Forbud mod lastbiloverhalinger. Ny tråd.
Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 27-06-11 12:51

Lad os kigge lidt på det nye tiltag fra trafikministeren og
Vejdirektoratet.

Lad os gøre det uden én hvis hjerne efter eget udsagn arbejder så
hurtigt, at resten af ham somme tider ikke kan følge med, og en anden
kombattant som stadig er i 70'erne, og som inden vi får set os om, har
lukket alle færgehavnene.

Det nye i sagen er, at forbudet langt de fleste steder kun skal være i
myldretiderne, morgen og aften. Det skal så gælde på stort set hele
motorvejsnettet.

Det synes jeg snildt alle kan leve med.

Det der sker i øjeblikket er, at ministeriet og direktoratet sidder og
definerer myldretiden. Altså eksakt hvilke klokkeslæt der skal være
tale om.

Det bliver sikkert 4 timer i begge ender, og så tror jeg at der vil
kunne overhales af alle de steder hvor man må det idag, uden for disse
tider.

Som sagt til at leve med, men jeg vil godt gøre opmærksom på at
Stanizlaw og Boris sikkert vil overhale lige som de plejer, nemlig når
det passer dem.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : alexbo

Dato : 27-06-11 14:08

<folmer@rasmussen.dk> skrev

> Det synes jeg snildt alle kan leve med.

Det viser sig gang på gang at man kan leve med ændrede vilkår uanset hvad de
går ud på.
Den enkelte lastbilchauffør og vognmand kan jo reelt være fuldstændig
ligeglad med forbuddet, det er ens for alle.
Det er klart at dem der overtræder reglerne får en fordel, det skal så gøres
så dyrt på den ene eller anden måde at det ikke kan betale sig.

Det er ikke anderledes end fartskriver, hastighedsbegrænser, kørehviletid,
førerkort, en frygtelig jammer når det indføres, og så lever man med det.

De første overhalingsforbud frembragte nøjagtig de samme skrækhistorier om
lastbiler i en lang stang der spærrede bane 1, nærmest som om at de
lastbiler der overhaler i bane 2 ikke kommer fra bane 1 i forvejen, men
dumpet ned fra himlen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 27-06-11 14:51

alexbo kan faktisk godt være morsom:

--
Venlig hilsen / regards
Brian Vestergaard - 2620 Albertslund

Fra : KASO

Dato : 27-06-11 15:43

> [...]
> lastbiler i en lang stang der spærrede bane 1, nærmest som om at de
> lastbiler der overhaler i bane 2 ikke kommer fra bane 1 i forvejen, men

Iflg. enkelte herinde, kommer lastbiler jo også som sendt fra himlen

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 27-06-11 15:58

On Mon, 27 Jun 2011 16:42:45 +0200, "KASO" <SUK@nospam.invalid> wrote:

>Iflg. enkelte herinde, kommer lastbiler jo også som sendt fra himlen

>--

*LOL*

Det burde de også gøre for dig, men du "sviner og saboterer og
bagtaler" lastbilerne, for derefter, efter kommaet, at sige, jeg har
jo ikke noget imod nogen kategorier af køretøjer! )

Læg mærke til smiley og citationstegn inden du hidser dig op. Der
kommer mere. ,-)

Det du faktisk er, er bagstræberisk, falsk, uvederhæftig og
sandsynligvis socialdemokrat..

Hvis jeg kunne og det var muligt, ville jeg få fixet det sådan, at
hver gang en lastbil gjorde en levering, skulle det være til hele
Danmarks befolkning, undtagen KASO. )

Så ville du kun kunne få leveret varer igen efter at have skrevet
undskyld med store bogstaver og 100 gage hver dag i 100 dage. )

Så kunne du lære det.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-06-11 16:05

Fra : KASO

Dato : 27-06-11 16:24

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> bagtaler" lastbilerne, for derefter, efter kommaet, at sige, jeg har
> jo ikke noget imod nogen kategorier af køretøjer! )

Hmm - du må meget gerne komme med eksempler på, at jeg har "svinet",
"saboteret" eller "bagtalt" lastbiler.

> Læg mærke til smiley og citationstegn inden du hidser dig op. Der
> kommer mere. ,-)
>
> Det du faktisk er, er bagstræberisk, falsk, uvederhæftig og
> sandsynligvis socialdemokrat..

Meget er jeg blevet kaldt - men "socialdemokrat" er dog det værste. Du er nu
meget tæt på Kill-filteret, men jeg vil istedet overveje at købe en BMW -
blot for at genere dig mest muligt

> [...]
>
> Så ville du kun kunne få leveret varer igen efter at have skrevet
> undskyld med store bogstaver og 100 gage hver dag i 100 dage. )

Hvilken straf skulle så påføres Dubloførere, der ikke fatter køre-
hviletidsbestemmelser, klemmer personbiler, laver elefantkapløb, vælger at
læsse varer af, så de blokerer de mest befærdede veje i myldretiden - og
gerne parkerer lidt ude på vejen - og helst på et hjørne - imens, tromler
cyklister, fordi de ikke gider stille spejle, (fortsæt selv listen) ..... ?

Selv om lastbilschauffører føler sig som et forfulgt folkefærd, så har jeg
intet imod lastbiler generelt. Jeg har kun noget imod de idiotiske og
egoistiske handlinger, enkelte chauffører står for - og som er til stor fare
og gene for andre. Det er helt korrekt, at der er mindst lige så mange
blandt personbilisterne, der kører tåbeligt, hensynsløst og egoistisk, men
konsekvenserne er blot ikke lige så store.

At en enkelt chauffør herinde så har sine helt private fortolkninger af
Færdelsloven, virkeligheden m.m., skal ikke komme branchen som helhed til
skade.

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 27-06-11 16:35

On Mon, 27 Jun 2011 17:24:18 +0200, "KASO" <SUK@nospam.invalid> wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

>Hmm - du må meget gerne komme med eksempler på, at jeg har "svinet",
>"saboteret" eller "bagtalt" lastbiler.

>--

Det er noget jeg har læst mig til - herinde.

> [...]

>meget tæt på Kill-filteret, men jeg vil istedet overveje at købe en BMW -

Det var mit es!

> [...]

>cyklister, fordi de ikke gider stille spejle, (fortsæt selv listen) ..... ?

Efter hvad jeg har læst bag på lastbilerne, så er flere af dem King Of
The Road. ,-)

> [...]

>blandt personbilisterne, der kører tåbeligt, hensynsløst og egoistisk, men
>konsekvenserne er blot ikke lige så store.

Du skal ikke høre et kvidder mere fra mig, hvis du bruger
forholdsmæssigt lige så mange bogstaver på at beskrive det. Det er
nemlig hele min mission.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : KASO

Dato : 27-06-11 18:41

> Det er noget jeg har læst mig til - herinde.

Jamen - det vil jeg da gerne se?

Hvor har du læst det?

For jeg kan ikke genkende det.....!!!!!

> Det var mit es!

Det var så hævnen for min bemærkning om, hvorvidt du kunne få lov til at
komme med i din egen bil

Bare vent - måske køber jeg en BMW!!!!!!!
(Hvis de laver en autocamper....)

> Efter hvad jeg har læst bag på lastbilerne, så er flere af dem King Of
> The Road. ,-)

Det er der enkelte, der tror....

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 27-06-11 20:08

On Mon, 27 Jun 2011 19:41:01 +0200, "KASO" <SUK@nospam.invalid> wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

>Jamen - det vil jeg da gerne se?
>
>Hvor har du læst det?
>
>For jeg kan ikke genkende det.....!!!!!

>--

Mellem linierne - synes jeg.

> [...]

>komme med i din egen bil
>
>Bare vent - måske køber jeg en BMW!!!!!!!

Bliver du så lige så hidsig som "de andre" der misforstod emnet?

Jow.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : KASO

Dato : 27-06-11 22:34

> Mellem linierne - synes jeg.

Så synes jeg, at du skal holde dig til det, der står PÅ linierne

> Bliver du så lige så hidsig som "de andre" der misforstod emnet?

Det tror jeg ikke rigtigt, at jeg gider

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 27-06-11 23:10

KASO frembragte:
> Så synes jeg, at du skal holde dig til det, der står PÅ linierne
> Det tror jeg ikke rigtigt, at jeg gider

Konge citatteknik du har dig...

Fra : KASO

Dato : 28-06-11 08:46

"Brian Vestergaard" <only4usenet@gmail.com> skrev i meddelelsen
> KASO frembragte:
>
> Konge citatteknik du har dig...
>
> --
> Venlig hilsen / regards
> Brian Vestergaard - 2620 Albertslund
> Ting billigt til salg på
> www.you2me.dk

Æhhh????????

Hvis ovenstående er alt, hvad du ser, tror jeg, at der ligger et teknisk
problem et eller andet sted. Jeg kan læse et længere indlæg med citater og
svar.

Jeg ville lige chekke tråden via Google - her findes tråden slet ikke....

Hmmmm.......

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 28-06-11 09:47

On Tue, 28 Jun 2011 09:45:35 +0200, "KASO" <SUK@nospam.invalid> wrote:

> [...]
>svar.
>
>Jeg ville lige chekke tråden via Google - her findes tråden slet ikke....

Det gør ikke noget. Du har alligevel ikke været i nærheden af
headerens emne, og dit yndlingsmobbeoffer har ikke optrådt
nævneværdigt i tråden.

Som du altid SELV ynder at understrege det - en helt igennem fair
diskussionsteknik.

--

Venlig hilsen
Folmer