|
| Dæk til Jaguaren Fra : Leo Jensen |
Dato : 03-05-11 04:30 |
| | |
Kanstrup (03-05-2011)
| Kommentar Fra : Kanstrup |
Dato : 03-05-11 05:33 |
|
> Problemet er at 225/60R16 ikke er den mest udbredte
> størrelse og at udvalget derfor er lidt begrænset.
Det passer da ikke - der er da både Sunny, Rotalla, Effiplus,
Goodride, Starfire, Wanli og Sailun
> Her et link til dækonlines udvalg: http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?suchen=Ordern&cart_id=3495963.1...
>
> Jeg har brug for H-mærkning og LI 98. Jeg ønsker et støjsvagt, ikke
> 'sporsøgende', godt i regn, rimeligt i pris, komfortabelt og
> nogenlunde slidstærkt dæk. Rækkefølgen er prioriteret...
>
> Jeg må kunne trække på erfaringer fra større Mercedes og BMW, det er
> jo også nogle halvtunge slæder med rimelig motorkraft og RWD, og især
> Mercedes kører ofte på dæk med lidt højde på sidevæggen...
Af den bunke du har vist, ville jeg vælge Conti (har lige købt Conti
sportcontact3). Alternativt noget Bridgestone ER300 Turanza som godt
nok ikke er på din liste. Dem har jeg været glad for på den gamle
bimmer - især på støjniveauet:
http://www.bridgestone.dk/daek/personvogn-4x4-og-varevogn/sommerdaek/run-flat-daek/turanza-er300
De fås også i 225/60R16 - altså trillebørfacon
Synes jeg har hørt at Bridgestone Potenza er de eneste stjernemærkede
dæk til BMW - altså dem de anbefaler f.eks. Terminalen at
benytte...jeg mente ellers Conti var i det selskab også.
- Kanstrup
| |
Leo Jensen (03-05-2011)
| Kommentar Fra : Leo Jensen |
Dato : 03-05-11 07:13 |
|
> De fås også i 225/60R16 - altså trillebørfacon
Jeg mener faktisk at man ikke skal op i større hjul på min model, hvis
den skal fremstå harmonisk. Store fælge er udmærket til at fjerne
opmærksomhed fra kedeligt og tungt design. Tidens trend med at selv
'sporty' personbiler skal være 150 cm høje og samtidig med lave ruder
gør bilernes udtryk bastant og tungt, hvis man ikke monterer mindst
18" hjul og accepterer, at komfort og udseende ikke kan kombineres.
Min bil med 16": http://i54.tinypic.com/21o3alc.jpg
Stort set samme model i pizzabudstrim med 18":
http://i836.photobucket.com/albums/zz287/x30095/AVAtar.jpg
I øvrigt tak for input
MVH Leo
| |
.J.S... (03-05-2011)
| Kommentar Fra : .J.S... |
Dato : 03-05-11 15:21 |
|
"Leo Jensen" wrote in message
news:7074845b-17be-4c17-b82a-d1f6699946b0@p18g2000yqj.googlegroups.com...
> De fås også i 225/60R16 - altså trillebørfacon
Jeg mener faktisk at man ikke skal op i større hjul på min model, hvis
den skal fremstå harmonisk. Store fælge er udmærket til at fjerne
opmærksomhed fra kedeligt og tungt design. Tidens trend med at selv
'sporty' personbiler skal være 150 cm høje og samtidig med lave ruder
gør bilernes udtryk bastant og tungt, hvis man ikke monterer mindst
18" hjul og accepterer, at komfort og udseende ikke kan kombineres.
Min bil med 16": http://i54.tinypic.com/21o3alc.jpg
Stort set samme model i pizzabudstrim med 18":
http://i836.photobucket.com/albums/zz287/x30095/AVAtar.jpg
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Det ødelægger det klassiske design med for store fælge, og samtidigt ryger
komforten.
De koster vel også en arm sådan et sæt 18" sutter ?
mvh/JS
| |
folmer@rasmussen.dk (03-05-2011)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 03-05-11 12:33 |
|
On Tue, 3 May 2011 03:30:07 -0700 (PDT), Leo Jensen
<leo.5500@gmail.com> wrote:
>Hej
>
>Mine Pirelli P7 er ved at være færdige, så der skal nyt gummi på før
>sommerferien. Problemet er at 225/60R16 ikke er den mest udbredte
>størrelse og at udvalget derfor er lidt begrænset.
>
>Her et link til dækonlines udvalg:
> http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?suchen=Ordern&cart_id=3495963.123.14875&ranzahl=4&Breite=225&Quer=60&Felge=16&Speed=H&Transport=P&dsco=123&sowigan=So&last_sort=preis&kategorie=6&sort_by=preis&Ang_pro_Seite=50
>
>Jeg har brug for H-mærkning og LI 98. Jeg ønsker et støjsvagt, ikke
>'sporsøgende', godt i regn, rimeligt i pris, komfortabelt og
>nogenlunde slidstærkt dæk. Rækkefølgen er prioriteret...
>
>Jeg må kunne trække på erfaringer fra større Mercedes og BMW, det er
>jo også nogle halvtunge slæder med rimelig motorkraft og RWD, og især
>Mercedes kører ofte på dæk med lidt højde på sidevæggen...
>--
Jeg ville tage Continental Premium Contact 2. Dem kører jeg selv på,
og de har fremragende køreegenskaber på både tør og våd vej, og så er
de stille.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Steen F. (03-05-2011)
| Kommentar Fra : Steen F. |
Dato : 03-05-11 15:45 |
|
Den 03-05-2011 13:32, folmer@rasmussen.dk skrev:
> Jeg ville tage Continental Premium Contact 2. Dem kører jeg selv på,
> og de har fremragende køreegenskaber på både tør og våd vej, og så er
> de stille.
Jeg synes de begynder at støje når de er omkring halvvejs slidt? Andre
der kan bekræfte den opfattelse?
Ellers er det fine fine dæk.
Mvh
Steen F.
| |
Andreas Møller Hanse~ (03-05-2011)
| Kommentar Fra : Andreas Møller Hanse~ |
Dato : 03-05-11 17:22 |
|
> Jeg synes de begynder at støje når de er omkring halvvejs slidt? Andre
> der kan bekræfte den opfattelse?
> Ellers er det fine fine dæk.
>
Hvad har du for en bil ?
Det lyder som om det er savtak (hæl-tå) problemer du har.
Nogle biler er berygtede for at slide dækkene på denne måde - der er så
også forskellige kombinationer af bil/dæk som forstærker problemet.
--
mvh
Andreas M. Hansen
| |
Steen F. (04-05-2011)
| Kommentar Fra : Steen F. |
Dato : 04-05-11 03:52 |
|
Den 03-05-2011 18:22, Andreas Møller Hansen skrev:
> Hvad har du for en bil ?
> Det lyder som om det er savtak (hæl-tå) problemer du har.
> Nogle biler er berygtede for at slide dækkene på denne måde - der er så
> også forskellige kombinationer af bil/dæk som forstærker problemet.
En MB C180 w203 årg 2006 og dækkene er ens slidt over hele dækfladen.
| |
Henrik B. (17-05-2011)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 17-05-11 07:35 |
|
> "Steen F." skrev i meddelelsen
> news:4dc0bf49$0$304$14726298@news.sunsite.dk...
>> Hvad har du for en bil ?
>> Det lyder som om det er savtak (hæl-tå) problemer du har.
>> Nogle biler er berygtede for at slide dækkene på denne måde - der er så
>> også forskellige kombinationer af bil/dæk som forstærker problemet.
>
> En MB C180 w203 årg 2006 og dækkene er ens slidt over hele dækfladen.
Sikkert, men krydsbytter du dem, for hver 5 - 8.000 km?
--
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
| |
Steen F. (18-05-2011)
| Kommentar Fra : Steen F. |
Dato : 18-05-11 02:57 |
|
Den 17-05-2011 08:35, Henrik B. skrev:
> Sikkert, men krydsbytter du dem, for hver 5 - 8.000 km?
Nej, det har jeg aldrig gjort ved nogen af mine biler.
| |
Henrik B. (17-05-2011)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 17-05-11 07:37 |
|
> skrev i meddelelsen news:fqpvr6h28ge1fnqk96mi8uuqmo24f2u1oc@4ax.com...
>
> Jeg ville tage Continental Premium Contact 2. Dem kører jeg selv på,
> og de har fremragende køreegenskaber på både tør og våd vej, og så er
> de stille.
Helt enig! Samme dæk hér.
Dog ville jeg - hvis pengene er der til det, og man vil have det bedste
vejgreb (og lidt kortere levetid) - vælge Conti SportContact 3. Dét er
sat'me et godt dæk.
--
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
| |
Leo Jensen (03-05-2011)
| Kommentar Fra : Leo Jensen |
Dato : 03-05-11 08:59 |
|
On 3 Maj, 16:20, ".J.S..." <mr_nob...@nowhere.com> wrote:
> "Leo Jensen" wrote in message
>
> news:7074845b-17be-4c17-b82a-d1f6699946b0@p18g2000yqj.googlegroups.com...
>
> > De fås også i 225/60R16 - altså trillebørfacon
>
> Jeg mener faktisk at man ikke skal op i større hjul på min model, hvis
> den skal fremstå harmonisk. Store fælge er udmærket til at fjerne
> opmærksomhed fra kedeligt og tungt design. Tidens trend med at selv
> 'sporty' personbiler skal være 150 cm høje og samtidig med lave ruder
> gør bilernes udtryk bastant og tungt, hvis man ikke monterer mindst
> 18" hjul og accepterer, at komfort og udseende ikke kan kombineres.
> Min bil med 16": http://i54.tinypic.com/21o3alc.jpg
> Stort set samme model i pizzabudstrim med 18": http://i836.photobucket.com/albums/zz287/x30095/AVAtar.jpg
>
>
>
> Det ødelægger det klassiske design med for store fælge, og samtidigt ryger
> komforten.
> De koster vel også en arm sådan et sæt 18" sutter ?
>
> mvh/JS
Jeg vil gætte på det ikke er så slemt, fordi det er en passende
størrelse til en gejlet seniorsælgerbil (Accord, Insigna og den
slags), og så er der jo pludselig lidt volumen i salget.
Et 245/40R18 (aner ikke om det er størrelsen) fås fra 545 kr på
dækpriser.dk, men man kommer da op over 1000 kr før der dukker
nogenlunde kendte varemærker op
MVH Leo
| |
Henning (03-05-2011)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 03-05-11 17:17 |
|
On Tue, 3 May 2011 03:30:07 -0700 (PDT), Leo Jensen <leo.5500@gmail.com> wrote:
>Hej
>
>Mine Pirelli P7 er ved at være færdige, så der skal nyt gummi på før
>sommerferien. Problemet er at 225/60R16 ikke er den mest udbredte
>størrelse og at udvalget derfor er lidt begrænset.
Hvorfor ikke Pirelli igen? P7 findes stadig i din størrelse.
| |
Leo Jensen (03-05-2011)
| Kommentar Fra : Leo Jensen |
Dato : 03-05-11 10:26 |
|
On 3 Maj, 18:17, Henning <no.m...@all.invalid> wrote:
> On Tue, 3 May 2011 03:30:07 -0700 (PDT), Leo Jensen <leo.5...@gmail.com> wrote:
> >Hej
>
> >Mine Pirelli P7 er ved at være færdige, så der skal nyt gummi på før
> >sommerferien. Problemet er at 225/60R16 ikke er den mest udbredte
> >størrelse og at udvalget derfor er lidt begrænset.
>
> Hvorfor ikke Pirelli igen? P7 findes stadig i din størrelse.
De har været ganske ok på alle andre parametre end sporkøring. Mine
215/65R15 vinterdæk er absolut ligeglade med spor og langsgående
riller, mens Pirelli'erne har deres egen vilje. Det er ret naturligt
for 50-profil eller lavere at gøre den slags, men jeg mener 60-dæk
burde være temmelig ufølsomme. Måske er andre dæk endnu værre, men det
finder jeg så kun ud af på en måde...
MVH Leo
| |
EjS (03-05-2011)
| Kommentar Fra : EjS |
Dato : 03-05-11 13:04 |
|
On 3 Maj, 18:26, Leo Jensen <leo.5...@gmail.com> wrote:
> On 3 Maj, 18:17, Henning <no.m...@all.invalid> wrote:
>
> > On Tue, 3 May 2011 03:30:07 -0700 (PDT), Leo Jensen <leo.5...@gmail.com> wrote:
> > >Hej
>
> > >Mine Pirelli P7 er ved at være færdige, så der skal nyt gummi på før
> > >sommerferien. Problemet er at 225/60R16 ikke er den mest udbredte
> > >størrelse og at udvalget derfor er lidt begrænset.
>
> > Hvorfor ikke Pirelli igen? P7 findes stadig i din størrelse.
>
> De har været ganske ok på alle andre parametre end sporkøring. Mine
> 215/65R15 vinterdæk er absolut ligeglade med spor og langsgående
> riller, mens Pirelli'erne har deres egen vilje. Det er ret naturligt
> for 50-profil eller lavere at gøre den slags, men jeg mener 60-dæk
> burde være temmelig ufølsomme. Måske er andre dæk endnu værre, men det
> finder jeg så kun ud af på en måde...
>
> MVH Leo
Prøv at sende en forspørgsel til bilfabrikanten. Jeg har en kammerat
som er forsker for et stort bilfirma. Han siger at der ofte udvikles
specielle dæk til de enkelte modeller.
VH Esben
| |
Leo Jensen (03-05-2011)
| Kommentar Fra : Leo Jensen |
Dato : 03-05-11 14:04 |
|
On 3 Maj, 21:03, EjS <baatbyggaregatan...@gmail.com> wrote:
> On 3 Maj, 18:26, Leo Jensen <leo.5...@gmail.com> wrote:
>
>
>
>
>
> > On 3 Maj, 18:17, Henning <no.m...@all.invalid> wrote:
>
> > > On Tue, 3 May 2011 03:30:07 -0700 (PDT), Leo Jensen <leo.5...@gmail.com> wrote:
> > > >Hej
>
> > > >Mine Pirelli P7 er ved at være færdige, så der skal nyt gummi på før
> > > >sommerferien. Problemet er at 225/60R16 ikke er den mest udbredte
> > > >størrelse og at udvalget derfor er lidt begrænset.
>
> > > Hvorfor ikke Pirelli igen? P7 findes stadig i din størrelse.
>
> > De har været ganske ok på alle andre parametre end sporkøring. Mine
> > 215/65R15 vinterdæk er absolut ligeglade med spor og langsgående
> > riller, mens Pirelli'erne har deres egen vilje. Det er ret naturligt
> > for 50-profil eller lavere at gøre den slags, men jeg mener 60-dæk
> > burde være temmelig ufølsomme. Måske er andre dæk endnu værre, men det
> > finder jeg så kun ud af på en måde...
>
> > MVH Leo
>
> Prøv at sende en forspørgsel til bilfabrikanten. Jeg har en kammerat
> som er forsker for et stort bilfirma. Han siger at der ofte udvikles
> specielle dæk til de enkelte modeller.
>
> VH Esben- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -
Nu er det en model solgt i perioden 1987-1994, så jeg tvivler på at
der findes noget specielt dæk. Er det ikke et nyere påfund ?
Hvis der gør er det i øvrigt nok enten udgået eller stjernedyrt.
Bortset fra det var Pirelli i hvert fald gamle dage det rigtige dæk
til Jaguar, det var derfor jeg valgte dem sidst.
De nedslidte dæk, der var på fælgene da jeg købte dem var bedre mht
sporkøring, men jeg aner ikke hvad det var for nogle...
MVH Leo
| |
EjS (03-05-2011)
| Kommentar Fra : EjS |
Dato : 03-05-11 14:39 |
|
On 3 Maj, 22:03, Leo Jensen <leo.5...@gmail.com> wrote:
> On 3 Maj, 21:03, EjS <baatbyggaregatan...@gmail.com> wrote:
>
>
>
>
>
> > On 3 Maj, 18:26, Leo Jensen <leo.5...@gmail.com> wrote:
>
> > > On 3 Maj, 18:17, Henning <no.m...@all.invalid> wrote:
>
> > > > On Tue, 3 May 2011 03:30:07 -0700 (PDT), Leo Jensen <leo.5...@gmail..com> wrote:
> > > > >Hej
>
> > > > >Mine Pirelli P7 er ved at være færdige, så der skal nyt gummi på før
> > > > >sommerferien. Problemet er at 225/60R16 ikke er den mest udbredte
> > > > >størrelse og at udvalget derfor er lidt begrænset.
>
> > > > Hvorfor ikke Pirelli igen? P7 findes stadig i din størrelse.
>
> > > De har været ganske ok på alle andre parametre end sporkøring. Mine
> > > 215/65R15 vinterdæk er absolut ligeglade med spor og langsgående
> > > riller, mens Pirelli'erne har deres egen vilje. Det er ret naturligt
> > > for 50-profil eller lavere at gøre den slags, men jeg mener 60-dæk
> > > burde være temmelig ufølsomme. Måske er andre dæk endnu værre, men det
> > > finder jeg så kun ud af på en måde...
>
> > > MVH Leo
>
> > Prøv at sende en forspørgsel til bilfabrikanten. Jeg har en kammerat
> > som er forsker for et stort bilfirma. Han siger at der ofte udvikles
> > specielle dæk til de enkelte modeller.
>
> > VH Esben- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> > - Vis tekst i anførselstegn -
>
> Nu er det en model solgt i perioden 1987-1994, så jeg tvivler på at
> der findes noget specielt dæk. Er det ikke et nyere påfund ?
> Hvis der gør er det i øvrigt nok enten udgået eller stjernedyrt.
> Bortset fra det var Pirelli i hvert fald gamle dage det rigtige dæk
> til Jaguar, det var derfor jeg valgte dem sidst.
> De nedslidte dæk, der var på fælgene da jeg købte dem var bedre mht
> sporkøring, men jeg aner ikke hvad det var for nogle...
>
> MVH Leo- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -
Ok - kan i så fald kun tilslutte mig Continental. De er gode!
VH Esben
| |
Steffen (04-05-2011)
| Kommentar Fra : Steffen |
Dato : 04-05-11 14:02 |
|
Leo Jensen <leo.5500@gmail.com> wrote:
> Hej
>
> Mine Pirelli P7 er ved at være færdige, så der skal nyt gummi på før
> sommerferien. Problemet er at 225/60R16 ikke er den mest udbredte
> størrelse og at udvalget derfor er lidt begrænset.
>
> Her et link til dækonlines udvalg:
> < http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?suchen=Ordern&cart_id=34959
63.123.14875&ranzahl=4&Breite=225&Quer=60&Felge=16&Speed=H&
Transport=P&dsco=123&sowigan=So&last_sort=preis&kategorie=6&
sort_by=preis&Ang_pro_Seite=50>
>
> Jeg har brug for H-mærkning og LI 98. Jeg ønsker et støjsvagt, ikke
> 'sporsøgende', godt i regn, rimeligt i pris, komfortabelt og
> nogenlunde slidstærkt dæk. Rækkefølgen er prioriteret...
>
> Jeg må kunne trække på erfaringer fra større Mercedes og BMW, det er
> jo også nogle halvtunge slæder med rimelig motorkraft og RWD, og især
> Mercedes kører ofte på dæk med lidt højde på sidevæggen...
>
> MVH Leo
Hvad med at kigge på dæk af samme oprindelse som bilen?
Avon Tyres bliver fabriksmonteret på Rolls Royce, Bentley og Aston
Martin, og bliver også jævnligt originalmonteret på Land Rover, Morgan
og Jaguar.
Så hvis du vil holde din Jaguar så original som muligt, så var det måske
værd at kigge på.
mvh
steffen
| |
|
|