Det ser da ud til at piggene virker
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-12-10 19:39

http://ekstrabladet.dk/112/article1468687.ece

De har da allerede stoppet en spøgelsesbilist.

Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:

Fra : lom k

Dato : 12-12-10 20:17

Per Beer Hansen wrote:

> http://ekstrabladet.dk/112/article1468687.ece
>
> De har da allerede stoppet en spøgelsesbilist.
>
> Mvh Per
> www.perbeer.dk - Motorsport
> Noget for pladesmeden:
> http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=
> &aq=f

jeg kunne have en ide om, uden at kende stedet, at forholdenne på
stedet måske ikke er så nemme at forstår?? siden der er så mange der
kører forkert.

En anden ting, flere fejl alarmer på en uge, forstil jer når de findes
på alle tilkørelser og hvis politiet er nødtil at køre ud til dem

Se sådan da fik danmark et motorvejs politi.

Glædelig jul

Lars-Ove Madsen

Fra : Henrik B.

Dato : 12-12-10 23:03

> "lom k" skrev i meddelelsen
>
> jeg kunne have en ide om, uden at kende stedet, at forholdenne på
> stedet måske ikke er så nemme at forstår?? siden der er så mange der
> kører forkert.

Hvis folk ikke magter at orientere sig i trafikken - uanset forhold - bør de
ikke køre bil....

--
Advarsel mod Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:

Fra : Finn Guldmann

Dato : 13-12-10 00:07

Den 12-12-2010 23:03, Henrik B. skrev:
> Hvis folk ikke magter at orientere sig i trafikken - uanset forhold -
> bør de ikke køre bil....

Og hvis vejmyndighederne ikke magter at skilte ordentligt bør de finde
noget andet at lave.

Nu ved jeg ikke hvilken af af-/til-kørslerne dette er foregået på.

Men alene det at de begge har et langt stræk hvor de to kørselsretninger
kun er adskilt med afstribning burde få vejmyndighederne til at overveje
om ikke der skulle lidt fast vognbane adskillelse til.

De 700-800 m adskillelse der skal til må kunne fås billigere end det der
nu er sat op. Og ville sikkert virke bedre.

Det er ikke godt nok blot at læne sig tilbage i stolen og hævde at folk
skal blot gøre som de får besked på.

Fra : Henrik B.

Dato : 13-12-10 00:23

> "Finn Guldmann" skrev i meddelelsen
>
> Og hvis vejmyndighederne ikke magter at skilte ordentligt bør de finde
> noget andet at lave.

Ahhh, den er sgu for billigt købt.

> Nu ved jeg ikke hvilken af af-/til-kørslerne dette er foregået på.

Uanset, så er man kørt ind over et sæt modsatrettede hajtænder! Ergo - man
har ikke en skid styr på, hvad man foretager sig i trafikken...

> Men alene det at de begge har et langt stræk hvor de to kørselsretninger
> kun er adskilt med afstribning burde få vejmyndighederne til at overveje
> om ikke der skulle lidt fast vognbane adskillelse til.

Hvorfor?

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/

Fra : Finn Guldmann

Dato : 13-12-10 00:33

Den 13-12-2010 00:23, Henrik B. skrev:
> Ahhh, den er sgu for billigt købt.

Det syntes du, men jeg syntes det er for billigt blot at hævde at folk
skal gøre som de får besked på. Med det tilsidesætter man den
menneskelige del af at være menneske.

> Uanset, så er man kørt ind over et sæt modsatrettede hajtænder! Ergo -
> man har ikke en skid styr på, hvad man foretager sig i trafikken...

Uanset hvilken af dem har man kørt mellem 200 og 500 m hvor der ikke er
anden vognbaneadskillelse mellem de to modsat rettede kørselsretninger
end afstribning.

Mennesker med adgang til brug af sund fornuft burde kunne tænke sig til
at her er måske hovedårsagen til problemet.

> Hvorfor?

Jaaa, det kunne jo for eksempel være for at undgå ulykker. Men jeg kan
da godt få¨øje på at for en "folk-skal-bare-gøre-som-de-får-besked-på"
vil det blive betragtet som en unødig udgift.

Fra : Henrik B.

Dato : 13-12-10 00:37

> "Finn Guldmann" skrev i meddelelsen
>
> Det syntes du, men jeg syntes det er for billigt blot at hævde at folk
> skal gøre som de får besked på. Med det tilsidesætter man den menneskelige
> del af at være menneske.

Tværtimod skal de ikke gøre, hvad de får besked på, men følge noglre ret
enkle regler i trafikken!
Det er jo rent faktisk at lægge et stort ansvar på det almindelige
menneske - og ikke tilsidesætte den menneskelige del...

> Uanset hvilken af dem har man kørt mellem 200 og 500 m hvor der ikke er
> anden vognbaneadskillelse mellem de to modsat rettede kørselsretninger end
> afstribning.

Ja, men inden du kører rundt til selve motorvejen, møder du to store
"indkørsel forbudt" skilte - ét på hver side af pågældende vejbane.
Fortsætter man også fordi disse, er man sgutte kompetent til at føre bil i
trafikken!

Fra : Finn Guldmann

Dato : 13-12-10 03:24

Den 13-12-2010 00:36, Henrik B. skrev:
> Tværtimod skal de ikke gøre, hvad de får besked på, men følge noglre ret
> enkle regler i trafikken!

Kan du ikke lige definere forskellen?

> [...]
> "indkørsel forbudt" skilte - ét på hver side af pågældende vejbane.
> Fortsætter man også fordi disse, er man sgutte kompetent til at føre bil

Og du var det og så at skiltene ikke var væltet, eller sneet til?

Fra : Henrik B.

Dato : 14-12-10 17:25

> "Finn Guldmann" skrev i meddelelsen
> Og du var det og så at skiltene ikke var væltet, eller sneet til?

Tag et kig: http://goo.gl/maps/AADd
Og fortæl mig, hvordan man kan finde på at vælge den venstre vognbane?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 15-12-10 01:14

Den 14-12-2010 17:24, Henrik B. skrev:
> Tag et kig: http://goo.gl/maps/AADd
> Og fortæl mig, hvordan man kan finde på at vælge den venstre vognbane?

Hvis det er den retning piggene kom i funktion er det jo mindst 500 ude
af "sidevejen" det er foregået.

Men det jeg spurgte om var om du selv var der så du kunne se hvilke
forhold der herskede.

For øvrigt må du, med din konsekvente holdning til at have kørekort og
ikke at kunne overholde reglerne, jo forlængst havde afleveret dit eget.

Fra : Henrik B.

Dato : 16-12-10 18:00

> "Finn Guldmann" skrev i meddelelsen
>
> Hvis det er den retning piggene kom i funktion er det jo mindst 500 ude af
> "sidevejen" det er foregået.

Og?

> Men det jeg spurgte om var om du selv var der så du kunne se hvilke
> forhold der herskede.

Det er underordnet. Man vil ikke naturligt vælge den venstre vognbane (med
mindre man er kvinde selvfølgelig).

> For øvrigt må du, med din konsekvente holdning til at have kørekort og
> ikke at kunne overholde reglerne, jo forlængst havde afleveret dit eget.

Fordi? Ved du noget om, hvordan jeg kører bil?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-12-10 18:30

Den 16-12-2010 18:00, Henrik B. skrev:
> Og?

At hvilket spor man vælger der hvor du viser er uden betydning for
hvilket spor man enden i 500 m længere ude. Der er kun en dobbelt
optrukken stribe til adskillelse.

> Det er underordnet. Man vil ikke naturligt vælge den venstre vognbane
> (med mindre man er kvinde selvfølgelig).

Vi kan så blot konstatere at du ved ikke om striberne var dækket af sne
eller om skiltene var væltet, eller også dækket af sne. Men du udtaler
dig alligevel.

> Fordi? Ved du noget om, hvordan jeg kører bil?

Nej. Men jeg ved at du ikke kan overholde FL 100%. Og med din
konsekvente holdning til ikke at køre hvis man ikke kan det, må du jo
havde afleveret dit styrepap.

Fra : Henrik B.

Dato : 16-12-10 19:09

> [...]
> spor man enden i 500 m længere ude. Der er kun en dobbelt optrukken stribe

Uden betydning? I den ene side havner du i den forkerte retning. Så det er
langt fra uden betydning! Og ja der er dobbelt optrukken hele vejen, ergo
når man holder til højre på en tosporet vej, havner man korrekt på
motorvejen.

> Vi kan så blot konstatere at du ved ikke om striberne var dækket af sne
> eller om skiltene var væltet, eller også dækket af sne. Men du udtaler dig
> alligevel.

Igen, det er skide ligegyldigt! Vælger man venstre vejbane hele vejen, er
man ikke egnet til at køre bil....

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-12-10 17:19

> Uanset, så er man kørt ind over et sæt modsatrettede hajtænder! Ergo - man
> har ikke en skid styr på, hvad man foretager sig i trafikken...

som kunne være dækkede af sne ..

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 14-12-10 17:21

> "Per Henneberg Kristensen" skrev i meddelelsen
>
> som kunne være dækkede af sne ..

Det ér ingen undskyldning! Dels står der store færdselstavler, dels vil man
selvfølgelig altid vælge den højre vognbane....for ingen er jo til gene i
trafikken, ved at vælge en venstre vognbane.

Igen, hvis man ikke magter at orientere sig - aflevér kørekortet!

Fra : Henrik B.

Dato : 14-12-10 17:24

> "Per Henneberg Kristensen" skrev i meddelelsen
>
> som kunne være dækkede af sne ..

Det kan kun være denne tilkørsel der er tale om:
http://goo.gl/maps/AADd

Sne eller ej, jeg ser ikke, hvordan nogen kan finde på at vælge den venstre
vognbane....

Fra : CL

Dato : 15-12-10 01:41

Den 14-12-2010 17:23, Henrik B. skrev:

> Det kan kun være denne tilkørsel der er tale om:
> http://goo.gl/maps/AADd
>
> Sne eller ej, jeg ser ikke, hvordan nogen kan finde på at vælge den
> venstre vognbane....

Niks det er denne her
http://maps.google.dk/maps?hl=da&ie=UTF8&ll=55.47879,9.877374&spn=0.000774,0.002642&z=19&layer=c&cbll=55.478758,9.877424&panoid=lJ5-xKIDCxJaWhnAhkRYMg&cbp=12,312.51,,0,5

Carsten Larsen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 15-12-10 03:12

Den 15-12-2010 01:40, CL skrev:
> Niks det er denne her
> http://maps.google.dk/maps?hl=da&ie=UTF8&ll=55.47879,9.877374&spn=0.000774,0.002642&z=19&layer=c&cbll=55.478758,9.877424&panoid=lJ5-xKIDCxJaWhnAhkRYMg&cbp=12,312.51,,0,5

Det er rastepladsen "Lillebælt Syd". Den har ikke så meget med Nørre Åby
afkørslen at gøre, bort set fra at den ikke ligger så langt derfra.

Fra : CL

Dato : 18-12-10 19:42

Den 15-12-2010 03:11, Finn Guldmann skrev:

> Det er rastepladsen "Lillebælt Syd". Den har ikke så meget med Nørre Åby
> afkørslen at gøre, bort set fra at den ikke ligger så langt derfra.
Som jeg sagde så er det der de er opsat
http://www.melfarposten.dk/article/1745584:Melfar-Posten--Pigge-i-vejen-klar-ved-Lillebaelt-Syd

Carsten Larsen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-12-10 04:34

Den 18-12-2010 19:42, CL skrev:
> Som jeg sagde så er det der de er opsat
> http://www.melfarposten.dk/article/1745584:Melfar-Posten--Pigge-i-vejen-klar-ved-Lillebaelt-Syd

Ja, jeg har også siden fundet ud af at de åbenbart ikke har en sk*d med
afkørsel Nørre Åby at gøre. Og kan så kun undre mig over hvorfor den er
blevet nævnt.

Fra : alexbo

Dato : 12-12-10 20:30

"Per Beer Hansen" skrev

> De har da allerede stoppet en spøgelsesbilist.

Der er jo glimrende, og hvis de andre alarmer er biler der har nået at
stoppe inden piggene og er vendt om er det endnu bedre.
Jeg bor ikke i nærheden, så jeg kan ikke prøve om der er lyd og/eller
lysalarm der advarer samtidig.

mvh
Alex Christensen

Fra : Anders Majland

Dato : 18-12-10 21:22

> De har da allerede stoppet en spøgelsesbilist.

Og nu en der kørte den rigtige vej.- Han opdagede for sent at piggene var
oppe og det gik udover begge fordæk ...

Så det på tektstv men fandt også lige denne på google
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1472817.ece