/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Kørselsforbud for lastbiler...
Fra : Kim Frederiksen


Dato : 23-12-10 22:01

.... i sne og isglat føre, samt for datoerne 22., 23., 24., 25. og 26.
december. Hvad synes I?

mvh.
Kim Frederiksen


 
 
Henrik B. (23-12-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 23-12-10 22:02

> "Kim Frederiksen" skrev i meddelelsen
> news:4d13b87e$0$23759$14726298@news.sunsite.dk...
> ... i sne og isglat føre, samt for datoerne 22., 23., 24., 25. og 26.
> december. Hvad synes I?

Ubrugeligt...

--
Advarsel mod Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


Mogens \(K\) (23-12-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 23-12-10 23:04

"Henrik B." skrev i meddelelsen
news:4d13b94e$0$36570$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>> "Kim Frederiksen" skrev i meddelelsen
>> news:4d13b87e$0$23759$14726298@news.sunsite.dk...
>> ... i sne og isglat føre, samt for datoerne 22., 23., 24., 25. og 26.
>> december. Hvad synes I?

> Ubrugeligt...

Statistisk set havde det været bedre at indføre det nævnte forbud mod
lastbiler end at blokere det ene spor på den fynske motorvej "med vilje":
www.bt.dk/danmark/lastbiler-paa-glatis-giver-problemer-paa-fyn-0


Ukendt (24-12-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-12-10 00:41


"Kim Frederiksen" skrev:
> ... i sne og isglat føre, samt for datoerne 22., 23., 24., 25. og 26.
> december. Hvad synes I?

Jo da, hvem har også brug for flæskesteg, fløde, mælk, medicin, vejsalt og
kartofler, når det er vinter? Julegaverne kan man så bare huske at købe
senest i oktober, hvor man er sikker på, at der er varer i butikkerne. Det
hjælper ikke at bestille dem over nettet, for Posten kører jo også varerne i
lastbiler.
Måske synes jeg, at det ikke er helt gennemtænkt ...
--
) Hilsen
( Per T.
[_]?
www.perthomsen.dk



Petersen Michael (24-12-2010)
Kommentar
Fra : Petersen Michael


Dato : 24-12-10 08:56

Den 24-12-2010 00:40, P.G. Thomsen skrev:
> "Kim Frederiksen" skrev:
>> ... i sne og isglat føre, samt for datoerne 22., 23., 24., 25. og 26.
>> december. Hvad synes I?
>
> Jo da, hvem har også brug for flæskesteg, fløde, mælk, medicin, vejsalt og
> kartofler, når det er vinter? Julegaverne kan man så bare huske at købe
> senest i oktober, hvor man er sikker på, at der er varer i butikkerne. Det
> hjælper ikke at bestille dem over nettet, for Posten kører jo også varerne i
> lastbiler.
> Måske synes jeg, at det ikke er helt gennemtænkt ...

Ja, der er jo nogen der tror at lastbiler kun er til for at genere
trafikken, de kan umuligt transportere noget nyttigt...

--
Med venlig hilsen
Michael E. Petersen
Residerende i Nyborg

Kim Frederiksen (24-12-2010)
Kommentar
Fra : Kim Frederiksen


Dato : 24-12-10 10:39

"Petersen Michael" skrev i meddelelsen
news:4d1451f8$0$36565$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>Ja, der er jo nogen der tror at lastbiler kun er til for at genere
>trafikken, de kan umuligt transportere noget nyttigt...

Forslaget var lidt ment som en provokation. Akkurat som jeg bliver
provokeret når jeg, kørende med den max forsvarlige hastighed på en
pisseglat vej, bliver overhalet af et 20 tons tungt lokum, der passerer 75
cm. fra sidespejlet, med en eller andet neandertaler ved roret, kun for 20
minutter senere at høre i radioen at nu er der x anstal lastbiler der igen
blokerer juletrafikken, fordi de desværre var for dumme til at køre noget
med hjul på.

