Opel Astra vs Fiat Palio-fælge
Fra : ib tinning

Dato : 03-12-10 17:30

En kammerat har solgt sin Palio, og står for at skulle flytte her i
weekenden. Han har lige hørt om jeg vil have hans sommerfælge, men da vejret
ser ud som det gør, gider vi ikke rigtigt ligge og skrue af og på for at se
om de passer.

Så er der nogen af jer kloge hoveder, der kunne fortælle mig om de passer,
eller evt. kender et sted, hvor man kan slå det op på nettet ?

På forhånd tak.

Ib

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-12-10 19:03

ib tinning skriver:

> Så er der nogen af jer kloge hoveder, der kunne fortælle mig om de passer,
> eller evt. kender et sted, hvor man kan slå det op på nettet ?

Start her:

http://www.kompressor.no/felger/boltesirkel.htm

Klaus

Fra : ib tinning

Dato : 03-12-10 19:37

Fra : Thore

Dato : 04-12-10 10:43

On Fri, 3 Dec 2010 19:36:41 +0100, "ib tinning" <ib@1spambox.dk> wrote:

> [...]

Palio'en kører med "gammel" boltafstand = 4 x 98mm (er ændret til
4x100mm fra Punto Grande m.fl)

Astra'en kører med 4 x 100mm, så du kan ikke bruge hans fælge.

Så sent som i går solgte jeg 4 alufælge fra Fiat Bravo til en mand, der
havde haft monteret nogle fælge fra en Kadett.
Kadett-fælgene rystede under kørsel, og han havde henvendt sig til et
dækcenter for at få hjulene afbalanceret, De fandt fejlen, og fortalte
ham om de forskelle der er på 2mm...

Man kan så undre sig over, at man hos thansen o.l. kan få de exakt samme
fælge udleveret til to forskellige biler. Bruger de "sideværts-koniske
bolte" eller hvad? Anyone?

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2620 Albertslund

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : ib tinning

Dato : 04-12-10 20:45

> [...]
>
> Man kan så undre sig over, at man hos thansen o.l. kan få de exakt samme
> fælge udleveret til to forskellige biler. Bruger de "sideværts-koniske

ok så lader jeg være med at tage dem med hjem i morgen når vi er færdige med
at flytte

takker for svaret

mvh ib