saito kædesæt?
Fra : Allan jørgensen

Dato : 07-08-01 21:58

er der nogen der kender kvaliteten på saito kædesæt, kæden er en D.I.D, men
hvad med tandhjulene. skal líge siges at det er hos louis jeg har set den.

--
-- Allan(FZR600US)nu med V-power.
_ .....--..... _ _ .....--..... _
| (_)_(_) | \ / I__|__I \ /
( }/ [| |] \{ ) \| [FZR] L/
\ | [|.--.[| | / \ .-----. {O)
\ \[||\~|[|/ / \|\~\~| { )
\[||~/||] / [|~/~/|]{-)
|\~| |\~\~| / /
|~/| |~/~/|
`~´ ` ~ ´

Fra : stange

Dato : 07-08-01 22:30

Allan jørgensen <allan.c.jorgensen@get2NOSPAMnet.dk> skrev i en
> er der nogen der kender kvaliteten på saito kædesæt, kæden er en D.I.D,
men
> hvad med tandhjulene. skal líge siges at det er hos louis jeg har set den.

Har lige rundet 7000 km med det pgl. sæt. Har strammet kæde (ganske lidt) et
par gange - kædehjulene ser fine ud. Købt hos Louis for ca. 600 dkr.

Knud Stange Jakobsen
TDM 850

Fra : Jesper Lillesø

Dato : 08-08-01 11:44

"stange" <knudstange@jakobsen.dk> wrote in
<3b705e5f$0$257$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

>Har lige rundet 7000 km med det pgl. sæt. Har strammet kæde (ganske
>lidt) et par gange - kædehjulene ser fine ud. Købt hos Louis for ca. 600
>dkr.

Hvor langt kører man egentlig på et sæt? Jeg ved godt at det har meget at
gøre med hvordan og hvor tit man smører.

Jeg har kørt ca. 13000 km på mit, og jeg synes at det er begyndt at skulle
strammes lidt for ofte. Desuden kan man "mærke" kæden i fodhvilerne ved lave
hastigheder. Har jeg været for hård, eller er det "normalt" at skifte efter
et par år og 13000 km??

/Jesper
Babygixxer med irriterende kæde

Fra : Armand

Dato : 09-08-01 05:00

Jesper Lillesø <frogskins.no.spam@lycosmail.com> skrev i en

> [...]
ved
> lave hastigheder. Har jeg været for hård, eller er det "normalt" at

Den måde at erfare nedslidning på, er et tydeligt tegn på decideret
nedslidning. og derfor ikke ligefrem at du har været "for hård mod
den" - Med mindre nedslidningen kunne have været forhalet med en mere
effektiv smøring, og dét falder under "at være for hård"

Mine erfaringer fra 110.000 km på 900'er Ninja, er:
"det forår hvor kæden har passeret 20.000!"
Underforstået at kædens endeligt tilsyneladende hænger mere sammen med
den sidste vinters manglende(!) konservering af kæden, end distancen som
sådan (distancen har nok indflydelse deri at o-ringene på nævnte
tidspunkt sikkert er blevet slidt i en grad så der på det tidspunkt er
begyndt at kunne trænge vand ind - Og det sidste der sker inden
opstaldning er oftest at modellen
bliver vasket = )

Hvordan behandler du din kæde når modellen staldes op?

--
Armand.

Fra : Jesper Lillesø

Dato : 09-08-01 12:06

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in <9kt2b3$o2c$7
@news.cybercity.dk>:
[snip]
> [...]
>den" - Med mindre nedslidningen kunne have været forhalet med en mere
>effektiv smøring, og dét falder under "at være for hård"

Jeg tror det var det jeg mente OK man kan jo også være hård ved den ved
at lave de "berømte" hug som f.eks. efter en motoropbremsning, så så give
fuld rulle (især i små gear...). Men nogle gange har jeg jo nok kørt med for
tør kæde (hvor rullerne er blanke!).

>Mine erfaringer fra 110.000 km på 900'er Ninja, er:
>"det forår hvor kæden har passeret 20.000!"

Det er altså smart at skifte efter vinter opbevaring - ja det er klart!

[snip - noget om opbevaringens ulyksagligheder...]

>Hvordan behandler du din kæde når modellen staldes op?

Jeg har faktisk ikke gjort noget specielt! Men jeg mener da at have smurt op
til den dag den skulle opbevares, men ikke nødvendigvis 10min inden

Jeg får opbevaret hos en forhandler - kan man "forvente" at han lige
konserver den? Nok ikke - det skal man jo nok betale for?

/Jesper
Babygixxer - der får lov at køre året ud på en laaaang kæde

Fra : Armand

Dato : 09-08-01 14:01

> [...]
> den ved at lave de "berømte" hug som f.eks. efter en
motoropbremsning, så
> så give fuld rulle (især i små gear...).

+ Fejlopspænding!!!

> Det er altså smart at skifte efter vinter opbevaring - ja det er
> klart!

Øh?
Misforstod du mig?
Jeg har aldrig skiftet førend at den begyndte at fremvise de tegn du nu
noterer dig; men jeg har konstanteret at det har været efter omtalte
tommelfingerregel hvorunder de 20.000 kan have været midt på sommeren (=
næsten 30.000 km på kæden! v: efterfølgende forår), eller lige som den
blev
taget frem (= "kun" 21.000 km på kæden!)

> [...]
> Jeg har faktisk ikke gjort noget specielt! Men jeg mener da at have
> smurt op til den dag den skulle opbevares, men ikke nødvendigvis 10min

Dette var også kun til eftertanke for den kommende december!

> Jeg får opbevaret hos en forhandler - kan man "forvente" at han lige
> konserver den? Nok ikke - det skal man jo nok betale for?

Tjaeh :-/

> /Jesper
> Babygixxer - der får lov at køre året ud på en laaaang kæde

- - - - og derved risikerer såvel liv og lemmer, som en smadret motor
:-|

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-08-01 16:51

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev:

> - - - - og derved risikerer såvel liv og lemmer, som en smadret motor
> :-|

....og et kædekit til en babygixxer koster jo kun en stor tudse, så deeet....

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Jesper Lillesø

Dato : 10-08-01 12:43

"Jes Vestervang" <jesvj@mailme.dk.fjernmig> wrote in
<yjyc7.1276$uI6.83702@news000.worldonline.dk>:

>...og et kædekit til en babygixxer koster jo kun en stor tudse, så
>deeet....

OK ok - jeg forstår et vink med en vognstang!

/Jesper
Babygixxer - som måske kan glæde sig til et nyt kædekit...

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-08-01 14:57

> OK ok - jeg forstår et vink med en vognstang!

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250 - med noget der minder om slicks & TS125ER

Fra : Asger Steffensen

Dato : 09-08-01 21:30

"Jesper Lillesø" <frogskins.no.spam@lycosmail.com> wrote in message

> [...]
lave
> hastigheder. Har jeg været for hård, eller er det "normalt" at skifte

Det afhænger af cyklens kræfter, kædekittets dimensioner, vedligehold og
kørestil. Jeg har netop skiftet, efter at have haft cyklen ca. 24000 km, og
kittet var ikke helt nyt da jeg købte den. Jeg smører ofte (= kører aldrig
med tør kæde), og kører meget varieret, dvs. både sløv bytrafik, motorvej,
og jævnlige "for sjov accelerationer". Men ZX-10 er også originalmonteret
med en ankerkæde af en 532...

Asger
ZX-10