Donkraft, luftpude?
Fra : Mcwm

Dato : 12-12-10 20:42

Efter at have søgt en del på nettet, dog uden at finde hvad jeg søger,
vil jeg lige høre om andre har følt behov for at anskaffe det samme.

Hvad jeg leder efter, er "luftpuder" som kan bruges i stedet for de
almindelige donkrafte/værkstedsdunkrafte.

Problemet er, at skulle jeg punktere, så er der så lidt frihøjde, at fx
en værkstedsdonkraft ikke er til at få ind under potten. Så er jeg
tvunget til at pumpe dækket, blot for at få donkraften skubbet på plads.

Andre med samme problem, som har fundet hvad jeg også søger?

Venligst
Mcwm

Fra : Henning

Dato : 12-12-10 21:00

>Problemet er, at skulle jeg punktere, så er der så lidt frihøjde, at fx
>en værkstedsdonkraft ikke er til at få ind under potten. Så er jeg
>tvunget til at pumpe dækket, blot for at få donkraften skubbet på plads.

Hvad med bilens originale donkraft? Den er oftest tilpasset bilens
design

Fra : Mcwm

Dato : 12-12-10 21:07

Den 12-12-2010 21:00, Henning skrev:

> Hvad med bilens originale donkraft? Den er oftest tilpasset bilens
> design
Skørter Det er jo en DAME!

Venligst
Mcwm

Fra : Andersen [3650]

Dato : 12-12-10 21:10

Den 12-12-2010 21:07, Mcwm skrev:

> Skørter Det er jo en DAME!
>
> Venligst
> Mcwm
Ja og hvis den så samtidig er skamsænket, så beder man selv om
problemerne ;oP

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 13-12-10 03:20

"Andersen [3650]" <FJERNaa@FJERNindbakke.FJERNdk> skrev i en meddelelse
> Ja og hvis den så samtidig er skamsænket, så beder man selv om problemerne
> ;oP

Synes nu aldrig jeg har haft problemer med skamsænkede damer

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 13-12-10 08:59

On Sun, 12 Dec 2010 21:07:07 +0100, Mcwm <newsFJERN@glostrup.it>
wrote:

>Skørter Det er jo en DAME!

>--

Det der kunne jeg godt være interesseret i at samtale lidt om.

Jeg har et simpelt spørgsmål. Du skal bare svare ja eller nej.

Er den BMW du kører i original hele vejen igennem?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mcwm

Dato : 13-12-10 10:18

Den 13-12-2010 08:59, folmer@rasmussen.dk skrev:

> Det der kunne jeg godt være interesseret i at samtale lidt om.

Der går der vist politiker i dig Folmer. Samtale er ikke at man
begrænser den anden i at udtale sig

> Jeg har et simpelt spørgsmål. Du skal bare svare ja eller nej.

Se ovenfor.

> Er den BMW du kører i original hele vejen igennem?

Da BMW ikke sælges med skørter som dækker over de originale huller til
donkraften, så er svaret nej, i sin korte form. At den tidligere ejer
har valgt de skørter, kan man kalde en fejl fra hans side. Dog er alt
der er lavet på den, noget som gør den kønnere i mine øjne, med visse
bieffekter

Som du ser, kunne det være et kort svar, man det undlod jeg så fordi du
*ville* have et sådant

Venligst
Mcwm - i den lange udgave

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 13-12-10 10:42

On Mon, 13 Dec 2010 10:18:16 +0100, Mcwm <newsFJERN@glostrup.it>
wrote:

>Der går der vist politiker i dig Folmer. Samtale er ikke at man
>begrænser den anden i at udtale sig

>--

Du kan da sige lige hvad du vil.

> [...]

>har valgt de skørter, kan man kalde en fejl fra hans side. Dog er alt
>der er lavet på den, noget som gør den kønnere i mine øjne, med visse

Er det så nu jeg kan konkludere, at der på et eller andet tidspunkt er
tilkøbt uoriginale karrosseridele til lige netop den BMW du kører i,
med det formål at forskønne modellen, samt evt. score en højere
hastighed eller noget andet fartrelateret?

Du kan stadig nøjes med at svare ja eller nej.

Er det ikke sandsynligt at ingeniørerne hos BMW har fået mest muligt
ud af det givne produkt?

Kan man konkludere, ud fra de givne oplysninger, at der er forsøgt
opnået en fartforøgelse af en eller anden art?

Hvis der svares bekræftende på dette spørgsmål, så vil jeg også gerne
have klarlagt, om det fra nogen BMW-føreres side (jeg understreger
nogen), skønnes, at det potentiale den omtalte model er udstyret med
fra fabrikken, ikke er tilstrækkeligt til at tilfredsstille disse
specifikke BMW-føreres trang til fart, eller at kunne med en fart der
opfylder hastighedsbegrænsningerne på det danske vejnet?

Hvis du skulle få den opfattelse at visse spørgsmål kan opfattes som
ledende, så har du helt ret.

Naturligvis.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mcwm

Dato : 13-12-10 11:35

Den 13-12-2010 10:42, folmer@rasmussen.dk skrev:
> Du kan da sige lige hvad du vil.

Det plejer jeg at gøre.

> [...]
> med det formål at forskønne modellen, samt evt. score en højere
> hastighed eller noget andet fartrelateret?

Du plejer at konkludere hvad du vil, absolut ubetinget af hvad man
skriver. Delene er originale. Dels fra den nyere 46 og dels fra M(som
vel også er en "slags" BMW.

> Du kan stadig nøjes med at svare ja eller nej.

Jamen jeg takker da.

> Er det ikke sandsynligt at ingeniørerne hos BMW har fået mest muligt
> ud af det givne produkt?

Mth til udseende, næ, det syntes jeg ikke. Så der er pyntet lidt på det.

> Kan man konkludere, ud fra de givne oplysninger, at der er forsøgt
> opnået en fartforøgelse af en eller anden art?

Tja, det vælger du nok at tro. Men det er så LIIIIGE der den kære Folmer
tager fejl. Siger "hastighedbegrænser" dig noget? Sådan en fyr sidder
der i min og den nås ved 234 Km/t. Så skal vi nøjes med at kalde det et
skud i tågen fra din side? Desuden har jeg dæk på som begrænser mig til
190 Km/t, så deeeet...

> [...]
> specifikke BMW-føreres trang til fart, eller at kunne med en fart der
> opfylder hastighedsbegrænsningerne på det danske vejnet?

Du fisker.. og det uden madding Næ, dine skøn er ikke meget værd.
Læs gerne ovenfor igen, hvis der var noget du ikke lige forstod.

> Hvis du skulle få den opfattelse at visse spørgsmål kan opfattes som
> ledende, så har du helt ret.

Ja, det var de da, men uden viden på området, kan jeg konstatere.

Sådan er der så meget i denne verden der går en imod. Skal jeg nu også
antage, at fordi *din* bil kan køre over 130 Km/t, så gør du det, eller
er det helt forbeholdt folk der køre andre mærker end dig?

Nemlig

Venligst
Mcwm

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 13-12-10 11:56

On Mon, 13 Dec 2010 11:34:33 +0100, Mcwm <newsFJERN@glostrup.it>
wrote:

>Det plejer jeg at gøre.

>--

Naturligvis.

> [...]

>Du plejer at konkludere hvad du vil, absolut ubetinget af hvad man
>skriver. Delene er originale. Dels fra den nyere 46 og dels fra M(som

Har du ikke lagt mærke til at jeg spørger pænt, inden jeg konkluderer,
og når jeg så har konkluderet, er sætningen spørgende, ifald jeg har
misforstået noget.

>--

>Jamen jeg takker da.

>--

Velbekomme.

>--

>Mth til udseende, næ, det syntes jeg ikke. Så der er pyntet lidt på det.

>--

Ja, det er jo en smagssag.

> [...]

>der i min og den nås ved 234 Km/t. Så skal vi nøjes med at kalde det et
>skud i tågen fra din side? Desuden har jeg dæk på som begrænser mig til

Gudskelov!! 234 km/t. er jo for intet at regne hvis man skal ud og
dominere lidt på de danske veje. Det er mig ubegribeligt at nogen kan
leve med det.

>--

>Du fisker.. og det uden madding Næ, dine skøn er ikke meget værd.
>Læs gerne ovenfor igen, hvis der var noget du ikke lige forstod.

>--

Hvis det bare forholdt sig således, men det gør det ikke. Det beror på
hvad jeg observerer når jeg er ude at køre i arbejdsmæssigt øjemed.

Det er nøjagtigt det samme med alle dem der har hetzet mig og mine
kolleger gennem tiderne, herinde. Så længe det "bare" var nogen
tilfældige lastbilchauffører det gik ud over, så var det skideskægt.

Så var der én der begyndte at bruge samme metoder mod en anden
gruppering, og det var da satanedeme straks noget helt andet, som man
slet ikke kunne være tjent med.

Er det blevet lidt klarere for dig, hvad jeg har gang i?

>--

>Ja, det var de da, men uden viden på området, kan jeg konstatere.

>--

Jeg har helt styr på hvad der er gang i, i modsætning til visse andre.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mcwm

Dato : 13-12-10 12:40

Den 13-12-2010 11:56, folmer@rasmussen.dk skrev:

> Har du ikke lagt mærke til at jeg spørger pænt, inden jeg konkluderer,
> og når jeg så har konkluderet, er sætningen spørgende, ifald jeg har
> misforstået noget.

Joh... indtil man skriver at spørgsmålene er *ledende* Så spørger man
ikke pænt, men siger at "jeg har den opfattelse". En opfattelse du ikke
har noget som helst belæg for. Dette især fordi du ikke end forholder
dig til svaret du får, på det spørgsmål du stillede. Med andre ord, der
spørges i øst og svares i vest.

> Ja, det er jo en smagssag.

Det er jo lige det det er

> Gudskelov!! 234 km/t. er jo for intet at regne hvis man skal ud og
> dominere lidt på de danske veje. Det er mig ubegribeligt at nogen kan
> leve med det.

Hvis ovenstående ikke er udtryk for at "jeg ved sgu godt hvordan det
hele hænger sammen", så ved jeg ikke hvad der skulle kunne udtrykke det.

Fløj det så også hen over hatten på dig, at jeg skrev at dækkene
begrænsede mig ved 190? Kunne man yderligere have den opfattelse, at min
højre fod begrænsede mig yderligere?

> Hvis det bare forholdt sig således, men det gør det ikke. Det beror på
> hvad jeg observerer når jeg er ude at køre i arbejdsmæssigt øjemed.

Nå ja, det glemte jeg helt. Du oplever, så der er den eneste sandhed på
denne jord.

> Det er nøjagtigt det samme med alle dem der har hetzet mig og mine
> kolleger gennem tiderne, herinde. Så længe det "bare" var nogen
> tilfældige lastbilchauffører det gik ud over, så var det skideskægt.

Og dem er jeg så ikke en af, men af uransagelige grunde, skal jeg hives
frem som din typiske BMW-fører. Hvornår er det lige du har mødt mig,
under kørsel eller andre former? Så vidt jeg husker, gav jeg det tilbud
at du kunne få "oplevelsen" ved at køre en tur med mig

> [...]
> slet ikke kunne være tjent med.
>
> Er det blevet lidt klarere for dig, hvad jeg har gang i?

Absolut, nej.

> Jeg har helt styr på hvad der er gang i, i modsætning til visse andre.

Atter et svar på et spørgsmål der ikke blev stillet. Må jeg konkludere,
ud fra dit svar, at du har fuldt tjek på BMW? Modeller, udstyr,
tophastigheder og alt det andet, for det er det du besvarer her. Emnet
var hastighedsbegrænser, for ovenstående afsnits vedkommende.

Sluttelig, så er der, som du selv har bemærket, stor forskel på folk.
Ligeledes på deres kørestil(eller mangel på samme). Derfor placerer jeg
ikke - undtaget hvis der jokes - hverken lastbiler eller
personbiler(rettere deres førere) i en homogen gruppe.

Venligst
Mcwm

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 13-12-10 13:26

On Mon, 13 Dec 2010 12:39:59 +0100, Mcwm <newsFJERN@glostrup.it>
wrote:

>Hvis ovenstående ikke er udtryk for at "jeg ved sgu godt hvordan det
>hele hænger sammen", så ved jeg ikke hvad der skulle kunne udtrykke det.

>--

Jeg kan forholde mig til hvad jeg ser.

> [...]

>Fløj det så også hen over hatten på dig, at jeg skrev at dækkene
>begrænsede mig ved 190? Kunne man yderligere have den opfattelse, at min

Du lider af den tvangstanke, at det er dig personligt at jeg er ude
efter. Det er du alt for ubetydelug til.

>--

>Nå ja, det glemte jeg helt. Du oplever, så der er den eneste sandhed på
>denne jord.

>--

Nej, det har jeg vist ikke nævnt. Jeg fortæller dig bare hvilke
indtryk jeg sidder tilbage med, efter en dag på "kontoret".

> [...]

>Og dem er jeg så ikke en af, men af uransagelige grunde, skal jeg hives
>frem som din typiske BMW-fører. Hvornår er det lige du har mødt mig,

Fordi du har den tvangstanke at det er personligt. Det er det ikke.
Men jeg debatterer med dig fordi du debatterer igen.

>--

> Så vidt jeg husker, gav jeg det tilbud
>at du kunne få "oplevelsen" ved at køre en tur med mig

>--

Det har jeg så ikke skønnet at jeg har nerver til.

>--

>Absolut, nej.

>--

Så er det lige før jeg giver op.

> [...]

>tophastigheder og alt det andet, for det er det du besvarer her. Emnet
>var hastighedsbegrænser, for ovenstående afsnits vedkommende.

Nej, det har jeg ikke, og det er heller ikke min opfattelse at dem som
har svinet lastbilchaufførerne, har sat sig for meget ind i sagerne.

> [...]

>ikke - undtaget hvis der jokes - hverken lastbiler eller
>personbiler(rettere deres førere) i en homogen gruppe.

Hvis du gider kan du gå lidt tilbage i trådene og se om du har ret.
Jeg gider ikke, og mine indlæg er stadig ikke personlige, men rettet
til dem som gider at debattere. Sværere er det ikke.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mcwm

Dato : 13-12-10 14:41

Den 13-12-2010 13:26, folmer@rasmussen.dk skrev:
> Hvis du gider kan du gå lidt tilbage i trådene og se om du har ret.
> Jeg gider ikke, og mine indlæg er stadig ikke personlige, men rettet
> til dem som gider at debattere. Sværere er det ikke.

Så derfor hopper du ind i en tråd som intet har med emnet at gøre. Blot
for at debattere med mig? Det var ikke en særskilt tråd værd, dit emne?

Finder du ikke det personligt? Heller ikke når du spørger direkte ind
til "udstyr" på *min* potte?

Hmmm... der må være nogen der har været i nærheden af en anden slags
potte i dag.

Hvis du kan finde steder, hvor jeg ikke levner plads til lastbiler og
deres førere, så vis mig dem lige. Tværtimod mener jeg - flere gange -
at have skrevet præcis det.

Men igen, du oplever, så har man så blot at rette ind. Jeg forsøger, i
modsætning til dig, at vise en vis forståelse for "den anden gruppe",
uden - andet end i spøg - at pege fingre af dig. Ligeledes "gider" jeg
læse tidligere indlæg, og herunder det hvor jeg endog tillod mig at
kalde dig "en af de fornuftige" 3500+ere. En kommentar der vist skal til
revision. Prøv at læse blot det sidste indlæg fra dig og sig mig så om
det på ingen måde er henvendt til mig personligt. Du kan ligesom ikke
generalisere BMW-folk, på det udstyr der er på min slæde. Eller?

Venligst
Mcwm

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 13-12-10 19:31

On Mon, 13 Dec 2010 14:41:21 +0100, Mcwm <newsFJERN@glostrup.it>
wrote:

> [...]
>det på ingen måde er henvendt til mig personligt. Du kan ligesom ikke
>generalisere BMW-folk, på det udstyr der er på min slæde. Eller?

Jeg giver op.

Du har helt ret.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjørn J.

Dato : 13-12-10 19:33

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg giver op.

Det kan du altså ikke være bekendt.

Nu har jeg lige lavet friske varme popkorn og åbnet mig et Blålys.

Øv...

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 13-12-10 19:54

On Mon, 13 Dec 2010 19:33:13 +0100, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>
>KLIP

>Det kan du altså ikke være bekendt.
>
>Nu har jeg lige lavet friske varme popkorn og åbnet mig et Blålys.

Jeg er også selv ked af det.

Må jeg foreslå at du nyder dine delikatesser foran 50" eren i selskab
med nogle pæne dameben. Det begynder om snart.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjørn J.

Dato : 13-12-10 21:26

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg er også selv ked af det.
>
> Må jeg foreslå at du nyder dine delikatesser foran 50" eren i selskab
> med nogle pæne dameben. Det begynder om snart.

Jeg har desværre ikke råd til en 50", jeg må nøjes med en 40"..

Pæne ben, godt arbejde og vi er foran til pausen..

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 13-12-10 22:15

On Mon, 13 Dec 2010 21:25:54 +0100, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>
>Jeg har desværre ikke råd til en 50", jeg må nøjes med en 40"..
>
>Pæne ben, godt arbejde og vi er foran til pausen..

Det holdt jo fint hele vejen hjem. Og sikken et benarbejde. ,-)

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : KASO

Dato : 12-12-10 21:14

"Mcwm" <newsFJERN@glostrup.it> skrev i meddelelsen
> [...]
> til at pumpe dækket, blot for at få donkraften skubbet på plads.
>
> Andre med samme problem, som har fundet hvad jeg også søger?

Næhh - men hvad med http://www.air-jack.com/
måske lidt hjælp fra
http://www.gamereactor.dk/gadgets/69196/Oppustelig+donkraft/ ?

Fra : Allan Møller

Dato : 12-12-10 21:18

> [...]
> værkstedsdonkraft ikke er til at få ind under potten. Så er jeg tvunget
> til at pumpe dækket, blot for at få donkraften skubbet på plads.

http://www.fyns-kran.dk/Files/Katalog%202009/08%20-%20Jacks%20&%20Transport%20Material.pdf

Omkring side 16 men tror nu ikke det er til at betale for "almindelige"
mennesker.

Allan

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 12-12-10 22:31

Den 12-12-2010 20:42, Mcwm skrev:

> Andre med samme problem, som har fundet hvad jeg også søger?

Hvad med dette?:

http://www.nierle1.com/dk/artikel/5762/Balloon_Air_Jack_Bil_Donkraft_3000_kg.html

Kan være du selv skal samle linket.

Har en gang leget med noget tilsvarende. Den løftede nemt en Opel
Commodore fri på alle fire hjul.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Mcwm

Dato : 13-12-10 10:22

Den 12-12-2010 22:30, Ib Jakobsen skrev:

> [...]
>

> Kan være du selv skal samle linket.
>

> Har en gang leget med noget tilsvarende. Den løftede nemt en Opel

Den er sgi fin. Får de den hjem som lovet og holder prisen på små 500
kr. så er det en absolut vinder. Ingen tvivl.

Tak for linket!

Venligst
Mcwm

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 12-12-10 22:41

On Sun, 12 Dec 2010 20:42:21 +0100, Mcwm <newsFJERN@glostrup.it>
wrote:

> [...]
>
>Hvad jeg leder efter, er "luftpuder" som kan bruges i stedet for de
>almindelige donkrafte/værkstedsdunkrafte.

De kan købes her:
http://nordkystens4x4.dk/shop/ironman-4-2-11918p.html den koster dog
væsentlig mere end jeg havde forestillet mig.

--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TDi '86

Fra : Jens Hansen

Dato : 13-12-10 22:04

"Morten From Søndergaard" skrev i meddelelsen

>De kan købes her:
>http://nordkystens4x4.dk/shop/ironman-4-2-11918p.html den koster dog
>væsentlig mere end jeg havde forestillet mig.

Hvis man vil/tør så er det ½ pris fra Kina
http://shop.ebay.com/?_from=R40&_trksid=p5197.m570.l1313&_nkw=exhaust+jack&_sacat=See-All-Categories
Her er prisen ca. 37,90+45,10=83 GBP.

Hilsen
Jens

Fra : Henning

Dato : 13-12-10 22:16

On Mon, 13 Dec 2010 22:04:07 +0100, "Jens Hansen"
<jensbh@BADgmail.com> wrote:

>Hvis man vil/tør så er det ½ pris fra Kina
>http://shop.ebay.com/?_from=R40&_trksid=p5197.m570.l1313&_nkw=exhaust+jack&_sacat=See-All-Categories
>Her er prisen ca. 37,90+45,10=83 GBP.

Læg dertil moms, told og gebyr til PostDanmark - så ender du i
nærheden af den danske butik....

Fra : Per

Dato : 13-12-10 06:49

Mcwm wrote:
> [...]
> plads.
> Andre med samme problem, som har fundet hvad jeg også søger?

Hej !

Den billige løsning til dit problem, hvis de kan være der for skørter mv

http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Varktoj-og-varkstedsudstyr/Loftevarktoj/Bilrampe/

Så kan du køre en lille smule op ad rampen og således få plads til din
donkraft.

Jeg bruger selv sådan en rampe, da jeg næsten ikke kan komme til, når bilen
skal løftes.

mvh. Per

Fra : Leif Langgaard

Dato : 13-12-10 11:44

Den 13/12/10 06.49, Per skrev:

> [...]
> donkraft.
>
> Jeg bruger selv sådan en rampe, da jeg næsten ikke kan komme til, når

Her skal man være obs på at "frontspoileren" på sænkede biler med
skørter oftest møder ramperne inden hjulene gør, og det er ikke godt.
Men lortet skal jo af alligevel, så man kan komme frem i sneen

--
Langgaard

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 13-12-10 12:00

On Mon, 13 Dec 2010 11:44:12 +0100, Leif Langgaard
<langgaard@klarupnet.dk> wrote:

> [...]
>skørter oftest møder ramperne inden hjulene gør, og det er ikke godt.
>Men lortet skal jo af alligevel, så man kan komme frem i sneen

Det er min erfaring, efter hvad jeg ser ude på gader og stræder, at
der også er voldsomme problemer, hvis det grimme skulle ske, at bilen
skal op på et fejeblad.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 13-12-10 08:26

Mcwm forklarede den 12-12-2010:
> Andre med samme problem

På min (sænkede) Camry er den originale perfekt hvorimod en værksteds-
er for høj...

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Craner

[...]