SR500 elfejl
Fra : JR

Dato : 09-08-01 20:59

Jeg troede bare batteriet var færdigt, men nej. Efter isætning af nyt batteri er min ellers trofaste
SR500 enstamper stadig fuldstændig død på batteriet.

Den kan godt starte og køre på 'egen strøm', men der er tilsyneladende ikke kontakt til batteriet.
Jeg måler batteriet til 12,5 Volt og spændingen ændrer sig ikke når man tænder lyset (det tænder
ikke når motoren ikke går) og spændingen stiger heller ikke når motoren går. Jeg er lidt nervøs for
at køre som den er nu hvis noget kan finde på at brænde af.

Nu skal der lige soves på sagen. Der er dømt eldiagram, multimeter og logisk fejlsøgning i
week-enden. Nogen idéer?

Jim Radmer
SR500

Fra : The Bear

Dato : 10-08-01 03:57

On 9-Aug-2001, "JR" <jr@radmer.dk> wrote:

> [...]
>
> Nu skal der lige soves på sagen. Der er dømt eldiagram, multimeter og logisk fejlsøgning i

Stelforbindelse!

---

B-)

Ting til salg: http://www.go.to/salg

Klik her og Kræftens Bekæmpelse modtager op til 3,- kr (gratis for dig!): http://www.stopcancer.nu/banner.asp

Fra : Casper Hundebøl

Dato : 12-08-01 15:52

JR <jr@radmer.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:HZBc7.2027$MK.111758@news010.worldonline.dk...
> [...]
> at køre som den er nu hvis noget kan finde på at brænde af.
>
> Nu skal der lige soves på sagen. Der er dømt eldiagram, multimeter og

Det kunne godt lyde som et problem jeg havde for et års tid siden med en
cykel. Jeg troede også først det var batteriet der var kaput da den opførte
sig på samme måde som du beskriver. Efter en masse roderi blev ensretteren
så skiftet på cyklen, og siden den dag har den fungeret upåklageligt. Er der
ikke nogen der ved hvordan man måler om sådan en fungerer?

Casper Hundebøl
RF600R

Fra : JR

Dato : 13-08-01 07:38

Casper Hundebøl <casper@malerbutikken.dk> wrote in message news:GKwd7.494$W3.50669@news000.worldonline.dk...

> [...]
> så skiftet på cyklen, og siden den dag har den fungeret upåklageligt. Er der
> ikke nogen der ved hvordan man måler om sådan en fungerer?

I min Haynes er der en fin forklaring på hvordan man tester ensretter og regulator med et multimeter.

Jeg må bekende at min fejl blot var en sikring der var gået Jeg var sikker på at cyklen døde helt hvis sikringen var
gået...

JR