Så er der gjort klar til overhalingsforbud~
Fra : Henrik B.

Dato : 17-11-10 13:50

Som det tidligere er beskrevet i gruppen, vil VD indføre overhalingsforbud
for lastbiler, trailere m.v., over en større strækning. Der har været nævnt
strækningen over Fyn, E45 mellem Århus og Trekantsområdet samt et sted mere.
Jeg kan d.d. konstatere at det bliver på E45. Der står (tildækkede) skilte
hele vejen mellem Århus og Vejle.
Så nu skal man altså fremover påregne længere transporttid på pågældende
strækning, når Hr. & Fru Langsomkører, ikke længere vil trække ind blandt
rækkerne af lastbiler........de er sgu skammenligt at man har en
Trafikminister som ikke kender til trafikkens vilkår....

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 17-11-10 14:11

On Wed, 17 Nov 2010 13:50:14 +0100, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>rækkerne af lastbiler........de er sgu skammenligt at man har en
>Trafikminister som ikke kender til trafikkens vilkår....

Man ligger ofte som man har redt.

Jeg er sikker på at adskillige lastbilchauffører vil sidde og gnække
af fryd over tingenes tilstand, og glæde sig over at det ikke bliver
en skid bedre.

Ligeledes er jeg glad for, at det sker i Jylland, hvor jydekrogene er
mangfoldige, da jeg ikke kan tro at det ikke også gælder for dem med
trailer. ))))))))))))))))))))

Så må vi lige have gjort opmærksom på tingenes tilstand mht. de der
fordømte camperingsvogne og de overlæssede bajertrailere, så de ikke
kommer ud af politiets fokus. ))

Om jeg er indebrændt??

Nej, men det skal blive rart at slippe for at høre om de ganske få
elefantoverhalinger der har været, som har fået alt for meget omtale,
fordi lastbiler bare er større.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik B.

Dato : 17-11-10 14:27

> skrev i meddelelsen news:jjk7e6dg7u35o98o6s6rdldq48n8hm7r31@4ax.com...
>
> Man ligger ofte som man har redt.

Ja, det er sat'me skammeligt...

> Ligeledes er jeg glad for, at det sker i Jylland, hvor jydekrogene er
> mangfoldige, da jeg ikke kan tro at det ikke også gælder for dem med
> trailer. ))))))))))))))))))))

Ikke desto mindre så jeg så sent som i forgårs, en trailer-Leif som ikke
mente at den slags tavler ikke galt for ham - kegle...

> Så må vi lige have gjort opmærksom på tingenes tilstand mht. de der
> fordømte camperingsvogne og de overlæssede bajertrailere, så de ikke
> kommer ud af politiets fokus. ))

Enig!

> Nej, men det skal blive rart at slippe for at høre om de ganske få
> elefantoverhalinger der har været, som har fået alt for meget omtale,
> fordi lastbiler bare er større.

Jep....

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 17-11-10 15:24

On Wed, 17 Nov 2010 14:27:01 +0100, "Henrik B."

>Ja, det er sat'me skammeligt...

>Ikke desto mindre så jeg så sent som i forgårs, en trailer-Leif som ikke
>mente at den slags tavler ikke galt for ham - kegle...

>--

Jeg håber du er klar over, at jeg kun sidder her og kan debattere med
dig, fordi en østeuropæer kunne tilbyde sine tjenester til under
halvdelen af hvad jeg syntes det var værd.

Man skal ikke se bort fra, at det var en af dem. de kører også i dansk
registrerede biler!

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik B.

Dato : 17-11-10 15:33

Der var vist et "ikke" for meget..... doh!

Det var nu en personbil....

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 17-11-10 16:53

> Der var vist et "ikke" for meget..... doh!

> Det var nu en personbil....

Klart. En fyret lastbilchauffør som så lige så godt kunne køre på
forbrændingen med haveaffaldet, fordi nu har han tid :)

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 17-11-10 18:20

"Per Henneberg Kristensen" skrev i meddelelsen

> [...]

Ved du, om det faktuelt forholder sig således, eller ér det en antagelse?
(at en øst-europæer har overtaget DIN lastbil)

Der stod i Børsen idag, at speditionsbranchen har det absolutte nulpunkt og
har INTET at lave. Det har aldrig været så ringe som nu...

> Klart. En fyret lastbilchauffør som så lige så godt kunne køre på
> forbrændingen med haveaffaldet, fordi nu har han tid

:)

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 17-11-10 19:42

On Wed, 17 Nov 2010 18:20:27 +0100, "Mogens \(K\)"
<mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> wrote:

>"Per Henneberg Kristensen" skrev i meddelelsen

>Ved du, om det faktuelt forholder sig således, eller ér det en antagelse?
>(at en øst-europæer har overtaget DIN lastbil)

>--

Den faste tur jeg kørte til Finland er overtaget af en østeuropæer.
Den bil jeg kørte i er overtaget af en svensker. Det
erstatningsjob/kørsel jeg fik tilbudt var jeg ikke interesseret i.

>--

>Der stod i Børsen idag, at speditionsbranchen har det absolutte nulpunkt og
>har INTET at lave. Det har aldrig været så ringe som nu...

>--

De mennesker der arbejder i den branche har fortjent en grusom skæbne.
Der findes fanneme ikke grænser for, hvad de kan finde på for usselt
mammon.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 17-11-10 21:05

skrev i meddelelsen news:a688e61uovcfb6jbrqc2d95k86pucuapai@4ax.com...

> [...]
Den bil jeg kørte i er overtaget af en svensker. Det
erstatningsjob/kørsel jeg fik tilbudt var jeg ikke interesseret i.

OK, tak...

Fra : Armand

Dato : 21-11-10 14:45

Den 17-11-2010 15:23, folmer@rasmussen.dk skrev:

> Jeg håber du er klar over, at jeg kun sidder her og kan debattere med
> dig, fordi en østeuropæer kunne tilbyde sine tjenester til under
> halvdelen af hvad jeg syntes det var værd.

........ Og nu hvor hun er smuttet igen sidder du med laptoppen imens
pulsen falder?

--
Armand.

Fra : ***Frank***

Dato : 17-11-10 19:38

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Noget jeg aldrig helt har forstået er.
Hvorfor har man aldrig lavet en kampagne hvor vognmanden fortalte alle sine
chaufføre at de skulle overholde alle regler i feks. 14 dage.
At overtræde dem var så = en fyring.

Jeg ville super gerne se hvordan trafikken ville forløbe, hvis alle kørte
det de måtte.
Max 80 på motorvejen.
Max 70 på landevej.
Max 50 i byen.

Ingen overhalinger overhovedet, uden at dette kunne gøres på landevejen på
max 10-15 sekunder.

Der ville ikke gå lang tid før at alle personvognsbilisterne ville hyle op
som børn der havde tabt sutten.

PS: nej jeg er ikke lastbilchauffør, for dem der skulle få den tanke.

Frank

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 17-11-10 19:55

On Wed, 17 Nov 2010 19:38:01 +0100, "***Frank***"
<Frank.opel@gmx.netdk> wrote:

> [...]
>Hvorfor har man aldrig lavet en kampagne hvor vognmanden fortalte alle sine
>chaufføre at de skulle overholde alle regler i feks. 14 dage.

Det er en branche hvor man ikke er berømte for solidaritet. .o))

>--

>Jeg ville super gerne se hvordan trafikken ville forløbe, hvis alle kørte
> [...]

Du bliver i hvert fald ikke foreslået som formand til "Foreningen Træf
Nye Venner"

Der er især et sted hvor det ophidser folket. Det er på de større
ringveje, hvor der som regel er skiltet med 60 eller 70 km/t. selv om
det er indenfor bymæssig bebyggelse. Der må lastbiler jo kun køre 50
km/t.

>--

>Ingen overhalinger overhovedet, uden at dette kunne gøres på landevejen på
>max 10-15 sekunder.

>--

Det kan end ikke personbilerne præstere, sååååeeeee deeeet.

>--

>Der ville ikke gå lang tid før at alle personvognsbilisterne ville hyle op
>som børn der havde tabt sutten.

>--

Her taler vi om millisekunder.

>--

>PS: nej jeg er ikke lastbilchauffør, for dem der skulle få den tanke.

>--

Er det for sent med lidt videreuddannelse?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjørn J.

Dato : 17-11-10 20:00

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Er det for sent med lidt videreuddannelse?

Så husk lige, at den ottekantede tavle med ordet 'stop' betyder, du skal
stoppe vognen ved stoplinjen og det helt og aldeles..

PS: Da jeg tog trailerkørekort, tog den motorsagkyndige en tur rundt i
grevskabet og fandt virkelig en stoptavle. Det kunne min kørelærer ikke og
mente iøvrigt, at sådan en fandtes ikke i området...

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 17-11-10 20:16

On Wed, 17 Nov 2010 19:59:57 +0100, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>
>Så husk lige, at den ottekantede tavle med ordet 'stop' betyder, du skal
>stoppe vognen ved stoplinjen og det helt og aldeles..

Du har rigtigt moret dig over den, hva'??

> [...]

>grevskabet og fandt virkelig en stoptavle. Det kunne min kørelærer ikke og
>mente iøvrigt, at sådan en fandtes ikke i området...

Jeg havde en instruktør på et tidspunkt, der skulle lære mig
brændstofbesparende kørsel.

Han påstod hårdnakket at der ikke fandtes lyskurvekryds i DK, hvor der
ingen lamper er på den anden side af krydset.

Da jeg fik lov til at bestemme ruten, havde vi set 3 indenfor 10
minutter.

Sådan er der så meget.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjørn J.

Dato : 17-11-10 20:41

KLIP

> Du har rigtigt moret dig over den, hva'??

Jep og af hjertet tak for det..

Fra : ***Frank***

Dato : 17-11-10 20:34

> [...]

> ringveje, hvor der som regel er skiltet med 60 eller 70 km/t. selv om
> det er indenfor bymæssig bebyggelse. Der må lastbiler jo kun køre 50

Problemet ville næsten være lige så stort på alm landevej.
På sjælland er det normalt at alle persombiler kører 90 - 100 kmt på
landevej.

I Udlandet ( Jylland ) går det lidt hurtigere, der er det vist mere normalt
med 100 - 110 kmt.

> Det kan end ikke personbilerne præstere, sååååeeeee deeeet.

Jow Jow ifølge dem selv, klares en overhaling på ganske få sekunder.

> Her taler vi om millisekunder.

Problemet ville nok være her, hvordan man fik dem til at holde op igen.

Jeg glæder mig til at se hvordan det bliver på motorvejene, når folk skal af
og på vejen.
1 km lastbiler på rad og række, men behørig standselængde imellem dem, og så
kommer fru jensen og maser sig ind imellem. Haps, et stk bøde til fru jensen
og et klip i kortet for ikke at holde afstand.
Gør politiet deres job, burde der blive lange ventetider til køreprøver.

Frank

Fra : alexbo

Dato : 17-11-10 21:02

"***Frank***" skrev

> Jeg glæder mig til at se hvordan det bliver på motorvejene, når folk skal
> af og på vejen.
> 1 km lastbiler på rad og række, men behørig standselængde imellem dem,

Nu er overhalingsforbud ikke noget nyt, da det blev indført på de første
strækninger var der nøjagtig de samme skrækhistorier om lange rækker af
lastbiler der spærrede fra og tilkørsler.

Jeg synes det går fint på de strækninger, man slipper for disse
elefantvæddeløb, ikke bare med lastbiler men også med de campingvogne og
småtrailere der lige skal slæbe sig udenom en lastbil.

mvh
Alex Christensen

Fra : Bjørn J.

Dato : 17-11-10 23:42

KLIP

> ..... men også med de campingvogne og
> småtrailere der lige skal slæbe sig udenom en lastbil.

Kunne vi do blot få lov at køre 100 km/t med vore småtrailer og campingvogne
som i Tyskland.

Dernede er det helt befriende at kommer forbi en "convoy".

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 18-11-10 10:00

> [...]
> strækninger var der nøjagtig de samme skrækhistorier om lange rækker af
> lastbiler der spærrede fra og tilkørsler.

Der er rigtig lange strækninger i Tyskland og Italien, hvor der er
overhaling forbudt for lastbiler og trailere. For mit vedkommende kan jeg
kun sige - hvis der er lidt trafik og ingen broer i sigte, så bliver der
overhalet, også når jeg kører med boligen på slæb.

Fra : Anders Majland

Dato : 18-11-10 10:00

> I Udlandet ( Jylland ) går det lidt hurtigere, der er det vist mere
> normalt med 100 - 110 kmt.

Idag er der rimeligt konsensus om at holde den på maks 104km/t - Det får de
fleste til at blive i køen. Før klippekortets indførsel var der væsenligt
flere med 120+

Men det afhænger nu en del af strækningerne. I myldertidstrafikken (altså
når du ikke har vejen helt for dig selv) får lastbilerne lov at bestemmer
tempoet og langt flertallet finder sig således i kun at køre 85-90 afhængigt
af begrænserne i de store biler...

Det er lidt noget andet kl skidt om natten ... Der er andelen af dem med
mulighed for at trække klip væsenligt større - Men det er den nu også i kbh.
Jeg kører tid i storkøbenhavn efter 22/23. Der er andelen af brodne kar også
stor. Udover at hastigheden ofte er meget høj er lyskrydsene kun vejledende
og stoplinier linie så.. Der er en stor del af trafikken så også unge mænd
og taxa'er

/A

Fra : Henrik B.

Dato : 18-11-10 10:20

> "Anders Majland" skrev i meddelelsen
> Idag er der rimeligt konsensus om at holde den på maks 104km/t - Det får
> de fleste til at blive i køen. Før klippekortets indførsel var der
> væsenligt flere med 120+

Dem ser jeg ellers stadig en del af...

Fra : TL

Dato : 18-11-10 14:43

On Wed, 17 Nov 2010 20:33:58 +0100, in dk.fritid.bil "***Frank***"
<Frank.opel@gmx.netdk> wrote:

>Jow Jow ifølge dem selv, klares en overhaling på ganske få sekunder.

Jeg fanger ikke joken - er max 10 sekunder ikke meget normalt for en
overhaling? Mogens, hvad mener du?

Fra : Henrik B.

Dato : 18-11-10 14:43

> "TL" skrev i meddelelsen

> Jeg fanger ikke joken - er max 10 sekunder ikke meget normalt for en
> overhaling? Mogens, hvad mener du?

Tjah, jeg mener heller ikke at en overhaling tager mange sekunder - det
handler alt sammen om "overskud".

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 18-11-10 18:44

"Henrik B." skrev i meddelelsen

> Tjah, jeg mener heller ikke at en overhaling tager mange sekunder - det
> handler alt sammen om "overskud".
-----
Put the hammer down

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-11-10 12:26

><folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

Når jeg en gang imellem får sneget mig op i en lastbil, så foregår kørslen
altid med max de ovennævnte hastigheder.
Det er jo mig der får en evt. bøde/klip eller det der er være og samtidigt
er jeg jo på "timeløn".
Sjovt nok er mine ture som regel hurtigere end andre, som kører nøjagtigt
samme tur, selvom de kører noget hurtigere (de bruger måske så bare tiden
til snak rundt omkring istedet )

> [...]
>ringveje, hvor der som regel er skiltet med 60 eller 70 km/t. selv om
>det er indenfor bymæssig bebyggelse. Der må lastbiler jo kun køre 50

Nu kører jeg jo mest i og omkring hovedstaden (i lastbil) og der er rigtig
mange steder hvor det gælder.
F.eks. hele vejen af Roskildevej, fra Høje Taastrup og ind, der er skiltet
med 70-80 km/t.
Jeg vil tro, at ca. 99% af alle andre lastbiler overhaler mig der, men det
er jo deres problem.
Det samme gælder f.eks. på Holbækmotorvejen, der er i øjeblikket et stort
vejarbejde med max 80 km/t det meste af vejen, samt overhalingsforbud for
lastbiler og biler med påhæng.
Selvom jeg kører de 80 km/t jeg må, så bliver jeg næsten hvergang overhalet
af andre lastbiler og biler med hænger.

Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:

Fra : KASO

Dato : 17-11-10 20:33

> Om jeg er indebrændt??
>
> Nej, men det skal blive rart at slippe for at høre om de ganske få
> elefantoverhalinger der har været, som har fået alt for meget omtale,
> fordi lastbiler bare er større.

Jeg kørte et smut syd for grænsen (Nordsjælland over broen til Nordtyskland)
forrige weekend. Turen blev godt forsinket af talrige elefantkapløb, hvor
det jo var enormt vigtigt at få lov til at forsinke en meget lang hale af
biler, der skulle fra 130 -> 90km/t for at en enkelt sjafut kunne komme
0,0004 km/t hurtigere frem. Hvis blot typer som disse kunne berherske deres
egoisme, havde det ikke været nødvendigt at lovgive.....

Fra : Kent Friis

Dato : 17-11-10 20:51

Den Wed, 17 Nov 2010 20:33:02 +0100 skrev KASO:

> Jeg kørte et smut syd for grænsen (Nordsjælland over broen til Nordtyskland)
> forrige weekend.

Damn, jeg har vist ikke fulgt med. Jeg troede stadig de diskuterede om
det skulle være en bro eller tunnel til Nordtyskland.

Og så var jeg iøvrigt heller ikke klar over den skulle gå fra
Nordsjælland, var det ikke nemmere at starte lidt mere sydligt?

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-11-10 01:16

On 17 Nov., 23:41, "Bj rn J." <mrb...@post.tele.dk> wrote:
> "alexbo" <ale...@email.dk> skrev i en meddelelsenews:4ce4353b$0$23751$14726298@news.sunsite.dk...
>
> KLIP

> Kunne vi do blot f lov at k re 100 km/t med vore sm trailer og campingvogne
> som i Tyskland.

< synes om >

--
Christian

Fra : Henrik B.

Dato : 19-11-10 18:55

> [...]
> sted mere.
> Jeg kan d.d. konstatere at det bliver på E45. Der står (tildækkede) skilte

Opfølgende kan jeg oplyse at tidsrummet vil blive udvidet, fra de nuværende
6 - 18. Fremover vil det være 6 - 20. Alt sammen på hverdage...

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 19-11-10 19:14

On Fri, 19 Nov 2010 18:54:44 +0100, "Henrik B."

>Opfølgende kan jeg oplyse at tidsrummet vil blive udvidet, fra de nuværende
>6 - 18. Fremover vil det være 6 - 20. Alt sammen på hverdage...

>--

Ja ja, og på toppen af det hele så er alle andre trafikantgrupper
friholdte, således at det kun gælder lastbiler.

Nå, men jeg vil alligevel tro, at det vil blive sådan at det kommer
til at foregå i mini-convoys af 10-12 lastbiler i hver, med den
langsomstkørende forrest.

Det vil sandsynligvis give en fart på lidt under 80 km/t., hvorfor
alle dem med småtrailerne og camperingswugnene alligevel vil begynde
at overhale, for nu er det dem der kører på marginalerne.

Dvs. at lastbilerne kører vel 78-79 km/t. mens de små har stillet
cruise-controllen på 85 km/t. idet man lige skal have fejlvisningen
med.

Altså omvendt elefantvæddeløb.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjørn J.

Dato : 19-11-10 19:36

KLIP

> Opfølgende kan jeg oplyse at tidsrummet vil blive udvidet, fra de
> nuværende 6 - 18. Fremover vil det være 6 - 20. Alt sammen på hverdage...

Det så jeg også på undertavlerne i dag fra Vejle mod Århus og retur.

Fra : alexbo

Dato : 19-11-10 20:03

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev

> [...]
> sted mere.
> Jeg kan d.d. konstatere at det bliver på E45. Der står (tildækkede) skilte

Linket er til en artikel om dette overhalingsforbud.

http://www.dtl.eu/Nyheder/Nyhedsarkiv/2010/november/17-11-2010Forsoget%20med%20overhalingsforbud%20begynder%20om%20to%20uger.aspx

Jeg er enig i nogle af deres synspunkter, f.eks. dette med kun lastbiler,
men jeg mister tiltroen til deres indsigt i disse overhalingsforbud, når DTL
ikke engang ved at nogle steder gælder forbudet hele døgnet, og hvad har
sving med overhaling at gøre, ved DTL ikke at der ikke er modgående på
motorvejen.

"Det er også første gang, man dikterer et forbud på en længere strækning,
hvor der ikke er en særlig begrundelse for overhalingsforbuddet på stedet,
fx sving, bakker eller en bro," siger DTLs chefjurist John Roy Vesterholm."

"Strækningen med det nye forsøg dækker den østjyske motorvej mellem Skærup i
syd og nord for Skanderborg. Overhalingsforbuddet skal gælde i tidsrummet
kl. 6-20 i modsætning til, hvad der gælder for de øvrige strækninger med
overhalingsforbud, hvor tidsrummet er kl. 6-18."

mvh
Alex Christensen

Fra : Kent Friis

Dato : 19-11-10 20:34

Den Fri, 19 Nov 2010 20:02:37 +0100 skrev alexbo:

> [...]
> fx sving, bakker eller en bro," siger DTLs chefjurist John Roy Vesterholm."

I et højre-sving er der længere når man kører i venstre spor end i
højre. Med en ordentlig hastighedsforskel betyder det ikke noget, men
ofte er hastighedsforskellen mellem lastbiler så lille at et sving
få overhalingen til at tage mærkbar længere tid.

(Jo, jeg har oplevet det. Efter svinget kunne man igen se at han var
ved at overhale).

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-11-10 01:18

On 19 Nov., 19:13, fol...@rasmussen.dk wrote:
> [...]
>
> Dvs. at lastbilerne kører vel 78-79 km/t. mens de små har stillet
> cruise-controllen på 85 km/t. idet man lige skal have fejlvisningen

Siden hvornår har du set lastbiler på motorvejen som kun kører 80 ?
Alle dem jeg overhaler kører fuld skrue, dvs. omkring 90, nogen endda
højere.

Dette også vindmølletransporterne. Det er kun mobilkraner og andre
blokvogne som kører 80 eller under, og nogle af dem må vist endda
overhales lovligt.

--
Christian

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 22-11-10 09:33

On Mon, 22 Nov 2010 00:18:29 -0800 (PST), "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>
>Dette også vindmølletransporterne. Det er kun mobilkraner og andre
>blokvogne som kører 80 eller under, og nogle af dem må vist endda

Der findes indtil flere foretagender som skruer deres lastbiler ned i
ydelse, fordi de mener at de sparer brændstof. Det er typisk 80 km/t.

Når man så i sin kollossale spareiver også har undermotoriseret
bilerne, så skal det ikke gå ret meget op ad bakke før farten er under
80 km/t.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 22-11-10 13:38

>"Christian B. Andresen" skrev i meddelelsen
>
>Siden hvornår har du set lastbiler på motorvejen som kun kører 80 ?

Jeg ser det hver gang jeg selv sidder bag rattet i sådan en bandit.
Jeg kører ALDRIG for hurtigt i lastbil.
Og det er der flere grunde til, blandt andet så er jeg på timeløn og det er
mig der skal betale evt. bøder/slås med div. klip.
Men jeg vil gi' dig ret, der er ikke mange der holder den på det max
tilladte eller under.

Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:

Fra : Bjørn J.

Dato : 22-11-10 13:59

KLIP

> Jeg ser det hver gang jeg selv sidder bag rattet i sådan en bandit.
> Jeg kører ALDRIG for hurtigt i lastbil.

Nå det er dig, der trækker alle den pokkers lange kø af motorkøretøjer...;)

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 22-11-10 14:28

On Mon, 22 Nov 2010 13:59:29 +0100, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

>"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse
>
>KLIP

>Nå det er dig, der trækker alle den pokkers lange kø af motorkøretøjer...;)

>--

Herregud, os der lytter til Københavns Radio hver dag, hører ikke om
andet end problemer på Holbækmotorvejen rundt om Roskilde.

Når Per så er kørt hjemmefra, så er det ikke usædvanligt ganske kort
tid efter, at høre, at det har spredt sig ned gennem
Ishøjsammenfletningen og langt ned ad Køgebugtmotorvejen.

Og så kører det, Bjørn, for så har vi straks de lange sørgelige
jammersange fra Ivan og Stevnsmanden.

Jeg synes ikke vi kan være tjent med ham Per.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjørn J.

Dato : 22-11-10 14:32

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg synes ikke vi kan være tjent med ham Per.

Kan han ikke holdes væk på fredag og søndag, da jeg skal til og fra CPH for
en tur/retur til Stockholm..?..

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 22-11-10 21:49

>"Bjørn J." skrev i meddelelsen
>
>Kan han ikke holdes væk på fredag og søndag, da jeg skal til og fra CPH for
>en tur/retur til Stockholm..?..

Ja man skal hore meget
Jeg er sikker på, at det ikke er mig der trækker de lange køre, da jeg stort
set altid bliver overhalet med det samme der kommer en op bagved, det uanset
om det er lastvogn eller andet og stort set også uanset om der er
overhalingsforbud for lastvogne/biler med påhæng.
I dag blev jeg endda over(under)halet højre om, af en anden lastvogn,
samtidigt med at en patruljevogn kørte venstre om, men de gjorde ikke noget
ved det overhovedet (måske de var på anden opgave).
Det selvom jeg kørte de 80km/t som er max.

Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 22-11-10 22:12

On Mon, 22 Nov 2010 21:49:04 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

> [...]
>ved det overhovedet (måske de var på anden opgave).
>Det selvom jeg kørte de 80km/t som er max.

Vi kan måske blive enige om, at derinde hvor ham der "underhalede" dig
han kørte, kunne du jo lige så godt have kørt.

Det er noget gedigent slendrian.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 23-11-10 12:53

> [...]
>
>Vi kan måske blive enige om, at derinde hvor ham der "underhalede" dig
>han kørte, kunne du jo lige så godt have kørt.

Nope.
Der er noget der hedder forgreninger på en motorvej, hvor den deler sig i to
og når man så skal med til venstre, så placerer man sig i den rette bane i
god tid (ca. 600-700 meter før den deler sig) og det var netop sådan et
sted.
Jeg var så af den overbevisning, at den underhalende part skulle med mod
højre, men det skulle han ikke.
Jeg undrede mig, som nævnt, over at Politiet ikke reagerede, da begge
køretøjer stort set overhalede samtidigt og den underhalende lastvogn trak
ud foran mig, sådan rimeligt tæt på.
Og nej, det var ikke en fra øst-eu
Det var ihvertfald en dansk indregistreret forvogn/trailer, men derfor kan
ratholderen jo selvfølgeligt godt have talt poslk eller lignende

Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-11-10 07:45

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen

> Det var ihvertfald en dansk indregistreret forvogn/trailer, men derfor kan
> ratholderen jo selvfølgeligt godt have talt poslk eller lignende

De har nogle høje uddannelser, de ladbilpiloter :)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-11-10 01:22

On 21 Nov., 14:44, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> ....... Og nu hvor hun er smuttet igen sidder du med laptoppen imens
> pulsen falder?

LOL

Nu skal jeg tørre kaffe af skærmen, det var klassekommentar

--
Christian

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 22-11-10 09:35

On Mon, 22 Nov 2010 00:21:55 -0800 (PST), "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

>LOL
>
>Nu skal jeg tørre kaffe af skærmen, det var klassekommentar

>--

Flere skribenter herinde kan bevidne, at jeg aldrig glemmer!

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Armand

Dato : 23-11-10 16:45

Den 22-11-2010 09:34, folmer@rasmussen.dk skrev:

> Flere skribenter herinde kan bevidne, at jeg aldrig glemmer!

For den rene er alting rent!
Men jeg må indrømme at min første gennemlæsning af din sætning gav mig
et indtryk som beskrevet!

--
Armand.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-11-10 01:45

On 22 Nov., 09:34, fol...@rasmussen.dk wrote:

> Flere skribenter herinde kan bevidne, at jeg aldrig glemmer!

Det ved jeg bestemt selv

--
Christian