mvh.
Kim Frederiksen


Petersen Michael (25-12-2010)
Kommentar
Fra : Petersen Michael


Dato : 25-12-10 12:56

Den 24-12-2010 10:38, Kim Frederiksen skrev:
> "Petersen Michael" skrev i meddelelsen
> news:4d1451f8$0$36565$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> Ja, der er jo nogen der tror at lastbiler kun er til for at genere
>> trafikken, de kan umuligt transportere noget nyttigt...
>
> Forslaget var lidt ment som en provokation. Akkurat som jeg bliver
> provokeret når jeg, kørende med den max forsvarlige hastighed på en
> pisseglat vej, bliver overhalet af et 20 tons tungt lokum, der passerer
> 75 cm. fra sidespejlet, med en eller andet neandertaler ved roret, kun
> for 20 minutter senere at høre i radioen at nu er der x anstal lastbiler
> der igen blokerer juletrafikken, fordi de desværre var for dumme til at
> køre noget med hjul på.
>
> mvh.
> Kim Frederiksen

Ovenstående skaber ikke rigtigt mulighed for en sund dialog..
Måske er det heller ikke det du ønsker, måske ønsker du blot at lufte
din vrede / harme / what ever..

75 cm er da en fin afstand at overhale i..

--
Med venlig hilsen
Michael E. Petersen
Residerende i Nyborg

Henrik B. (28-12-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 28-12-10 15:57

> "Kim Frederiksen" skrev i meddelelsen
> news:4d146a26$0$23757$14726298@news.sunsite.dk...
> Forslaget var lidt ment som en provokation. Akkurat som jeg bliver
> provokeret når jeg, kørende med den max forsvarlige hastighed på en
> pisseglat vej, bliver overhalet af et 20 tons tungt lokum, der passerer 75
> cm. fra sidespejlet, med en eller andet neandertaler ved roret, kun for 20
> minutter senere at høre i radioen at nu er der x anstal lastbiler der igen
> blokerer juletrafikken, fordi de desværre var for dumme til at køre noget
> med hjul på.

Den som overhalede har garanteret ikke en skid med de andre blokerende
lastbiler at gøre!.
Og helt tydeligt er du ikke i besiddelse af et C-kørekort, for så ville du
vide at der er stor forskel på lastbilers vinterduelighed, alt efter type...

--
Advarsel mod Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


Kim Frederiksen (28-12-2010)
Kommentar
Fra : Kim Frederiksen


Dato : 28-12-10 17:46


"Henrik B." skrev i meddelelsen
news:4d19fb56$0$36582$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>Den som overhalede har garanteret ikke en skid med de andre blokerende
>lastbiler at gøre!.

Sikkert ikke, men den hensynsløse kørsel i det isglatte føre var en direkte
invitation til at blive én af dem der holdt på tværs.

mvh.
Kim Frederiksen


Henrik B. (28-12-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 28-12-10 21:49

> "Kim Frederiksen" skrev i meddelelsen
> news:4d1a145b$0$23755$14726298@news.sunsite.dk...
>> Den som overhalede har garanteret ikke en skid med de andre blokerende
>> lastbiler at gøre!.
>
> Sikkert ikke, men den hensynsløse kørsel i det isglatte føre var en
> direkte invitation til at blive én af dem der holdt på tværs.

SOm sagt, der er kæmpe forskel på, hvordan lastbiler opfører sig i
vinterføre, hvilket du åbenlyst ikke er bekendt med!

--
Advarsel mod Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


Ivan Madsen (28-12-2010)
Kommentar
Fra : Ivan Madsen


Dato : 28-12-10 21:58

On Tue, 28 Dec 2010 21:48:43 +0100, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

>> "Kim Frederiksen" skrev i meddelelsen
>> news:4d1a145b$0$23755$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Den som overhalede har garanteret ikke en skid med de andre blokerende
>>> lastbiler at gøre!.
>>
>> Sikkert ikke, men den hensynsløse kørsel i det isglatte føre var en
>> direkte invitation til at blive én af dem der holdt på tværs.
>
>SOm sagt, der er kæmpe forskel på, hvordan lastbiler opfører sig i
>vinterføre, hvilket du åbenlyst ikke er bekendt med!

Og hvad er det så lige der forhindrer, at de der får løn for at sidde
ved roret ikke er klar over at deres fartøj ikke kan køre når det er
glat? Og en seriøs forklaring tak, ikke bare "lønnen er for dårlig -
uddannelsen er for dårlig" - det burde PROFESSIONELLE ikke finde sig
i.
Så hvad er forklaringen på at de der kæmpeklodser holder på tværs for
et godt ord? Manglende rydning??? Og 90 km/t??? Eller snarere at selv
om man får løn for det gør man sig ikke umage?

Henrik B. (28-12-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 28-12-10 22:14

> "Ivan Madsen" skrev i meddelelsen
> news:rljkh61cg7v3g4uvgfv5r35j3tkm2q8muo@4ax.com...
>
>>> Sikkert ikke, men den hensynsløse kørsel i det isglatte føre var en
>>> direkte invitation til at blive én af dem der holdt på tværs.
>>
>> Som sagt, der er kæmpe forskel på, hvordan lastbiler opfører sig i
>> vinterføre, hvilket du åbenlyst ikke er bekendt med!
>
> Og hvad er det så lige der forhindrer, at de der får løn for at sidde
> ved roret ikke er klar over at deres fartøj ikke kan køre når det er
> glat? Og en seriøs forklaring tak, ikke bare "lønnen er for dårlig -
> uddannelsen er for dårlig" - det burde PROFESSIONELLE ikke finde sig
> i.

Jeg er enig i, at mange lastbilchauffører (heller) ikke magter opgaven de er
sat til. De overvurderer egne evner, køretøjets (manglende) egenskaber m.v.
Det jeg falder over, er hvordan nogle (=ofte personbilsbilister uden
antydning nogetsinde at have været i nærheden af at sidde bag et lastbilrat)
ofte skærer alle lastbiler (og chauffører) og én kam. Det er ikke rimeligt,
da der som nævnt, er STOR forskel på, hvordan lastbiler opfører sig.

> Så hvad er forklaringen på at de der kæmpeklodser holder på tværs for
> et godt ord? Manglende rydning??? Og 90 km/t??? Eller snarere at selv
> om man får løn for det gør man sig ikke umage?

Se ovenfor. Læg mærke til, at de som i 99% af tilfældene holder som idioter,
kører i trækker/trailer, som så absolut IKKE er egnet til det vintervejr vi
har i øjeblikket. Og det uanset hvordan chaufføreren vurderer egne evner!

--
Advarsel mod Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


Leo Jensen (24-12-2010)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 24-12-10 05:54

On 24 Dec., 00:40, "P.G. Thomsen" <news(a)perthomsen.dk> wrote:
> "Kim Frederiksen" skrev:
>
> > ... i sne og isglat f re, samt for datoerne 22., 23., 24., 25. og 26.
> > december. Hvad synes I?
>
> Jo da, hvem har ogs brug for fl skesteg, fl de, m lk, medicin, vejsalt og
> kartofler, n r det er vinter? Julegaverne kan man s bare huske at k be
> senest i oktober, hvor man er sikker p , at der er varer i butikkerne. Det
> hj lper ikke at bestille dem over nettet, for Posten k rer jo ogs varerne i
> lastbiler.
> M ske synes jeg, at det ikke er helt gennemt nkt ...
> --
>   ) Hilsen
>  (  Per T.
> [_]?www.perthomsen.dk

Ligesom i Tyskland, hvor alt står stille om mandagen, fordi de fleste
lastbiler ikke må køre om søndagen. Det må da være pisseirriterende.
Eller planlægger man sig mon ud af det ?? Det ville da være helt uhørt
at tage hensyn til den slags varslede forhindringer.

Jeg er ligeglad med om lastbilerne kører i juledagene, men jeg synes
bestemt godt, at der kan indføres regler om, at man ikke må køre, hvis
man ikke har udstyret i orden. Ligesom i nabolandene. Resultatet ville
være, at alle stadig kører, men nu med forsvarlig dækmontering. Eller
snekæder. Eller bliver hjemme. Det ville være godt for alle bortset
fra nærige mennesker, som ikke vil betale det det koster at have en
bil, der kan bruges på forsvarlig vis.

MVH Leo

Hans Paulin (6310) (24-12-2010)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 24-12-10 06:43

Kim Frederiksen skrev:
> ... i sne og isglat føre, samt for datoerne 22., 23., 24., 25. og 26.
> december. Hvad synes I?
>
> mvh.
> Kim Frederiksen

Far out!

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Kim Frederiksen (24-12-2010)
Kommentar
Fra : Kim Frederiksen


Dato : 24-12-10 10:39

"Hans Paulin (6310)" skrev i meddelelsen
news:4d1432f0$0$23758$14726298@news.sunsite.dk...


<Far out!

Det medgiver jeg.

mvh.
Kim Frederiksen


Hans Paulin (6310) (24-12-2010)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 24-12-10 14:27

Kim Frederiksen sendte dette med sin computer:
> Det medgiver jeg.

Hæ hæ ;)

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



JS (24-12-2010)
Kommentar
Fra : JS


Dato : 24-12-10 10:51



"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i meddelelsen
news:4d13b87e$0$23759$14726298@news.sunsite.dk...
> ... i sne og isglat føre, samt for datoerne 22., 23., 24., 25. og 26.
> december. Hvad synes I?

Rigtig god idé!
Så er der ingen der kører nogen steder fordi at de ikke kan få brændstof,
ingen gaver at købe fordi at de at butikkerne er tomme og ingen grund til at
køre på julebesøg fordi at supermarkederne er tomme. Husk lige at det er dig
selv der hiver lastbilerne på vejene hver gang du svinger dankortet!
Problemet er ikke lastbilerne men alle de fjolser der ikke kan finde ud af
at sætte vinterdæk på bilen og lære at køre bil i sneføre.


Bjørn J. (24-12-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 24-12-10 10:59


"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
news:4d13b87e$0$23759$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> ... i sne og isglat føre, samt for datoerne 22., 23., 24., 25. og 26.
> december. Hvad synes I?

Nemlig, på disse dage må kun de irgrønne personbiler med motorer unde 1
liter slagvolumen, permanent firhjulstræk og en "Save the wales"-streamer
færdes på de danske veje og stræder.

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !




Kim Frederiksen (24-12-2010)
Kommentar
Fra : Kim Frederiksen


Dato : 24-12-10 11:04

"Bjørn J." skrev i meddelelsen
news:4d146ede$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>Nemlig, på disse dage må kun de irgrønne personbiler med motorer unde 1
>liter slagvolumen, permanent firhjulstræk og en "Save the wales"-streamer
>færdes på de danske veje og stræder.

Nejnej, bare ikke lastbiler...

mvh.
Kim Frederiksen


Bjørn J. (24-12-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 24-12-10 11:11


"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
news:4d147022$0$23760$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Nejnej, bare ikke lastbiler...

Man skal jo have en høj teoretisk universitetsuddannelse ud i transport med
logistik i bi-fag for at gennemskue dit oprindelige indlæg.....

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !




Per (24-12-2010)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 24-12-10 12:55

Kim Frederiksen wrote:
> ... i sne og isglat føre, samt for datoerne 22., 23., 24., 25. og 26.
> december. Hvad synes I?
>

Jeg synes generelt at der skulle være langt langt mere af kørselsforbud
både biler og lastbiler - og ikke bare "unødig udkørsel". Kun udrykning
skulle være tilladt.

Tænk hvad det koster samfundet, at folk ikke kan finde ud af det pga.
ulykker, haveri mv. Accepter dog, at det ikke altid er lovligt at køre på
vejene. Og det kan koste bøde hvid forbuddet overtrædes.

Det undrer mig i den grad at Politiet ikke forbyder folk at køre på
Bornholm - og evt. lader dem være erstatningsansvarlige for evt.
redningshjælp.

/ mvh. Per


Bjørn J. (24-12-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 24-12-10 13:01


"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4d148a43$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

> Det undrer mig i den grad at Politiet ikke forbyder folk at køre på
> Bornholm - og evt. lader dem være erstatningsansvarlige for evt.
> redningshjælp.

Jep, noget lignende skulle indføres for dem som tager på skiferie.

Tænk hvad de koster samfundet i redningshjælp og tabt arbejdsfortjeneste...

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !



Ivar (25-12-2010)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 25-12-10 10:27

Per skrev:

> Jeg synes generelt at der skulle være langt langt mere af kørselsforbud både
> biler og lastbiler

Hvis du elsker forbud, synes jeg du skulle flytte til en diktaturstat,
eller måske bare til Sverige. Forbud er til for at få magt over
andre mennesker. For diktaturstaternes vedkomende for at tilgodese
magterhavenes interesserer. Svensker-mentalitetens forbud grunder
i ideen om, at man kan fortælle andre hvad der skal til for at de
bliver lykkelige. Fri os fra den tankegang i Danmark.



Mogens \(K\) (25-12-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 25-12-10 11:04

"Ivar" skrev i meddelelsen
news:mn.ca737dac935e0a8f.31159@nozpamwebspeed.dk...

Hvis du elsker forbud, synes jeg du skulle flytte til en diktaturstat,
eller måske bare til Sverige. Svensker-mentalitetens forbud grunder
i ideen om, at man kan fortælle andre hvad der skal til for at de
bliver lykkelige...
--------------
??


Mcwm (25-12-2010)
Kommentar
Fra : Mcwm


Dato : 25-12-10 11:27

Den 25-12-2010 10:27, Ivar skrev:
> måske bare til Sverige
Skrøne, skabt på grundlag af at danskere ikke kunne få de
øl/spritmængder de var for vant til at få i DK.

Så kan vi på anden baggrund kalde DK for forbudsland, med relevans til
gruppens formål. I Sverige kan du bygge - og færdes på offentlig vej - i
køretøjer der aldrig ville blive tilladt i DK.

Så deeet...

Venligst
Mcwm

Bjørn J. (25-12-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 25-12-10 12:10


"Mcwm" <newsFJERN@glostrup.it> skrev i en meddelelse
news:rbmdnWsUt_-VWojQnZ2dnUVZ8hGdnZ2d@giganews.com...

KLIP

> Så kan vi på anden baggrund kalde DK for forbudsland, med relevans til
> gruppens formål. I Sverige kan du bygge - og færdes på offentlig vej - i
> køretøjer der aldrig ville blive tilladt i DK.
>
> Så deeet...

Er der i grunden ikke en del biler i Danmark, der færdes på offentlig vej
alligevel......inden de kaldes til periodisk syn som ejeren aldrig dukker op
til...;)

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !



Mcwm (25-12-2010)
Kommentar
Fra : Mcwm


Dato : 25-12-10 12:15

Den 25-12-2010 12:09, Bjørn J. skrev:

> Er der i grunden ikke en del biler i Danmark, der færdes på offentlig vej
> alligevel......inden de kaldes til periodisk syn som ejeren aldrig dukker op
> til...;)
>
Jo, du har da ret Bjørn. Det er vel også et forbud, på trods af det
overtrædes

Venligst
Mcwm

Ivar (25-12-2010)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 25-12-10 14:17

Mcwm skrev:

> Skrøne, skabt på grundlag af at danskere ikke kunne få de øl/spritmængder de
> var for vant til at få i DK.

Nej, tror du bøger som "Tilfældet Sverige" kun er skrevet ud fra en
alkohol-lov? Der er er en udbredt holdning om at staten i Sverige
ved hvad der er bedst for befolkningen. Du kan sammenligne næsten alt.
Undtagelser er der selvfølgelig. Et eksempel er biler, hvor Sveriges
egenproduktion af biler utvivlsomt har medført en mere positiv
indstilling til biler sammenliget med Danmark.



Bjørn J. (25-12-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 25-12-10 14:30


"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:mn.cb587dac4f22d570.31159@nozpamwebspeed.dk...

KLIP

> Undtagelser er der selvfølgelig. Et eksempel er biler, hvor Sveriges
> egenproduktion af biler utvivlsomt har medført en mere positiv
> indstilling til biler sammenliget med Danmark.

Det kender vi jo fra vindmøller.

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !



Mcwm (25-12-2010)
Kommentar
Fra : Mcwm


Dato : 25-12-10 14:30

Den 25-12-2010 14:16, Ivar skrev:

> Nej, tror du bøger som "Tilfældet Sverige" kun er skrevet ud fra en
> alkohol-lov? Der er er en udbredt holdning om at staten i Sverige
> ved hvad der er bedst for befolkningen. Du kan sammenligne næsten alt.
> Undtagelser er der selvfølgelig. Et eksempel er biler, hvor Sveriges
> egenproduktion af biler utvivlsomt har medført en mere positiv
> indstilling til biler sammenliget med Danmark.
>
Og du tror ikke de samme bøger kan skrives om DK?

Nu har jeg boet i begge lande og i dagligdagen ligner de nu meget godt
hinanden. Måske man er lidt mere bevidst om hverandre hensidan.

Venligst
Mcwm

Ivar (25-12-2010)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 25-12-10 15:25

Mcwm skrev:

> Og du tror ikke de samme bøger kan skrives om DK?

Ikke hvis der sammenlignes med Sverige.



Mogens \(K\) (25-12-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 25-12-10 16:37

"Ivar" skrev i meddelelsen
news:mn.cb587dac4f22d570.31159@nozpamwebspeed.dk...

Nej, tror du bøger som "Tilfældet Sverige" kun er skrevet ud fra en
alkohol-lov? Der er er en udbredt holdning om at staten i Sverige
ved hvad der er bedst for befolkningen. Du kan sammenligne næsten alt.
--------------
Så kom med nogle eksempler på det, du nævnte som udgangspunkt!
"Svensker-mentalitetens forbud grunder i ideen om, at man kan fortælle andre
hvad der skal til for at de bliver lykkelige..."


Ivar (27-12-2010)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 27-12-10 19:23

Mogens (K) skrev:

> Så kom med nogle eksempler på det, du nævnte som udgangspunkt!
> "Svensker-mentalitetens forbud grunder i ideen om, at man kan fortælle andre
> hvad der skal til for at de bliver lykkelige..."

Et meget aktuelt eksempel er den nærmest farce-agtige opførsel
forskellige politikkere havde, da Sverigesdemokraterne blev valgt
ind i Rigsdagen. De kunne ikke forbyde dem og samtidigt kalde
sig demokrater, så de forsøgte at lade som om de ikke eksisterede.

Hvis man synes at der er for få forbud i Danmark, kan man næppe
se det svenske problem. Men blandt andet har de svenske forbud
på det seksuelle område skabt en del hovedrysten. Der er forbud
mod købesex og hvad man må tegne.



Mogens \(K\) (27-12-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 27-12-10 20:00

"Ivar" skrev i meddelelsen
news:mn.dc8b7dac6b855eaa.31159@nozpamwebspeed.dk...

Et meget aktuelt eksempel er den nærmest farce-agtige opførsel
forskellige politikkere havde, da Sverigesdemokraterne blev valgt
ind i Rigsdagen. De kunne ikke forbyde dem og samtidigt kalde
sig demokrater, så de forsøgte at lade som om de ikke eksisterede.
-----
Øh hva har det med et forbud at gøre?

-----
Hvis man synes at der er for få forbud i Danmark, kan man næppe
se det svenske problem. Men blandt andet har de svenske forbud
på det seksuelle område skabt en del hovedrysten. Der er forbud
mod købesex og hvad man må tegne.
-----
Ja, det er dælme da også et håndgribeligt eksempel, der vil noget - uhadada.
Jeg ka så fortælle dig, at hverdagen og livet i Sverige kontra DK opleves
nøjagtig ens.


Petersen Michael (25-12-2010)
Kommentar
Fra : Petersen Michael


Dato : 25-12-10 12:58

Den 24-12-2010 12:55, Per skrev:
> Kim Frederiksen wrote:
>> ... i sne og isglat føre, samt for datoerne 22., 23., 24., 25. og 26.
>> december. Hvad synes I?
>>
>
> Jeg synes generelt at der skulle være langt langt mere af kørselsforbud
> både biler og lastbiler - og ikke bare "unødig udkørsel". Kun udrykning
> skulle være tilladt.
>
> Tænk hvad det koster samfundet, at folk ikke kan finde ud af det pga.
> ulykker, haveri mv. Accepter dog, at det ikke altid er lovligt at køre
> på vejene. Og det kan koste bøde hvid forbuddet overtrædes.
>
> Det undrer mig i den grad at Politiet ikke forbyder folk at køre på
> Bornholm - og evt. lader dem være erstatningsansvarlige for evt.
> redningshjælp.
>
> / mvh. Per

Jeg synes de fleste mennesker skulle blive hjemme året rundt med nathuen
trukket rundt ørerne..

--
Med venlig hilsen Michael E. Petersen Residerende i Nyborg

Demokratiets største problem er at alt for mange mennesker har stemeret.

René Løweneck (01-01-2011)
Kommentar
Fra : René Løweneck


Dato : 01-01-11 19:35

> ... i sne og isglat føre, samt for datoerne 22., 23., 24., 25. og 26.
> december. Hvad synes I?

Forbyd både lastbiler og busser totalt, nej endnu bedre,- forbyd al
transport på hjul. Løb skal også være forbudt. Al transport skal foregå i
gang, dog kun under 50m. Det må være vejen frem )))))))))


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste