Jesper Lillesø <frogskins.no.spam@lycosmail.com> skrev i en
news:Xns90F8854DCF009frogskinslycosmailco@193.88.15.201...
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in <9kt2b3$o2c$7
> @news.cybercity.dk>:
> [snip]
> > - Med mindre nedslidningen kunne have været forhalet med en mere
> >effektiv smøring, og dét falder under "at være for hård"
> Jeg tror det var det jeg mente
![Blink](images/smileys/wink.gif)
OK man kan jo også være hård ved
> den ved at lave de "berømte" hug som f.eks. efter en
motoropbremsning, så
> så give fuld rulle (især i små gear...).
+ Fejlopspænding!!!
> >Mine erfaringer fra 110.000 km på 900'er Ninja, er:
> >"det forår hvor kæden har passeret 20.000!"
> Det er altså smart at skifte efter vinter opbevaring - ja det er
> klart!
Øh?
Misforstod du mig?
Jeg har aldrig skiftet førend at den begyndte at fremvise de tegn du nu
noterer dig; men jeg har konstanteret at det har været efter omtalte
tommelfingerregel hvorunder de 20.000 kan have været midt på sommeren (=
næsten 30.000 km på kæden! v: efterfølgende forår), eller lige som den
blev
taget frem (= "kun" 21.000 km på kæden!)
> [snip - noget om opbevaringens ulyksagligheder...]
> >Hvordan behandler du din kæde når modellen staldes op?
> Jeg har faktisk ikke gjort noget specielt! Men jeg mener da at have
> smurt op til den dag den skulle opbevares, men ikke nødvendigvis 10min
> inden
Dette var også kun til eftertanke for den kommende december!
> Jeg får opbevaret hos en forhandler - kan man "forvente" at han lige
> konserver den? Nok ikke - det skal man jo nok betale for?
Tjaeh :-/
> /Jesper
> Babygixxer - der får lov at køre året ud på en laaaang kæde
- - - - og derved risikerer såvel liv og lemmer, som en smadret motor
:-|
--
Armand.