/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Olie og oliefilter
Fra : Jørn Villesen Christ~


Dato : 20-09-11 20:37

Hej,

Efter at have læst opstaldnings-snakken her på gruppen, tænkte jeg måske
det måske var en god idé at bestille noget olie og oliefilter så det lå
klar til når jeg kommer hjem fra årets sidste tur i oktober

Jeg har fået anbefalet Castrol Edge Sport 10W-60. Men tilsyneladende
kommer det både i en RS-version og en ikke-RS-version. Nogen der kender
til forskellen?

http://www.billigbilpleje.dk/product/castrol-edge-sport-10w60-rs-formula-5-ltr-1060/

http://www.castrolshop.dk/shop/castrol-edge-sport-257p.html


Derudover kiggede jeg lidt efter et oliefilter. Er der nogen der ved om
følgende filter fra THansen passer en K1100RS?

http://www.thansen.dk/product.asp?c=5820156571&n=1433532940&pn=1399936216

(De nævner selv C / RT / S som passende modeller...)

Mvh
Jørn

 
 
Dan \"748\" Dethlefs~ (20-09-2011)
Kommentar
Fra : Dan \"748\" Dethlefs~


Dato : 20-09-11 21:04

Den 20-09-2011 21:36, Jørn Villesen Christensen skrev:
>
> Derudover kiggede jeg lidt efter et oliefilter. Er der nogen der ved om
> følgende filter fra THansen passer en K1100RS?
>
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=5820156571&n=1433532940&pn=1399936216
>
Du vil vel ikke sætte et No-Name filter i fra thansen for at spare et
par få kroner, hvad koster et orginalt BMW filter da ?

Ca. det samme vil jeg gætte på ....... ?

HiFloFiltro
http://viewer.zmags.com/publication/5d6a6be2#/5d6a6be2/758


--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S
www.dethlefsens.dk
www.robertsmc.dk

Jørn Villesen Christ~ (20-09-2011)
Kommentar
Fra : Jørn Villesen Christ~


Dato : 20-09-11 21:26

Hej

On 2011-09-20 22:03, Dan "748" Dethlefsen wrote:
> Den 20-09-2011 21:36, Jørn Villesen Christensen skrev:
>>
>> Derudover kiggede jeg lidt efter et oliefilter. Er der nogen der ved om
>> følgende filter fra THansen passer en K1100RS?
>>
>> http://www.thansen.dk/product.asp?c=5820156571&n=1433532940&pn=1399936216
>>
> Du vil vel ikke sætte et No-Name filter i fra thansen for at spare et
> par få kroner, hvad koster et orginalt BMW filter da ?

Nej; det har du helt ret i!

> Ca. det samme vil jeg gætte på ....... ?
>
> HiFloFiltro
> http://viewer.zmags.com/publication/5d6a6be2#/5d6a6be2/758

Jo, jeg var ikke lige opmærksom på mc-nøglen (n00b). Tak.

~Jørn



Jørn Villesen Christ~ (20-09-2011)
Kommentar
Fra : Jørn Villesen Christ~


Dato : 20-09-11 21:30

On 2011-09-20 22:25, Jørn Villesen Christensen wrote:
> Hej
>> HiFloFiltro
>> http://viewer.zmags.com/publication/5d6a6be2#/5d6a6be2/758
>
> Jo, jeg var ikke lige opmærksom på mc-nøglen (n00b). Tak.

Til gengæld har jeg svært ved at finde det pågældende filter (HF163) i
en webshop...!

~Jørn


Armand (20-09-2011)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 20-09-11 21:31

Den 20-09-2011 22:03, Dan "748" Dethlefsen skrev:
> Den 20-09-2011 21:36, Jørn Villesen Christensen skrev:
>>
>> Derudover kiggede jeg lidt efter et oliefilter. Er der nogen der ved om
>> følgende filter fra THansen passer en K1100RS?
>>
>> http://www.thansen.dk/product.asp?c=5820156571&n=1433532940&pn=1399936216
>>
> Du vil vel ikke sætte et No-Name filter i fra thansen for at spare et
> par få kroner, hvad koster et orginalt BMW filter da ?
>
> Ca. det samme vil jeg gætte på ....... ?
>
Tjaeh :-/
I grunden er det vel et spørgsmål om tillid - Jeg tvivler på at nogen
vil tage ansvaret for et nedbrudt filter med motorskade til følge!

