|
| VT 1100 selvjusterende ventiler? Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 13-03-11 10:16 |
|
Hej DFM
Jeg skal renovere min fars VT 1100 Shadow SC23 fra 1989.
Den bruger "uendeligt med olie" og tikker fra bagerste cylinder. Jeg har
tænkt mig at bore op til næste overstørrelse, kontrollere
plejlstangslejer. Få fræset ventilsæder og planet topstykke. Skifte
knastkæder.
Jeg har talt med en VT 1100 ekspart der anbefalde mig at skifte de
"selvjusterende ventiler", men hvad er det?
Er det nr 6,7,8,11,13 eller på billedet?
http://dl.dropbox.com/u/9786377/2_0.png
--
Jens Jacob Bager Jensen
Suzuki SV 1000 N '05, KTM LC4 640 Adventure '04
Polyteknisk MC og Ténéré.dk
| |
LasseNC (13-03-2011)
| Kommentar Fra : LasseNC |
Dato : 13-03-11 06:23 |
|
On 13 Mar., 10:16, "Jens Jacob Bager Jensen" <j...@bager.info> wrote:
> Hej DFM
>
> Jeg skal renovere min fars VT 1100 Shadow SC23 fra 1989.
>
> Den bruger "uendeligt med olie" og tikker fra bagerste cylinder. Jeg har
> t nkt mig at bore op til n ste overst rrelse, kontrollere
> plejlstangslejer. F fr set ventils der og planet topstykke. Skifte
> knastk der.
>
>Jeg har talt med en VT 1100 ekspart der anbefalde mig at skifte de
> "selvjusterende ventiler", men hvad er det?
> Er det nr 6,7,8,11,13 eller p billedet? http://dl.dropbox.com/u/9786377/2_0.png
>
> --
> Jens Jacob Bager Jensen
> Suzuki SV 1000 N '05, KTM LC4 640 Adventure '04
> Polyteknisk MC og T n r .dk
Et bedre billede havde været at foretrække, men umiddelbart ville jeg
mene nr. 18 kunne være din løfter.
| |
Martin Sørensen (13-03-2011)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 13-03-11 19:04 |
| | |
Armand (13-03-2011)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 13-03-11 16:04 |
|
Den 13-03-2011 10:16, Jens Jacob Bager Jensen skrev:
> Hej DFM
>
> Jeg skal renovere min fars VT 1100 Shadow SC23 fra 1989.
>
> Den bruger "uendeligt med olie" og tikker fra bagerste cylinder. Jeg har
> tænkt mig at bore op til næste overstørrelse, kontrollere
> plejlstangslejer. Få fræset ventilsæder og planet topstykke. Skifte
> knastkæder.
>
> Jeg har talt med en VT 1100 ekspart der anbefalde mig at skifte de
> "selvjusterende ventiler", men hvad er det?
> Er det nr 6,7,8,11,13 eller på billedet?
> http://dl.dropbox.com/u/9786377/2_0.png
>
Få lige kigget ind i indsugningen og klarlæg hvorvidt at ventilhovedet
og området omkring ventilstyret er plaget af løbesod.
Ifald kan det hænde at al olieforbruget ligger dér alene og kan omgåes
gennem nye ventilstyrspakninger istedet for den omstændige opboring.
Men det kan også hænde at selvjusteringen i grunden udgør samme pakning,
hvilket ikke fremgår af 'eksplosions-billedet' :-/
--
Armand.
| |
Ukendt (14-03-2011)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 14-03-11 06:29 |
|
>
> Jeg har talt med en VT 1100 ekspart der anbefalde mig at skifte de
> "selvjusterende ventiler", men hvad er det?
> Er det nr 6,7,8,11,13 eller på billedet?
> http://dl.dropbox.com/u/9786377/2_0.png
>
> --
> Jens Jacob Bager Jensen
> Suzuki SV 1000 N '05, KTM LC4 640 Adventure '04
> Polyteknisk MC og Ténéré.dk
>
Hej Jacob
Er overbevist om det er nr.13.
Hygge PD CBR1100t
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (21-03-2011)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 21-03-11 06:18 |
|
>> Jeg har talt med en VT 1100 ekspert der anbefalde mig at skifte de
>> "selvjusterende ventiler", men hvad er det?
>> Er det nr 6,7,8,11,13 eller på billedet?
>> http://dl.dropbox.com/u/9786377/2_0.png
> Er overbevist om det er nr.13.
Hej Poul og i andre
Har snakket lidt med en forhandler jeg kender og han siger også at det
er "13". Han siger samtidigt at de ikke slides nævneværdigt og at de
ikke skal skiftes dem uden grund.
--
Jens Jacob Bager Jensen
Suzuki SV 1000 N '05, KTM LC4 640 Adventure '04
Polyteknisk MC og Ténéré.dk
| |
Richard (22-03-2011)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 22-03-11 14:19 |
|
On 21 Mar., 06:18, "Jens Jacob Bager Jensen" <j...@bager.info> wrote:
> Har snakket lidt med en forhandler jeg kender og han siger ogs at det
> er "13". Han siger samtidigt at de ikke slides n vnev rdigt og at de
> ikke skal skiftes dem uden grund.
Bager, nu du har motoren skilt ad, kunne du vel kigge de hydrauliske
ventiler/stempler og deres sæder grundigt efter for slidspor? Er der
problemer med de dele, er det med al sandsynlighed pga snavs i
olien...
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
|
|