|
| Kender I det her oliemærke? Fra : Pjerrot |
Dato : 31-08-11 15:06 |
| | |
Simon (31-08-2011)
| Kommentar Fra : Simon |
Dato : 31-08-11 16:02 |
| | |
Rene´ (31-08-2011)
| Kommentar Fra : Rene´ |
Dato : 31-08-11 13:15 |
|
Hvis du tit kører i nærheden af det røde felt, ville jeg tage en
helsyntetisk motorolie.
Uanset hvad, vil en helsyntetisk olie smøre bedre, når den bliver
presset, end en delsyntetisk.
| |
Armand (06-09-2011)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 06-09-11 16:32 |
|
Den 31-08-2011 21:15, Rene´ skrev:
> Hvis du tit kører i nærheden af det røde felt, ville jeg tage en
> helsyntetisk motorolie.
> Uanset hvad, vil en helsyntetisk olie smøre bedre, når den bliver
> presset, end en delsyntetisk.
>
Fuldsyntetiske oliers bedste kvalitet er at de bedre modstår høj varme,
end mineralsk olie, hvis varme-viskositet er sikret v.h.a. polymere der
svulmer op når de opvarmes, men til gengæld hurtigt brændes af ved for
høj varme.
Moderne vandkølede motorer er langtfra så termisk belastede som mængden
af luftkølede var tidligere. Dertil kommer den udbredte brug af såvel
olie- køler, som -varmeveksler (til kølevandet), hvorved at der i dag er
gode grunde til at 'nøjes' med gængse oliekvaliteter :-|
Alt dette ihukommende mine ord andetsteds om at olien er et dumt sted at
spare, eftersom at man næsten ikke vil kunne måle besparelsen sat op
imod km-tallet mellem olie/filter -skift!
--
Armand.
| |
Ole Mogensen (01-09-2011)
| Kommentar Fra : Ole Mogensen |
Dato : 01-09-11 19:57 |
| | |
|
|