Hjælp til reset af nøgle - Mondeo
Fra : -=JF=-

Dato : 10-03-11 21:59

Batteriet i min nøgle ved ved at være flad, og jeg skulle næsten helt
hen til døren før jeg kunne låse op eller i.

Efter at have skiftet batteri i nøglen duede fjernbetjeningen slet ikke,
så jeg ringer til Ford for at bestille tid til at få ordnet nøglen.

En meget flink værkfører fortalte at jeg selv kunne klare sagen:

1 - Drej nøglen fra 0 til tænding 4-5-6 gange - der skal komme en lyd
2 - mens der stadig er tænding på skal man trykke på 'lås op'-knappen -
der kommer en lyd.
3 - gentag nr. 1 til der kommer lyd igen - og så skulle fjernbetjeningen
du igen.

Jeg har prøvet adskillige gange, og jeg kan godt få lyd ved punkt 1, men
der sker nada når jeg trykker på knappen... Ingen lyd, ingenting - og
fjernbetjeningen duer stadig ikke.

Har jeg misforstået værkføreren instrukser, eller er nøglen mon gået
kaput da batteriet blev skiftet?

--
Mhv.
John

Fra : Martin Bak

Dato : 10-03-11 22:38

"-=JF=-" <null@null.null> skrev i en meddelelse
> [...]
> fjernbetjeningen duer stadig ikke.
>
> Har jeg misforstået værkføreren instrukser, eller er nøglen mon gået kaput

Jeg tror du skal holde knappen inde i ca. 20 sekunder, før der sker noget.
Det er da forsøget værd
http://uk.answers.yahoo.com/question/index?qid=20061116111124AAZpRSz

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : -=JF=-

Dato : 10-03-11 22:53

Den 10/03/11 22.38, Martin Bak skrev:
> Jeg tror du skal holde knappen inde i ca. 20 sekunder, før der sker noget.
> Det er da forsøget værd
> http://uk.answers.yahoo.com/question/index?qid=20061116111124AAZpRSz

Det skal da prøves - tak for tippet.

Jeg hr dog ikke de store forhåbninger da di link drejer sig om en
2-knaps nøgle, hvor min har 3 knapper.
Og så er der noget med en LED der skal lyse - og sådan nogen er min bil
og nøgle ikke udstyret med - Men det skal da ikke afholde mig fra at
prøve

--
Mhv.
John

Fra : -=JF=-

Dato : 10-03-11 22:56

Den 10/03/11 22.53, -=JF=- skrev:
> da di link
Al makt te di orblenne

--
Mhv.
John

Fra : Martin Bak

Dato : 18-03-11 15:01

> [...]
> nøgle ikke udstyret med - Men det skal da ikke afholde mig fra at prøve

Hvordan gik det? Husk at denne tråd vil dukke op når andre søger efter samme
information på Google. Så er det ret fikst hvis løsningen også er beskrevet
i tråden

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Henning

Dato : 11-03-11 08:28

>Efter at have skiftet batteri i nøglen duede fjernbetjeningen slet ikke,
>så jeg ringer til Ford for at bestille tid til at få ordnet nøglen.

Prøv lige med de gamle batterier igen, bare for at checke at det ikke er batteriet der er defekt?

Fra : Fly Christensen

Dato : 18-03-11 16:08

On Thu, 10 Mar 2011 21:58:57 +0100, -=JF=- <null@null.null> wrote:

[snip].

>Har jeg misforstået værkføreren instrukser, eller er nøglen mon gået
>kaput da batteriet blev skiftet?

RTFM

Det står faktisk i din manual til bilen, hvorledes det skal gøres. Jeg
kan ikke helt huske den nøjagtige sekvens, men det har fungeret med 3
nøgler her.

Fly