Stribemaler løb tør for pile :-)
Fra : Michael Lund

Dato : 08-10-10 18:44

Ups for et pil-kiks i Ringkøbing forleden i nymalet vejkryds.

http://www.dagbladetringskjern.dk/article/20101008/DRS/710089759/1503/3

Mic.

Fra : Bjørn J.

Dato : 08-10-10 19:07

"Michael Lund" <miclu@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Ups for et pil-kiks i Ringkøbing forleden i nymalet vejkryds.
>
> http://www.dagbladetringskjern.dk/article/20101008/DRS/710089759/1503/3

Den bedste er dog undskyldningen med, maleren var løbet tør for lige ud
pile..))

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 08-10-10 19:11

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Den bedste er dog undskyldningen med, maleren var løbet tør for lige ud
> pile..))

Jow jow - men han fandt dem sgu :)
(tip - klik på billedet)

Fra : Bjørn J.

Dato : 08-10-10 19:42

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jow jow - men han fandt dem sgu :)
> (tip - klik på billedet)

Jow jow - han fandt sikkert malerammen og ikke en lige ud pil at klistre på
vejen..;)

Fra : hanzen

Dato : 09-10-10 10:15

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Michael Lund" <miclu@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Den bedste er dog undskyldningen med, maleren var løbet tør for lige ud
> pile..))

Det kunne have været klaret med et par "Al indkørsel forbudt" skilte på
vejen ligeud.
--

hilzen
hanzen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-10-10 14:56

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Den bedste er dog undskyldningen med, maleren var løbet tør for lige ud
> pile..))

Det kan nu sagtens være tilfældet.
Mange af den slags striber er netop færdiglavet hjemmefra (fra fabrikken) og
skal blot lægges på vejen og opvarmes med en brænder, så de "smelter" fast.
Om det er den slags der er brugt her, det er lidt svært at se ud fra
billedet, men det ku' være en forklaring.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Bjørn J.

Dato : 09-10-10 15:27

> [...]
> Om det er den slags der er brugt her, det er lidt svært at se ud fra
> billedet, men det ku' være en forklaring.

Jeg kender kun de "pile mv." som skal være permanente.

Det er noget snask "malet" på vejen.

Jeg har dog bemærket, nogen lande bruger "striber mv." i ruller ifbm.
vejarbejde.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-10-10 15:41

> Jeg kender kun de "pile mv." som skal være permanente.

Dem man "brænder" på er skam også "permanente".
Jeg ved ikke hvad det hedder i dag, men da jeg var stribemaler hed det
Thermoplast eller "alm" maling, som bliver sprøjtet på og så med
refleks-perler ovenpå.

> Det er noget snask "malet" på vejen.
>
> Jeg har dog bemærket, nogen lande bruger "striber mv." i ruller ifbm.
> vejarbejde.

Det er så noget helt tredje, de er "lige" til at pille af igen bagefter, det
er nærmest en slags tape der lægges på.
Det bruges også i DK.

Dengang jeg var stribemaler (mange år siden) der brugte vi maling (i
Roskilde Amt).
Det foregik på den måde, at vi friskede striberne op ca. en gang hvert andet
år (eller hvis det var en meget trafikeret vej, så en gang om året) og der
var altid pæne hvide striber, med masser af refleks i.
Så begyndte et firma (Langelands Kemi tror jeg det hed) at levere
Thermoplast til striberne. Det er en plastik som opvarmes/brændes på og som
er meget slidtsærk. Mener at de gav ca. 15 års garanti dengang). Det største
minus var/er, at striberne er meget glatte og der ingen refleks er i dem
overhovedet
Men det var billigere (på længere sigt) så efterhånden overtog de hele
markedet herovre.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport