/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Mondeo - godt/skidt?
Fra : S.B.


Dato : 13-11-10 11:02

Overvejer at skifte min bil ud til en Ford Mondeo 130 hk diesel
årgang 2004 til 2006 for at ligge inden for min økonomi
Hvad skal man kigge efter ved sådan en?
Kender dem ikke, ved kun at den kan, og må, slæbe min campingvogn på 1500
kg.og fås som stationcar, og det jeg i første omgang har som søgekriterier
mht til min næste bil

Søren



 
 
Klaus D. Mikkelsen (13-11-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 13-11-10 11:08

"S.B." skriver:
>
> Overvejer at skifte min bil ud til en Ford Mondeo 130 hk diesel
> årgang 2004 til 2006 for at ligge inden for min økonomi
> Hvad skal man kigge efter ved sådan en?

Rust i dørene.

Og så skal du være forberedt på en motor der lyder som om man hamrer
på en spand skruer, når den er kold.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

folmer@rasmussen.dk (13-11-2010)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 13-11-10 11:42

On Sat, 13 Nov 2010 11:08:02 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>"S.B." skriver:
>>
>> Overvejer at skifte min bil ud til en Ford Mondeo 130 hk diesel
>> årgang 2004 til 2006 for at ligge inden for min økonomi
>> Hvad skal man kigge efter ved sådan en?
>
>Rust i dørene.
>
>Og så skal du være forberedt på en motor der lyder som om man hamrer
>på en spand skruer, når den er kold.

>--

Hvad er det for noget slendrian med dig? ,-) Oh du detaljens mand.

Det er jo ikke bare en spand, vel? Det er en zink/blikspand.

Du kunne også bare nøjes med at sige at den lyder som en PD fra VAG.


Mondeo'en er, hvis cden er rustfri en OK bil, især hvis der kan findes
en Ghia.

--

Venlig hilsen
Folmer

Ukendt (13-11-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-11-10 13:41

folmer@rasmussen.dk wrote:

> Mondeo'en er, hvis cden er rustfri en OK bil, især hvis der kan findes
> en Ghia.

Ellers må han jo ty til en model med båndafspiller



Ivar (13-11-2010)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 13-11-10 19:53

Just skrev:

>> Mondeo'en er, hvis cden er rustfri en OK bil, især hvis der kan findes
>> en Ghia.

> Ellers må han jo ty til en model med båndafspiller

Hvordan mon resten af bilen ser ud, hvis cd'en er rusten?



Klaus D. Mikkelsen (13-11-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 13-11-10 15:02

folmer@rasmussen.dk skriver:
>
> Det er jo ikke bare en spand, vel? Det er en zink/blikspand.

Undskyld - blikspand.

> Du kunne også bare nøjes med at sige at den lyder som en PD fra VAG.
>

Nej, for det ville være at rose den for meget. Den lyder _meget_ værre
end en PD.



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

folmer@rasmussen.dk (13-11-2010)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 13-11-10 16:11

On Sat, 13 Nov 2010 15:02:25 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>folmer@rasmussen.dk skriver:
>>
>> Det er jo ikke bare en spand, vel? Det er en zink/blikspand.
>
>Undskyld - blikspand.

>--

Det var meget bedre. .o))

>--

>> Du kunne også bare nøjes med at sige at den lyder som en PD fra VAG.
>>
>
>Nej, for det ville være at rose den for meget. Den lyder _meget_ værre
>end en PD.

>--

Jeg er heller ikke imponeret.

Min sidste oplevelse med en Ford var en taxitur i en S-max.

Hold da kæft for en møgspand. Jeg sad og balancerede på bagsædet.
Balancerede fordi sæderne var stoppet så hårdt, at det var umuligt at
finde støtte i nogen retninger.

Og så motorlarmen. Man skulle tro, at opfindelsen af isolering
fuldstændigt var gået deres næse forbi.

Ikke imponerende - overhovedet!

--

Venlig hilsen
Folmer

Mogens \(K\) (14-11-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 14-11-10 21:20

skrev i meddelelsen news:q9atd6d46817ffump3nq9p0t22u328r6m7@4ax.com...

>Nej, for det ville være at rose den for meget. Den lyder _meget_ værre
>end en PD.
> Jeg er heller ikke imponeret.
> Og så motorlarmen. Man skulle tro, at opfindelsen af isolering
> fuldstændigt var gået deres næse forbi.
> Ikke imponerende - overhovedet!

Men det er jeg.
En kollega kørte en Mondeo TDCI Ghia (kørt 45.000 km), og kørte mig en tur
fra Kbh til Nyborg Strand og hjem igen dagen efter. Fantastisk dejlig bil
som sagde absolut INTET - heller ikke med kold motor. Bilen er meget meget
stille at køre i - skøn vogn.


Carsten Andersen (13-11-2010)
Kommentar
Fra : Carsten Andersen


Dato : 13-11-10 16:42


"S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:4cde6205$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Overvejer at skifte min bil ud til en Ford Mondeo 130 hk diesel
> årgang 2004 til 2006 for at ligge inden for min økonomi
> Hvad skal man kigge efter ved sådan en?
> Kender dem ikke, ved kun at den kan, og må, slæbe min campingvogn på 1500
> kg.og fås som stationcar, og det jeg i første omgang har som søgekriterier
> mht til min næste bil
>
> Søren
>

Hej Søren,

Jeg kører selv i en 130 hk st.car. fra 2004, som vi har kørt 95.000 km i.

Rust: Selv om der skulle være rust i døre og klapper, er det ikke det der
skal afholde dig fra at købe den. Hvis rusteftersyn er overholdt laver Ford
det på garantien, min egen er købt med rust i døre og efterfølgende
udbedret.

Ved køb (April 2008) havde vores kørt 210.000 km, vi skiftede relativt
hurtigt svinghjul som skulle være en svag del på bilen (Har jeg læst, noget
med det høje moment) og kobling da bilen nu var skilt ad.
Modellerne døjer med låsesystem, jeg har netop skiftet centrallåsemotor, og
en kontakt i bagklappen fordi den åbnede af sig selv ved stilstand (og hvis
man stoppede eks. pga. kø). Problemet er udpræget i fugtigt og koldt vejr,
ikke de store problemer om sommeren. Det er en periodisk fejl, så jeg ved
endnu ikke om det har hjulpet da den har opført sig pænt 2 uger inden skift
af kontakten. Mange Ford-ejere verden over rapporterer om dette problem.

Det siges at de soder til, men jeg har haft min hos Landberg for at få en
Belladd 2d kur, og den røg stort set ikke under de 10 friske min. bagefter.

Derudover har der kun været almindeligt service og sliddele. I 2010
regnskabet har min kørt 16,6 km/l målt over ca 30.000 km.
+ God plads, billig, god rejsevogn, den larmer meget mindre end min gamle
TDI.
- Jeg synes at samlekvaliteten mht. lister og anden plast er ringe.

Kan ikke lige komme i tanke om mere

mvh
Carsten



S.B. (13-11-2010)
Kommentar
Fra : S.B.


Dato : 13-11-10 21:12


"Carsten Andersen" <dublinx@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:0tGdnf8MwY9ELEPRnZ2dnUVZ8r6dnZ2d@posted.nordit...
>
> "S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> skrev i en meddelelse
> news:4cde6205$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Overvejer at skifte min bil ud til en Ford Mondeo 130 hk diesel
>> årgang 2004 til 2006 for at ligge inden for min økonomi
>> Hvad skal man kigge efter ved sådan en?
>> Kender dem ikke, ved kun at den kan, og må, slæbe min campingvogn på 1500
>> kg.og fås som stationcar, og det jeg i første omgang har som
>> søgekriterier mht til min næste bil
>>
>> Søren
>>
>
> Hej Søren,
>
> Jeg kører selv i en 130 hk st.car. fra 2004, som vi har kørt 95.000 km i.
>
> Rust: Selv om der skulle være rust i døre og klapper, er det ikke det der
> skal afholde dig fra at købe den. Hvis rusteftersyn er overholdt laver
> Ford det på garantien, min egen er købt med rust i døre og efterfølgende
> udbedret.
>
> Ved køb (April 2008) havde vores kørt 210.000 km, vi skiftede relativt
> hurtigt svinghjul som skulle være en svag del på bilen (Har jeg læst,
> noget med det høje moment) og kobling da bilen nu var skilt ad.
> Modellerne døjer med låsesystem, jeg har netop skiftet centrallåsemotor,
> og en kontakt i bagklappen fordi den åbnede af sig selv ved stilstand (og
> hvis man stoppede eks. pga. kø). Problemet er udpræget i fugtigt og koldt
> vejr, ikke de store problemer om sommeren. Det er en periodisk fejl, så
> jeg ved endnu ikke om det har hjulpet da den har opført sig pænt 2 uger
> inden skift af kontakten. Mange Ford-ejere verden over rapporterer om
> dette problem.
>
> Det siges at de soder til, men jeg har haft min hos Landberg for at få en
> Belladd 2d kur, og den røg stort set ikke under de 10 friske min.
> bagefter.
>
> Derudover har der kun været almindeligt service og sliddele. I 2010
> regnskabet har min kørt 16,6 km/l målt over ca 30.000 km.
> + God plads, billig, god rejsevogn, den larmer meget mindre end min gamle
> TDI.
> - Jeg synes at samlekvaliteten mht. lister og anden plast er ringe.
>
> Kan ikke lige komme i tanke om mere
>
> mvh
> Carsten

Lyder ikke til der generelt er flere problemer med den end med andre biler,
hvis det er de eneste problemer du har haft gennem 95.000 km.
alle har jo deres svagheder.
Hvordan er priserne så på reservedele? Nogen er jo i den høje ende

Søren



-=JF=- (14-11-2010)
Kommentar
Fra : -=JF=-


Dato : 14-11-10 09:49

Den 13/11/10 16.42, Carsten Andersen skrev:
> Modellerne døjer med låsesystem,

Jeg har en 2001 Ghia, og kan nikke genkendende til at låsesystemet lever
sit eget liv.

Den kan finde på pludselig at låse alle døre eller at låse de allerede
oplåste døre op under kørsel.
Jeg har også flere gange oplevet at komme ud til bilen om morgenen og
finde den ulåst, selv om jeg er 99,99% sikker på at have dobbeltlåst den
om aftenen.

Bortset fra låsene, og at jeg synes at den har pænt meget vindstøj, har
jeg kun ros tilovers for bilen.

--
Mhv.
John

Christian B. Andrese~ (16-11-2010)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 16-11-10 02:30

On 14 Nov., 21:20, "Mogens \(K\)" <mogensFJ...@DETTEknudsen.dk> wrote:
> skrev i meddelelsennews:q9atd6d46817ffump3nq9p0t22u328r6m7@4ax.com...
>
> >Nej, for det ville være at rose den for meget. Den lyder _meget_ værre
> >end en PD.
> > Jeg er heller ikke imponeret.
> > Og så motorlarmen. Man skulle tro, at opfindelsen af isolering
> > fuldstændigt var gået deres næse forbi.
> > Ikke imponerende - overhovedet!
>
> Men det er jeg.
> En kollega kørte en Mondeo TDCI Ghia (kørt 45.000 km), og kørte mig en tur
> fra Kbh til Nyborg Strand og hjem igen dagen efter. Fantastisk dejlig bil
> som sagde absolut INTET - heller ikke med kold motor. Bilen er meget meget
> stille at køre i - skøn vogn.

Kan kun tilslutte mig det, Vores 2009/10 Mondeo stc er dejlig at køre
i. Den har 51.000 km på klokken nu.

--
Christian

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste