/ Forside / Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Fritidssejlads
#NavnPoint
dabj 9220
trimare46 2651
pallenoc 1600
BjarneD 1560
piaskov 1180
pjk 1173
Teil 1110
emesen 1090
dova 1060
10  transor 1030
VHF-certifikat
Fra : Steen Andreasen


Dato : 10-01-11 06:35

I en tidligere tråd har jeg spurgt til om det er nødvendigt at gå op
til en ny VHF prøve, fordi jeg vil udskifte min gamle vhf radio med en
ny med DSC og AIS. Jeg har efterfølgende selv undersøgt sagen nærmere,
og det viser sig at det ikke er nødvendigt med ny prøve for at få
udleveret det magiske MMSI nr.

Mvh Steen

 
 
Hans Erik Pedersen (10-01-2011)
Kommentar
Fra : Hans Erik Pedersen


Dato : 10-01-11 09:16

On 10 Jan., 14:34, Steen Andreasen <steen.andrea...@humleby.dk> wrote:
> I en tidligere tråd har jeg spurgt til om det er nødvendigt at gå op
> til en ny VHF prøve, fordi jeg vil udskifte min gamle vhf radio med en
> ny med DSC og AIS. Jeg har efterfølgende selv undersøgt sagen nærmere,
> og det viser sig at det ikke er nødvendigt med ny prøve for at få
> udleveret det magiske MMSI nr.
>
> Mvh Steen

Hej Sten du har ganske ret i at du kan få et MMSI nr til din radio
uden certifikat men du må ikke bruge den uden du har bestået prøven
til SRC (Short Range Certificate)

Venligst Hans-E

Steen Andreasen (10-01-2011)
Kommentar
Fra : Steen Andreasen


Dato : 10-01-11 11:01

On 10 Jan., 17:15, Hans Erik Pedersen <gisle...@gmail.com> wrote:
> On 10 Jan., 14:34, Steen Andreasen <steen.andrea...@humleby.dk> wrote:
>
> > I en tidligere tråd har jeg spurgt til om det er nødvendigt at gå op
> > til en ny VHF prøve, fordi jeg vil udskifte min gamle vhf radio med en
> > ny med DSC og AIS. Jeg har efterfølgende selv undersøgt sagen nærmere,
> > og det viser sig at det ikke er nødvendigt med ny prøve for at få
> > udleveret det magiske MMSI nr.
>
> > Mvh Steen
>
> Hej Sten du har ganske ret i at du kan få et MMSI nr til din radio
> uden certifikat men du må ikke bruge den uden du har bestået prøven
> til SRC (Short Range Certificate)
>
> Venligst Hans-E

Det er korrekt, men den prøve har jeg bestået. Jeg havde fået det
indtryk at man skulle op til en ny prøve for at få tilladelse til at
betjene den nye radio.

Mvh Steen

Ukendt (10-01-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-01-11 20:07

>
> Hej Sten du har ganske ret i at du kan få et MMSI nr til din radio
> uden certifikat men du må ikke bruge den uden du har bestået prøven
> til SRC (Short Range Certificate)
>
> Venligst Hans-E

> Det er korrekt, men den prøve har jeg bestået. Jeg havde fået det
> indtryk at man skulle op til en ny prøve for at få tilladelse til at
> betjene den nye radio.

> Mvh Steen

Hej Steen,

ikke for at vade rundt i din ulyst til at tage det vhf certifikat.... meeen,
du nævner selv i din starttråd vedrørende vhf certifikatet at det er ca. 25
år gammelt... og hvis det er tilfældet, hvad er det så for en prøve du har
bestået for at kunne bruge den nye radio med dsc ?

Dit spørgsmål i den første tråd om emnet - nemlig dét om mmsi nummer, dér
har Hans-E ganske ret: du kan sagtens få et mmsinummer uden et gyldigt vhf
certifikat... men du er stadigvæk IKKE certificeret til at bruge radioen. Og
hvad er det så værd ?

Men måske der er eet eller andet jeg har misforstået i din beskrivelse.

venlig hilsen

JN


blueocean (10-01-2011)
Kommentar
Fra : blueocean


Dato : 10-01-11 12:28

On 10 Jan., 20:07, "JN" <JN-snabela-Lightstorm.dk> wrote:
> > Hej Sten du har ganske ret i at du kan få et MMSI nr til din radio
> > uden certifikat men du må ikke bruge den uden du har bestået prøven
> > til SRC (Short Range Certificate)
>
> > Venligst Hans-E
> > Det er korrekt, men den prøve har jeg bestået. Jeg havde fået det
> > indtryk at man skulle op til en ny prøve for at få tilladelse til at
> > betjene den nye radio.
> > Mvh Steen
>
> Hej Steen,
>
> ikke for at vade rundt i din ulyst til at tage det vhf certifikat.... meeen,
> du nævner selv i din starttråd vedrørende vhf certifikatet at det er ca. 25
> år gammelt... og hvis det er tilfældet, hvad er det så for en prøve du har
> bestået for at kunne bruge den nye radio med dsc ?
>
> Dit spørgsmål i den første tråd om emnet - nemlig dét om mmsi nummer, dér
> har Hans-E ganske ret: du kan sagtens få et mmsinummer uden et gyldigt vhf
> certifikat... men du er stadigvæk IKKE certificeret til at bruge radioen. Og
> hvad er det så værd ?
>
> Men måske der er eet eller andet jeg har misforstået i din beskrivelse.
>
> venlig hilsen
>
> JN

Ja. Jeg havde også forstået det sådan at DU (Steen) havde et VHF radio
certifikt til brug for almindelig VHF-radio, men nu siger du alså at
du har bestået den prøve for at få lov til at betjene din nye radio
med DSC.????

En forklaring er måske på sin plads her.

For så behøver jeg jo heller ikke at gå op til ny prøve, da jeg har et
VHF Radio tilladelse til maritim VHF.

??????????????????????????

Gert

Henning Petersen (10-01-2011)
Kommentar
Fra : Henning Petersen


Dato : 10-01-11 21:00

Den 10-01-2011 20:27, blueocean skrev:
> On 10 Jan., 20:07, "JN"<JN-snabela-Lightstorm.dk> wrote:
>>> Hej Sten du har ganske ret i at du kan få et MMSI nr til din radio
>>> uden certifikat men du må ikke bruge den uden du har bestået prøven
>>> til SRC (Short Range Certificate)
>>
>>> Venligst Hans-E
>>> Det er korrekt, men den prøve har jeg bestået. Jeg havde fået det
>>> indtryk at man skulle op til en ny prøve for at få tilladelse til at
>>> betjene den nye radio.
>>> Mvh Steen
>>
>> Hej Steen,
>>
>> ikke for at vade rundt i din ulyst til at tage det vhf certifikat.... meeen,
>> du nævner selv i din starttråd vedrørende vhf certifikatet at det er ca. 25
>> år gammelt... og hvis det er tilfældet, hvad er det så for en prøve du har
>> bestået for at kunne bruge den nye radio med dsc ?
>>
>> Dit spørgsmål i den første tråd om emnet - nemlig dét om mmsi nummer, dér
>> har Hans-E ganske ret: du kan sagtens få et mmsinummer uden et gyldigt vhf
>> certifikat... men du er stadigvæk IKKE certificeret til at bruge radioen. Og
>> hvad er det så værd ?
>>
>> Men måske der er eet eller andet jeg har misforstået i din beskrivelse.
>>
>> venlig hilsen
>>
>> JN
>
> Ja. Jeg havde også forstået det sådan at DU (Steen) havde et VHF radio
> certifikt til brug for almindelig VHF-radio, men nu siger du alså at
> du har bestået den prøve for at få lov til at betjene din nye radio
> med DSC.????
>
> En forklaring er måske på sin plads her.
>
> For så behøver jeg jo heller ikke at gå op til ny prøve, da jeg har et
> VHF Radio tilladelse til maritim VHF.
>
> ??????????????????????????
>
> Gert
Hej
Reglerne omkring tildeling af MMSI nummer og radiocertifikat kan ses her
http://www.fritidssejler.dk/sejlbaade/Sider/Radioifritidsfartojer.aspx
Man kan sagtens eje et fartøj med radioudstyr der kræver SRC cerfikat at
betjene. Det er jo ikke nødvendigvis ejeren der betjener radioudstyret.
Jeg vil nok vove den påstand at med den usikkerhed der er omkring dette
har du ikke den nødvendige viden og SRC certifikat.
Kan du bestå prøverne på siden ?
Mvh
Henning

Preben (10-01-2011)
Kommentar
Fra : Preben


Dato : 10-01-11 21:02

Den 10.01.2011 kl. 20:27 skrev blueocean <gert.kjaer@gmail.com>:


> Ja. Jeg havde også forstået det sådan at DU (Steen) havde et VHF radio
> certifikt til brug for almindelig VHF-radio, men nu siger du alså at
> du har bestået den prøve for at få lov til at betjene din nye radio
> med DSC.????
>
> En forklaring er måske på sin plads her.
>
> For så behøver jeg jo heller ikke at gå op til ny prøve, da jeg har et
> VHF Radio tilladelse til maritim VHF.
>
> ??????????????????????????
>
> Gert




Hvis man skal anvende DSC skal man bestå SRC-prøven, så enkelt er det. Og
det gælder uanset tidligere VHF-prøver.

http://tdc.dk/lyngbyradio/publish.php?id=4584


--
mvh/Preben

blueocean (10-01-2011)
Kommentar
Fra : blueocean


Dato : 10-01-11 13:57

On 10 Jan., 21:01, Preben <pranSLETDE...@privat.dk> wrote:
> Den 10.01.2011 kl. 20:27 skrev blueocean <gert.kj...@gmail.com>:
>
> > Ja. Jeg havde også forstået det sådan at DU (Steen) havde et VHF radio
> > certifikt til brug for almindelig VHF-radio, men nu siger du alså at
> > du har bestået den prøve for at få lov til at betjene din nye radio
> > med DSC.????
>
> > En forklaring er måske på sin plads her.
>
> > For så behøver jeg jo heller ikke at gå op til ny prøve, da jeg har et
> > VHF Radio tilladelse til maritim VHF.
>
> > ??????????????????????????
>
> > Gert
>
> Hvis man skal anvende DSC skal man bestå SRC-prøven, så enkelt er det. Og  
> det gælder uanset tidligere VHF-prøver.
>
> http://tdc.dk/lyngbyradio/publish.php?id=4584
>
> --
> mvh/Preben

Ja, men det er jo det vi prøver at få at vide fra Steen, jeg er helt
med at det er nødvendigt med en ny SCR prøve...................

Gert

Karl Erik Christense~ (11-01-2011)
Kommentar
Fra : Karl Erik Christense~


Dato : 11-01-11 00:30

On 10-01-2011 14:34, Steen Andreasen wrote:
> I en tidligere tråd har jeg spurgt til om det er nødvendigt at gå op
> til en ny VHF prøve, fordi jeg vil udskifte min gamle vhf radio med en
> ny med DSC og AIS. Jeg har efterfølgende selv undersøgt sagen nærmere,
> og det viser sig at det ikke er nødvendigt med ny prøve for at få
> udleveret det magiske MMSI nr.
>
> Mvh Steen

Hvad "magisk" er der ved MMSI?

Alle kan sgu da klare sig med:
"SyyyvvvvTrej, otteogfirs, og niogtres til xyl i baggrunden"

Sgu da sjovt at folk tror at en vhf er legetøj.

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://www.tyveri-check.dk - Snyd tyven før han snyder dig!
http://webdesign.ranunkelvej.com - Artikler om webdesign


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177549
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408820
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste