Køb af en båd med osmose
Fra : ThomasT

Dato : 14-10-10 03:52

Historien kort:

Sejlbåden er købt i Kalundborg og sejlet til Fredericia for 3 uger
siden. Det var ikke muligt at få båden op for inspektion i Kalundborg,
men der er i slutsedlen taget højde for at sælger lover at båden er
osmose-fri (Dansk Sejlunions slutseddel). Båden har i weekenden været
på land for inspektion og der er fundet en del osmose. Sælger fik
muligheden for at betale matrialerne til en reparation, så skulle vi
nok selv gøre/få gjort arbejdet, men han nægter at båden overhovedet
har osmose og vil lade handlen gå tilbage, hvilket er ok med os. Vi
gav selvfølgelig også en mulighed for at en syn og skønsmand kunne
gennemgå båden, men det afviste sælger blankt.

Spørgsmålet er så: Skal vi bruge en dag mere + transport (tog) hjem
fra Kalundborg på at aflevere båden, eller kan vi forlange pengene
tilbage/overført og så sælger selv kan hente sin båd i Fredericia?

Det skal samtidig nævne at en del andre ting, efter nærmere inspektion
heller ikke var som sælger havde fortalt det, bl.a er LOG/LOD helt
dødt!

Med venlig hilsen
ThomasT

Fra : HKN

Dato : 14-10-10 11:46

Spørgsmålet hører nok hjemme i jura-gruppen....

Hvis der tale om en ældre båd, så er osmose nok altid forekommende i mere
eller mindre grad - fra nogle få bobler til et reelt angreb, som kan have
delamineret eksempelvis dækket. Hvis det er i bunden og det blot er i visse
områder, så ville jeg personligt ikke have nogle problemer med det. Det er
ligesom om at der nærmest er kørt en hysterisk stemning op, når det gælder
osmose....
Typisk viser osmose sig først når båden har ligget i vandet i noget tid, og
de synlige tegn forsvinder efter ganske kort tid på land (vandet i boblerne
løber ud), så derfor har sælger måske ikke bemærket det, og været i god tro.
Ligeledes er det jo muligt at lod/log HAR virket på den sidste tur hvor
sælger har brugt det.....elektronik/mekanik er jo lidt som et blinklys - nu
virker det/nu virker det ikke.

Hvis du køber en vare i en butik, som du ikke er tilfreds med, ringer du så
til butikken og beder dem om at afhente varen?

Seljsport er en besværlig størrelse - men en nydelse, som ikke overgåes af
så meget andet - og gamle både skal holdes ligesom kvinder

Mvh
Henrik

Fra : -

Dato : 14-10-10 16:27

Den 14-10-2010 11:52, ThomasT skrev:

> Spørgsmålet er så: Skal vi bruge en dag mere + transport (tog) hjem
> fra Kalundborg på at aflevere båden, eller kan vi forlange pengene
> tilbage/overført og så sælger selv kan hente sin båd i Fredericia?

Der er nok ikke andet at gøre end at få en aftale istand med sælger om
hvordan det skal foregå, og ikke mindst hvordan med forsikringen, hvis
der skulle ske noget under transport.

I har jo allerede brugt tid og penge på afhentning og optagning samt
besigtigelse, samt tilbudt forskellige løsninger, så prøv at lade sælger
komme med et udspil til en løsning, som alle kan være tjent med.

For forbrugerkøb gælder jo at sælger skal udbedre fejlen uden udgift og
væsentlig gene for kunden, eller tage varen retur. Men er det privat
køb, er det uoverskueligt at holde på sin ret, for det kræver et
langvarigt civilt søgsmål. Der er det næsten ikke til at komme uden om
at aftale sig til en ordning.

Mvh. Claus

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 14-10-10 19:38

On 14-10-2010 11:52, ThomasT wrote:
> [...]
>
> Det skal samtidig nævne at en del andre ting, efter nærmere inspektion
> heller ikke var som sælger havde fortalt det, bl.a er LOG/LOD helt

Spørg DS hvorledes man forholder sig når betingelserne i deres forslag
til slutseddel ikke er opfyldt.

Troede egentlig ikke der stadig var mennesker der tager en sælgers ord
for gode varer

Karl Erik.

--
http://www.tyveri-check.dk - Snyd tyven før han snyder dig!
http://www.ranunkelvej.com

Fra : HO

Dato : 15-10-10 07:21

"ThomasT" <t@vicki-thomas.dk> skrev i meddelelsen

> Spørgsmålet er så: Skal vi bruge en dag mere + transport (tog) hjem
> fra Kalundborg på at aflevere båden,

Hejsa
JA - sejl båden tilbage hvis du er utilfreds, det er også det eneste der vil
ske ved en retsag.
Sælger har tilbudt at tage den tilbage til fuld købspris, så kan du ikke
gøre andet end aflevere den igen.
Betragt det som en lærestreg, at du ikke undersøgte varen ordentlig inden
køb.
Betragt som en billige leje af en båd i 3 uger.
Jeg forstår godt han ikke vil have syn og skøn på båden, eller andre store
udgifter.
Det koster virkelig kassen med syn og skøn, samt retsager o.s.v.
Så stop nu inden det tager overhånd.

mvh
Hans