Den 23-09-2011 07:51, Henrik Jensen skrev:
>>> I grunden er det vel et spørgsmål om tillid - Jeg tvivler på at nogen
>>> vil tage ansvaret for et nedbrudt filter med motorskade til følge!
>>
>> Man har vel ikke nød ligefrem at udfordre skæbnen til at blive den første.
>> Som en anden skriver, så burde den halvtredser ikke vælte budgettet. Selv
>> om det er et stort beløb i forhold de øvrige udgifter til at holde en BMW
>> kørende.
>>
>
>
> Mener du virkelig det alvorligt?
Helt ramme og alvorligt.
> Jeg har flere bekendte som kører BMW, når man hører deres historier er det
> ikke ligefrem det man får indtrykket af.
> Der er mange underlige fejl. Pludselig død tændspole, dyse i
> indsprøjtningen, ABS fejl og kobling osv. osv.
Har godt hørt rygter om slige sager. Men jeg kan lige så mange historier
om HD, Guzzi, Ducati. Men klart er avanceret teknik mere udsat end mere
gennemprøvet teknik.
> Generelt har de også en lidt skuffende samlekvalitet såsom synlige
> kabelstrips mere eller mindre tilfældige steder.
Alting kan diskuteres. Men så kommer vi nok ud en længere udredning om
aldersgrupper der køber de enkelte mærker. En ung mand der kører en
japaner ser nok lidt anderledes på tingene end den halvgamle gråhårede
på en BMW.
> Jeg prøver på ingen måde at nedgøre BMW, men de koster hurtigt 100.000,-
> mere end en japansk MC, så man burde forvente en lidt mere stabil MC.
Jeg har kørt flere sæsoner på over 10.000km. Og kun brugt penge på dele
som oliefilter, olie og dæk. Det passer ikke helt. Den ene sæson måtte
der et nye plastdæksel til over "chokeren". Det kostede kr.22. Næste år
var det gummiet på sidestøttebenet. Det kostede kun kr.16.
--
MVH
Ib Jakobsen