Den 20-03-2011 10:47, S.B. skrev:
> "Preben R. Sørensen"<preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> news:4d85429a$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> "Per"<mesked@hotmail.com> skrev
>>>
>>> Jeg så, at rigtig mange kører på sådan en her:
>>>
http://www.youtube.com/watch?v=vwi-XdmemsM&feature=related
>>> en 3 hjulet scooter.
>>>
>>> Hvad er meningen / fordelen fremfor 2 hjul ?
>>
>>
>> Vælter ikke så let. Kan stå selv.
>>
>> Så at den havde bagagerum. Ville være alle tiders bybil 2, problemet
>> herhjemme er bare at den kommer til at koste det samme som bybil 2.
>>
>
> nu lavede de en test af dem, kan ikke huske hvor jeg så den, men kører man
> dem til grænsen, hvad de jo altid gør, så væltede de faktisk
> noget med at det ene forhjul slap vejforbindelsen i skarpe sving med høj
> fart, som jeg husker det.
>
Hvad pokker, en alm. motorcykel vælter jo også hvis (det ene) forhjul
slipper i et sving :-|
Jeg ser en af fordelene ved dén, såvel som andre 3-hjuls scootere(*), at
den kan kastes ved kantstenen uden brug af støtte ben, hvilket er
praktisk for postbude, pizzabude m.fl.
Forøvrigt er der endnu en måde at lave en 3-hjuler på:
<
http://www.motorcycle-usa.com/photogallerys/julien-rondino-motorcycle.jpg>
(*):
Honda lavede for en årrække siden en 3-hjuler hvor det var baghjulene
der var to af, og hele baghjuls-arrangementet var en samlet drivparket
monteret 'løst' på chassis'et. Dén ser jeg da stadig indimellem når jeg
er på middelhavs-ferie
--
Armand.