Jensen (25-10-2011)
| Kommentar Fra : Jensen |
Dato : 25-10-11 01:33 |
|
On 24 Okt., 23:18, "Henrik B." <saab9-5@_nospam_stofanet.dk> wrote:
> > "AS" skrev i meddelelsen
> >news:4ea5a6c7$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Der er kun én ting at sige til dét forslag: Det er fremsat af HJERNEDØDE
> IDIOTER! Og jeg gentager gerne: HJERNEDØDE IDIOTER! http://politiken.dk/tjek/ECE1425733/disse-fem-populaere-biler-bliver-...
>
> Står det til Sos'erne, skal vi åbenbart alle til at køre rundt i små
> lorteæsker - uanset om man er fire, fem eller seks i
Rolig nu, TV 2 linkede faktisk til en liste med bl.a. BMW X1, Volvo
S60 og andre biler i dieseludgaver, der alle befandt sig i klasse A,
og som derfor skulle blive billigere.
Jeg kan dog ikke finde linket pt.
| |
Bjørn J. (25-10-2011)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 25-10-11 08:54 |
|
"Jensen" <nondesperado@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:d18bcb33-f373-4b95-b14e-804712c2eb21@p1g2000yqk.googlegroups.com...
KLIP
>> Der er kun én ting at sige til dét forslag: Det er fremsat af HJERNEDØDE
>> IDIOTER! Og jeg gentager gerne: HJERNEDØDE
>> IDIOTER! http://politiken.dk/tjek/ECE1425733/disse-fem->>populaere-biler-bliver-...
>>
>> Står det til Sos'erne, skal vi åbenbart alle til at køre rundt i små
>> lorteæsker - uanset om man er fire, fem eller seks i
>Rolig nu, TV 2 linkede faktisk til en liste med bl.a. BMW X1, Volvo
>S60 og andre biler i dieseludgaver, der alle befandt sig i klasse A,
>og som derfor skulle blive billigere.
>Jeg kan dog ikke finde linket pt.
Måske det er dette her, men er du nu sikker på, de røde virkelig mener, vi
skal køre i så store biler og ikke i Spark, Up osv. ...;)
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-44832290:ti-fede-biler-der-bliver-billigere.html
--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !
| |
Armand (26-10-2011)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 26-10-11 15:55 |
|
Den 25-10-2011 09:54, Bjørn J. skrev:
> "Jensen"<nondesperado@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:d18bcb33-f373-4b95-b14e-804712c2eb21@p1g2000yqk.googlegroups.com...
>
>> Rolig nu, TV 2 linkede faktisk til en liste med bl.a. BMW X1, Volvo
>> S60 og andre biler i dieseludgaver, der alle befandt sig i klasse A,
>> og som derfor skulle blive billigere.
>> Jeg kan dog ikke finde linket pt.
>
> Måske det er dette her, men er du nu sikker på, de røde virkelig mener, vi
> skal køre i så store biler og ikke i Spark, Up osv. ...;)
>
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-44832290:ti-fede-biler-der-bliver-billigere.html
>
A-biler må nødvendigvis være A-biler og især med de nye turbo-modeller
er der kommet en del større bensin-motoriserede ind i klassen!
< http://www.bilviden.dk/sw97267.asp> melder om 870 modeller med A-mærke
og det kan jo ikke være Smart/Spark -klassen alene :-|
--
Armand.
| |
AS (25-10-2011)
| Kommentar Fra : AS |
Dato : 25-10-11 19:43 |
|
Jeg kan ikke se logiken, hvordan bil X koster mindre, hvis man lægger
dobbelt afgift på bil N.
| |
AS (25-10-2011)
| Kommentar Fra : AS |
Dato : 25-10-11 20:08 |
|
"Henrik B." <saab9-5@_nospam_stofanet.dk> wrote in message
news:4ea5d67f$0$285$14726298@news.sunsite.dk...
> Der er kun én ting at sige til dét forslag: Det er fremsat af HJERNEDØDE
> IDIOTER! Og jeg gentager gerne: HJERNEDØDE IDIOTER!
Der var ikke noget i socialisternes valgstaler. Er der nogen mulighed at
stoppe disse planer? Ellers der komme en meningsundersøgelse (i små
bogstaver "hele 465 personer"), hvor 85% mener, at det er bare bedre for
staten, dvs., alle sammen. Efterfølgende stemmer folketinget helt rødt.
| |
Bjørn J. (24-10-2011)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 24-10-11 22:27 |
| | |
Henning Præstegaard (24-10-2011)
| Kommentar Fra : Henning Præstegaard |
Dato : 24-10-11 23:13 |
|
> Jeg ser, at det er stille om denne emne. Hvad synes befolkning om denne
> forbedring af bilisternes liv?
>
Det er da en kanon god ide. Jeg har længe sagt at alle afgifter på vores
biler
skal lægges over på brændstoffet. Så er det dem der kører, som forurener og
slider på vejene der betaler.
Når vi så ikke skal betale for en ny bil 3 gange, vil vi have råd til at
have en
fed bil til at stå til lejlighedskørsel og en pispotte til at køre til
arbejde i. Ikke
som idag. En pispotte til både at køre lejlighedskørsel og til at køre til
arbejde i.
mvh
Henning
| |
Henning (25-10-2011)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 25-10-11 07:17 |
|
On Tue, 25 Oct 2011 00:12:34 +0200, Henning Præstegaard
<onkelhenning@not.vallid> wrote:
>> Jeg ser, at det er stille om denne emne. Hvad synes befolkning om denne
>> forbedring af bilisternes liv?
>>
>Det er da en kanon god ide. Jeg har længe sagt at alle afgifter på vores
>biler
>skal lægges over på brændstoffet. Så er det dem der kører, som forurener og
>slider på vejene der betaler.
Det er bare ikke det der er lagt op til. Du bliver straffet i det
øjeblik du køber en bil, som bruger meget benzin, hvad enten du har
tænkt dig at køre i den eller stille den i garagen.
| |
Jan Vennike (25-10-2011)
| Kommentar Fra : Jan Vennike |
Dato : 25-10-11 01:48 |
|
On 25 Okt., 08:17, Henning <no.m...@all.invalid> wrote:
> On Tue, 25 Oct 2011 00:12:34 +0200, Henning Præstegaard
>
> <onkelhenn...@not.vallid> wrote:
> >> Jeg ser, at det er stille om denne emne. Hvad synes befolkning om denne
> >> forbedring af bilisternes liv?
>
> >Det er da en kanon god ide. Jeg har længe sagt at alle afgifter på vores
> >biler
> >skal lægges over på brændstoffet. Så er det dem der kører, som forurener og
> >slider på vejene der betaler.
>
> Det er bare ikke det der er lagt op til. Du bliver straffet i det
> øjeblik du køber en bil, som bruger meget benzin, hvad enten du har
> tænkt dig at køre i den eller stille den i garagen.
Ville jo heller ikke være helt fair for dem der har en bil der ikke er
billig i benzin - men heller ikke har råd til at købe en ny.
Ellers skulle man ihvertifald differentiere, så dem der købte en bil
med ny afgift, til gengæld skulle betale ekstra for brændstoffet - nok
ikke muligt og hvis jeg kender politikerne ret, smækker de bare
afgiften på brændstoffet uanset hvad
/Jan
| |
Jensen (25-10-2011)
| Kommentar Fra : Jensen |
Dato : 25-10-11 01:57 |
|
On 25 Okt., 09:54, "Bj rn J." <mrb...@post.tele.dk> wrote:
> "Jensen" <nondesper...@gmail.com> skrev i en meddelelsenews:d18bcb33-f373-4b95-b14e-804712c2eb21@p1g2000yqk.googlegroups.com...
>
> KLIP
>
> >> Der er kun n ting at sige til d t forslag: Det er fremsat af HJERNED DE
> >> IDIOTER! Og jeg gentager gerne: HJERNED DE
> >> IDIOTER! http://politiken.dk/tjek/ECE1425733/disse-fem->>populaere-biler-bliver-...
>
> >> St r det til Sos'erne, skal vi benbart alle til at k re rundt i sm
> >> lorte sker - uanset om man er fire, fem eller seks i
> >Rolig nu, TV 2 linkede faktisk til en liste med bl.a. BMW X1, Volvo
> >S60 og andre biler i dieseludgaver, der alle befandt sig i klasse A,
> >og som derfor skulle blive billigere.
> >Jeg kan dog ikke finde linket pt.
>
> M ske det er dette her, men er du nu sikker p , de r de virkelig mener, vi
> skal k re i s store biler og ikke i Spark, Up osv. ...;)
>
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-44832290:ti-fede-biler-der-bli...
Ja, det var lige netop den liste, tak skal du have.
| |
Leo Jensen (25-10-2011)
| Kommentar Fra : Leo Jensen |
Dato : 25-10-11 03:39 |
|
On 25 Okt., 09:33, Jensen <nondesper...@gmail.com> wrote:
> On 24 Okt., 23:18, "Henrik B." <saab9-5@_nospam_stofanet.dk> wrote:
>
> > > "AS" skrev i meddelelsen
> > >news:4ea5a6c7$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > Der er kun én ting at sige til dét forslag: Det er fremsat af HJERNEDØDE
> > IDIOTER! Og jeg gentager gerne: HJERNEDØDE IDIOTER! http://politiken.dk/tjek/ECE1425733/disse-fem-populaere-biler-bliver-...
>
> > Står det til Sos'erne, skal vi åbenbart alle til at køre rundt i små
> > lorteæsker - uanset om man er fire, fem eller seks i
>
> Rolig nu, TV 2 linkede faktisk til en liste med bl.a. BMW X1, Volvo
> S60 og andre biler i dieseludgaver, der alle befandt sig i klasse A,
> og som derfor skulle blive billigere.
> Jeg kan dog ikke finde linket pt.
I realiteten forhindrer forslaget, at man kører korte ture i en bil,
der ikke er meget lille. Dieselbiler kan ikke bruges til korte ture
uden at gå i stykker og benzinbiler er ikke i klasse A, hvis de er
meget større end en kabinescooter.
Jeg ved ikke rigtig om det er rød politik, at alle familier fremover
skal have 2 biler: En diesel med plads til familien til langture og en
lille benzinpotte til småture...
MVH Leo
| |
AS (25-10-2011)
| Kommentar Fra : AS |
Dato : 25-10-11 19:42 |
|
"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> wrote in message
news:9a67de62-168f-48ee-945a-3608a7139090@a13g2000yqc.googlegroups.com...
On 25 Okt., 09:33, Jensen <nondesper...@gmail.com> wrote:
> Jeg ved ikke rigtig om det er rød politik, at alle familier fremover
skal have 2 biler: ...
Er der ikke yderligere ekstra udgifter?
| |
Armand (26-10-2011)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 26-10-11 16:22 |
|
Den 25-10-2011 11:39, Leo Jensen skrev:
> On 25 Okt., 09:33, Jensen<nondesper...@gmail.com> wrote:
>> On 24 Okt., 23:18, "Henrik B."<saab9-5@_nospam_stofanet.dk> wrote:
>>
>
> I realiteten forhindrer forslaget, at man kører korte ture i en bil,
> der ikke er meget lille. Dieselbiler kan ikke bruges til korte ture
> uden at gå i stykker
>
Jeg kunne godt tænke mig at høre hvilken moderne Dieselbil du har hørt
der er brudt sammen p.g.a. indenby's kørsel!?
Der kører efterhånden en del små private dieselbiler rundt og det kan
ikke være alle der primært kører 'intercity'.
Min 206'er har ikke gjort det siden jeg stoppede på den nabo-by's
arbejdsplads jeg købte den p.g.a., og det er efterhånden 5 år siden!
> ..............og benzinbiler er ikke i klasse A, hvis de er
> meget større end en kabinescooter.
>
En 100hk's Jetta eller Lexus er ikke ligefrem i kabinescooter-klassen :-|
Dertil kommer at B-klassen formodentlig vil ligge nærved stille i
afgiftsniveau, og det trækker nu en del større bensinere med til samme
afgift/pris som nu :-|
Og bebrejd så ikke kun magthaverne: Kort efter at jeg havde købt mig
diesel-206'eren blev afgiften ændret voldsomt hvorved at 206 Hdi blev
billigere end den samme 75hk's bensiner. Men dét holdt ikke særlig længe
og idag koster dieselversionen 10.000 kr mere end bensinversionen.
Hvis du tror at bensinversionen er sat 10.000,- ned for at der skal være
en forskel på de to er du naiv :-|
Med andre ord: Den omtalte sænkning af afgiften for A-biler skal nok
ende med at importørerne (atter) scorer kassen på vi stakkels
forbrugere, og det er jo let at gøre for al harme er rettet på
regering/folketing :-|
--
Armand.
| |
Lars Peter Larsen (25-10-2011)
| Kommentar Fra : Lars Peter Larsen |
Dato : 25-10-11 11:52 |
|
AS wrote:
> Jeg ser, at det er stille om denne emne. Hvad synes befolkning om denne
> forbedring af bilisternes liv?
>
> http://politiken.dk/politik/ECE1425442/s-vil-laegge-tunge-afgifter-paa-benzinslugere/
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-44795681:h%C3%B8jere-afgifter-p%C3%A5-benzinslugere.html
Unuanceret og skudt ved siden af og med det ene formål at skaffe flere
penge i statskassen. - Det er ligesom med skatten på at eje en
dieseldrevet bil uden partikelfilter.
Umiddelbart vil det føre til at de benzin og olieslugere der allerede er
på vejene og som trods alt har mere motor og lastekapacitet end de nye
sparebiler vil blive holdt længere på vejene til skade for det miljø man
ønsker at beskytte med afgiftsomlægningen.
Skulle man gøre noget, skulle samtlige køretøjer fritages for afgifter,
gerne med tilbagevirkende kraft minus estimeret forbrug for kørte
kilometer efter tælleren, og så skulle brændstoffet i stedet
brandbeskattes. Det er omtrent lige så unuanceret men vil i det mindste
vidne om radikal nytænkning i stedet for klassisk vanetænkning inde på
borgen.
/Lars
| |
Benny (26-10-2011)
| Kommentar Fra : Benny |
Dato : 26-10-11 13:21 |
|
>
> Skulle man gøre noget, skulle samtlige køretøjer fritages for afgifter,
> gerne med tilbagevirkende kraft minus estimeret forbrug for kørte
> kilometer efter tælleren, og så skulle brændstoffet i stedet
> brandbeskattes. Det er omtrent lige så unuanceret men vil i det mindste
> vidne om radikal nytænkning i stedet for klassisk vanetænkning inde på
> borgen.
>
Sweitz har en anden metode. Kun moms på bilerne og så koster det
kassen (om måneden) at have plader på øsen.
Benny
| |
Finn Guldmann (26-10-2011)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 26-10-11 20:33 |
|
Den 26-10-2011 21:20, Benny skrev:
>> Skulle man gøre noget, skulle samtlige køretøjer fritages for afgifter,
>> gerne med tilbagevirkende kraft minus estimeret forbrug for kørte
>> kilometer efter tælleren, og så skulle brændstoffet i stedet
>> brandbeskattes. Det er omtrent lige så unuanceret men vil i det mindste
>> vidne om radikal nytænkning i stedet for klassisk vanetænkning inde på
>> borgen.
> Sweitz har en anden metode. Kun moms på bilerne og så koster det
> kassen (om måneden) at have plader på øsen.
>
I en del af Schweiz (en kanton, måske flere) skulle det være sådan at
man kan have flere biler på samme sæt nummerplader.
Man må naturligvis kun køre i dem en af gangen. Men en dytbil til daglig
brug og en anden til fin kørsel.
| |
AS (27-10-2011)
| Kommentar Fra : AS |
Dato : 27-10-11 15:18 |
|
"Finn Guldmann" <n@a.invalid> wrote in message
news:4ea86058$0$281$14726298@news.sunsite.dk...
>
> I en del af Schweiz (en kanton, måske flere) skulle det være sådan at man
> kan have flere biler på samme sæt nummerplader.
Det kunne være fint. Uanset hvad, verden kender vel ikke mange mennesker,
der kan styre mere end 1 bil ad gangen.
| |
Finn Guldmann (27-10-2011)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 27-10-11 15:36 |
|
Den 27-10-2011 16:18, AS skrev:
>> I en del af Schweiz (en kanton, måske flere) skulle det være sådan at man
>> kan have flere biler på samme sæt nummerplader.
> Det kunne være fint. Uanset hvad, verden kender vel ikke mange mennesker,
> der kan styre mere end 1 bil ad gangen.
>
Selvom de har mange mærkelige ideer der nede i Alperne, bl.a. var de
vist de sidste i Europa der gav kvinderne stemmeret, så har de vist ikke
et forbud mod at konen må have kørekort.
| |
Kent Friis (26-10-2011)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 26-10-11 20:37 |
|
Den Wed, 26 Oct 2011 12:20:51 -0700 (PDT) skrev Benny:
>>
>> Skulle man gøre noget, skulle samtlige køretøjer fritages for afgifter,
>> gerne med tilbagevirkende kraft minus estimeret forbrug for kørte
>> kilometer efter tælleren, og så skulle brændstoffet i stedet
>> brandbeskattes. Det er omtrent lige så unuanceret men vil i det mindste
>> vidne om radikal nytænkning i stedet for klassisk vanetænkning inde på
>> borgen.
>>
>
> Sweitz har en anden metode. Kun moms på bilerne og så koster det
> kassen (om måneden) at have plader på øsen.
Er det ikke også der man kan have lige så mange biler man har lyst til,
og bare flytte nummerpladerne over på den man kører i?
Økonomi-bil til at køre på arbejde, og fornøjelses-bil til weekenden.
I DK har man jo ikke råd til at have en økonomi-bil ved siden af.
Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"
http://www.gianas-return.de/
| |
Lars Peter Larsen (26-10-2011)
| Kommentar Fra : Lars Peter Larsen |
Dato : 26-10-11 20:50 |
|
Benny wrote:
>>Skulle man gøre noget, skulle samtlige køretøjer fritages for afgifter,
>>gerne med tilbagevirkende kraft minus estimeret forbrug for kørte
>>kilometer efter tælleren, og så skulle brændstoffet i stedet
>>brandbeskattes. Det er omtrent lige så unuanceret men vil i det mindste
>>vidne om radikal nytænkning i stedet for klassisk vanetænkning inde på
>>borgen.
>>
>
>
> Sweitz har en anden metode. Kun moms på bilerne og så koster det
> kassen (om måneden) at have plader på øsen.
Og brændstoffet koster omtrent det samme som i Tyskland og Østrig - var
i Friedrichshafen (D) og St. Gallen og Romanshorn (CH) i sommer.
Vi har i forvejen en differentieret grøn ejerafgidt efter hvor langt
bilen kører på en liter brændstof. Hvorfor f..... skal
registreringsafgiften så differentieres den anden vej i forhold til
Lupo-loven som blev lavet i salig Svend Aukens tid?
Det jeg kunne tænke mig er en model hvor det koster at køre i bilen -
Ikke at købe den, eje den eller have den indregistreret.
Pendlere ville være tvunget til at have en lille økonomisk bil men kan
sagtens have en større og bedre egnet til familie og ferie-transport ved
siden af fordi den kun koster når der køres i den.
/Lars
| |
AS (27-10-2011)
| Kommentar Fra : AS |
Dato : 27-10-11 15:22 |
|
"Benny" <hojvaelde@gmail.com> wrote in message
news:5a10b82d-5890-4b29-904f-74c408a44c58@s14g2000vbj.googlegroups.com...
>
> Sweitz har en anden metode. Kun moms på bilerne og så koster det
kassen (om måneden) at have plader på øsen.
Ikke den bedste eksempel, som skal følges. De har højere løn, lavere skat.
Muligvis kan man overveje det, når her bliver ca. den samme niveau. Og Sweiz
er ikke i EU, derfor må de have egen market og lov.
| |
Uffe Kousgaard (25-10-2011)
| Kommentar Fra : Uffe Kousgaard |
Dato : 25-10-11 15:39 |
|
"AS" <no@mail.com> wrote in message
news:4ea5a6c7$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg ser, at det er stille om denne emne. Hvad synes befolkning om denne
> forbedring af bilisternes liv?
Jeg kan forestille mig, at det bliver mere attraktivt at have 2 eller flere
små biler end én stor i familien. Når alle så skal afsted, kører man i flere
biler, da der kun er reel plads til 2 i de små biler. Samlet kan dette
sagtens give mere trængsel og færre skattekroner i statskassen.
Afgifterne rammer desværre meget dårligt, hvis man vil af med trængsel og
partikel-forurening (som helt sikkert koster dødsfald). Tværtimod kan de
forøge begge dele.
Der burde være større afgifter på forbrug end på køb og ejerskab. Lige nu
peger det desværre i den forkerte retning.
| |
AS (25-10-2011)
| Kommentar Fra : AS |
Dato : 25-10-11 19:56 |
|
"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> wrote in message
news:4ea6c9ee$0$282$14726298@news.sunsite.dk...
> Når alle så skal afsted, kører man i flere biler, da der kun er reel plads
> til 2 i de små biler. Samlet kan dette sagtens give mere trængsel og færre
> skattekroner i statskassen.
Genialt! De 2 små (f.eks. 21 km/l) giver sikkert mindre forurening end hm...
en BMW 320d (ca.18 km/l). Og de 2 koster også mindre og forurener mindre,
når man anskaffe, skifte olie, bateri osv. Så skal jeg tilbage til skolen.
IMHO hele logiken er absolut glemt i socialisternes forslag. Hvis man kæmpe
mod CO2 og forurening elelrs, skal man beskatte benzin/diesel/olie. HVis
manbrænder mere, man skal betale mere. Muligvis jeg vil har en amerikansk
bil, der er ikke meget i benzin, dog den skal stå og skinne i garagen. Den
skal se solens lys kun 2 gang om året for at køre 100 km samlet.
| |
Benny (26-10-2011)
| Kommentar Fra : Benny |
Dato : 26-10-11 13:23 |
|
>
> Afgifterne rammer desværre meget dårligt, hvis man vil af med trængsel og
> partikel-forurening (som helt sikkert koster dødsfald). Tværtimod kan de
> forøge begge dele.
I følge australske forskere dør der i Sidney flere af diesel partikel
forurening end rygning. Det er afgjort ved obduktion over et par år.
Benny
| |
Armand (27-10-2011)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 27-10-11 11:53 |
|
Den 25-10-2011 16:38, Uffe Kousgaard skrev:
> "AS"<no@mail.com> wrote in message
> news:4ea5a6c7$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Jeg ser, at det er stille om denne emne. Hvad synes befolkning om denne
>> forbedring af bilisternes liv?
>
> Jeg kan forestille mig, at det bliver mere attraktivt at have 2 eller flere
> små biler end én stor i familien. Når alle så skal afsted, kører man i flere
> biler, da der kun er reel plads til 2 i de små biler.
>
Du overdramatiserer!
Konen og jeg er jævnligt afsted til Berlin (1100km t/r) i 206'eren. Dén
har plads nok til at de 4½-5 timers kørsel er ganske udholdelige og
motorens sølle 75 HK rækker fint til tempoet på autobahn.
De 75hk klarer også fint fire voksne, ligesom at pladsen i kabinen er
tålelig på distancer længere 'mellembys', ihvertfald på den tur til
Hamborg som er eneste længere(?) tur hvor vi har været fire voksne ombord.
Den længste tur den lille 'gøjt har været undervejs er en tredages
2200km's tur til bilmuseet i Mulhouse, og der var vi tre mand og
weekendbagage ombord - Også dér: No problem :-|
Det er ikke under turene ned igennem Germanien at jeg forsøger at få
bilen til at gå langt på literen, men over 16km/l er egentlig
imponerende med sømmet næsten i bund og bilen fuld.
Så alt i alt rækker en sølle A-bil som 206'eren fint til det hele og har
ovenikøbet overkommelig forbrug undervejs!
Som håndværker har jeg ofte revset lærlingene, der har så travlt med at
have den dyreste og/eller hurtigste scooter, uden nogensinde at have
været udenfor vores lille provinsbys bygrænse. Denne mangel på
udforskningslyst bringer de sørgeligt nok med sig når situationen
gentager sig, blot med kørekort og bil.
Ud fra dém, såvel som mine kolleger gennem tiden, ved jeg at argumentet
om at have størrelse og motor til at køre langture ikke holder stik:
Når først at børneflokken er stor nok(*) til at fylde bilen, så er der
ikke de store penge til at tage på langtur for, og således ér det de
færreste der kommer udenfor landets grænser i deres bil (excl.
Flensborgs grænsemarkeder). De få der gør er dem der på vanen (eller
p.g.a. adgang til frit bensinkort?) kører med campingvognen til Lidoen.
Blandt mine kolleger der yndede sidstnævnte, klarede den ene sig med
blot en Suzuki Liana
Og bare lige for at snage: hvordan ligger det med dit eget langtursbrug
med fyldt bilen?
(*):
Hvad angår børneflokken har seleloven jo gjort at den højest kan være på
3 stk, medmindre at man skal investere i en 7-sædet, hvilket egentlig
også er en form for uretfærdighed!?
--
Armand.
| |
\"@ (27-10-2011)
| Kommentar Fra : \"@ |
Dato : 27-10-11 12:21 |
|
>
> Du overdramatiserer!
>
> Konen og jeg er jævnligt afsted til Berlin (1100km t/r) i 206'eren. Dén
> har plads nok til at de 4½-5 timers kørsel er ganske udholdelige og
> motorens sølle 75 HK rækker fint til tempoet på autobahn.
>
> De 75hk klarer også fint fire voksne, ligesom at pladsen i kabinen er
> tålelig på distancer længere 'mellembys', ihvertfald på den tur til
> Hamborg som er eneste længere(?) tur hvor vi har været fire voksne ombord.
>
> Den længste tur den lille 'gøjt har været undervejs er en tredages
> 2200km's tur til bilmuseet i Mulhouse, og der var vi tre mand og
> weekendbagage ombord - Også dér: No problem :-|
>
> Det er ikke under turene ned igennem Germanien at jeg forsøger at få
> bilen til at gå langt på literen, men over 16km/l er egentlig
> imponerende med sømmet næsten i bund og bilen fuld.
> Så alt i alt rækker en sølle A-bil som 206'eren fint til det hele og har
> ovenikøbet overkommelig forbrug undervejs!
>
> Som håndværker har jeg ofte revset lærlingene, der har så travlt med at
> have den dyreste og/eller hurtigste scooter, uden nogensinde at have
> været udenfor vores lille provinsbys bygrænse. Denne mangel på
> udforskningslyst bringer de sørgeligt nok med sig når situationen
> gentager sig, blot med kørekort og bil.
> Ud fra dém, såvel som mine kolleger gennem tiden, ved jeg at argumentet
> om at have størrelse og motor til at køre langture ikke holder stik:
> Når først at børneflokken er stor nok(*) til at fylde bilen, så er der
> ikke de store penge til at tage på langtur for, og således ér det de
> færreste der kommer udenfor landets grænser i deres bil (excl.
> Flensborgs grænsemarkeder). De få der gør er dem der på vanen (eller
> p.g.a. adgang til frit bensinkort?) kører med campingvognen til Lidoen.
> Blandt mine kolleger der yndede sidstnævnte, klarede den ene sig med
> blot en Suzuki Liana
>
> Og bare lige for at snage: hvordan ligger det med dit eget langtursbrug
> med fyldt bilen?
>
> (*):
> Hvad angår børneflokken har seleloven jo gjort at den højest kan være på
> 3 stk, medmindre at man skal investere i en 7-sædet, hvilket egentlig
> også er en form for uretfærdighed!?
>
Du overromantiserer.
At forsøge at stoppe 4 mennesker ind i en 206, med andre formål end et
rekordforsøg, må simpelthen betragtes som decideret ubehageligt, og
havde man udsat dyr for den behandling, var man formentlig meldt for
dyremishandling. Lad mig gætte på, at du selv sad i førersædet (der hvor
alle biler har den bedste plads), og dine gæster sad bagi og var høflige
i deres bemærkninger til turen. Dog har de ikke været mere tilfredse,
end at turen aldrig er blevet gentaget, eller fulgt op. PÃ¥ den baggrund
vil det være endog meget billigt at sige "No problem".
Personligt ville jeg end ikke tage sådan en tur til lufthavnen (55 km),
med 4 personer i en 206'er. SÃ¥ hellere betale en ekstra P-billet.
At maskinen vil kunne klare en enkelt langtur eller to, kan der ikke
herske tvivl om. De fleste vil også efter noget tid komme sig over
rystelserne fra den stakkels gennemtæskede maskine, ligesom hørelsen
også kommer igen med tiden .
Der er mange måder at komme frem i livet på, men hvis man skal komme
frem i nogenlunde frisk tilstand, så er løsningen ikke en
underdimensioneret fransk dieseltramper.
Løsningen er heller ikke nødvendigvis en overdimensioneret tysk
benzinsluger, men den kommer meget tættere på den korrekte løsning.
Mikael
| |
Armand (27-10-2011)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 27-10-11 12:37 |
|
Den 27-10-2011 13:21, "@ skrev:
>>
>> Du overdramatiserer!
>>
> Du overromantiserer.
>
> At forsøge at stoppe 4 mennesker ind i en 206, med andre formål end et
> rekordforsøg, må simpelthen betragtes som decideret ubehageligt, og
> havde man udsat dyr for den behandling, var man formentlig meldt for
> dyremishandling. Lad mig gætte på, at du selv sad i førersædet (der hvor
> alle biler har den bedste plads), og dine gæster sad bagi og var høflige
> i deres bemærkninger til turen.
>
Det er ikke usandsynligt.
De høflige kommentarer var pakket ind som overraskelse over pladsen og
at 150' gik så ubesværet, hvilket også galdt lyden (á samtalemulighed).
Og hán er noget af en klods, ligesom at hans frue er lang!
> Personligt ville jeg end ikke tage sådan en tur til lufthavnen (55 km),
> med 4 personer i en 206'er. SÃ¥ hellere betale en ekstra P-billet.
>
Du sku' prøve det først!
> Der er mange måder at komme frem i livet på, men hvis man skal komme
> frem i nogenlunde frisk tilstand, så er løsningen ikke en
> underdimensioneret fransk dieseltramper.
>
> Løsningen er heller ikke nødvendigvis en overdimensioneret tysk
> benzinsluger, men den kommer meget tættere på den korrekte løsning.
>
Har du selv prøvet at sidde 'intercity' i den egen bil?
I en periode var vi fire kolleger der dagligt skulle køre 100km frem og
tilbage til en byggeplads. Vi skiftedes til at køre for at fordele
udgiften og bilerne var: Golf VR6, Polo Hit, Sierra og min P405.
Hvilken bil havde bedst plads til vi fire smedesvende?
Polo'en!
Dens karosseri (høj hæk) medførte masser af højde over bagsædet hvilket
ingen af de tre andre havde, hvorved at man følgelig sad i en duknakket
stilling, der bestemt ikke vil være behagelig meget længere end
pågældende 100km!
--
Armand.
| |
\"@ (27-10-2011)
| Kommentar Fra : \"@ |
Dato : 27-10-11 13:32 |
|
Den 27-10-2011 13:37, Armand skrev:
> Den 27-10-2011 13:21, "@ skrev:
>>>
>>> Du overdramatiserer!
>>>
>> Du overromantiserer.
>>
>> At forsøge at stoppe 4 mennesker ind i en 206, med andre formål end et
>> rekordforsøg, må simpelthen betragtes som decideret ubehageligt, og
>> havde man udsat dyr for den behandling, var man formentlig meldt for
>> dyremishandling. Lad mig gætte på, at du selv sad i førersædet
>> (der hvor
>> alle biler har den bedste plads), og dine gæster sad bagi og var
>> høflige
>> i deres bemærkninger til turen.
>>
> Det er ikke usandsynligt.
> De høflige kommentarer var pakket ind som overraskelse over pladsen og
> at 150' gik så ubesværet, hvilket også galdt lyden (á samtalemulighed).
> Og hán er noget af en klods, ligesom at hans frue er lang!
>
>> Personligt ville jeg end ikke tage sådan en tur til lufthavnen (55 km),
>> med 4 personer i en 206'er. SÃ¥ hellere betale en ekstra P-billet.
>>
> Du sku' prøve det først!
Nej tak
>
>> Der er mange måder at komme frem i livet på, men hvis man skal komme
>> frem i nogenlunde frisk tilstand, så er løsningen ikke en
>> underdimensioneret fransk dieseltramper.
>>
>> Løsningen er heller ikke nødvendigvis en overdimensioneret tysk
>> benzinsluger, men den kommer meget tættere på den korrekte løsning.
>>
>
> Har du selv prøvet at sidde 'intercity' i den egen bil?
Jeg holder meget af at køre bil, og det sammenholdt med min
køreerfaring, og min nervøsitet over at køre med andre, gør at jeg kun
sjældent sidder på bagsædet af nogen bil.
Jeg har dog indtil flere gange siddet som passager i en bil mage til min
nuværende, da den ofte bruges som hyrevogn (MB W211), og det gjorde jeg
gerne på langfart.
Jeg vil så også sige, at min krop er stor, og krævende. For et par år
siden skulle jeg med familien til Frankrig i 3 biler, og mine forældre
tilbød at jeg og kæresten kunne låne deres 14 dage gamle Avansis 2.4
aut, så vi var sikre på at komme frem. udover at lighterstikket smeltede
i forsøget på at levere strøm til en computer, så tog det tre dage efter
både udtur og hjemtur, før jeg var hel igen. 2 år senere tog vi en
identisk tur, hvor jeg insisterede på at tage min 25 år gamle
benzinsluger, af en Mercedes, og der havde jeg ingen problemer (bilen
heller ikke).
>
> I en periode var vi fire kolleger der dagligt skulle køre 100km frem og
> tilbage til en byggeplads. Vi skiftedes til at køre for at fordele
> udgiften og bilerne var: Golf VR6, Polo Hit, Sierra og min P405.
> Hvilken bil havde bedst plads til vi fire smedesvende?
Jeg ville have sagt Peugeot'en, på grund af den usandsynlig gode plads
den har til benene fo bagsædepassagererne. I bredden er der ikke den
store forskel på de tre af bilerne, mnes man sidder lidt mere tæt i en Polo.
>
> Polo'en!
> Dens karosseri (høj hæk) medførte masser af højde over bagsædet
> hvilket ingen af de tre andre havde, hvorved at man følgelig sad i en
> duknakket stilling, der bestemt ikke vil være behagelig meget længere
> end pågældende 100km!
>
Nu ved jeg jo ikke hvad type håndværkere der var tale om, men i min
funktionærverden, ville jeg anse at skulderbredden skulle være et større
problem end siddehøjde for den gruppe af erhvervsaktive.
| |
Benny (25-10-2011)
| Kommentar Fra : Benny |
Dato : 25-10-11 17:04 |
|
On 24 Okt., 19:56, "AS" <n...@mail.com> wrote:
> Jeg ser, at det er stille om denne emne. Hvad synes befolkning om denne
> forbedring af bilisternes liv?
>
> http://politiken.dk/politik/ECE1425442/s-vil-laegge-tunge-afgifter-pa...http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-44795681:h%C3%B8jere-afgifter-...
Jeg kan se at det giver lidt ballade her i gruppen, men I sku se lidt
syd på (Tyskland/EU)
1: Gennemsnitlig forbrug i 2020 på 26 km/l: Det begrænser en del.
2: P.g.a. det store fald af partikler i luften, der er målt i Berlin
(fra dieselmaskiner), vil Tyskerne muligvis indføre forbud mod kørsel
med dieselmotorer uden for autobanen, hvis der ikke er et
partikkelfilter monteret (ikke kaffefilter). (Kilde Ingeniøren). Dette
er brand på bålet hvad angår betalingsringe/miljøzoner.
3: Der vil inden for nogle få år blive indført slagvolumen begrænsning
i Tyskland. Først 5 liter og senere 3 liter. (kilde Ingeniøren)
Selv amerikanerne skal nøjes med 4 cylindre i fremtiden nu da de har
indført reglen om over 20 km/l
Hvis de herrer har trang til over 4 cylindre, så nyd det så længe det
varer. 2, 3 og 4 cylindrede motorer er kommet for at blive. F.eks
kommer Golfen med en 3 benet diesel.
Benny
| |
Kent Friis (26-10-2011)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 26-10-11 20:40 |
| | |
AS (27-10-2011)
| Kommentar Fra : AS |
Dato : 27-10-11 15:12 |
|
"Benny" <hojvaelde@gmail.com> wrote in message
news:d1150a34-a4d8-4102-a487-a8f32cc6e669@x20g2000vbl.googlegroups.com...
> Jeg kan se at det giver lidt ballade her i gruppen, men I sku se lidt
syd på (Tyskland/EU)...
IMHO der er OK at lægge forbud for kørsel i bestemte områder, hvis
forurening er mere end bestemt værdi. Som jeg kan læse om DK, er der planner
at man må godt køre, bare man bliver strafet yderligere i forhold til denne
straf som er gyldig nu. Det gælder i hele kongeriget, men bestemteområde er
endnu mere eksklusive (som hovedstadet), derfor her bliver man strafet en
gang mere. Og ingen forbud, dvs., fri land
| |
Benny (26-10-2011)
| Kommentar Fra : Benny |
Dato : 26-10-11 13:14 |
|
On 26 Okt., 17:22, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> Den 25-10-2011 11:39, Leo Jensen skrev:> On 25 Okt., 09:33, Jensen<nondesper...@gmail.com> wrote:
> >> On 24 Okt., 23:18, "Henrik B."<saab9-5@_nospam_stofanet.dk> wrote:
>
> > I realiteten forhindrer forslaget, at man kører korte ture i en bil,
> > der ikke er meget lille. Dieselbiler kan ikke bruges til korte ture
> > uden at gå i stykker
>
> Jeg kunne godt tænke mig at høre hvilken moderne Dieselbil du har hørt
> der er brudt sammen p.g.a. indenby's kørsel!?
> Der kører efterhånden en del små private dieselbiler rundt og det kan
> ikke være alle der primært kører 'intercity'.
> Min 206'er har ikke gjort det siden jeg stoppede på den nabo-by's
> arbejdsplads jeg købte den p.g.a., og det er efterhånden 5 år siden!
Du har åbenbart sovet da det var omtalt i nyhederne i foråret. Der
blev nævne et par gængse navne af FDM over dieselbiler der ikke kunne
holde til kort koldkørsel. Det ene model der blev omtalt var Suzuki
Swift.
Noget andet er de partikkelfiltre der virker (ikke kaffefilterne uden
bund som visse mærker bruger) gerne skal have 25 km et par gange om
ugen for at holde sig ren.
Benny
| |
Armand (27-10-2011)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 27-10-11 11:55 |
|
Den 26-10-2011 21:13, Benny skrev:
> On 26 Okt., 17:22, Armand<arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
>> Den 25-10-2011 11:39, Leo Jensen skrev:> On 25 Okt., 09:33, Jensen<nondesper...@gmail.com> wrote:
>>>> On 24 Okt., 23:18, "Henrik B."<saab9-5@_nospam_stofanet.dk> wrote:
>>
>>> I realiteten forhindrer forslaget, at man kører korte ture i en bil,
>>> der ikke er meget lille. Dieselbiler kan ikke bruges til korte ture
>>> uden at gå i stykker
>>
>> Jeg kunne godt tænke mig at høre hvilken moderne Dieselbil du har hørt
>> der er brudt sammen p.g.a. indenby's kørsel!?
>> Der kører efterhånden en del små private dieselbiler rundt og det kan
>> ikke være alle der primært kører 'intercity'.
>> Min 206'er har ikke gjort det siden jeg stoppede på den nabo-by's
>> arbejdsplads jeg købte den p.g.a., og det er efterhånden 5 år siden!
>
> Du har åbenbart sovet da det var omtalt i nyhederne i foråret. Der
> blev nævne et par gængse navne af FDM
>
Er dét "Dieselbiler kan ikke bruges til korte ture
>>> uden at gå i stykker"??
--
Armand.
| |
Leo Jensen (26-10-2011)
| Kommentar Fra : Leo Jensen |
Dato : 26-10-11 14:09 |
|
On 26 Okt., 17:22, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> Den 25-10-2011 11:39, Leo Jensen skrev:> On 25 Okt., 09:33, Jensen<nondesper...@gmail.com> wrote:
> >> On 24 Okt., 23:18, "Henrik B."<saab9-5@_nospam_stofanet.dk> wrote:
>
> > I realiteten forhindrer forslaget, at man kører korte ture i en bil,
> > der ikke er meget lille. Dieselbiler kan ikke bruges til korte ture
> > uden at gå i stykker
>
> Jeg kunne godt tænke mig at høre hvilken moderne Dieselbil du har hørt
> der er brudt sammen p.g.a. indenby's kørsel!?
> Der kører efterhånden en del små private dieselbiler rundt og det kan
> ikke være alle der primært kører 'intercity'.
> Min 206'er har ikke gjort det siden jeg stoppede på den nabo-by's
> arbejdsplads jeg købte den p.g.a., og det er efterhånden 5 år siden!
Ca. halvdelen af mine kollegaer kører diesel. Ca. halvdelen af dem har
bøvl med partikelfiltre, EGR-ventiler osv. Køber additiver og kører på
værksted osv.
3 turboer stået af på VAG-vogne de seneste 3 år (ud af 4 biler...).
De kører godt nok langt på literen, men jeg tror ikke de kører
billigere pr km i samlet udgift end os tåber, der kører på benzin. Dem
der har mest bøvl er dem der har mindre end 25-30 km til arbejde. Det
er selvfølgelig ikke statistisk fornuftigt at bygge sit verdensbillede
på 20-30 bilers opførsel, men billedet virker nu ret entydigt...
>
> > ..............og benzinbiler er ikke i klasse A, hvis de er
> > meget større end en kabinescooter.
>
> En 100hk's Jetta eller Lexus er ikke ligefrem i kabinescooter-klassen :-|
Er de da i A-klassen ? Hvis ja trækker jeg min udtalelse
tilbage...
Også selv om disse biler i virkeligheden sikkert ikke går over 16 km/
l...
> Dertil kommer at B-klassen formodentlig vil ligge nærved stille i
> afgiftsniveau, og det trækker nu en del større bensinere med til samme
> afgift/pris som nu :-|
Oplægget var at A skulle være billigere og alt andet dyrere. Helt
firkantet...
> Med andre ord: Den omtalte sænkning af afgiften for A-biler skal nok
> ende med at importørerne (atter) scorer kassen på vi stakkels
> forbrugere, og det er jo let at gøre for al harme er rettet på
> regering/folketing :-|
Denne gang er de ikke glade. Ville du købe en A-bil lige nu, eller
ville du vente ??
MVH Leo
| |
Armand (27-10-2011)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 27-10-11 12:12 |
|
Den 26-10-2011 22:09, Leo Jensen skrev:
> On 26 Okt., 17:22, Armand<arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
>> Den 25-10-2011 11:39, Leo Jensen skrev:> On 25 Okt., 09:33, Jensen<nondesper...@gmail.com> wrote:
>>>> On 24 Okt., 23:18, "Henrik B."<saab9-5@_nospam_stofanet.dk> wrote:
>>
>>> I realiteten forhindrer forslaget, at man kører korte ture i en bil,
>>> der ikke er meget lille. Dieselbiler kan ikke bruges til korte ture
>>> uden at gå i stykker
>>
>> Jeg kunne godt tænke mig at høre hvilken moderne Dieselbil du har hørt
>> der er brudt sammen p.g.a. indenby's kørsel!?
>> Der kører efterhånden en del små private dieselbiler rundt og det kan
>> ikke være alle der primært kører 'intercity'.
>> Min 206'er har ikke gjort det siden jeg stoppede på den nabo-by's
>> arbejdsplads jeg købte den p.g.a., og det er efterhånden 5 år siden!
>
> Ca. halvdelen af mine kollegaer kører diesel. Ca. halvdelen af dem har
> bøvl med partikelfiltre, EGR-ventiler osv. Køber additiver og kører på
> værksted osv.
> 3 turboer stået af på VAG-vogne de seneste 3 år (ud af 4 biler...).
> De kører godt nok langt på literen, men jeg tror ikke de kører
> billigere pr km i samlet udgift end os tåber, der kører på benzin. Dem
> der har mest bøvl er dem der har mindre end 25-30 km til arbejde. Det
> er selvfølgelig ikke statistisk fornuftigt at bygge sit verdensbillede
> på 20-30 bilers opførsel, men billedet virker nu ret entydigt...
>
I grunden drejer det sig om at dieselmotorer ikke er driftsvarme så
snart man er rundt om det første gadehjørne, men blot 15 km's kørsel i
den hårdeste frost er nok for min Hdi'er, og sikkert også for alle
andre, så dér ligger grænsen for 'indenbys' :-/
Partikelfiltre skyldes vel økonomisk uvilje til at træde sømmet i bund
blot en enkelt gang på hver tankfuld - Man kan ikke bebrejde motoren at
brugeren ikke vænner sig til nye forhold!?
>>> ..............og benzinbiler er ikke i klasse A, hvis de er
>>> meget større end en kabinescooter.
>>
>> En 100hk's Jetta eller Lexus er ikke ligefrem i kabinescooter-klassen :-|
>
> Er de da i A-klassen ? Hvis ja trækker jeg min udtalelse
> tilbage...
> Også selv om disse biler i virkeligheden sikkert ikke går over 16 km/
> l...
>
Jup!
Hvorfor tror du at jeg lige trak dém ud?
Lexus'en overrasker også mig, men Jetta'en klarer sig tydeligt v.h.a.
VAG's TSI-motor!
>> Dertil kommer at B-klassen formodentlig vil ligge nærved stille i
>> afgiftsniveau, og det trækker nu en del større bensinere med til samme
>> afgift/pris som nu :-|
>
> Oplægget var at A skulle være billigere og alt andet dyrere. Helt
> firkantet...
>
Som pressen læser det, velsagtens?
Se på det som en vippe fra en legeplads:
Hvis den ene ende sænkes og den anden hæves må der være et punkt som
vippen vipper over!
Dette punkt kan sagtens ligge meget tæt på den ene ende og derfor i
praksis imellem A og B -klassen.
Men eftersom at der er hele syv klasser (A-G) vil G-klassen skulle op i
et astronomisk leje hvis både A skal sænkes og B hæves (markant)!
>> Med andre ord: Den omtalte sænkning af afgiften for A-biler skal nok
>> ende med at importørerne (atter) scorer kassen på vi stakkels
>> forbrugere, og det er jo let at gøre for al harme er rettet på
>> regering/folketing :-|
>
> Denne gang er de ikke glade. Ville du købe en A-bil lige nu, eller
> ville du vente ??
>
Det er det sædvanlige billede når borgen rasler med sablerne og både
motorcykelbranchen såvel som bilbrancen har tidligere stået i samme
dilemma. For motorcyklernes vedkommende forårsagede modpres fra branchen
at påtænkte ændring endte med en hovsa-løsning á 50% af det egentligt
påtænkte, uden at sagen er blevet taget op siden
--
Armand.
| |
Benny (28-10-2011)
| Kommentar Fra : Benny |
Dato : 28-10-11 15:33 |
|
On 26 Okt., 21:40, Kent Friis <nos...@nospam.invalid> wrote:
> Den Tue, 25 Oct 2011 16:03:56 -0700 (PDT) skrev Benny:
>
> > On 24 Okt., 19:56, "AS" <n...@mail.com> wrote:
> >> Jeg ser, at det er stille om denne emne. Hvad synes befolkning om denne
> >> forbedring af bilisternes liv?
>
> >> http://politiken.dk/politik/ECE1425442/s-vil-laegge-tunge-afgifter-pa.......
>
> > Jeg kan se at det giver lidt ballade her i gruppen, men I sku se lidt
> > syd på (Tyskland/EU)
>
> > 1: Gennemsnitlig forbrug i 2020 på 26 km/l: Det begrænser en del.
>
> > 3: Der vil inden for nogle få år blive indført slagvolumen begrænsning
> > i Tyskland. Først 5 liter og senere 3 liter. (kilde Ingeniøren)
>
> Hvad er ideen med nummer 3, hvis bilen allerede overholder nummer 1?
Det er fabrikantens gennemsnit der skal være 26. Derfor kommer der
måske til at stå WV på Porsche bilerne for at komme ind under
fabrikantens gennemsnittet.
Det er også derfor at Aston Martin er begyndt at købe Toyota IQ uden
stue. Gennemsnittet skal op.
Benny
| |
|
|