> Hmm, SV'eren er ikke god med tasker på - kun dig selv og til nød en bagpå.
Betyder det at man ikke kan montere den med hverken topbox eller sidetasker?
Eller at man kan, men at der i så fald ikke er plads til en passager? Jeg
kan umuligt overbevise min kæreste om at det er et godt køb hvis der ikke er
plads til hende bag på :)
"Steen S. Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:M4vd7.132$q4.22713@news010.worldonline.dk...
> > Jeg har stor respekt for krafterne på en mc. En af mine bekendte døde 8
> dage
> > efter han fik sit kørekort (18 år), han købte en 1000 cc racer (kan ikke
> > huske mærket) og skred ind i et vejtræ i et sving.
>
> Ikke fedt
![Sur](images/smileys/sur.gif)
Det er netop den slags man skal undgå - man får ikke en
> ekstratur.
>
> > Jeg har overvejet de her tre modeller:
> > GS500
> > Bandit
> > SV650
>
> Det kommer helt an på hvad du vil bruge den til.
>
> > Alle siger at jeg vil fortryde købet at GS500 og hurtigt blive træt af
> den.
>
> GS500 er en god "down to basics" cykel. Den er ukompliceret, billig, og
> overrasker dig sjældent. Til gengæld har den ikke mange kræfter (læs:
> overhalinger er ikke meget sikrere end i bil). Der fås en del aftermarket
> tasker osv til den. Et ganske fornuftigt transportmiddel, når nu det skal
> være en MC og ikke en bil.
>
> > Den er tilgengæld billig og let at slippe af med igen.
>
> Men du får ikke meget for den, da der er så mange på brugtmarkedet.
>
> > Folks argument er
> > også, at man lige så godt fra starten af kan vænne sig stille og roligt
> til
> > en hurtigere cykel. Så undgår man chocket når man skifter.
>
> Det er noget fis i mine øjne. Der er ikke noget shok man skal vende sig
> til - så opfører man sig jo ikke fornuftigt. Jeg får skam heller ikke et
> shok når jeg kører i min papfars Lancia Thema i.e. Turbo (200+ hk), i
stedet
> for min egen Fiat Brava 1,6 (103 hk). Det drejer sig om at behandle
timgene
> med fornuft og omtanke. Leg kun når der er plads og psykisk/fysisk
overskud
> til det.
>
> > Banditten var længe min favorit, men jeg synes den er for tung, selvom
det
> > selvfølgelig er en fordel i blæsevejr.
>
> Tjaa, jeg tror mindst SV'eren er lige så stabil i blæsevejr, og bandittens
> konstruktion er ældgammel (sorry). Den har en turbineagtig motor, som
> egentlig føles ret godt, problemet er bare at når den først trækker, så er
> man faktisk i det røde felt
![Sur](images/smileys/sur.gif)
Banditten er tung og meget bred i forhold
> til SV'eren (klart, SV'eren har en tværliggende V2'er). Banditten er bedre
> hvis du vil have tasker på - lidt i stil med GS500, blot med mere
> motorkraft. Hvis du er ovre i den stil, så kan du også se på en Yamaha
> XJ600, eller Honda CB500.
>
> > Jeg vil have en maskine
> > der er god til at ligge og køre stille og roligt på på landevejen og i
> byen,
> > og som samtidig har en hurtigt acc.
>
> I den klasse er der ingen der slår en SV'er (du kan tro en af mine
> kammerater på en GSX600F er træt af SV'erens acceleration
![Glad](images/smileys/glad.gif)
.
>
> > Og som ligger godt på motorvejen, da jeg
> > har tænkt mig at tage på ferie-ture til sydeuropa på den.
>
> Hmm, SV'eren er ikke god med tasker på - kun dig selv og til nød en bagpå.
>
> > En hel anden ting. Hvad gør en bundkåbe godt for?
>
> Det er vel kun for et syns skyld på en SV'er. Personligt synes jeg ikke
> hverken bund- eller fuldkåbe er kønt på den.
>
> Mvh
> Steen
>
>