Dagens høst af defekte dele.
Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 09-10-10 21:11

Hej rødder

Da 'deo har brokket sig lidt over bagpartiet skulle der gøres noget ved det.
Så i dag blev der skiftet støddæmpere, fjedre og tårnlejer bagi.
Hvor galt det stod til kom lidt bag på mig.
Dagens høst var følgende:
1 stk. knækket fjeder (den øverste vinding var knækket af)
1 stk. tårnleje rustet så det kunne knækkes ved et par vrid.
1 stk støddæmper totalt virkningsløs.
Den defekte fjeder og støddæmper var fra hver sin side.
Har uploadet en lille video der viser hvor lidt virkning støddæmperen har:
http://www.youtube.com/watch?v=nJGj1V1CJho

Det skal bemærkes at det var en gas støddæmper og den burde fræse ud i
yderstilling
Godt den blev skiftet.

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-10 22:23

"Uffe Bærentsen" <leiti_NOSPAM_@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=nJGj1V1CJho
>
> Det skal bemærkes at det var en gas støddæmper og den burde fræse ud i

Ja den ser godt nok lidt træt ud.

Godt at reservedele ikke er så dyre til sådan en mondeo og rimelig lette at
skifte.

--
Tom

Fra : oz3bto

Dato : 10-10-10 01:33

"Uffe Bærentsen" <leiti_NOSPAM_@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=nJGj1V1CJho
>
> Det skal bemærkes at det var en gas støddæmper og den burde fræse ud i

Den dæmper kommer da ca lige så hurtig ud som dem jeg fik skiftet i forenden
på terranoen

Extra gevinsten ved at skifte på terranoen var 15cm mere frihøjde... Gætter
på at deoen ligger stabilt på vejen nu