PT Cruiser
Fra : René

Dato : 08-10-10 18:06

Hej

Er der nogen der har kendskab til denne Chrysler, jeg tænker på
motor og specielt på aut. gearkassen, på modeller fra 2000, til 2004
og det er 2.0 benzin motoren.

--
Venlig Hilsen / Best Regards

René Pedersen

Toyota Carina
Buick Electra

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 08-10-10 19:18

"René" <rene@fjerndette3390.dk> skrev i meddelelsen

> Er der nogen der har kendskab til denne Chrysler, jeg tænker på
> motor og specielt på aut. gearkassen, på modeller fra 2000, til 2004
> og det er 2.0 benzin motoren.

Der ska nok komme en dansk brugtvognstest fra TDN, men her en australsk
vurdering:
"The Chrysler PT Cruiser 2.0 is an expensive nostalgia trip - like the
Beetle and the Mini - but it is also a more practical, space efficient mid
sizer, refined and competent on the road..."
www.mynrma.com.au/cps/rde/xchg/mynrma/hs.xsl/chrysler_pt_cruiser_2002_1000km.htm

Fra : Henrik B.

Dato : 08-10-10 19:47

"René" skrev i meddelelsen

Hej

Er der nogen der har kendskab til denne Chrysler, jeg tænker på
motor og specielt på aut. gearkassen, på modeller fra 2000, til 2004
og det er 2.0 benzin motoren.

Motor og gearkasse er ok. Men bilen som helhed er noget decideret skrammel.
Tarvelig plastikkvalitet, dårlig undervogn og masser af rust...

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:

Fra : Armand

Dato : 08-10-10 22:15

Den 08-10-2010 20:47, Henrik B. skrev:
> [...]
>

> Motor og gearkasse er ok. Men bilen som helhed er noget decideret
> skrammel. Tarvelig plastikkvalitet, dårlig undervogn og masser af rust...

Jeg synes at kunne huske at konklusionen på en tests jeg læste om den
lige efter lanceringen lød noget lignende:
'Den ligner noget fra 50'erne, og køregenskaberne samt forbruget lever
op til det ydre. Og med lidt skepsis til amerikanske biler i
almindelighed så ruster den formodentlig også som en bil i 50'erne' !

Tilsyneladende var pågældende journalists krystalkugle skarp omkring
rusten

--
Armand.

Fra : Fister

Dato : 09-10-10 07:00

René wrote :
> Hej
>
> Er der nogen der har kendskab til denne Chrysler, jeg tænker på
> motor og specielt på aut. gearkassen, på modeller fra 2000, til 2004
> og det er 2.0 benzin motoren.

Jeg kender intet til teknikken, men har prøvekørt en, da modellen var
rimelig ny.
Jeg var totalt betaget af dens udseende, men blev rigtig skuffet over
turen. Den var så "almindelig" og tam at køre i, at jeg lige så godt
kunne køre i Liana (som jeg så gør nu).
Prøv en god lang tur, før du smider penge efter den.
Kai

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-10 17:21

"Fister" <ikke@interessant.nej> skrev i meddelelsen

> [...]
> køre i Liana (som jeg så gør nu).
> Prøv en god lang tur, før du smider penge efter den.

Jeg har prøvet både en med automatgear og en uden. Jeg kan også lide dens
udseende.
Det med at den er tam, kan man vel sige om >60% af den danske bilpark. Jeg
har ingen
problemer med at finde biler der er enddog temmelig meget mere bovlam end en
PT.

Rust er der også masser af i Ford og Opel.....men ok det gør jo heller ikke
PT bedre.

--
Tom

Fra : René

Dato : 11-10-10 06:27

Hej og tak for alle betragtninger og erfaringer

--
Venlig Hilsen / Best Regards

René Pedersen