/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Rækkevidde for El biler
Fra : Peter


Dato : 30-12-10 20:13

Har tænkt på om en trailer monteret "powerpack" kunne være en option til
rækkevidde forøgelses for El biler.

Inden for moderne El bil udvikling laves der mange forsøg på at fjerne
forbrugernes modvilje pga. de kortere rækkevidder.
Til daglig brug kunne en stor del at danskerne sagtens klare sig med det der
tilbydes i dag, men er hæmmet af tanken om den årlige tur Ålborg/København
el. lignende.
I DK er det kun rene Elbiler der er afgiftsfri, så de fine hybrid biler
bliver for dyre, så er der kun tilbage at gå i lommen på et batteribytte
firma, eller købe for stor (dyr) batteri kapacitet.
Med en adskillelse i "El-bil" og "hybrid trailer" kunne man bibeholde
friheden til lange ture. Traileren skulle være afgifts belagt afhængig af
brug, og der ville være mulighed for at lave en del optimerede varianter
f.eks benzin, gas, diesel, batteri, brændselscelle samt kombinationer deraf.

Så kunne man f.eks. nå en tur til Italien og retur med en lejet trailer med
100 liter bio diesel tank, osv.

? Ville i hoppe på den.

Mvh
Peter



 
 
Allan F (30-12-2010)
Kommentar
Fra : Allan F


Dato : 30-12-10 20:28


"Peter" <peter_a_jensen@mail.stofanet.dk> skrev i meddelelsen
news:4d1cd9d4$0$23754$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Så kunne man f.eks. nå en tur til Italien og retur med en lejet trailer
> med 100 liter bio diesel tank, osv.
>
> ? Ville i hoppe på den.
>
> Mvh
> Peter
>
>

Først og fremmest vil du være hæmmet af at traileren vil koste en masse i
brændstof - og du vil ikke kunne køre fornuftigt på motorveje pga
hastighedsbegrænsningerne.

Det vil være billigere og bedre at leje en rigtig bil, til når man skal
bruge den.


Ukendt (30-12-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-12-10 21:45



>"Peter" skrev i meddelelsen news:4d1cd9d4$0$23754$14726298@news.sunsite.dk...
>Har tænkt på om en trailer monteret "powerpack" kunne være en option til rækkevidde forøgelses for El biler.
>
>Så kunne man f.eks. nå en tur til Italien og retur med en lejet trailer med 100 liter bio diesel tank, osv.
>
>? Ville i hoppe på den.

jeg tror ikke el-biler har nogen fremtid før der kommer en helt anden type batterier
med væsentlig mere kapacitet og lavere pris. Lipo batterier dur simpelthen ikke.
Der er ikke kapacitet nok, de er alllllllt for dyre, de risikerer at explodere, og er
for lang tid om at lade op.
Hybrid kan ikke engang hamle op med de nyeste dieselbiler, så hybrid kan man også
glemme.

Det må være op til industrien af opfinde noget der er bedre end det vi har i dag, så
skal el-biler nok få deres come-back.

En sidste ting er. Det er mig ubegribeligt hvorfor el-biler altid skal laves i så
grimme linier at det er til at ørle over. Kan man ikke lave el-biler som ser nogenlunde
normale ud? undtaget den danske sportsvogn

Jeg ville heller ikke hoppe på din ide, da min trækkrog i forvejen bliver brugt flittigt
til at hente ting og køre skrald væk :)

--
Tom



Ukendt (30-12-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-12-10 22:46

"Tom" <nospam> skrev :

>En sidste ting er. Det er mig ubegribeligt hvorfor el-biler altid skal laves i så
>grimme linier at det er til at ørle over. Kan man ikke lave el-biler som ser nogenlunde
>normale ud?

Øehh - der er da lavet en del el-biler der ser temmeligt normale ud.

--
Jan_stevns

God Baghjul og godt nyt Hår til alle der mangler !

Uffe Bærentsen (30-12-2010)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 30-12-10 22:50


<jan_stevns> skrev i en meddelelse
news:vbvph65qljd1v2vvsbgceiqtc4a8se29lm@news.sunsite.dk...
> "Tom" <nospam> skrev :
>
>>En sidste ting er. Det er mig ubegribeligt hvorfor el-biler altid skal
>>laves i så
>>grimme linier at det er til at ørle over. Kan man ikke lave el-biler som
>>ser nogenlunde
>>normale ud?
>
> Øehh - der er da lavet en del el-biler der ser temmeligt normale ud.

Ja.
Brandbiler........




--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Punto 1,2i



Ivan Madsen (30-12-2010)
Kommentar
Fra : Ivan Madsen


Dato : 30-12-10 23:00

On Thu, 30 Dec 2010 22:50:26 +0100, "Uffe Bærentsen"
<leiti_NOSPAM_@hotmail.com> wrote:

>
><jan_stevns> skrev i en meddelelse
>news:vbvph65qljd1v2vvsbgceiqtc4a8se29lm@news.sunsite.dk...
>> "Tom" <nospam> skrev :
>>
>>>En sidste ting er. Det er mig ubegribeligt hvorfor el-biler altid skal
>>>laves i så
>>>grimme linier at det er til at ørle over. Kan man ikke lave el-biler som
>>>ser nogenlunde
>>>normale ud?
>>
>> Øehh - der er da lavet en del el-biler der ser temmeligt normale ud.
>
>Ja.
>Brandbiler........

Der var en Citroen Saxo El-bil, hvor der ingen forskel var at se
udover skilte. At bagagerummet var lidt anderledes er en anden sag
Tesla Roadster er måske også en brandbil?
Men batterier kræver lidt (læs MEGET) plads )

Ukendt (30-12-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-12-10 23:39

"Uffe Bærentsen" <leiti_NOSPAM_@hotmail.com> skrev :

>> Øehh - der er da lavet en del el-biler der ser temmeligt normale ud.
>
>Ja.
>Brandbiler........

og den Bjørn Nørgård og jeg lige dystede lidt i - tilbage i 2002
http://www.dkfritidbil.dk/moeder_traf/bella2002/bella2002koege.htm

--
Jan_stevns

God Baghjul og godt nyt Hår til alle der mangler !

Mogens \(K\) (31-12-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 31-12-10 08:35

"Tom" skrev i meddelelsen
news:4d1cef58$0$36583$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Hybrid kan ikke engang hamle op med de nyeste dieselbiler

Det må du uddybe, for jeg tror næppe, du finder megen opbakning til dén
holdninng ret mange steder.

> Det er mig ubegribeligt hvorfor el-biler altid skal laves i så
> grimme linier at det er til at ørle over. Kan man ikke lave el-
> biler som ser nogenlunde normale ud?

Har du taget forskud på nytårsaften?



Ukendt (31-12-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-12-10 11:34



>"Mogens (K)" skrev i meddelelsen news:4d1d87ae$0$23765$14726298@news.sunsite.dk...
>"Tom" skrev i meddelelsen news:4d1cef58$0$36583$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Hybrid kan ikke engang hamle op med de nyeste dieselbiler
>
>Det må du uddybe, for jeg tror næppe, du finder megen opbakning til dén holdninng ret mange steder.

Jeg har aldrig selv kørt hybrid så det er taget fra forskellige artikler såsom her:

http://bil.guide.dk/Hybridbil/VW/%C3%98konomi/Milj%C3%B8/Komfort/Test_af_Honda_Insight_VW_Golf_TDI_1825215





>> Det er mig ubegribeligt hvorfor el-biler altid skal laves i så
>> grimme linier at det er til at ørle over. Kan man ikke lave el-
>> biler som ser nogenlunde normale ud?
>
>Har du taget forskud på nytårsaften?

nej jeg kan ikke li' udseendet fra rigtig mange el-biler (tænker ikke på hybrid, men rent elbiler)
http://en.wikipedia.org/wiki/File:GWiz.jpg
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Think_City_2007.jpg
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Mitsubishi_Electric_Car.jpg
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Nissan_Leaf.jpg


--
Tom



Mogens \(K\) (02-01-2011)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 02-01-11 22:04

"Tom" skrev i meddelelsen
news:4d1db198$0$36563$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jeg har aldrig selv kørt hybrid så det er taget fra forskellige artikler
> såsom her:
> http://bil.guide.dk/Hybridbil/VW/%C3%98konomi/Milj%C3%B8/Komfort/Test_af_Honda_Insight_VW_Golf_TDI_1825215

Hyvrid er fremtiden jvf. rigtig mange fabrikanter - se hvor stærk
eksempelvis Porsche 911 GT3 R er i den sammenhæng
(www.futurecars.com/future-cars/hybrid-cars/porsche-911-gt3-r-hybrid-flywheel-formula).

Hér er een af de nyeste, som tilslutter sig flokken - Karma fra Fisker:
www.dinepenge.dk/bil/dansk-bildesigner-tager-500.000-kr.-hybrid-sportsvogn


Ukendt (02-01-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-01-11 22:31



>"Mogens (K)" skrev i meddelelsen news:4d20e83e$0$23761$14726298@news.sunsite.dk...
>"Tom" skrev i meddelelsen news:4d1db198$0$36563$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Jeg har aldrig selv kørt hybrid så det er taget fra forskellige artikler såsom her:
>> http://bil.guide.dk/Hybridbil/VW/%C3%98konomi/Milj%C3%
>> B8/Komfort/Test_af_Honda_Insight_VW_Golf_TDI_1825215
>
>Hyvrid er fremtiden jvf. rigtig mange fabrikanter - se hvor stærk eksempelvis Porsche 911 GT3 R er i den sammenhæng
>(www.futurecars.com/future-cars/hybrid-cars/porsche-911-gt3-r-hybrid-flywheel-formula).

Mulig det er fremtiden, men jeg sidder med en fornemmelse at det bestemt ikke er nutiden
og at man skal vente endda noget tid før man springer på det vogntog.

>Hér er een af de nyeste, som tilslutter sig flokken - Karma fra Fisker:
>www.dinepenge.dk/bil/dansk-bildesigner-tager-500.000-kr.-hybrid-sportsvogn

Det er jo begge biler som er langt ude for menig mands pengepung i danmark

---
Tom



lom k (03-01-2011)
Kommentar
Fra : lom k


Dato : 03-01-11 09:48

Tom wrote:

>
>
> > "Mogens (K)" skrev i meddelelsen
> > news:4d20e83e$0$23761$14726298@news.sunsite.dk... "Tom" skrev i
> > meddelelsen news:4d1db198$0$36563$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >
> > > Jeg har aldrig selv kørt hybrid så det er taget fra forskellige
> > > artikler såsom her:
> > > http://bil.guide.dk/Hybridbil/VW/%C3%98konomi/Milj%C3%
> > > B8/Komfort/Test_af_Honda_Insight_VW_Golf_TDI_1825215
> >
> > Hyvrid er fremtiden jvf. rigtig mange fabrikanter - se hvor stærk
> > eksempelvis Porsche 911 GT3 R er i den sammenhæng
> > (www.futurecars.com/future-cars/hybrid-cars/porsche-911-gt3-r-hybrid
> > -flywheel-formula).
>
> Mulig det er fremtiden, men jeg sidder med en fornemmelse at det
> bestemt ikke er nutiden og at man skal vente endda noget tid før man
> springer på det vogntog.
>
> > Hér er een af de nyeste, som tilslutter sig flokken - Karma fra
> > Fisker:
> > www.dinepenge.dk/bil/dansk-bildesigner-tager-500.000-kr.-hybrid-spor
> > tsvogn
>
> Det er jo begge biler som er langt ude for menig mands pengepung i
> danmark
>
> ---
> Tom

Jeg tror også man skal sattes lidt på hybrid bilen.
Fordi...

Den bliver langt nemere for os forbruger at tage til vores hjerter.

....Den kan ikke kører særligt langt.... jo den slår over på eks benzin
når den ikke har mere el eller når det er mere fornuftigt. (el ved
start op tik xx km/t som så kunne flyttes op af med tiden.


Den kører ikke hurtigt nok .... samme mulighed for anden energi (benzin)

Så tror jeg vi hurtigere ( ikke at forvæksle med hurtigt) kan komme
videre.


--
MVH

Lars-Ove Madsen
IT job søges. Sjælland

Mogens \(K\) (03-01-2011)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 03-01-11 18:02

"lom k" skrev i meddelelsen
news:4d218d57$0$1049$d40e179e@shockwave.dk.telia.net...

Jeg tror også man skal sattes lidt på hybrid bilen.
Fordi...
Den bliver langt nemmere for os forbruger at tage til vores hjerter.
....Den kan ikke kører særligt langt.... jo den slår over på eks benzin
når den ikke har mere el eller når det er mere fornuftigt. (el ved
start op tik xx km/t som så kunne flyttes op af med tiden.
Den kører ikke hurtigt nok .... samme mulighed for anden energi (benzin)
-------------
Så ska læse lidt om bilerne igen (hint: Porsche 911 GT3 R (hybrid))


Mogens \(K\) (03-01-2011)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 03-01-11 22:24

"Tom" skrev i meddelelsen
news:4d1db198$0$36563$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>> Hybrid kan ikke engang hamle op med de nyeste dieselbiler

>Det må du uddybe, for jeg tror næppe, du finder megen opbakning til dén
>holdninng ret mange steder.

Jeg har aldrig selv kørt hybrid så det er taget fra forskellige artikler
såsom her:

http://bil.guide.dk/Hybridbil/VW/%C3%98konomi/Milj%C3%B8/Komfort/Test_af_Honda_Insight_VW_Golf_TDI_1825215
-----------------------

Ser netop fifth-gear, som har gennemført samme test - de kom til det
modsatte resultat, hvor Honda'en slår Golf'en!
Testdriveren var indtil denne test modstander af hybridbiler, men vil nu
overveje sin holdning til emnet nøje :)


Klaus D. Mikkelsen (30-12-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 30-12-10 23:59

Peter skriver:
>
> Med en adskillelse i "El-bil" og "hybrid trailer" kunne man bibeholde
> friheden til lange ture. Traileren skulle være afgifts belagt afhængig af
> brug, og der ville være mulighed for at lave en del optimerede varianter
> f.eks benzin, gas, diesel, batteri, brændselscelle samt kombinationer deraf.

Hvorfor en "hybrid trailer", når du i stedet kan alve en trailer med
en motor og et lille elværk på. Det kan da aldrig blive afgiftsplaget
at transportere sit nødstrømsanlæg. At du så har et kraftigt kabel
over til el-bilen er noget helt andet.

Nej, den løsning kunne jeg ikke blive fristet af. Trailerkørsel er
noget der sker 4-5 gange om året (hente juletræ og aflevere affald på
genbrugsstationen), derudover nyder jeg friheden i en lile personbil.



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://www.moppe.dk

Peter (31-12-2010)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 31-12-10 10:18


"Peter" <peter_a_jensen@mail.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:4d1cd9d4$0$23754$14726298@news.sunsite.dk...
> Har tænkt på om en trailer monteret "powerpack" kunne være en option til
> rækkevidde forøgelses for El biler.
>
> Inden for moderne El bil udvikling laves der mange forsøg på at fjerne
> forbrugernes modvilje pga. de kortere rækkevidder.
> Til daglig brug kunne en stor del at danskerne sagtens klare sig med det
> der tilbydes i dag, men er hæmmet af tanken om den årlige tur
> Ålborg/København el. lignende.
> I DK er det kun rene Elbiler der er afgiftsfri, så de fine hybrid biler
> bliver for dyre, så er der kun tilbage at gå i lommen på et batteribytte
> firma, eller købe for stor (dyr) batteri kapacitet.
> Med en adskillelse i "El-bil" og "hybrid trailer" kunne man bibeholde
> friheden til lange ture. Traileren skulle være afgifts belagt afhængig af
> brug, og der ville være mulighed for at lave en del optimerede varianter
> f.eks benzin, gas, diesel, batteri, brændselscelle samt kombinationer
> deraf.
>
Klip

Så blev man lidt klogere, Google +EV +RangeExtender, det er allerede en stor
industri. Og fidusen med at have et medbragt
"Nødstrømsanlæg" på traileren vil 100% sikkert blive lulkket af SKAT,
ihverttilfælde hvis elbilen ikke i forvejen er afgifts belagt.

http://autogreenmag.com/tag/rangeextender/
http://green.autoblog.com/2010/02/24/getrag-wants-to-get-into-the-range-extender-business/
http://www.evdrive.com/RangeExtender.html

En hybrid er i praksis en elbil med fast integreret rangeextender.
Der er få problemer/begrænsninger ved trailer kørsel, undtaget når der skal
bakkes, (gælder selvf. ikke gruppens læsere)
Min ide er udelukkende baseret på at udnytte afgifts fritagelsen for
elbiler.
Jeg tror at en trailer med 30kw diesel generator og alt tilbehør kunne komme
ned på 200-250 kg.
Afgiften kunne måske klares som en flex afgift afhængig af brug eller via
udlejer.

Diskussionen passer nok bedre på http://ing.dk/blogs/motorbloggen

Peter



Ukendt (31-12-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-12-10 10:24

"Peter" <peter_a_jensen@mail.stofanet.dk> skrev :

>Jeg tror at en trailer med 30kw diesel generator og alt tilbehør kunne komme
>ned på 200-250 kg.

Alene en tom trailer vejer cirka det der :)

Men foruden generator skal du vel også medbringe et kvantum brændstof
?




--
Jan_stevns

God Baghjul og godt nyt Hår til alle der mangler !

KASO (31-12-2010)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 31-12-10 15:11


"Peter" <peter_a_jensen@mail.stofanet.dk> skrev i meddelelsen
news:4d1cd9d4$0$23754$14726298@news.sunsite.dk...
> Har tænkt på om en trailer monteret "powerpack" kunne være en option til
> rækkevidde forøgelses for El biler.
>
> Inden for moderne El bil udvikling laves der mange forsøg på at fjerne
> forbrugernes modvilje pga. de kortere rækkevidder.
> Til daglig brug kunne en stor del at danskerne sagtens klare sig med det
> der tilbydes i dag, men er hæmmet af tanken om den årlige tur
> Ålborg/København el. lignende.
> I DK er det kun rene Elbiler der er afgiftsfri, så de fine hybrid biler
> bliver for dyre, så er der kun tilbage at gå i lommen på et batteribytte
> firma, eller købe for stor (dyr) batteri kapacitet.
> Med en adskillelse i "El-bil" og "hybrid trailer" kunne man bibeholde
> friheden til lange ture. Traileren skulle være afgifts belagt afhængig af
> brug, og der ville være mulighed for at lave en del optimerede varianter
> f.eks benzin, gas, diesel, batteri, brændselscelle samt kombinationer
> deraf.
>
> Så kunne man f.eks. nå en tur til Italien og retur med en lejet trailer
> med 100 liter bio diesel tank, osv.
>
> ? Ville i hoppe på den.
>
> Mvh
> Peter
>

Nej - hvis jeg ville begrænses i min kørsel, ville jeg køre med
campingvogn - men den kan jo så ikke komme med. Uanset lappeløsning, er
el-biler ikke brugbare som "bil nr. 1" i husstanden endnu. De er kun til let
bykørsel.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste