Kronrørslejer
Fra : Kim Hansen

Dato : 12-11-10 13:04

Hej

Jeg er ved at skifte kronrørslejer på min XT 550'er.
Jeg har fået det hele skilt af, men hvordan pokker får jeg
lejeskålene ud af kronrøret, de sidder dælen dulme fast.
Der er ikke ret meget kant at slå på.
Er der en der har et trick i ærmet, som jeg må bruge.

Mvh. Kim

Fra : Knud Dam

Dato : 12-11-10 17:27

"Kim Hansen" <kshfjern@postzone.dk> skrev i en meddelelse

> Er der en der har et trick i ærmet, som jeg må bruge.

Hej Kim.

Kan du komme til en CO2 svejser ?

I så fald kan du svejse en klat på lejeskålen, og derfter køle det ned med
vand.

Det løsner på det, og giver også noget at slå på.

Mvh.

KD

Fra : CL

Dato : 12-11-10 19:47

Den 12-11-2010 13:04, Kim Hansen skrev:
> [...]
> Der er ikke ret meget kant at slå på.
> Er der en der har et trick i ærmet, som jeg må bruge.

Jeg plejer at bruge en vinkelsliber,skær den næsten igennem,
giv den et dask med hammer og mejsel, og den vil flække,

Carsten Larsen

Fra : Jawarl

Dato : 12-11-10 19:52

"CL" <FFF@FFF.FF> skrev i meddelelsen

> Jeg plejer at bruge en vinkelsliber,skær den næsten igennem,
> giv den et dask med hammer og mejsel, og den vil flække,

Jeg gjorde det samme på¨min gamle russer med sidevogn, hvor skålen nærmest
var smeltet sammen med stellet.
Mvh
Jarl

Fra : Kim Hansen

Dato : 13-11-10 08:55

Det lykkedes, jeg brugte en hurtigsliber med et lille fræserjern på
til den nederste, så blev der så meget plads at jeg kunne få et
rustfrit rør op nede fra og slå det øverste ud.
Så nu skal den bare samles.

Takker for indput

Mvh Kim

Fra : LasseNC

Dato : 14-11-10 04:35

Jeg plejer at bruge en skruetrækker når jeg skal have dem skiftet,
starter somregel oppefra. Dvs. banker den nederste ud først. Men der
kan være pladsproblemer nogle gange :)