Den 11-03-2011 20:46, "@ skrev:
> Den 11-03-2011 15:59, Jensen skrev:
>> On 10 Mar., 22:53, Armand<arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
>>> For et r siden k rte en l ngere snak omkring el-biler:
>>> <
http://groups.google.com/group/dk.fritid.bil/browse_frm/thread/8d44c1...>
>>>
>>>
>>> Jeg erindrede den da jeg l ste at 'Better Place' nu er ude med priserne
>>> p batteri-abonnementet.
>>>
>>> For de der ikke er husker sagen, s g r B-P's princip p udskiftelige
>>> batterier, der s ledes skulle kunne byttes maskinelt p dertil oprettede
>>> 'tankstationer'. Princippet betyder at man k ber en el-bil uden
>>> batterier og oveni lejer batteri-pakken hvorved at man er ude over
>>> problemet med nedslidning af batteriet med tiden samtidig med at
>>> processen ved batteri-skifte 'langs vejen' forenkles i stil med n r man
>>> bytter sin flaskegas.
>>>
>>> Batteripakken er prism ssigt en heftig sag og det er ikke overraskende
>>> at abonnementets prisleje afspejles deraf:
>>> For rlig k rsel af op til hhv: 10.000; 20.000; 30.000 og 40.0000km, er
>>> batteri-abonnmentet nu sat til hhv. 1.500; 1.900; 2.500 og 30.000 kr/md!
>>> Dertil kommer det faktiske el-forbrug.
>>
>> Så vidt jeg har forstået det, så er elforbruget med i abonnementet, da
>> man jo netop ikke behøver at tænke på el-prisen, hver gang man
>> "tanker" bilen derhjemme ved ladestanderen, som i øvrigt koster en
>> ekstra tilslutningsafgift til det egentlige el-selskab.
>
> Sådan har jeg også læst det:
>
> De sætter en stander op, som du skal betale 10.000,- for, men som du så
> frit kan lade fra i forbindelse med dit abonnement.
>
Den havde jeg ikke fanget, men når man må/kan lade frit ved alle
offentligt opstilte B.P.-standere, lyder det indlysende atdet samme
gælder for dén stander man (betaler for at) får opstillet på matriklen.
--
Armand.