>"TDN" skrev i meddelelsen
>news:4d1dc15d$0$23753$14726298@news.sunsite.dk...
>
http://bileksp.re-cph.com/nyheder/video-pas-p%C3%A5-gamle-damers-biler
Man skal bare se sig godt for og lade fornuften råde.
Min første bil (Ford Escort Mk 1 '68), som jeg købte i '81, var netop en
én-ejers med ca. 60000 km på klokken.
Det var en gammel dame, som havde haft den fra ny, men som nu ikke kunne
køre bil mere på grund af sygdom.
Bilen var stort set som ny inden i og det eneste der skulle laves var
skærmkanter, så var den fjong.
Senere (ca. '84) har jeg også købt en '67 Opel Rekord C model, som også var
en én-ejers (ja også denne var fra en gammel dame), den havde svjh kørt
omkring de 80000 km og skulle have ny kobling, men var ellers i rigtig
flot/god stand.
Så man kan skam godt (en gang i mellem) stole på de gamle damer
En anden gang (ca. 1987) var jeg med til at købe en '78 Ford Granada 2,8GL
aut, med knap 200 km på klokken, samt en '78 Ford Capri 2,3S Ghia, ligeledes
med knap 200 km på klokken.
Begge biler var uden afgift og havde stået urørt i en opvarmet garage siden
de var nye.
Ideen var så at betale afgift på dem begge, men ved vurdering hos
Toldvæsenet, forlangte de, at der skulle betales afgift som på en ny bil.
Svjh skulle der betales ca. 120000 på Granadaen og godt 100000 på Caprien,
så det blev opgivet.
Begge biler blev i stedet skrottet og solgt som dele.
Lidt synd, da begge biler var 100% som nye.
Så man kan skam godt finde "guldæg" hvis bare man ser sig lidt for
Men selvfølgelig, hvis man ser en gammel-dame-én-ejers bil, med T-Hansen
spoilere og lys i viskerarmene, så kan det da godt være man skal tjekke
bilen en akstra gang
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:
http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f