Torben Skovgaard Bach wrote:
> Kære Gruppe
> Selvom jeg godt ved, at det kan være et problem at kritisere en
> fagmand i forhold til det, der er lettere - at anbefale eller rose en
> fagmand, så forsøger jeg alligevel.
> Jeg har fået et spiseligt tilbud på udskiftning af min nuværende
> indenbords motor fra SKMarine i Assens.
>
> Er han en troværdig og kompetent medspiller i forhold til mit
> projekt, som i givet fald betyder en udskiftning af min nuværende
> Volvo Penta MD 17C til en Vetus 42 hk incl. sejldrev, og hvad det i
> øvrigt medfører i form af ændring af motorfundament og meget andet??
>
> Håber på såvel gode som dårlige tilbagemeldinger, og at jeg får
> disse, inden jeg beslutter mig for projektet.
>
> Mvh
> Torben
Hermed en tilbagemelding til gruppen. Den 7. juli 2011 fik jeg overdraget
min båd fra SK-Marine med en ny motor installeret - netop hjemkommet efter 3
dages sejlads i går.
Det blev til en Vetus 4.17 med sejldrev - 4 cylindret diesle og 42 hk incl.
en propel på 17" og en deal på 99 kilo alt indberegnet - også båd op og båd
tilbage i havnen.
Da jeg sagde til Steen, som er indehaver af SK-Marine i Assens, at andre
tilbudsgivere havde advaret om ekstra udgifter til ændring af
motorfundamentet til en cirka-pris a 15000 kr. incl. andre 1.000 kr. for
det ene eller andet oveni det tilbud, jeg fik fra dem, så sagde Steen "når
*A* har givet dig en pris, så er det prisen, og skal fundamentet ændres, så
ændrer *A* det" uden at du skal betale mere for det. Sådan blev det
Betaling - Steen sagde, at "der afregnes når det hele er i orden og du er
tilfreds" - ikke noget med indbetaling af forskud eller lign.
Summasummarum - jeg har nu en sprit ny motor, som kører i den grad og over
mine bedste forventninger. Oveni i det hele, så giver Vetus nu 5 års
garanti.
Eftertanke - godt at jeg i sin tid afsatte midler til en ny motor, og min
kone nu vil have lettere ved at sælge min båd, hvis jeg skulle sætte
træskoene, og at jeg selv nu har fornøjelsen af at vide, at min nye motor
vil kunne køre videre i mindst et par generationer fremefter.
SK-Marine i Assens har udført et meget fint arbejde til min fulde
tilfredshed.
I morgen har jeg inviteret konen på en tur rundt om Orø, hvor det bliver
hende, der er styrmanden frem til Hammer Bakker incl. frokost
Kostenlos var det ikke, men har man lidt i reserve, så er det helt sikkert
en god ting, at gøre alvor af tanken om at udskifte en 31 år gammel
saltvandskølet Volvo motor.
Om den så hedder Bukh, Yanmar, Volvo, Vetus, Lombardini eller noget helt
andet, kan næsten være lige meget.
Nye motorer hverken ryger eller drikker, og så har de et moment i forhold
til at give et "skud", der gør en stor forskel og gør en forskel i forhold
til havnemanøvrer.
Mvh
Torben
PS: står af i gruppen indtil videre her ultimo juli 2011, men håber at
gruppen fortsat eksisterer, når sejlersæsonen 2011 afsluttes.