Den 27-04-2011 13:31, Jesper Pedersen skrev:
>> T nk over din sikkerhed.
>> D rlige bremser = d d ?
>> D rlige styreegenskaber = d d ?
>> D rlige d k = d d ?
>> og mest alvorlig d rlig motorcyklist = d d ?
>
> Ahhh, synes ikke just det er kinøjsermaskiner der fylder
> dødsstatistikken. Men en japansk MC får man lidt flere kræfter og kan
> køre en anelse hurtigere...
> Flere kræfter = død?
> mere fart = død?
> Eller også er tingene ikke helt så sort/hvis som du fremstiller det.
Jeg tror Jesper har fat i noget af det rigtige.
Der er utrolig mange der ved en fandens besked om kinesercyklerne. Sjovt
nok har de fleste bare aldrig kørt på dem.
Jeg har kørt på en Geely Grand Puma som vintercykel gennem 8 vintre.
Den startede hver morgen og har kørt ganske udmærket.
Dårlige bremser og dårlige dæk? I forhold til hvad?
Ja, den bremser dårlig i forhold til en vild 600 ccm og dækkene er
sikkert ikke velegnede til ret meget over 120 km/t
Men da tophastigheden er max. 100 km/t, så er det begrænset hvor meget
behov der er for supergode bremser og dæk.
Hvis man kører efter de forhold man nu engang har, så er cyklen lige så
sikker som alle andre.
Den ruster! Ja det er der ingen tvivl om, hvis ikke man passer den
ekstrem meget.
Og det gjorde jeg ikke, for jeg har hele tiden sagt, at hvis den kan
holde 5 år, så kan den komme i jerncontaineren. Den holdt så 8 år og ca.
25.000 km. Kunne måske godt have klaret et år mere.
Indkøbsprisen var knap 12.000,- og så blev der brugt lidt sliddele.
Så det har været et ret billigt køretøj.
Da det varer lidt før jeg skal på pension, så købte jeg den vel nok
sidste nye Geely der var til salg i landet. Pris 6000,-
Kan den så også bare holde de 5 år, så har den opfyldt mit behov.
Som vintercykel er den meget god, da man nemt kan nå jorden, men jeg
ville dog ikke anbefale den som helårskøretøj, hvis man vil bruge den
til andet end som pendlerkøretøj.
Har heldigvis en BMW R1200 GS som sommerkøretøj.
Hilsen Matthias