Hjemmegjorte startkabler ???
Fra : Andersen [3650]

Dato : 08-12-10 17:29

Har nu fået fat i noget godt kabel som jeg vil lave et sæt startkabler
med. Men jeg ved ikke hvad de næb man bruger, hedder.
Nogen der har en ide. Evt. gerne et link.

Fra : oz3bto

Dato : 08-12-10 17:33

"Andersen [3650]" <FJERNaa@FJERNindbakke.FJERNdk> skrev i en meddelelse
> Har nu fået fat i noget godt kabel som jeg vil lave et sæt startkabler
> med. Men jeg ved ikke hvad de næb man bruger, hedder.
> Nogen der har en ide. Evt. gerne et link.

Var selv på jagt efter samme sidste år uden held .. enste der kunne skaffe
nogen var elektrikeren og de var dyre. Endte med at slagte et sæt gamle
startkabler og tage tængerne derfra

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 08-12-10 17:46

> [...]
> med. Men jeg ved ikke hvad de næb man bruger, hedder.
> Nogen der har en ide. Evt. gerne et link.

Krokodiller.

Det hedder det også når det er i størrelse MEGA

Pas dog på, de findes i mange forskellige kvaliteter.

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 08-12-10 17:54

On Wed, 08 Dec 2010 17:28:59 +0100, "Andersen [3650]"
<FJERNaa@FJERNindbakke.FJERNdk> wrote:

>Har nu fået fat i noget godt kabel som jeg vil lave et sæt startkabler
>med. Men jeg ved ikke hvad de næb man bruger, hedder.
>Nogen der har en ide. Evt. gerne et link.

Mekonomen har dem, husk det skal være den støbte model og ikke dem
lavet af bukket blik.
Forvent at skulle af med 100 kr. pr styk.

/Hans

Fra : Andersen [3650]

Dato : 08-12-10 19:03

Den 08-12-2010 17:54, Hans Kj�rgaard skrev:

> Mekonomen har dem, husk det skal være den støbte model og ikke dem
> lavet af bukket blik.
> Forvent at skulle af med 100 kr. pr styk.

Tak der kigger jeg forbi.

Fra : Henning

Dato : 08-12-10 18:05

On Wed, 08 Dec 2010 17:28:59 +0100, "Andersen [3650]"
<FJERNaa@FJERNindbakke.FJERNdk> wrote:

>Har nu fået fat i noget godt kabel som jeg vil lave et sæt startkabler
>med. Men jeg ved ikke hvad de næb man bruger, hedder.

Kan det betale sig? Et sæt startkabler i dag har indbygget elektronik
(hvis du da bekymrer dig for din bils motorstyring) og koster ~150,-.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 08-12-10 19:03

Den 08-12-2010 18:04, Henning skrev:

> Kan det betale sig? Et sæt startkabler i dag har indbygget elektronik
> (hvis du da bekymrer dig for din bils motorstyring) og koster ~150,-.

Med en gammel Golf 2 er der ikke meget at bekymre sig om
Men ellers tak for omtanken.

Fra : Henrik B.

Dato : 08-12-10 22:37

> "Andersen [3650]" skrev i meddelelsen
>
> Med en gammel Golf 2 er der ikke meget at bekymre sig om
> Men ellers tak for omtanken.

Øh ok, men hvad med elektronikken på den bil som skal levere starthjæpen til
dig - dens elektronik bekymrer du dig heller ikke om?

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:

Fra : Andersen [3650]

Dato : 08-12-10 23:21

Den 08-12-2010 22:36, Henrik B. skrev:

> Øh ok, men hvad med elektronikken på den bil som skal levere starthjæpen
> til dig - dens elektronik bekymrer du dig heller ikke om?

Mjooo det gør jeg da, men jeg må da lige indrømme at jeg altid har haft
den tro at det var den "flade" bil det gik ud over, hvis det gik galt.
Men der er jeg så åbenbart (også) forkert på den.

Fra : Sørensen

Dato : 08-12-10 19:21

"Henning" > skrev
Et sæt startkabler i dag har indbygget elektronik
> (hvis du da bekymrer dig for din bils motorstyring) og koster
> ~150,-.

Arrh det kan man hvist ikke finde et par ordentlige 25 kvadrat
til, og det er da et minimum, (syntes jeg)
vh.
Sørensen