/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Montering af snekæder - kan de vendes fork~
Fra : mbk112@hotmail.com


Dato : 19-12-10 13:30

Skal snekæder vende en bestemt vej?

Årsagen til jeg spørger er, at der fulgte en særdeles dårlig
vejledning med til mine (vist oversat med google translate), hvori der
skrives, at den gule ende på ringen skal føres højre om forneden på
dækket. Problemet er bare, at de to ender på ringen er hhv. blå og
orange

Så ringen på indersiden af dækket kan jeg vende på to måder alt efter
om jeg fører den blå eller orange ringende højre om dækket forneden..

Vh
Michael K

 
 
HKN (20-12-2010)
Kommentar
Fra : HKN


Dato : 20-12-10 00:49

> Så ringen på indersiden af dækket kan jeg vende på to måder alt efter
> om jeg fører den blå eller orange ringende højre om dækket forneden.

Nej, det har ingen betydning. For hvis du følger den anvisning, vil den jo
sidde modsat på det andet hjul.

Men følg endelig retningslinierne for hvor hurtigt du kan køre med dem! En
snekæde der springer kan hurtigt betyde spartling og lakering af en
forskærm! (hvor ved jeg mon det fra?)

-Henrik


mbk112@hotmail.com (20-12-2010)
Kommentar
Fra : mbk112@hotmail.com


Dato : 20-12-10 00:52

> Nej, det har ingen betydning. For hvis du følger den anvisning, vil den jo
> sidde modsat på det andet hjul.

Hmm. Det har du ret i. Gad vide om der er gået mere tabt i
oversættelsen.
>
> Men følg endelig retningslinierne for hvor hurtigt du kan køre med dem! En
> snekæde der springer kan hurtigt betyde spartling og lakering af en
> forskærm! (hvor ved jeg mon det fra?)

Der står ingenting med mine snekæder. Er det 30 km/t der er max
hastighed?

Vh
Michael K

Martin [6000] (20-12-2010)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 20-12-10 09:56

> Der står ingenting med mine snekæder. Er det 30 km/t der er max
> hastighed?

Dem jeg havde var 50 km/t.

Men det gav helt sig selv.. man havde ikke lyst til at køre hurtigere


--
// Martin

HKN (20-12-2010)
Kommentar
Fra : HKN


Dato : 20-12-10 09:58

> Dem jeg havde var 50 km/t.
>
> Men det gav helt sig selv.. man havde ikke lyst til at køre hurtigere

Jeg er helt enig Min sprang deromkring (måske en anelse hurtigere!)

-Henrik


Uffe Bærentsen (20-12-2010)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 20-12-10 16:49


"Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:MPG.27793886189c532498968c@news.dotsrc.org...
>> Der står ingenting med mine snekæder. Er det 30 km/t der er max
>> hastighed?
>
> Dem jeg havde var 50 km/t.
>
> Men det gav helt sig selv.. man havde ikke lyst til at køre hurtigere
>

Det er en rystende oplevelse at køre med snekæder



--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Punto 1,2i



oz3bto (20-12-2010)
Kommentar
Fra : oz3bto


Dato : 20-12-10 21:53


"HKN" <henrikndk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4d0e99fc$0$23751$14726298@news.sunsite.dk...
>> Så ringen på indersiden af dækket kan jeg vende på to måder alt efter
>> om jeg fører den blå eller orange ringende højre om dækket forneden.
>
> Nej, det har ingen betydning. For hvis du følger den anvisning, vil den jo
> sidde modsat på det andet hjul.
>
> Men følg endelig retningslinierne for hvor hurtigt du kan køre med dem! En
> snekæde der springer kan hurtigt betyde spartling og lakering af en
> forskærm! (hvor ved jeg mon det fra?)
>
> -Henrik


Ikke hastighed der springer kæderne men kørsel på bar asfalt :P

Man køre iøvrigt kun med snekæder når dette er nødvendigop ad en bakke



Uffe Bærentsen (20-12-2010)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 20-12-10 22:03


"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse
news:4d0fc23d$0$23761$14726298@news.sunsite.dk...

>> Men følg endelig retningslinierne for hvor hurtigt du kan køre med dem!
>> En snekæde der springer kan hurtigt betyde spartling og lakering af en
>> forskærm! (hvor ved jeg mon det fra?)

Har en ven der også kom ud for det samme.


> Ikke hastighed der springer kæderne men kørsel på bar asfalt :P

Fortæl det til ham hvis nye kæder sprang.
De var ikke slidt, men kunne ikke holde til 60-70km/t
Hvis kæderne er slidt, så springer et af ledene der har haft kontakt til
asfalten (slitage).
Derimod hvis kæden springer grundet for høj hastighed er det som regel ledet
ude på siden der springer.
Det led er ikke svejset, men kun bukket


> Man køre iøvrigt kun med snekæder når dette er nødvendigop ad en bakke

De kan saftsusme også gøre sig nyttige nedad bakke.



--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Punto 1,2i



TG (20-12-2010)
Kommentar
Fra : TG


Dato : 20-12-10 12:50

On Dec 20, 4:49 pm, "Uffe B rentsen" <leiti_NOSP...@hotmail.com>
wrote:
> "Martin [6000]" <marti...@tiscali.dk> skrev i en meddelelsenews:MPG.27793886189c532498968c@news.dotsrc.org...
>
> Det er en rystende oplevelse at k re med snek der
>
> --
> Uffe B rentsen
> Ford Mondeo 1,8i
> Fiat Punto 1,2i

Ja, en rystende oplevelse, hvis føret ikke er til det, på en snedækket
vej, med 30-50 km/t, er det bestemt tåleligt
En god kæde holder også til 60-70 km/t, sålænge der er sne (nok) på
vejen.

/TG

oz3bto (20-12-2010)
Kommentar
Fra : oz3bto


Dato : 20-12-10 21:56


"TG" <tg4600@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:e280e7b2-f5bd-4773-bc5c-ea64ea34bfc8@v17g2000yqv.googlegroups.com...
On Dec 20, 4:49 pm, "Uffe B rentsen" <leiti_NOSP...@hotmail.com>
wrote:
> "Martin [6000]" <marti...@tiscali.dk> skrev i en
> meddelelsenews:MPG.27793886189c532498968c@news.dotsrc.org...
>
> Det er en rystende oplevelse at k re med snek der
>
> --
> Uffe B rentsen
> Ford Mondeo 1,8i
> Fiat Punto 1,2i

Ja, en rystende oplevelse, hvis føret ikke er til det, på en snedækket
vej, med 30-50 km/t, er det bestemt tåleligt
En god kæde holder også til 60-70 km/t, sålænge der er sne (nok) på
vejen.

/TG



Igen der er INTET at bruge snekæder til før det gå¨r opad eller nedad .. på
lige vej er det kun tåber danskere og tyskere der køre med snekæder på plan
vej



Ole Sørensen (27-12-2010)
Kommentar
Fra : Ole Sørensen


Dato : 27-12-10 18:51

> Igen der er INTET at bruge snekæder til før det gå¨r opad eller nedad .. på
> lige vej er det kun tåber danskere og tyskere der køre med snekæder på plan
> vej

Seriøst: Skift plade!

oz3bto (20-12-2010)
Kommentar
Fra : oz3bto


Dato : 20-12-10 22:04


<mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:0a062dee-0c30-415e-be03-f8ff62140194@l8g2000yqh.googlegroups.com...
Skal snekæder vende en bestemt vej?

Årsagen til jeg spørger er, at der fulgte en særdeles dårlig
vejledning med til mine (vist oversat med google translate), hvori der
skrives, at den gule ende på ringen skal føres højre om forneden på
dækket. Problemet er bare, at de to ender på ringen er hhv. blå og
orange

Så ringen på indersiden af dækket kan jeg vende på to måder alt efter
om jeg fører den blå eller orange ringende højre om dækket forneden.

Vh
Michael K

------------------------------------------------------

De kan vendes forkert ja ... Men det ses på samlingen på ydersiden den skal
vende ud fra dækket ellers er de pisse besværlige at stramme til


Snekæder er iøvrigt til kørsel op eller ned ad bakke ikke lige vej



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste