walkie-talkie i lastbiler ?
Fra : Per

Dato : 18-12-10 09:03

Hej NG !

Bruger man stadigvæk walkie-talkie i lastbiler i stor stil ?

I gamle dage havde enhver lastbil med respekt for sig selv installeret en 27
Mhz radio stående på kanal 19. Men nu hvor alle har mobiltelefoner, er man
så gået væk fra radioen ?

Jeg ser dog fortsat mange muligheder i en radio fremfor en tlf.

mvh. Per

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 18-12-10 10:32

news:wIABo.24$7n.11@unlimited.newshosting.com /
http://groups.google.com/group/dk.fritid.hamradio/browse_thread/thread/d0d2e2ae4b95e008/d512bc3e4d5ef347?hl=da

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : Engelbert.H.

Dato : 18-12-10 10:47

Og hvorfor er det tilladt at tale i dem, men ikke i mobiltelefoner?

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 18-12-10 10:48

Efter mange tanker skrev Engelbert.H.:
> Og hvorfor er det tilladt at tale i dem, men ikke i mobiltelefoner?

Inden for jura kan alt lade sig gøre ;)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 18-12-10 11:07

On Sat, 18 Dec 2010 10:47:41 +0100, Hans Paulin (6310)
<me@privacy.net> wrote:

>Inden for jura kan alt lade sig gøre ;)

>--

Jeg tror det er noget pyskologisk, idet man ikke er i stand til at
forestille sig Englebert få en stille og fredfyldt jul, uden at have
noget at have noget at brokke sig over.

Hvis Englebert ønsker at udrette noget stort her i verden, kunne han
starte med at forsøge at få McDonalds Drive-in ting forbudt. Det
distraherer nemlig kørslen, og så har Englebert en opgave der rækker
til et godt stykke efter nytår.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 18-12-10 13:24

folmer@rasmussen.dk skrev den 18-12-2010:
> [...]
> starte med at forsøge at få McDonalds Drive-in ting forbudt. Det
> distraherer nemlig kørslen, og så har Englebert en opgave der rækker

Et alternativ ville være at blive Professionel Nyhedsgruppeskribent;
dét er osse noget man kan bruge en del tid på!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per

Dato : 18-12-10 11:40

Engelbert.H. wrote:
> Og hvorfor er det tilladt at tale i dem, men ikke i mobiltelefoner?

Fordi det er hjemlet i Færdelslovens §55a

Se her: http://www.dkfritidbil.dk/love_regler/mobiltelefon.htm

Her er det nævnt at det kun omfatter mobiltelefoni, herunder frekvenserne.

Det er tilladt med radiokommunikation, fordi stort set kun myndigheder
bruger det - og ikke ret mange andre.

Jeg vil tro at hvis "alle" begyndte at bruge walkie i bilen, så ville det
heller ikke være tilladt under kørsel. Og så ville offenlige myndigheder
(Politi, redning mv.) være undtaget fra reglen.

Mvh. Per

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 18-12-10 12:36

On Sat, 18 Dec 2010 10:46:48 +0100, "Engelbert.H." <Get@life.now>
wrote:

>Og hvorfor er det tilladt at tale i dem, men ikke i mobiltelefoner?
Fordi det er/var forholdsvis få personer der benytter disse
walkie-talkie og at problemet absolut set derfor er lille.

Med mobil telefon er det noget anderledes, rigtig mange har dem og er
nogle idioter når de benyter dem, de koncentrerer sig mere om deres
samtale end om det omkring dem (i dette tilfælde trafikken), derfor er
problemet i dette tilfælde stort.

/Hans

Fra : Per

Dato : 18-12-10 11:30

Michael Kjærsgård wrote:

> news:wIABo.24$7n.11@unlimited.newshosting.com /
> http://groups.google.com/group/dk.fritid.hamradio/browse_thread/thread/d0d2e2ae4b95e008/d512bc3e4d5ef347?hl=da

Tak for det link Michael

Mvh. Per

Fra : Engelbert.H.

Dato : 18-12-10 13:09

Ved ikke helt hvem der har pisset på Folmers sukkermad.
Det var et ganske almindeligt spørgsmål som egentlig er ret relevant...

Så slap lige af...

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 18-12-10 13:48

On Sat, 18 Dec 2010 13:08:37 +0100, "Engelbert.H." <Get@life.now>
wrote:

>Ved ikke helt hvem der har pisset på Folmers sukkermad.
>Det var et ganske almindeligt spørgsmål som egentlig er ret relevant...
>
>Så slap lige af...

>--

Hvis jeg slappede mere af, ville der komme indtil flere mennesker og
begynde med livreddende førstehjælp.

Når vi så kommer til dit ganske almindelige og relevante spørgsmål, så
kan jeg oplyse dig om følgende:

Hvis du, som du også godt selv er klar over, bladrer lidt tilbage i
gruppen, så findes der svar på stort set alle spørgsmål om
walkie-talkies og håndholdte mobiltelefoner, som du kan tænke dig.

Jeg kan kun sidde tilbage med den tanke at det er noget
bestillingsarbejde, eller noget du selv finder på, for at få bål i
gaden.

Det pisser mig ganske rigtigt af.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Engelbert.H.

Dato : 18-12-10 14:04

Jeg har ikke benuttet nyhedsgruppen i et halvt år, da TDC som bekendt
lukkede deres server og jeg først nu har taget mig sammen til at bruge
sunsite.
Så det er måske grunden til at jeg ikke har fulgt den tidligere debat.
Men det behøver jeg jo heller ikke for at kommentere i en ny tråd.

Desudes kommenterer du mit indlæg og ikke det oprindelige indlæg, hvilket jo
gør dit indlæg ret irelevant.

Måske du så skulle slappe lidt mere af og så alt imens håber vi andre på at
du ikke bliver fundet.
Det er åbenbart sket før hvor du først er blevet fundet efter ca 8 min.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-12-10 14:19

"Engelbert.H." skriver:

> Jeg har ikke benuttet nyhedsgruppen i et halvt år, da TDC som bekendt
> lukkede deres server og jeg først nu har taget mig sammen til at bruge
> sunsite.

Hvad har de????

Det var lige godt satans, hvordan har jeg så kunne "ævle løs" i det
sidste halve år - netop via TDC's servere?

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Mcwm

Dato : 18-12-10 14:22

Den 18-12-2010 14:19, Klaus D. Mikkelsen skrev:
> [...]
>
> Det var lige godt satans, hvordan har jeg så kunne "ævle løs" i det
> sidste halve år - netop via TDC's servere?

Skal vi ikke blot antage at "Engelbert.H." taler binært hehe

Venligst
Mcwm

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-12-10 14:25

Mcwm skriver:

> Skal vi ikke blot antage at "Engelbert.H." taler binært hehe

Naaarh, de har vidst været mere eller mindre væk i en 3-4 år nu...

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 18-12-10 19:14

On Sat, 18 Dec 2010 14:19:14 +0100, Klaus D. Mikkelsen wrote:

> "Engelbert.H." skriver:

> Hvad har de????
>
> Det var lige godt satans, hvordan har jeg så kunne "ævle løs" i det
> sidste halve år - netop via TDC's servere?

TDC lukkede for de binære nyhedsgrupper. Er det muligt, at nogen har
troet, at det var _alle_ nyhedsgrupper de lukkede for?

--
sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-12-10 20:28

Martin Mose Larsen skriver:

> TDC lukkede for de binære nyhedsgrupper. Er det muligt, at nogen har
> troet, at det var _alle_ nyhedsgrupper de lukkede for?

Jo, men et halvt år siden?
http://om.tdc.dk/publish.php?id=13571

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 18-12-10 23:55

On Sat, 18 Dec 2010 20:28:11 +0100, Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Martin Mose Larsen skriver:

> Jo, men et halvt år siden?
> http://om.tdc.dk/publish.php?id=13571

2007 - du godeste, er det virkelig så længe siden? som tiden dog går

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-12-10 08:26

Martin Mose Larsen skriver:

> 2007 - du godeste, er det virkelig så længe siden? som tiden dog går

Netop. Derfor undrede det mig når "Engelbert" skriver ½ år, måske hans
tidsfornemmelse er helt ude af den???

Klaus
http://www.moppe.dk