Bøde
Fra : brian

Dato : 08-08-01 23:00

Fik i dag bøder for at
larme på den tyske auto-
bane.
pris: 2 gange 100 mark.
Måtte der efter fortsætte
hjem
TRÆLS!

Brian

Fra : Poul B-H

Dato : 08-08-01 23:05

Du har sgu' nok været heldig. Tyskerne fortæller at de får potterne
konfiskeret og derefter er tvunget til at få cyklen hentet!!!

--
Poul B-H
"Ventiler Skal Sidde I Slangen"

Fra : Steen Gruby

Dato : 08-08-01 23:34

On Wed, 8 Aug 2001 23:59:31 +0200, "brian" <dsl49561@vip.cybercity.dk>
wrote:

Hej.

>Fik i dag bøder for at
>larme på den tyske auto-
>bane.
>pris: 2 gange 100 mark.
>Måtte der efter fortsætte
>hjem
>TRÆLS!

Guderne må vide hvorledes sådan en germansk lovhåndhæver vil reagere
hvis han får en dansk godkendelseserklæring på 95 dBa stukket op i
næsen?
Det må prøves en dag

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Søren L Hansen

Dato : 09-08-01 10:43

Steen Gruby <oz9zi@gruby.dk> wrote in article
<3b71bdbe.6677901@149.212.63.99>...

> Guderne må vide hvorledes sådan en germansk lovhåndhæver vil reagere
> hvis han får en dansk godkendelseserklæring på 95 dBa stukket op i
> næsen?
> Det må prøves en dag

Han vil nok trække en lydmåler frem og med tysk grundighed måle efter...
Historien meldte ikke noget om hvorvidt bøden var berettiget eller ej
--
Søren
lindholt@person.dk

Fra : Armand

Dato : 09-08-01 14:02

Søren L Hansen <lindholt@person.dk> skrev i en

> [...]
> efter...
> Historien meldte ikke noget om hvorvidt bøden var berettiget eller ej

Brian fortæller at de blev tilbudt en måling, men at de alene ved den
opstart som han udbad sig, godt kunne se rigtigheden i hans udtalelser

Forøvrigt var det en strisser i rødt Rukka på en civil BMW, og der var
vist også noget med hastigheden kort forinden (á: 100-zone), som der
ikke blev talt om på stedet!

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 09-08-01 23:06

On Thu, 9 Aug 2001 09:42:56 +0000 (UTC), "Søren L Hansen"
<lindholt@person.dk> wrote:

Hej Søren.

>Han vil nok trække en lydmåler frem og med tysk grundighed måle efter...

Det gjorde de også sidste gang jeg var på Anderstorp.
Og så var slet ikke mig ham med lydmåleren var ude efter.
Jeg havde ellers taget de originale potter med for ikke bare at blive
bortvist hvis de kom efter mig ,-)
Og se blot - jeg bestod med glans - 90 dBa ved forbikørsel og hanen i
bund.
Jeg har det faktisk bedre med mine carbon potter efter den oplevelse

Det er foresten en meget fin "sprød" lyd de giver fra sig.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 10-08-01 18:36

> Guderne må vide hvorledes sådan en germansk lovhåndhæver vil reagere
> hvis han får en dansk godkendelseserklæring på 95 dBa stukket op i
> næsen?
> Det må prøves en dag

Han ville nok synes at den er fin og så ellers gøre høfligt opmærksom at det
er den germanske færdselslov, som gælder i Germanien.......Fuldstændig
ligesom den danske færdelslov gælder i Danmark.,,,,,

Thore Jensen

Fra : Bo Thomsen

Dato : 10-08-01 19:50

> Han ville nok synes at den er fin og så ellers gøre høfligt opmærksom at
det
> er den germanske færdselslov, som gælder i Germanien

sikkert men hvad er så grænsen i germernien?
jeg gættede på det var ca. det samme +- 2 db.
Bo Thomsen
vfr750f-g
bbt@worldonline.dk
www.vfr.dk

Fra : Armand

Dato : 11-08-01 02:04

SmaRTrxxv <smartrxxv@hotmail.com> skrev i en
> Han ville nok synes at den er fin og så ellers gøre høfligt opmærksom
> at det er den germanske færdselslov, som gælder i Germanien,
> fuldstændig ligesom den danske færdelslov gælder i Danmark

Privat ferietrafik kunne ikke eksistere, hvis ikke at man med et
godkendt eksemplar af sit køretøj var tilstrækkelig dækket ind i hele
Europa!
Dette er ikke EU-snak; men regler der har eksisteret siden trafikken
begyndte at glide i det sønderbombede Europa allerede i slutningen af
40'erne.

- Hvordan skulle en amerikansk soldat udstationeret i Tyskland ellers
kunne køre rundt på ferie i DK i et dollargrin, som aldrig før set,
endsige typegodkendt og indregistreret i DK??

- En dansk særregel for køretøjets udstyr, har f.eks altid været krav
til
en ekstra retningsviser på siden af karossen - Skulle man sende alle
tyskere hjem fra vestkyst-ferie fordi de ikke har en sådan på deres
ellers TÜV-godkendte Mercedes??

- I min ungdom var det til stor misundelsesmoment at man hver sommer
stødte på tyske unge der var taget på ferie på deres indregistrerede 4½
HK's knallerter - Hvordan kunne det være at de måtte køre på en
"ulovlig" knallert når vi ikke måtte

- På samme måde kan en tysk betjent ikke anfægte en lovlig godkendt og
indregistreret dansk motorcykel!

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 11-08-01 19:38

On Sat, 11 Aug 2001 03:04:04 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

Oh Orakulix.

>- På samme måde kan en tysk betjent ikke anfægte en lovlig godkendt og
>indregistreret dansk motorcykel!

Logik slår alt på denne jord

Mht. til prøjsernes sans for den slags - så er det sikkert lige som
med deres humoristiske sans.
Hvis man ville skrive en bog om den ville den højst blive på een side.
(modsat al anden prøjsisk litteratuer - specielt dered manualer )

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : JENS MELDGAARD

Dato : 11-08-01 23:22

Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9l204g$h9r$4@news.cybercity.dk...

> SmaRTrxxv <smartrxxv@hotmail.com> skrev i en
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Ja vedr. færdselsloven har du jo ret. Men det gælder ikke for registreringen
(lovligheden) af dit køretøj.

> [...]
> Dette er ikke EU-snak; men regler der har eksisteret siden trafikken
> begyndte at glide i det sønderbombede Europa allerede i slutningen af

Det er jo helt rigtigt, men det foresvæver mig, at der var noget med en del
"guld winger"MED TRAILER, der blev afvist ved den danske grænse i
forbindelse med et internationalt GW træf, en gang midt i ´90erne????
Er det rigtigt, enyone?

Jens

Fra : Søren L Hansen

Dato : 13-08-01 11:22

Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in article
> [...]
> Dette er ikke EU-snak; men regler der har eksisteret siden trafikken
> begyndte at glide i det sønderbombede Europa allerede i slutningen af

Ganske gode betragtninger, der dog åbner for yderligere spekulationer ang.
specifikke overtrædelser af færdsels- og andre love.

Man kan vel godt forestille sig et maks. støjkrav ligesom en maks.
hastighed? Dvs. (som eksempel) man må ikke larme mere end 95 dBa generelt
på motorveje i D, dvs. nogen må futte rundt i tomgang for ikke at overstige
det. Med andre ord: Køretøjet er vel lovligt at køre på, men skal betjenes
så man ikke overtræder de lokale bestemmelser ang, i dette tilfælde, støj.

Køretøjer er jo også "godkendt" til at kunne køre meget stærkere end det er
tilladt.
Ang. de tyske ferieknallerter i samme forbindelse, de må vel principielt
kun køre 30 i Danmark, på trods af større effekt end danske knallerter.