skodbjarne tastede følgende:
> Jeg k rte n sten hele vinteren for 4 r siden og det tog BMWen s meget
>> skade af, at det overhovedet ikke frister at komme ud og k re i disse
>> skyer af salt der h nger i luften.
>
> Hvad skete der? Var det en gammel bimmer?
> Jeg har kørt hele året i årevis - dum eller ej - da jeg har et
> transportbehov, og det er billigere at have en mc end en bil og en
> mc. Derudover er der normalt kun ganske få dage vejene er direkte
> glatte. Så hvis man bare kører efter forholdene og er opmærksom på
> vejens beskaffenhed....
>
> Anyway - De sidste 3 maskiner jeg har haft, har været bimmere
> (r1100rs, r1150rt, k1200gt), og de klarer vinteren fint. Jeg vasker
> dem dog næsten dagligt, og om efteråret får de en gang "glasklar"
2002 BMW R1150R, så den er ikke så gammel og har været omkring 4 år da
det skete. Jeg bor på 3. sal, så jeg har ikke slæbt vand ned for at
vaske den hver dag. Hvilket sikkert er forskellen til både dine BMWer
og Politiets. Der er kommet salt under lakeringen specielt på
cylinderne og lakken skalder af. Både bagtøj og svingarm foran har fået
en mælkeagtigt farve. Det kan selvfølgelig klares med en total
adskildelse, sandblæsning og fornyet lak (minder mere om et
plastiklag?). Men havde jeg råd til dette ville jeg i stedet for byttet
til en anden model.
Nu er BMW jo også ved at gå væk fra de tåbelige blinklys-kontakter
Som jeg efter 7 - 8 år stadigvæk ikke bryder mig om.
Der var en periode på 6 uger den vinter med meget sne og is, hvor jeg
ikke kørte. Men resten af vinteren kørte jeg daglige de 15 km hver vej
til arbejde. Så længe sneen smelter uden at blive til brun sæbe, så er
det ikke det store problem.
--
Kent