Jacob Bunk Nielsen wrote:
> "Per" <mesked@hotmail.com> writes:
>
>> Ex. en Yamaha XT600 der er 10 år gammel. Den ene har kørt 20.000 km -
>> den anden 60.000 km. Begge pæne og velholdte og service overholdt.
>>
>> I min optik ville det ikke være unaturligt at der kunne forlanges op
>> til 10.000 kr eller mere for den på 20.000 Km.
>
> På en 10 år gammel motorcykel skal man kigge mere efter standen end
> efter kilometer-tælleren. Jeg har været ud og se på motorcykler, hvor
> kilometer-tallet vist et relativt lavt tal, men hvor standen tydeligt
> bar præg af at den havde kørt væsentlig længere end det
> kilometer-tælleren viste. Ting som slid på fodhvilere, greb osv. er
> gode indikatorer.
>
> Jeg har hørt alt for mange historier om fusk med kilometertal til at
> jeg tør stole på kilometertælleren på andet en relativt nye
> motorcykler, hvor stand og kilometertal tydeligvis hænger sammen.
Kære venner !
Jeg er godt klar over at man ikke altid kan regne med km. stand. Man skal
selvfølgelig kigge efter om km og slid på relevante dele passer !
Men jeg vil fastholde at mit eksempel med de 2 XT´ere - holder vand. Hvis de
er lige pæne, har fået overholdt service og faktuelt har kørt hhv. 20K og
60K - så er der langt langt flere penge i den der har kørt mindst.
Som en skrev. Der er rigtig mange der er km forskrækkede - jeg kender
personlig flere, der ikke vil købe hvis en mc har kørt meget mere end ca.
30000 km.
Det ligger dybt i mange, at en mc motor ikke holder meget mere en 100.000
km - hvis endda overhovedet så meget......
Jeg vil personligt til hver en tid hellere have en, der har kørt så lidt som
muligt - selvfølgelig kun hvis den er i god stand og alt det der... så
hellere betale lidt mere
Mvh. Per