Jeg kender ikke til BMW-værkstedernes praksis, men på alle andre
motorcykelværksteder gør man som bilbranchen har gjort i årtier: Kaster
det lettest tilgængelige uoriginale filter på i forbindelse med
olieskifte, så hvorfor være grundigere end værkstedet - måske at der i
forvejen sidder et Tantehansen filter monteret i Binsen :-/

--
Armand.

p.jarnbak (20-09-2011)
Kommentar
Fra : p.jarnbak


Dato : 20-09-11 22:02


>
> Jeg kender ikke til BMW-værkstedernes praksis, men på alle andre
> motorcykelværksteder gør man som bilbranchen har gjort i årtier: Kaster
> det lettest tilgængelige uoriginale filter på i forbindelse med
> olieskifte, så hvorfor være grundigere end værkstedet - måske at der i
> forvejen sidder et Tantehansen filter monteret i Binsen :-/
>
Du kan ikke købe et uoriginalt filter på bmw værksted,men du kan få
et mahle OC91 filter hos
http://www.hmcmotorcykler.dk/index.php/oliefilter-oc-91-d1 det er dem
der laver bmw filtre.
Olie til k1100rs kan købes her
http://www.mapodo.de/castrol-tws-motorsport-10w-60-1-ltr.html den rigtig
god til de "gamle"
k75-1200.
Hej Palle.

Jørn Villesen Christ~ (21-09-2011)
Kommentar
Fra : Jørn Villesen Christ~


Dato : 21-09-11 21:20

Hej,

On 2011-09-20 23:01, p.jarnbak wrote:
> Du kan ikke købe et uoriginalt filter på bmw værksted,men du kan få
> et mahle OC91 filter hos
> http://www.hmcmotorcykler.dk/index.php/oliefilter-oc-91-d1 det er dem
> der laver bmw filtre.

Well... igen er K1100RS ikke nævnt. Diverse R-modeller er nævnt. Så
teknisk set er spørgsmålet stadig det samme; passer R-model-filtre til
K-modeller?

~Jørn

p.jarnbak (21-09-2011)
Kommentar
Fra : p.jarnbak


Dato : 21-09-11 22:58

On 21-09-2011 22:19, Jørn Villesen Christensen wrote:
> Hej,
>
> On 2011-09-20 23:01, p.jarnbak wrote:
>> Du kan ikke købe et uoriginalt filter på bmw værksted,men du kan få
>> et mahle OC91 filter hos
>> http://www.hmcmotorcykler.dk/index.php/oliefilter-oc-91-d1 det er dem
>> der laver bmw filtre.
>
> Well... igen er K1100RS ikke nævnt. Diverse R-modeller er nævnt. Så
> teknisk set er spørgsmålet stadig det samme; passer R-model-filtre til
> K-modeller?
>
> ~Jørn
Der står på siden at det passer på k1200lt,k75.De bruger samme filter
som k100+k1100 og k1200rs.K1100 og k1200(gammel model)har samme motorblok.
Hilsen Palle
K1100lt 226000km og har aldrig fået justeret ventiler,heller ikke
efter skift til k1200rs/k1 knaster.

Ib Jakobsen (22-09-2011)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 22-09-11 18:45

Den 20-09-2011 22:31, Armand skrev:

> Tjaeh :-/
> I grunden er det vel et spørgsmål om tillid - Jeg tvivler på at nogen
> vil tage ansvaret for et nedbrudt filter med motorskade til følge!

Man har vel ikke nød ligefrem at udfordre skæbnen til at blive den
første. Som en anden skriver, så burde den halvtredser ikke vælte
budgettet. Selv om det er et stort beløb i forhold de øvrige udgifter
til at holde en BMW kørende.



>
> Jeg kender ikke til BMW-værkstedernes praksis, men på alle andre
> motorcykelværksteder gør man som bilbranchen har gjort i årtier: Kaster
> det lettest tilgængelige uoriginale filter på i forbindelse med
> olieskifte,

Nu har jeg ikke kendskab til at man smider filtre på som ikke kommer fra
de store OEM leverandører. Så skal man være begyndt de seneste par år.

> så hvorfor være grundigere end værkstedet - måske at der i
> forvejen sidder et Tantehansen filter monteret i Binsen :-/

Emnet har været oppe før. Jeg har fisket følgende frem som omhandler
konvertering af numre:

Prøv bare med BMW originalnummer for filter:
11421460845 fremstillet af Mahle
Mahle kalder det OC 91 og Mann-Hummel W712. I øvrigt det nummer som en
gammel Opel kører med.


Selv har jeg sammenlignet værkstedernes indkøbspris på Mahle fra
Mekonomen. Det kan købes billigere hos Xpedit.

Toppen til at afmontere/montere kan også købes billigere samme sted.

--
MVH
Ib Jakobsen

Henrik Jensen (23-09-2011)
Kommentar
Fra : Henrik Jensen


Dato : 23-09-11 06:52

>> I grunden er det vel et spørgsmål om tillid - Jeg tvivler på at nogen
>> vil tage ansvaret for et nedbrudt filter med motorskade til følge!
>
> Man har vel ikke nød ligefrem at udfordre skæbnen til at blive den første.
> Som en anden skriver, så burde den halvtredser ikke vælte budgettet. Selv
> om det er et stort beløb i forhold de øvrige udgifter til at holde en BMW
> kørende.
>


Mener du virkelig det alvorligt?
Jeg har flere bekendte som kører BMW, når man hører deres historier er det
ikke ligefrem det man får indtrykket af.
Der er mange underlige fejl. Pludselig død tændspole, dyse i
indsprøjtningen, ABS fejl og kobling osv. osv.
Generelt har de også en lidt skuffende samlekvalitet såsom synlige
kabelstrips mere eller mindre tilfældige steder.
Jeg prøver på ingen måde at nedgøre BMW, men de koster hurtigt 100.000,-
mere end en japansk MC, så man burde forvente en lidt mere stabil MC.


Henrik



frølårsraketten (23-09-2011)
Kommentar
Fra : frølårsraketten


Dato : 23-09-11 15:37


"Henrik Jensen" <s@s.dk> skrev:
> Der er mange underlige fejl. Pludselig død tændspole, dyse i
> indsprøjtningen, ABS fejl og kobling osv. osv.
> Generelt har de også en lidt skuffende samlekvalitet såsom synlige
> kabelstrips mere eller mindre tilfældige steder.

enig! Samt rust de underligste steder ;o(

Ô
°/¥\°
«=(Ô)=»
[] Pierre



Ib Jakobsen (23-09-2011)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 23-09-11 15:43

Den 23-09-2011 07:51, Henrik Jensen skrev:
>>> I grunden er det vel et spørgsmål om tillid - Jeg tvivler på at nogen
>>> vil tage ansvaret for et nedbrudt filter med motorskade til følge!
>>
>> Man har vel ikke nød ligefrem at udfordre skæbnen til at blive den første.
>> Som en anden skriver, så burde den halvtredser ikke vælte budgettet. Selv
>> om det er et stort beløb i forhold de øvrige udgifter til at holde en BMW
>> kørende.
>>
>
>
> Mener du virkelig det alvorligt?

Helt ramme og alvorligt.

> Jeg har flere bekendte som kører BMW, når man hører deres historier er det
> ikke ligefrem det man får indtrykket af.
> Der er mange underlige fejl. Pludselig død tændspole, dyse i
> indsprøjtningen, ABS fejl og kobling osv. osv.

Har godt hørt rygter om slige sager. Men jeg kan lige så mange historier
om HD, Guzzi, Ducati. Men klart er avanceret teknik mere udsat end mere
gennemprøvet teknik.

> Generelt har de også en lidt skuffende samlekvalitet såsom synlige
> kabelstrips mere eller mindre tilfældige steder.

Alting kan diskuteres. Men så kommer vi nok ud en længere udredning om
aldersgrupper der køber de enkelte mærker. En ung mand der kører en
japaner ser nok lidt anderledes på tingene end den halvgamle gråhårede
på en BMW.

> Jeg prøver på ingen måde at nedgøre BMW, men de koster hurtigt 100.000,-
> mere end en japansk MC, så man burde forvente en lidt mere stabil MC.

Jeg har kørt flere sæsoner på over 10.000km. Og kun brugt penge på dele
som oliefilter, olie og dæk. Det passer ikke helt. Den ene sæson måtte
der et nye plastdæksel til over "chokeren". Det kostede kr.22. Næste år
var det gummiet på sidestøttebenet. Det kostede kun kr.16.



--
MVH
Ib Jakobsen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste