/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Problemer med forgaffel.
Fra : Ole Mogensen


Dato : 21-08-11 16:29

Hej alle

Jeg mener at min forgaffel opføre sig lidt underligt.

Bremser jeg, selv med moderat tryk, dykker Guzzilla sig i støvet
for den forankørende, bremser jeg hårdt, har jeg fornemmelsen af at
fjederen er trykket helt sammen.
Køre jeg over et vejbump, er der ingen vandring i forgaffelen.

Jeg skulle have beholdt min svingforgaffel

Ole

 
 
Dan \"748\" Dethlefs~ (21-08-2011)
Kommentar
Fra : Dan \"748\" Dethlefs~


Dato : 21-08-11 17:42

Den 21-08-2011 17:28, Ole Mogensen skrev:
> Hej alle
>
> Jeg mener at min forgaffel opføre sig lidt underligt.
>
> Bremser jeg, selv med moderat tryk, dykker Guzzilla sig i støvet
> for den forankørende, bremser jeg hårdt, har jeg fornemmelsen af at
> fjederen er trykket helt sammen.
> Køre jeg over et vejbump, er der ingen vandring i forgaffelen.
>
> Jeg skulle have beholdt min svingforgaffel
>
> Ole

Prøv at skifte olie i forgaffelen, hvis det er mange år siden det er
gjort er olie som vand (og lugter råddent).

Har lige lavet et Dominator med sammen symptomer, det var som at få en
helt ny cykel efter skift af forgaffel olien

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S
www.dethlefsens.dk
www.robertsmc.dk

Kent (21-08-2011)
Kommentar
Fra : Kent


Dato : 21-08-11 17:50

Dan "748" Dethlefsen formulerede spørgsmålet:
>
> Prøv at skifte olie i forgaffelen, hvis det er mange år siden det er gjort er
> olie som vand (og lugter råddent).
>
> Har lige lavet et Dominator med sammen symptomer, det var som at få en helt
> ny cykel efter skift af forgaffel olien

Hvis det føles som forgaflen er trykket helt sammen ved hård bremsning
og der ingen affjedring er tilstede over bump, så burde fjederen måske
udskiftes samtidig. Det er vel ikke nok med olien?

--
...

Kent



Ole Mogensen (21-08-2011)
Kommentar
Fra : Ole Mogensen


Dato : 21-08-11 19:28

Den 21-08-2011 18:42, Dan "748" Dethlefsen skrev:

>
> Prøv at skifte olie i forgaffelen, hvis det er mange år siden det er
> gjort er olie som vand (og lugter råddent).
>
> Har lige lavet et Dominator med sammen symptomer, det var som at få en
> helt ny cykel efter skift af forgaffel olien
>

Nye toprør, nye dæmpere, nye fjedre og ny olie, det burde jeg have oplyst.

Jeg burde nok prøve med nogle progressive fjedre.

Ole

Armand (21-08-2011)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 21-08-11 22:42

Den 21-08-2011 20:28, Ole Mogensen skrev:
> Den 21-08-2011 18:42, Dan "748" Dethlefsen skrev:
>
>>
>> Prøv at skifte olie i forgaffelen, hvis det er mange år siden det er
>> gjort er olie som vand (og lugter råddent).
>>
>> Har lige lavet et Dominator med sammen symptomer, det var som at få en
>> helt ny cykel efter skift af forgaffel olien
>>
>
> Nye toprør, nye dæmpere, nye fjedre og ny olie, det burde jeg have oplyst.
>
> Jeg burde nok prøve med nogle progressive fjedre.
>


De vil måske hjælpe lidt på problemet, men i bund og grund er det nok
dig der skal vænnes fra svinggaflens "anti-dive"-virkning ved brug af
forbremsen!

--
Armand.

Ole Mogensen (22-08-2011)
Kommentar
Fra : Ole Mogensen


Dato : 22-08-11 15:03

Den 21-08-2011 23:41, Armand skrev:

>> Jeg burde nok prøve med nogle progressive fjedre.
>>
>
>
> De vil måske hjælpe lidt på problemet, men i bund og grund er det nok
> dig der skal vænnes fra svinggaflens "anti-dive"-virkning ved brug af
> forbremsen!
>

Hej

Jeg ved at en del af problemet (dykket) er skiftet fra svinggaffel
til "normal" forgaffel, men jeg har været nødt til at lukke lidt af
luften ud af forhjulet for at det ikke er helt umuligt at køre.

Inden jeg fik svingforgaffel på, var problemet med den manglende
affjedring der også, derfor havde jeg købt nye stumper da den
originale forgaffel skulle på.

Det burde være de rigtige fjedre jeg har købt, de findes i to
versioner, en til T3 og en til T3 Calif.

Ole


Armand (24-08-2011)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-08-11 17:49

Den 22-08-2011 16:03, Ole Mogensen skrev:
> Den 21-08-2011 23:41, Armand skrev:
>
>>> Jeg burde nok prøve med nogle progressive fjedre.
>>>
>> De vil måske hjælpe lidt på problemet, men i bund og grund er det nok
>> dig der skal vænnes fra svinggaflens "anti-dive"-virkning ved brug af
>> forbremsen!
>>
> Jeg ved at en del af problemet (dykket) er skiftet fra svinggaffel
> til "normal" forgaffel, men jeg har været nødt til at lukke lidt af
> luften ud af forhjulet for at det ikke er helt umuligt at køre.
>
Øhh??
Hvad skulle dét hjælpe?

> Inden jeg fik svingforgaffel på, var problemet med den manglende
> affjedring der også, derfor havde jeg købt nye stumper da den
> originale forgaffel skulle på.
> Det burde være de rigtige fjedre jeg har købt, de findes i to
> versioner, en til T3 og en til T3 Calif.
>
Det kunne lyde til at ét eller andet er galt hvis det ikke blot er
overdrivelse fra din side - Måske at det er andre fjedre til
compound-teleskopet (med den løse cykelpumpe-lignende dæmper), end
traditionelle :-/

Om fjederen er for slap skulle være enkelt at kontrollere:
Når man sidder på motorcyklen bør teleskopet være 40% indfjedret!
Hvis du ikke har målet for max. indfjedringslængde så gå blot ud fra at
det er mellemrummet mellem skærm og nederste forgaffelbro, minus et par cm.
Indfjedringen med dig i sædet finder du ved at stille den på
sidestøtteben og spænde en 'strips' rundt om teleskopets forkromede
inderrør og derefter rejse motorcyklen roligt op og sætte dig ligeså
roligt i sadlen. Efter at være steget ligeså roligt af trækker du
Guzilla op på centralstøttebenet og får en til at holde bagenden nede så
du kan måle afstanden mellem strips og det derved fuldt udtrukne teleskop!
Holder målet sig indenfor ca 40% så ér det dig der overreagerer,
progressive fjedre eller ej :-|

Eftersom Guzzilla har kombi-bremser, vil generel brug af fodbremsen som
driftsbremse gøre at indfjedringen foran vil være mindre p.g.a.
mer-bremsningen hhv. "bagtrækket" fra beghjulet!

Prøv'ed - prøv'ed!

--
Armand.

Ole Mogensen (25-08-2011)
Kommentar
Fra : Ole Mogensen


Dato : 25-08-11 10:27

Den 24-08-2011 18:48, Armand skrev:

>>>
>> Jeg ved at en del af problemet (dykket) er skiftet fra svinggaffel
>> til "normal" forgaffel, men jeg har været nødt til at lukke lidt af
>> luften ud af forhjulet for at det ikke er helt umuligt at køre.
>>
> Øhh??
> Hvad skulle dét hjælpe?

Jeg ved det lyder helt tosset, men det tager mange at de helt
små hårde stød.
Omvendt, ved bestemte hastigheder, begynder forhjulet at
"hoppe", pest eller kolera


>
>> Inden jeg fik svingforgaffel på, var problemet med den manglende
>> affjedring der også, derfor havde jeg købt nye stumper da den
>> originale forgaffel skulle på.
>> Det burde være de rigtige fjedre jeg har købt, de findes i to
>> versioner, en til T3 og en til T3 Calif.
>>
> Det kunne lyde til at ét eller andet er galt hvis det ikke blot er
> overdrivelse fra din side - Måske at det er andre fjedre til
> compound-teleskopet (med den løse cykelpumpe-lignende dæmper), end
> traditionelle :-/
Desværre ikke en overdrivelse, jeg var ude og køre en anden guzzi,
med samme type forgaffel, det var noget helt andet.

>
> Om fjederen er for slap skulle være enkelt at kontrollere:
> Når man sidder på motorcyklen bør teleskopet være 40% indfjedret!
> Hvis du ikke har målet for max. indfjedringslængde så gå blot ud fra at
> det er mellemrummet mellem skærm og nederste forgaffelbro, minus et par cm.
> Indfjedringen med dig i sædet finder du ved at stille den på
> sidestøtteben og spænde en 'strips' rundt om teleskopets forkromede
> inderrør og derefter rejse motorcyklen roligt op og sætte dig ligeså
> roligt i sadlen. Efter at være steget ligeså roligt af trækker du
> Guzilla op på centralstøttebenet og får en til at holde bagenden nede så
> du kan måle afstanden mellem strips og det derved fuldt udtrukne teleskop!
> Holder målet sig indenfor ca 40% så ér det dig der overreagerer,
> progressive fjedre eller ej :-|
>
> Eftersom Guzzilla har kombi-bremser, vil generel brug af fodbremsen som
> driftsbremse gøre at indfjedringen foran vil være mindre p.g.a.
> mer-bremsningen hhv. "bagtrækket" fra beghjulet!
>
> Prøv'ed - prøv'ed!
>
Jamen det skal prøves, men som sagt, der er fin bevægelse ved bremsning,
det er bumpene der ikke bliver dæmpet.
Jeg har en mistanke om at de nederste rør er slidt ovale, så toprørene
står skævt i bundrørene, toprør og bundrør spidser indad mod Mcen, ved
bremsning rettes "knækket" ud og den dykker.
Desværre nok umuligt at udmåle uden at skille forgaflen ad.
De nederste gaffelrør er fra -78, sååå

Ole



Ole Mogensen (25-08-2011)
Kommentar
Fra : Ole Mogensen


Dato : 25-08-11 12:13

Den 24-08-2011 18:48, Armand skrev:

>
> Om fjederen er for slap skulle være enkelt at kontrollere:
> Når man sidder på motorcyklen bør teleskopet være 40% indfjedret!
> Hvis du ikke har målet for max. indfjedringslængde så gå blot ud fra at
> det er mellemrummet mellem skærm og nederste forgaffelbro, minus et par cm.
> Indfjedringen med dig i sædet finder du ved at stille den på
> sidestøtteben og spænde en 'strips' rundt om teleskopets forkromede
> inderrør og derefter rejse motorcyklen roligt op og sætte dig ligeså
> roligt i sadlen. Efter at være steget ligeså roligt af trækker du
> Guzilla op på centralstøttebenet og får en til at holde bagenden nede så
> du kan måle afstanden mellem strips og det derved fuldt udtrukne teleskop!
> Holder målet sig indenfor ca 40% så ér det dig der overreagerer,
> progressive fjedre eller ej :-|,
>
> Eftersom Guzzilla har kombi-bremser, vil generel brug af fodbremsen som
> driftsbremse gøre at indfjedringen foran vil være mindre p.g.a.
> mer-bremsningen hhv. "bagtrækket" fra beghjulet!
>
> Prøv'ed - prøv'ed!
>


OK, her er resultat.

Wirestrip på inderrøret, alle mål er mellem nederste gaffelbro
og den side af wirestrippen der er ned mod gummimuffen.

MC på sidefod, hiver tilbage i styret, forgaffel retter sig ud og
bliver der (max længde) 115 mm

MC rejst op, 100 Kg mand på dyret, afstand 80 mm.

Mand rejser sig op, afstand nu 90 mm.

Mand står over Mc, trækker forbremse, skubber hårdt fremad, afstand 10
mm, virestrip næsten ved nederste gaffelbro.

Ser ik' godt ud.

Ole

Armand (25-08-2011)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 25-08-11 19:05

Den 25-08-2011 13:12, Ole Mogensen skrev:
> Den 24-08-2011 18:48, Armand skrev:
>
>>
>> Om fjederen er for slap skulle være enkelt at kontrollere:
>> Når man sidder på motorcyklen bør teleskopet være 40% indfjedret!
>> Holder målet sig indenfor ca 40% så ér det dig der overreagerer,
>> progressive fjedre eller ej :-|,
>>
> OK, her er resultat.
>
> Wirestrip på inderrøret, alle mål er mellem nederste gaffelbro
> og den side af wirestrippen der er ned mod gummimuffen.
>
> MC på sidefod, hiver tilbage i styret, forgaffel retter sig ud og bliver
> der (max længde) 115 mm
>
> MC rejst op, 100 Kg mand på dyret, afstand 80 mm.
>
> Mand rejser sig op, afstand nu 90 mm.
>
Dét indikerer en relativ hård fjeder derved at indfjedringen kun er godt
20%

> Mand står over Mc, trækker forbremse, skubber hårdt fremad, afstand 10
> mm, virestrip næsten ved nederste gaffelbro.
>
> Ser ik' godt ud.
>
Nix

Derved at fjederen tilsyneladende er stram nok, så MÅ det være dæmperen
der er færdig eller utilstrækkelig monteret :-/

Eftersom at det er en løs enhed i stil med en cykelpumpe skulle den være
enkel at pille ud og efterprøve bevægelsen af.
Hvis ikke at den er udlagt til dobbeltrettet dæmpning skal den mindst(!)
fungere under indfjedring og hvis den ikke yder hård og jævn modstand
under sammentrykning er den at regne for færdig - I den sidste ende er
støddæmpere en sliddel og Guzilla er jo ikke ligefrem ung længere).

Forøvrigt: Hvor i landet befinder du dig??

--
Armand.


Ole Mogensen (25-08-2011)
Kommentar
Fra : Ole Mogensen


Dato : 25-08-11 19:49

Den 25-08-2011 20:04, Armand skrev:
> Den 25-08-2011 13:12, Ole Mogensen skrev:
>> Den 24-08-2011 18:48, Armand skrev:

>> Ser ik' godt ud.
>>
> Nix
>
> Derved at fjederen tilsyneladende er stram nok, så MÅ det være dæmperen
> der er færdig eller utilstrækkelig monteret :-/
>
> Eftersom at det er en løs enhed i stil med en cykelpumpe skulle den være
> enkel at pille ud og efterprøve bevægelsen af.
> Hvis ikke at den er udlagt til dobbeltrettet dæmpning skal den mindst(!)
> fungere under indfjedring og hvis den ikke yder hård og jævn modstand
> under sammentrykning er den at regne for færdig - I den sidste ende er
> støddæmpere en sliddel og Guzilla er jo ikke ligefrem ung længere).
>
> Forøvrigt: Hvor i landet befinder du dig??
>

Dæmperne er sprit nye, lige som fjedrene og de øverste gaffelben.
Det må være de nederste gaffel ben som er færdige (ovale).

Lyngby, nord for køvenhavn.

Ole


Armand (26-08-2011)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 26-08-11 12:22

Den 25-08-2011 20:48, Ole Mogensen skrev:
> Den 25-08-2011 20:04, Armand skrev:
>> Den 25-08-2011 13:12, Ole Mogensen skrev:
>>> Den 24-08-2011 18:48, Armand skrev:
>
>>> Ser ik' godt ud.
>>>
>> Nix
>>
>> Derved at fjederen tilsyneladende er stram nok, så MÅ det være dæmperen
>> der er færdig eller utilstrækkelig monteret :-/
>>
>> Forøvrigt: Hvor i landet befinder du dig??
>>
>
> Dæmperne er sprit nye, lige som fjedrene og de øverste gaffelben.
> Det må være de nederste gaffel ben som er færdige (ovale).
>
Jamen, hvis dæmper-cartridgen ikke matcher, så gavner det ikke at den er
spritny!
Eftersom at det er med cartridge har nedslidning af yderteleskopet ikke
nogen virkning på dæmpningen hhv. indfjedringens blødhed :-|
Jeg husker også fra Benellien at der er temmeligt lidt olie der skal
bruges i teleskopet, netop fordi det kun skal smøre og ikke dæmpe

På den anden side, så tyder det på at cartridgen dæmper ved hurtige
bevægelser, á kørsel over vejbump som du selv nævner :-/

> Lyngby, nord for køvenhavn.
>
Sq for langt fra Lillebælt
Kunne ellers være sjovt selv at føle på'ed. Det kan jo være umådeligt
vanskeligt at definere på skrift.

Bruger du fodbremsen som driftsbremse, eller hur?

--
Armand.

Ole Mogensen (26-08-2011)
Kommentar
Fra : Ole Mogensen


Dato : 26-08-11 19:33

Den 26-08-2011 13:22, Armand skrev:

>> Lyngby, nord for køvenhavn.
>>
> Sq for langt fra Lillebælt
> Kunne ellers være sjovt selv at føle på'ed. Det kan jo være umådeligt
> vanskeligt at definere på skrift.
>
> Bruger du fodbremsen som driftsbremse, eller hur?
>

Bruger håndbremsen 99% af tiden, har af samme grund overvejet
at droppe kombibremsen.

Ole

Armand (27-08-2011)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 27-08-11 14:41

Den 26-08-2011 20:32, Ole Mogensen skrev:
> Den 26-08-2011 13:22, Armand skrev:
>
>>> Lyngby, nord for køvenhavn.
>>>
>> Sq for langt fra Lillebælt
>> Kunne ellers være sjovt selv at føle på'ed. Det kan jo være umådeligt
>> vanskeligt at definere på skrift.
>>
>> Bruger du fodbremsen som driftsbremse, eller hur?
>>
>
> Bruger håndbremsen 99% af tiden, har af samme grund overvejet
> at droppe kombibremsen.
>
Endnu en vane du burde ændre!

Guzzi's klassiske integralbremse der er hel tilbage fra Guzilla's tid
har alene qua tiden bevist sin værdi og først på det seneste er andre
(Honda) begyndt at rode med kombinationsbremser i samme stil (ikke
mindst fordi betjenings sikkerheden lettes af ABS, der ligeledes er
dukket op i mellemtiden.
For et par år siden byttede jeg motorcykel med en kollega hvis Guzzi
opførte sig uforklarligt under jævn kørsel: Egentlig var jeg overrasket
over hvor dårligt den (også) halvgamle Guzzi bremsede, indtil jeg
erindrede dét med integralbremsen: Håndbremsen betjemer kun den ene af
de to forreste skiver og dét er langt fra tilstrækkelig for seriøs
bremsning, men ihukommende at bruge fodbremsen 'tungere' var forbremsens
styrke plusdelig langt tilstrækkelig til suplerende bremsning.
Brug af bagbremsen er i alle tilfælde en faktor der modvirker dyk i
forbremsen i en vis grad, så jeg vil absolut anbefale dig at prøve at
bruge Guzilla's fodbremse som den er beregnet til - Ikke mindst for at
se hvorledes dét indvirker på hvor blød forgaflen er under opbremsning :-|

--
Armand.

Ole Mogensen (27-08-2011)
Kommentar
Fra : Ole Mogensen


Dato : 27-08-11 16:41

Den 27-08-2011 15:41, Armand skrev:

>> Bruger håndbremsen 99% af tiden, har af samme grund overvejet
>> at droppe kombibremsen.
>>
> Endnu en vane du burde ændre!
>
> Guzzi's klassiske integralbremse der er hel tilbage fra Guzilla's tid
> har alene qua tiden bevist sin værdi og først på det seneste er andre
> (Honda) begyndt at rode med kombinationsbremser i samme stil (ikke
> mindst fordi betjenings sikkerheden lettes af ABS, der ligeledes er
> dukket op i mellemtiden.
> For et par år siden byttede jeg motorcykel med en kollega hvis Guzzi
> opførte sig uforklarligt under jævn kørsel: Egentlig var jeg overrasket
> over hvor dårligt den (også) halvgamle Guzzi bremsede, indtil jeg
> erindrede dét med integralbremsen: Håndbremsen betjemer kun den ene af
> de to forreste skiver og dét er langt fra tilstrækkelig for seriøs
> bremsning, men ihukommende at bruge fodbremsen 'tungere' var forbremsens
> styrke plusdelig langt tilstrækkelig til suplerende bremsning.
> Brug af bagbremsen er i alle tilfælde en faktor der modvirker dyk i
> forbremsen i en vis grad, så jeg vil absolut anbefale dig at prøve at
> bruge Guzilla's fodbremse som den er beregnet til - Ikke mindst for at
> se hvorledes dét indvirker på hvor blød forgaflen er under opbremsning :-|
>

Nu er guzilla ikke standard T3 Calif, så du ville nok have en
anden fornemmelse af forbremsen, hun er bla blevet sminket
med stålarmerede bremseslanger og et 16 mm justerbar bremsegreb.
Blokering af forhjulet, med kun en skive, det er bare at trykke.
Et af problemerne med bremserne på de gamle guzzier er de haveslanger
som sidder på som standard.
Et andet problem er at de er næsten umulige at udlufte.
Både for og bag består forbindelsen mellem bremsepumpe og caliper
af 2 slanger med en "fordeler" imellem.
Især foran er det er problem.
Hvis man skal have /alt/ luften ud, skal fordeleren, som også
giver tryk til bremsekontakten, afmonteres fra forgaffelen mens
man udlufter, ellers står der luft i fordeleren.

Hvorfor jeg næsten aldrig bruger fodbremsen er placeringen,
den sidder alt for højt over fodpladen, man skal løfte
foden for at bremse
Det bliver et af projekterne til vinter at optimere den, selv
om sidste vinters projekt var at installere nye pinde på stellet til
både bremse og gearpedal så der nu er nålelejer i stedet for det pvc rør
som den er født med

Tilbage til forgaflen.

Dens evner til at optage bump er jeg stadig ikke tilfreds med,
men følelsen af at blive kastet over styret har vist desværre
/også/ noget med min bagerste affjedring at gøre.
Den retter sig ikke ud når jeg stiger af Mcen eller efter
et kraftigt bump, ved nedbremsning gør den det.
Jeg /var/ blevet advaret mod at købe Marzocchi Symbol til
bagpå, så kan jeg lære det !

Ole








Dan \"748\" Dethlefs~ (23-08-2011)
Kommentar
Fra : Dan \"748\" Dethlefs~


Dato : 23-08-11 06:38

Den 21-08-2011 20:28, Ole Mogensen skrev:
> Den 21-08-2011 18:42, Dan "748" Dethlefsen skrev:
>
>>
>> Prøv at skifte olie i forgaffelen, hvis det er mange år siden det er
>> gjort er olie som vand (og lugter råddent).
>>
>> Har lige lavet et Dominator med sammen symptomer, det var som at få en
>> helt ny cykel efter skift af forgaffel olien
>>
>
> Nye toprør, nye dæmpere, nye fjedre og ny olie, det burde jeg have oplyst.
>
> Jeg burde nok prøve med nogle progressive fjedre.
>
> Ole

Er der den korrekte mængde olie i hvert ben. ?
Hvilken SAE ?

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S
www.dethlefsens.dk
www.robertsmc.dk

Ole Mogensen (23-08-2011)
Kommentar
Fra : Ole Mogensen


Dato : 23-08-11 09:39

Den 23-08-2011 07:37, Dan "748" Dethlefsen skrev:

>
> Er der den korrekte mængde olie i hvert ben. ?
> Hvilken SAE ?
>

Jeg har prøvet med 60ml og 100 ml SAE 10.
Olien bliver kun brugt til smøring ikke dæmpning.
Selvfølgelig vil forgaffelen blive hårdere jo mere olie.

Ole

Ole Mogensen (02-09-2011)
Kommentar
Fra : Ole Mogensen


Dato : 02-09-11 17:11

Den 21-08-2011 17:28, Ole Mogensen skrev:
> Hej alle
>
> Jeg mener at min forgaffel opføre sig lidt underligt.
>
> Bremser jeg, selv med moderat tryk, dykker Guzzilla sig i støvet
> for den forankørende, bremser jeg hårdt, har jeg fornemmelsen af at
> fjederen er trykket helt sammen.
> Køre jeg over et vejbump, er der ingen vandring i forgaffelen.
>
> Jeg skulle have beholdt min svingforgaffel
>
> Ole


Jeg er blevet anbefalet at udskifte olien af en anden Guzzi pilot.

Jeg prøver at hælde noget ATF olie i.

Jeg tænker på, hvad med at bruge Triflow ??

Tak for jeres input.

Ole

Ole Mogensen (04-09-2011)
Kommentar
Fra : Ole Mogensen


Dato : 04-09-11 18:25

Den 02-09-2011 18:11, Ole Mogensen skrev:

>
>
> Jeg er blevet anbefalet at udskifte olien af en anden Guzzi pilot.
>
> Jeg prøver at hælde noget ATF olie i.
>
> Jeg tænker på, hvad med at bruge Triflow ??
>
> Tak for jeres input.
>
> Ole

Har nu prøvet den tynde olie, der skal vist skiftes forgaffel !

Ole

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177549
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408820
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste