/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Honda 250
Fra : Ukendt


Dato : 26-06-11 12:05

Jeg så for nyligt i MC TV på dk4, en præsentation af Hondas nye
lillebror, en CBR 250 til under 50.000 med en bezinøkonomi der slår de
fleste af banen.
Nu er jeg så gammel at jeg kan huske da der var en større skov af nye
maskiner mellem 250 og 500 kubikker, så det var lidt rart at se Honda
træde ind på markedet igen, med en maskine i den mindre kategori. MCTV
lovede at de ville teste maskinen gennem hele sæsonen, så det håber jeg
at se mere til


 
 
Dan \"748\" Dethlefs~ (26-06-2011)
Kommentar
Fra : Dan \"748\" Dethlefs~


Dato : 26-06-11 12:57

Den 26-06-2011 13:05, Steen skrev:
> Jeg så for nyligt i MC TV på dk4, en præsentation af Hondas nye
> lillebror, en CBR 250 til under 50.000 med en bezinøkonomi der slår de
> fleste af banen.
> Nu er jeg så gammel at jeg kan huske da der var en større skov af nye
> maskiner mellem 250 og 500 kubikker, så det var lidt rart at se Honda
> træde ind på markedet igen, med en maskine i den mindre kategori. MCTV
> lovede at de ville teste maskinen gennem hele sæsonen, så det håber jeg
> at se mere til
>

Min kone var ude at prøve en, og syntes at den kørte rigtig godt, men
det blev ikke til noget køb da den var for høj til hende (hun 163 cm)

se også
http://magacin.dk/motorcykler/programmer/vis.php?elementID=69

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S
www.dethlefsens.dk
www.robertsmc.dk

Armand (27-06-2011)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 27-06-11 22:54

Den 26-06-2011 13:05, Steen skrev:
> Jeg så for nyligt i MC TV på dk4, en præsentation af Hondas nye
> lillebror, en CBR 250 til under 50.000 med en bezinøkonomi der slår de
> fleste af banen.
> Nu er jeg så gammel at jeg kan huske da der var en større skov af nye
> maskiner mellem 250 og 500 kubikker, så det var lidt rart at se Honda
> træde ind på markedet igen, med en maskine i den mindre kategori. MCTV
> lovede at de ville teste maskinen gennem hele sæsonen, så det håber jeg
> at se mere til
>
Det bakker jeg op om!
Der har forekommet et markant fravær af nye brugbare 'begynder'modeller
i alle fabrikanternes modelserier.
Ikke engang den flere steder forekommende 'lille motorcykelkørekort'
-klasse har der være særlig iver for at kunne levere til.
På den måde er 'man' ovenikøbet selv skyld i at kineserne har fået lov
at komme til fadet :-|

Netop for begyndere og daglige brugere uden behov for op imod 100HK
kunne jeg godt ønske mig at der også kom nogle 'basic' modeller uden alt
det styrt-fordyrende plast :-|

Nå, men de tjener jo tilsyneladende for mange penge ved at fortsætte ad
den slagne vej :-/
I den forbindelse er det en eftertanke værd at Ducati reddede økonomien
ved i sin tid at tage chancen med Monster-serien,og alle andre hurtigt
fik designet hver deres efterligning qua 'streetfigter'-modeller bygget
på eksisterende motorer

--
Armand.

Steen (28-06-2011)
Kommentar
Fra : Steen


Dato : 28-06-11 20:35

Den 27/06/11 23.53, Armand skrev:
> Netop for begyndere og daglige brugere uden behov for op imod 100HK
> kunne jeg godt ønske mig at der også kom nogle 'basic' modeller uden alt
> det styrt-fordyrende plast :-|

Det er sikkert rart med masser af muskler, hvis man skal på langtur,
motorvej etc.. Men for dem der skal bruge en brugscykel til at køre på
arbejde på, er en mindre og økonomisk MC et godt bud.
Med 40 km på en liter benzin, er Honda CBR 250 et oplagt valg

"J.C.Kløve" (29-06-2011)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 29-06-11 14:38

Den 27-06-2011 23:53, Armand skrev:
> Den 26-06-2011 13:05, Steen skrev:

> Nå, men de tjener jo tilsyneladende for mange penge ved at fortsætte ad
> den slagne vej :-/
> I den forbindelse er det en eftertanke værd at Ducati reddede økonomien
> ved i sin tid at tage chancen med Monster-serien,og alle andre hurtigt
> fik designet hver deres efterligning qua 'streetfigter'-modeller bygget
> på eksisterende motorer
>
Du har da fuldstændig ret!

Det europæiske marked er så lille og ubetydeligt i forhold til især
asien at det reelt er spild af tid for især de japanske producenter at
interessere sig for det :-\ (jeg kan dårligt huske tallene, men det er
noget i retningen af en lille 1 million enheder i Europa, mod 8-9 mio.
på det asiatiske marked + eget hjemmemarked.

Det er jo heller ikke fordi motorcyklerne ikke findes, det gør de til
overflod, blot er der ikke nogen der gider at importere dem her til de
"rige lande". Det er jo ikke i indien gsxrrr/cbr-rrrr/yzf-rrrr sælges,
det er næsten eksklusivt hjemmemarked, EU og Amerika - resten af verden
køber netop hverdagsslidere i den klasse der her er tale om.

--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld
DMC - MCTC - DFMC

"J.C.Kløve" (29-06-2011)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 29-06-11 14:39

Den 29-06-2011 15:37, "J.C.Kløve" skrev:
> Den 27-06-2011 23:53, Armand skrev:
>> Den 26-06-2011 13:05, Steen skrev:
>

>
noget i retningen af en lille HALV million enheder i Europa, mod 8-9 mio.
> på det asiatiske marked + eget hjemmemarked.
>

sorry

--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld
DMC - MCTC - DFMC

Jesper Pedersen (01-07-2011)
Kommentar
Fra : Jesper Pedersen


Dato : 01-07-11 03:10

> Nå, men de tjener jo tilsyneladende for mange penge ved at fortsætte ad
> den slagne vej :-/
> I den forbindelse er det en eftertanke værd at Ducati reddede økonomien
> ved i sin tid at tage chancen med Monster-serien,og alle andre hurtigt
> fik designet hver deres efterligning qua 'streetfigter'-modeller bygget
> på eksisterende motorer

En monster var et racerstel tilpasset en momentstærk V2 motor fra en
gademaskine. Det var Ducati ikke de første til at lave. De ramte bare
rigtig i tid da de lancerede deres Monster

Armand (01-07-2011)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-07-11 20:46

Den 01-07-2011 11:10, Jesper Pedersen skrev:
>>
>> I den forbindelse er det en eftertanke værd at Ducati reddede økonomien
>> ved i sin tid at tage chancen med Monster-serien,og alle andre hurtigt
>> fik designet hver deres efterligning qua 'streetfigter'-modeller bygget
>> på eksisterende motorer
>
> En monster var et racerstel tilpasset en momentstærk V2 motor fra en
> gademaskine. Det var Ducati ikke de første til at lave. De ramte bare
> rigtig i tid da de lancerede deres Monster
>
Ducati har kun én stelkonstruktion og den skabtes sammen med den første
tandrems-motor på 500ccm!

Ducati stod på et tidspunkt med en luftkølet motor der i og for sig var
blevet tilovers efter at man havde udviklet såvel vandkøling og
fireventilede topstykker til bl.a. 916'eren.
Kompromisset med at bruge den gamle og lidt sløvere motor til en model
med fornuftig kørestilling og provokerende halvgrim optikk uden kåbe og
med det genkendelige trangulært opbyggede Ducati-stel fritliggende, blev
et hit til casual kørsel ved Lido'en og hurtigt derefter i resten af Europa!

Dette var tilbage i 1993-94 - Hvilke modeller mener du kom før??

--
Armand.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177549
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408820
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste