Oplevelse fra landevejen
Fra : Mikael L

Dato : 16-06-11 05:26

For et par dagen siden havde jeg sat kursen fra Ishøj mod Sjællands Odde, da jeg er kommet forbi Høje Tåstrup kommer jeg i inderbanen og der ligger en bil i den midterste bane og der er frit foran i alle 3 banen.
Nå jeg gør som jeg plejer blinker til venstre og laver et dobbelt vognbaneskift for at overhale. Min hastighed er ca. 120km/t, bilen i midten, en Honda Accord fra 1990 kører ca. 110km/t.
Da jeg kommer ud i yderbanen trækker Hondaen ud foran mig og sætter farten op til ca. 130km/t, besynderlig adfærd tænker jeg og trækker ind i midterste bane igen fordi grundlaget for en overhaling forsvandt og jeg bliver i midten da der nu ligger et par lastbiler i inderbanen.
Hondaen trækker igen ind i midterbanen og sætter nu farten ned til samme hastighed som lastbilerne, jeg må tilsyneladende ikke overhale og får nu samtidig fingeren af chaufføren en herre på ca.70 år. Jeg er nu noget rystet/ophidset og holder hornet i bund jeg får kastet mig uden om ham og får så igen fingeren, nu med den arm der alligevel hænger og dingler ude af vindet. Da jeg overhaler ham trækker han også ud i mod mig, formentlig for at skræmme mig. Det lykkedes ikke helt.

Sikke en idiot tænker jeg og beslutter mig for at glemme ham, vi er nu nået til vejarbejedet ved Roskilde og jeg sætter farten ned til de tilladte 80km/t nu kommer den gamle mand blæsende bagfra, jeg vil provokere lidt og blinker til venstre og trækker ud til en overhaling i lidt god tid af en lastbil lidt længere fremme, det lader manden sig ikke gå på af og fortsætter forbi mig selvom jeg er halvt inde i hans vognbane. Jeg opgiver trækker ind og lægger afstand til ham, gider ikke bruge mere tid på ham.

Jeg kan se længere fremme at der sker noget uro i trafikken og noget der kunne ligne de manøvre han har lavet mod mig, men kan ikke se det i detaljer pga. afstanden.
Da vi er kommet godt forbi Roskilde og nærmer os hvor vejen går mod Kalundborg får jeg indhentet ham igen og kan nu se at han denne gang har gang i samme show blot med en Hyundai Getz denne gang, der er adskillige farlige situationer fordi der bliver bremset kraftigt og kørt ind mod hinanden og det ser vanvittigt ud. Nu går den ikke længere, jeg ringer til 114 og kommer igennem, taler med Roskilde og de vil kigge efter ham, ligeefter samtalen slutter kører han fra mod Kalundborg og nu er jeg nysgerrig, Jeg vil se om han fortsætter sin spændende kørsel og om jeg måske kunne få en mulighed for at tale med ham. Han fortsætter stilen, lægger man an til en overhaling trækker han ud og sætter farten op. INGEN må komme forbi åbenbart.

Efter mange km. kørsel må jeg til sidste gerne overhale uden nogen form for modstand, det gør jeg og ved næste rundkørsel lægger han enddog meget stor afstand til mig, jeg fornemmer at det måske er ved at gå op for ham at jeg gerne ville i kontakt med ham. Han drejer ud af den første vej i rundkørselen som jeg havde passeret, men jeg tager en tur hele vejen rundt og følger efter ham, jeg vil gerne vide hvorfor han gør som han gør. Til sidste i en lille landsby vnker han mig forbi, men jeg bliver bagved og så blinker han ind og parkere i vejkanten det same gør jeg og går hen til ham.

Jeg spørger nu helt stille og roligt om hvorfor han kører som han gør og han starter en lang forklaring om at han er kørt for langt og ikke kan finde ud af hvor han skal hen, jeg siger det var nu ikke det jeg tænkte på, men hvorfor han ikke vil holde til højre, hvorfor han ikke vil lade folk overhale, hvorfor han forsøger at presse folk af vejen, hvorfor han giver fuckfinger og hvorfor han skaber en masse farlige situationer ved at bremse midt på motorvejen.

Nu kommer svaret. Det var fordi han var træt af at folk kørte som gale og ikke opførte sig ordentligt i trafikken og folk skulle ikke ligge og køre for stærkt, hvis de ikke kørte for stærkt havde de ikke behov for at overhale ham..
Jeg forsøgte mig med at argumentere for at han sådan set var pisse farlig og han bare kunne lade folk passere, men det ville han ikke, folk kørte jo som vanvittige.
På spørgsmålet om hvorfor han satte farten op til 130km/t for at holde mig bag ham, når han nu ikke ville køre for stærkt, prellede han af og sagde at det var en sag mellem ham og politiet og jeg kunne jo bare anmelde ha, det kunne jeg så berolige med at det havde jeg skam også gjort.. Hele denne snak forgik i et meget roligt tonelege for os begge to og jeg gav op til sidst og bad ham om at overveje om der måske var et par ting i hans trafikaleadfærd der skulle ændres lidt.

Jeg kørte derfra lettere rystet og en oplevelse rigere og en halv time forsinket
Mikael

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 16-06-11 12:34

Mikael L formulerede spørgsmålet:
> Jeg kørte derfra lettere rystet og en oplevelse rigere

Hæ hæ - spændende læsning :)

Ku være sjovt at vide om han blev knaldet :)

Der er idioter alle vegne; lå 4 timer med trailer på motorvejen Kruså -
Odense tur/retur sidste lørdag og dér var der da osse et par stykker :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : oz3bto

Dato : 16-06-11 14:31

"Mikael L" <miklarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

-----------------------------------

En af grundene til at jeg har købt en halvstor bil der har riiigeligt med
HK... Så kommer man nemlig let og hurtig forbi såen spasser

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-11 15:41

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> En af grundene til at jeg har købt en halvstor bil der har riiigeligt med
> HK... Så kommer man nemlig let og hurtig forbi såen spasser

Ja lige et gear ned og så er vi kjo'er...

Fra : Henrik B.

Dato : 17-06-11 06:49

> ">> Eque skrev i meddelelsen
>
> Ja lige et gear ned og så er vi kjo'er...

Nej da, et tryk på den højre pedal, så er man forbi....

--
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/

Fra : Christian Stidsen

Dato : 16-06-11 16:24

> -----------------------------------
>

> En af grundene til at jeg har købt en halvstor bil der har riiigeligt med
> HK... Så kommer man nemlig let og hurtig forbi såen spasser

Motorcykel
- kommer nemt forbi!

Christian

Fra : oz3bto

Dato : 16-06-11 20:58

"Christian Stidsen" <csnews@stidsen.dk> skrev i en meddelelse

> Motorcykel
> - kommer nemt forbi!
>
> Christian

Du slipper bare knapt så heldig fra det hvis han rammer dig.. Har man lidt
større chancer i en større bil

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 17-06-11 22:22

Den 16.06.2011 kl. 21:57 skrev oz3bto <no@in.dk>:

> Du slipper bare knapt så heldig fra det hvis han rammer dig.. Har man
> lidt større chancer i en større bil

Problemet er bare at der er også tåber, der kører i store biler.

mvh
Henning

Fra : DMCN 721

Dato : 17-06-11 01:09

"Mikael L" <miklarsen@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Hej Mikael.
Interessant historie!!!
Jeg har osse et par stykker, kører dog 35000 kilometer om året i bil. For
nogle måneder siden på motorvejen mellem Rønede og Køge, kørte en større 4
huls trækker med en kæmpe maskintrailer og en ordentlig fætter af en
minigraver... Ja der var styrhus og den var noget større end den jeg ryddede
sne med i vinters, samt en motor trillbør og en masse andet materiel.
Klokken var 8 om morgenen og gutten bag rattet havde åbenbart travlt. Han lå
med mellem 120 og 130 hele vejen!!! Han overhalede med svingende trailer,
pressede bilisterne i overhalingsbanen der ikke kørte hurtigt nok, samt
mange andre fuldstændig vanvittige hasarderede manøvrer. Han lå mange gange
helt oppe i røve...på forankørende ( ganske få meter!!!). Vi var virkelig
rystede. Da vi nåede Herfølge og han stadig kørte på samme sindssyge måde,
blev der ringet 112. Han satte andres liv på spil, inklusive konens og mit,
da han på trækningen trak ud foran bilerne og med meget høj hastighed. Jeg
målte på et tidspunkt hastigheden på gps til 140, mens jeg lå 4 - 5 sekunder
i hælene på ham. Politiet sporede traileren og eftersatte ham på strækningen
nordpå, mens jeg kørte til Herfølge, så jeg håber han har fortsat sin
kørestil og er blevet filmet af Vlado fra TV2special og har fået klippet
kørekort, kæmpebøde og retten til at føre motoriseret køretøj og at hans
rø.... kløede i al evighed og armene var for korte... For føj da en fare at
udsætte andre for og endda i tæt morgentrafik, med overlæs og svimlende høj
hastighed.
Endnu en lille historie fra hverdagens småveje :(
Pas på jer selv derude, djævlen kan lure bag hvilken som helst forrude ;)
Mvh
Jarl

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 17-06-11 07:47

DMCN 721 frembragte:
> Hej Mikael.

Lidt svært for nogen at læse hvad du skriver under signaturadskilleren,
så her kommer din historie i normal typografi ;) :

Fra : DMCN 721

Dato : 17-06-11 09:51

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
> [...]
> og endda i tæt morgentrafik, med overlæs og svimlende høj hastighed.
> Endnu en lille historie fra hverdagens småveje"

Ups, det var en smutter, og takker for rettelsen :)
Jarl

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 17-06-11 10:24

DMCN 721 udtrykte præcist:
> Ups, det var en smutter, og takker for rettelsen :)

Hæ hæ :) - velbekomme :)

Hans
www.zofiaoghans.dk