Saab skal i gang med at udvikle 3 nye mode~
Fra : Henrik B.

Dato : 04-07-11 12:01

Der blev d. 13.06. underskrevet en hensigtserklæring mellem Saab, Pang Da
(Kinesiske forhandlerkæde) og Kinesiske Youngman (Bilproducent). De tre
firmaer har nu indgået en bindende aftale. Derudover er Zheijang Youngman
Passenger Car indblandet. Det er Youngman's forhandlerdel. Aftalen indebærer
af Pang Da køber sig in i Saab. Det vil give et kapitaltilskud på 2,2 Mia.
SEK.
Ydermere er Saab tæt på at afslutte forhandlinger med et par Europæiske
investeringsbanker, om af overtage EIB-lånet. Det vil medføre at Vladimir
Antonov bliver delejer, og vil give yderligere 1 mia. til udvikling.

Den nye aftale bevirker, at den kommende Saab 9-3 fortsat vil blive
færdigudviklet og produceret i Sverige. Derudover er der oprette et nyt
selskab NPJV, som er ejet 50/50 af Saab og Zheijang Youngman Passenger Car.
Dette selskab skal stå for udvikling af 3 nye Saab modeller: Saab 9-1, Saab
9-6X og Saab 9-7. Al desgin, udvikling og test vil foregå i Sverige, hvor
det nye selskab også befinder sig. Det vides endnu ikke, hvor bilerne skal
produceres. Saab 9-6X og 9-7 vil begge være beregnet primært til den
Nordamerikanske og kinesiske marked. Saab 9-1 vil være en lille
"forstadsbil", beregnet for hele verden. Zheijang Youngman Passenger Car vil
stå for financiering af udvikling af de nye modeller.

Med det nye tiltag er der sat fuld blus på Saab og som en personlig note,
kan jeg kun sige: Tågehorn/dommedagsprofeter - EAT YOUR HEART OUT!

--
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/

Fra : KASO

Dato : 04-07-11 16:42

> Med det nye tiltag er der sat fuld blus på Saab og som en personlig note,
> kan jeg kun sige: Tågehorn/dommedagsprofeter - EAT YOUR HEART OUT!

Du drømmer stadig - ligesom en vis hr. Muller.

Lad os nu se tingene i virkeligheden istedet for alle de luftkasteller, der
er fløjtet rundt, og som du lystigt har viderebragt i årevis. Endnu har
intet af det haft hold i virkeligheden.....

Hvordan går det med at nå den fantasifulde årsproduktion, som du
proklamerede tidligere på året?
Ligesom sidste år, hvor den nåede det halve?
Eller bliver der overhovedet mere produktion?

Det lille "hik" i produktionen har nu varet i 11-12 uger, alt imens
omkostningerne stadig skal betales. Forudbetalingen for bilerne til Kina er
brugt til at stoppe nogle få huller - så hvordan skal der blive råd til at
producere bilerne?

Pt. ligger der mindst 70 stævninger mod Saab.....

Nej - den dag Saab bliver istand til at betale deres leverandører og få gang
i en rentabel produktion, kan du begynde at hovere, men jeg frygter at
Helvede fryser til is først....

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 04-07-11 22:19

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote in message

> Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/

Hvad er formålet med at reklamere for den der "døde" hjemmeside, når al Saab
aktivitet er her:
http://www.saabklubdanmark.dk/

??