Lovlig hastighed i praksis for lastbil og ~
Fra : Leif Neland

Dato : 17-07-11 16:40

Når nu alle lastbiler overskrider den lovlige hastighed på motorvejen,
betyder det så, at trailer/cv kan køre lige så meget for stærkt?

Er der nogen, der er blevet stoppet/bødestraffet for at køre 89 med
trailer/cv efter personvogn?

Leif

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 17-07-11 19:02

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> betyder det så, at trailer/cv kan køre lige så meget for stærkt?
>
> Er der nogen, der er blevet stoppet/bødestraffet for at køre 89 med

Kun gamle mænd i motorsvage biler kører langsommere end lastbilerne på
motorvejen.

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Brian Sørup

Dato : 17-07-11 19:32

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen
> "Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i meddelelsen

> Kun gamle mænd i motorsvage biler kører langsommere end lastbilerne på
> motorvejen.

Ja, du må jo vide det....

ROFLMAO....
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Leo Jensen

Dato : 17-07-11 12:59

On 17 Jul., 20:01, "Per Henneberg Kristensen" <phkfj...@klikpost.dk>
wrote:

> Kun gamle m nd i motorsvage biler k rer langsommere end lastbilerne p
> motorvejen.

Kun gamle, nærige mænd....

MVH Leo

Fra : Klaus G.

Dato : 17-07-11 20:52

> Kun gamle mænd i motorsvage biler kører langsommere end lastbilerne på
> motorvejen.
Mjae, det er ikke altid forsvarligt at følge lastbilerne jo :) Vi har ude på
arbejdet en 2500kg trailer, når den er læsset op til de 2500kg med kugletryk
på en 80-100kg, så er det altså ikke forsvarligt at køre ret meget mere end
75-80kmt og det på trods af at det er en MB Sprinter 315CDI på lige knap
3500kg der slæber traileren. Den må desuden trækker 2800kg.

Så alt med måde min gode mand :D

--
Klaus G.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 18-07-11 23:48

"Klaus G." <webmaster@seth-enoch.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> på lige knap 3500kg der slæber traileren. Den må desuden trækker 2800kg.

Hvordan giver det sig til udtryk?

Fra : Klaus G.

Dato : 19-07-11 07:41

> Hvordan giver det sig til udtryk?
Slinger hvis farten bliver for høj.

--
Klaus G.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-07-11 10:15

> Slinger hvis farten bliver for høj.

Der er noget galt et sted ;)

- Dækkene på bil og trailer skal være 8-lags såkaldte varevognsdæk - det
giver stive sider.
- Dæktrykket skal være max (se på dæksiden) + 10%
- 75 kg på krogen er sommetider for lidt for cv, men det er formentlig pga.
lufttrykket på den store overflade foran, det er nok ikke problemet her.
- Den trækkende bil skal være så tung som muligt.

Er disse ting i orden? :)

Jeg har kørt 3500+3500 (VW Crafter) med 3 x 1.000 liter vand plus diverse på
traileren uden antydning af slinger.

Fra : Henning

Dato : 19-07-11 17:16

>Hvordan giver det sig til udtryk?

F.eks. som denne bilist?
http://lokalavisen.dk/campingvogn-vaeltede-paa-motorvejen-/20110719/artikler/707259997/1265?ref=eblister112

Fra : Henning

Dato : 18-07-11 07:25

On Sun, 17 Jul 2011 17:39:49 +0200, Leif Neland <leif@neland.dk>
wrote:

> [...]
>betyder det så, at trailer/cv kan køre lige så meget for stærkt?
>
>Er der nogen, der er blevet stoppet/bødestraffet for at køre 89 med

Måske ikke direkte på hastigheden, men det kunne være dråben der fik
det berømte bæger til at flyde over? 89 er trods alt "kun" er 10%
overskridelse, den kan være svær at måle med mindre det er med laser.

Fra : Klaus G.

Dato : 18-07-11 07:47

> Måske ikke direkte på hastigheden, men det kunne være dråben der fik
> det berømte bæger til at flyde over? 89 er trods alt "kun" er 10%
> overskridelse, den kan være svær at måle med mindre det er med laser.
Har de andet end laser når de står og måler i dag? Jeg troede Radar var
blevet udfaset...

--
Klaus G

Fra : Henning

Dato : 18-07-11 19:25

On Mon, 18 Jul 2011 08:47:14 +0200, "Klaus G." <webmaster@seth-enoch.dk> wrote:

>Har de andet end laser når de står og måler i dag? Jeg troede Radar var
>blevet udfaset...

Jeg tænkte mere på en "følgebil" som måler dig over en given afstand.

Fra : Anders Majland

Dato : 19-07-11 12:16

> [...]
> betyder det så, at trailer/cv kan køre lige så meget for stærkt?

> Er der nogen, der er blevet stoppet/bødestraffet for at køre 89 med

Vil nu stadig anbefale at sætte hastigheden ned ved slalom ved vejarbejde og
lign ... På trods af at lastbilerne holder på med ~89 og bruger mere end
egen vognbane ....

Men ellers så please hold hastigheden for at minimere antallet af elefant
overhalinger. Var på tværs af landet (via fyn *) igår og overhalingsforbudet
for lastbiler/biler med anhænger skides der højt og flot på ...

* Jeg tager ellers helst over kattegat ... For at slipper for de
møgirriterende km i tæt trafik over fyn.

/A