/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Sælge brugt mc
Fra : Per


Dato : 03-10-11 07:47

Hej !

Jeg læste lige en artikel om salg af brugte mc´er.

Jeg er enig i det meste - men punkt 7 (km stand) er jeg dog uenig i.

http://www.magacin.dk/motorcykler/artikler/vis.php?elementID=2610

For mig har antal km har rigtig meget at sige ift. en salgspris. Ja det
betyder nærmest ALT ! Har den kørt langt vil jeg formentlig slet ikke købe
den.

Har den derimod ikke kørt så langt så er den langt mere attraktiv og derved
"dyrere"
Jeg mener ikke man kan sammenligne med biler og få km - altså noget med en
masse koldstarter.

Hvad mener I ?

Ex. en Yamaha XT600 der er 10 år gammel. Den ene har kørt 20.000 km - den
anden 60.000 km. Begge pæne og velholdte og service overholdt.

I min optik ville det ikke være unaturligt at der kunne forlanges op til
10.000 kr eller mere for den på 20.000 Km.

Mvh. Per


 
 
Ukendt (03-10-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-10-11 10:56

On Mon, 3 Oct 2011 08:46:33 +0200, Per wrote:


> Har den derimod ikke kørt så langt så er den langt mere attraktiv og derved
> "dyrere"

> Hvad mener I ?

Jeg har én gang købt mc med lavt Km. tal i forhold til alder. Det kommer
ikke til at ske igen :-/

--
mvh
Orla Pedersen
http://www.tfv-org.dk
http://www.tfv-org.dk/general/clearout oprydning, opdateret 2-11-08

Jesper Pedersen (03-10-2011)
Kommentar
Fra : Jesper Pedersen


Dato : 03-10-11 04:00

On 3 Okt., 08:46, "Per" <mes...@hotmail.com> wrote:
> Hej !
>
> Jeg læste lige en artikel om salg af brugte mc´er.
>
> Jeg er enig i det meste - men punkt 7 (km stand) er jeg dog uenig i.
>
> http://www.magacin.dk/motorcykler/artikler/vis.php?elementID=2610
>
> For mig har antal km har rigtig meget at sige ift. en salgspris. Ja det
> betyder nærmest ALT ! Har den kørt langt vil jeg formentlig slet ikke købe
> den.
>
> Har den derimod ikke kørt så langt så er den langt mere attraktiv og derved
> "dyrere"
> Jeg mener ikke man kan sammenligne med biler og få km - altså noget med en
> masse koldstarter.
>
> Hvad mener I ?
>
> Ex. en Yamaha XT600 der er 10 år gammel. Den ene har kørt 20.000 km - den
> anden 60.000 km. Begge pæne og velholdte og service overholdt.
>
> I min optik ville det ikke være unaturligt at der kunne forlanges op til
> 10.000 kr eller mere for den på 20.000 Km.
>
> Mvh. Per

Eller også har den ene kørt 60.000km og den anden 120.000km...
Km-tallet er sekundært i min optik. Vil hellere have en velholdt MC
med mange km, end en hærget med få. Men hvis jeg har kig på 2 ens
maskiner, i præcis samme stand, vil jeg vælge den med lavest km-tal,
hvis der ikke er stor forskel på prisen. Primært fordi den er lettere
at sælge igen, da mange købere er km.forskrækket.

Jacob Bunk Nielsen (03-10-2011)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 03-10-11 11:43

"Per" <mesked@hotmail.com> writes:

> Ex. en Yamaha XT600 der er 10 år gammel. Den ene har kørt 20.000 km -
> den anden 60.000 km. Begge pæne og velholdte og service overholdt.
>
> I min optik ville det ikke være unaturligt at der kunne forlanges op
> til 10.000 kr eller mere for den på 20.000 Km.

På en 10 år gammel motorcykel skal man kigge mere efter standen end
efter kilometer-tælleren. Jeg har været ud og se på motorcykler, hvor
kilometer-tallet vist et relativt lavt tal, men hvor standen tydeligt
bar præg af at den havde kørt væsentlig længere end det
kilometer-tælleren viste. Ting som slid på fodhvilere, greb osv. er gode
indikatorer.

Jeg har hørt alt for mange historier om fusk med kilometertal til at jeg
tør stole på kilometertælleren på andet en relativt nye motorcykler,
hvor stand og kilometertal tydeligvis hænger sammen.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Anders Majland (03-10-2011)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 03-10-11 19:31

> Jeg har hørt alt for mange historier om fusk med kilometertal til at jeg
> tør stole på kilometertælleren på andet en relativt nye motorcykler,
> hvor stand og kilometertal tydeligvis hænger sammen.

En mc der er er handlet et par gange er enddog meget svær at få
dokumentation for kørte km på - medmindre der er en fyldestgørende
servicebog ...

/A


Per (03-10-2011)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 03-10-11 21:28

Jacob Bunk Nielsen wrote:
> "Per" <mesked@hotmail.com> writes:
>
>> Ex. en Yamaha XT600 der er 10 år gammel. Den ene har kørt 20.000 km -
>> den anden 60.000 km. Begge pæne og velholdte og service overholdt.
>>
>> I min optik ville det ikke være unaturligt at der kunne forlanges op
>> til 10.000 kr eller mere for den på 20.000 Km.
>
> På en 10 år gammel motorcykel skal man kigge mere efter standen end
> efter kilometer-tælleren. Jeg har været ud og se på motorcykler, hvor
> kilometer-tallet vist et relativt lavt tal, men hvor standen tydeligt
> bar præg af at den havde kørt væsentlig længere end det
> kilometer-tælleren viste. Ting som slid på fodhvilere, greb osv. er
> gode indikatorer.
>
> Jeg har hørt alt for mange historier om fusk med kilometertal til at
> jeg tør stole på kilometertælleren på andet en relativt nye
> motorcykler, hvor stand og kilometertal tydeligvis hænger sammen.

Kære venner !

Jeg er godt klar over at man ikke altid kan regne med km. stand. Man skal
selvfølgelig kigge efter om km og slid på relevante dele passer !

Men jeg vil fastholde at mit eksempel med de 2 XT´ere - holder vand. Hvis de
er lige pæne, har fået overholdt service og faktuelt har kørt hhv. 20K og
60K - så er der langt langt flere penge i den der har kørt mindst.

Som en skrev. Der er rigtig mange der er km forskrækkede - jeg kender
personlig flere, der ikke vil købe hvis en mc har kørt meget mere end ca.
30000 km.

Det ligger dybt i mange, at en mc motor ikke holder meget mere en 100.000
km - hvis endda overhovedet så meget......

Jeg vil personligt til hver en tid hellere have en, der har kørt så lidt som
muligt - selvfølgelig kun hvis den er i god stand og alt det der... så
hellere betale lidt mere

Mvh. Per



"J.C.Kløve" (04-10-2011)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 04-10-11 06:18

Den 03-10-2011 22:28, Per skrev:
> Jacob Bunk Nielsen wrote:
>> "Per" <mesked@hotmail.com> writes:
>>
> Jeg er godt klar over at man ikke altid kan regne med km. stand. Man
> skal selvfølgelig kigge efter om km og slid på relevante dele passer !
>
> Men jeg vil fastholde at mit eksempel med de 2 XT´ere - holder vand.
> Hvis de er lige pæne, har fået overholdt service og faktuelt har kørt
> hhv. 20K og 60K - så er der langt langt flere penge i den der har kørt
> mindst.
>
> Som en skrev. Der er rigtig mange der er km forskrækkede - jeg kender
> personlig flere, der ikke vil købe hvis en mc har kørt meget mere end
> ca. 30000 km.
>
> Det ligger dybt i mange, at en mc motor ikke holder meget mere en
> 100.000 km - hvis endda overhovedet så meget......
>
> Jeg vil personligt til hver en tid hellere have en, der har kørt så lidt
> som muligt - selvfølgelig kun hvis den er i god stand og alt det der...
> så hellere betale lidt mere
>
> Mvh. Per
>
>

En MC skal køre!
Hvis den kører, og i øvrigt serviceres, kan den med flest kilometer
meget vel vise sig at være i betydeligt bedre stand end den der står
originalt uden nogensinde rigtig at være kørt på (Det er det Orla
undlader at skrive)


En MC der lider under henstand, henfalder og degenererer og der er ingen
der opdager det, for den står og rådner op i en garage.

Vi er længst over de 2T dage hvor en MC kun holdt 20.000 km, inden
hovedrenovering.

At der huserer mange uforstandige mennesker ude i samfundet, gør det jo
bare muligt at "være heldig" når man handler

--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld
DMC - MCTC - DFMC

Jan B (05-10-2011)
Kommentar
Fra : Jan B


Dato : 05-10-11 10:46

Jeg vil gerne tilføje, at det da også er st spørgsmål om, hvordan den
er blevet kørt.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste