13" fælge på Picanto
Fra : Ukendt

Dato : 02-12-10 16:20

Er der nogen der har fået den idé, at sætte 13" fælge på en Kia Picanto? Kan
bremserne være der?
Min svigerinde har en sådan bil, og jeg har 4 næsten nye vinterdæk, men de
er altså 13", hvor Picantoen jo kører med 14". Det vil selvfølgelig kræve vi
får fat i nogen tilsvarende fælge men det ser jeg som et mindre problem.
Lige nu er det jo nærmest umuligt at finde vinterdæk, og fælge skulle vi
under alle omstændigheder have fat i, for at slippe for 2 årlige
ombytninger.

--
Hilsen Ole Axelsen. (5771)

Fra : jens

Dato : 02-12-10 21:37

"Ole Axelsen" <oleaxelsen ( a ) stenstrupmail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> skulle vi under alle omstændigheder have fat i, for at slippe for 2 årlige

Dette er hvad reifendirect kommer med til benzinmodellerne når man søger på
komplette hjul.
PKW-Hersteller: Kia
PKW-Modell: PICANTO 1.1
BA 1086ccm 48 kW BJ.: 05.2004-

Komplettrad 13 Zoll
4.00 x 13 4 x 100.00 x 54.00 ET: 46.00 4-Loch-Stahlfelge

Dertil foreslår den 155/70x13 dæk, men hvis det er en diesel har den ingen
forslag men noget kunne tyde på den har større bremser end benzinmodellerne.

Mvh

Jens

Fælgene koster ca 535kr på hjulskift.dk priserne svinger lidt imellem de
forskellige mekanikere.

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-10 17:32

> [...]
> skulle vi under alle omstændigheder have fat i, for at slippe for 2 årlige

Jeg kan så orientere om, at operationen er udført. Det kan lade sig gøre.
Svigerindens Kia kører nu med 13" fælge.
Og det er udgaven med skivebremser på både for- og baghjul.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.