Import af "hvidpladebil" til "gulpladebil"
Fra : Martin [6000]

Dato : 06-10-10 16:38

Hej gruppe,

Hvordan er reglerne ved import af bil fra Tyskland når bilen dernede har
bagsæder, men herhjemme skal indregistreres som varevogn?

Kan jeg beregne hvad det evt. vil koste at lade bagsæderne blive i?

Det er en bil med en dagsværdi herhjemme omkring de 20-40000,-, årgang
pre-1990. Dette som varevogn vel og mærke. Jeg har ikke kendskab til
prisen på hvide plader da jeg endnu ikke har observeret en af denne type
på hvide plader.

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Fra : Sørensen

Dato : 06-10-10 17:31

"Martin > skrev >
> [...]
> bagsæder, men herhjemme skal indregistreres som varevogn?
>
> Kan jeg beregne hvad det evt. vil koste at lade bagsæderne

Da jeg impoterede en varebil slap jeg med 30% afgift, så det er
vel forskellen mellem 30 og 180% ??.

vh.
Sørensen

Fra : Brian

Dato : 06-10-10 19:02

"Sørensen" <90909090@invalid.invalid> skrev i meddelelsen

> Da jeg impoterede en varebil slap jeg med 30% afgift, så det er vel
> forskellen mellem 30 og 180% ??.

Problemet er vist at 180% niveauet ikke er kendt ?

Jeg ville finde en tilfældig bil af den type du vil have, få de data der er
nødvendige, og forespørge hos Skat.
Når bilen er så relativ gammel, burde der jo ikke være de store udsving i
afgiften.

/Brian

Fra : Martin [6000]

Dato : 06-10-10 19:26

> Jeg ville finde en tilfældig bil af den type du vil have, få de data der
> er nødvendige, og forespørge hos Skat. Når bilen er så relativ gammel,
> burde der jo ikke være de store udsving i afgiften.

Så vidt jeg kan se, er der nemlig ikke de store udsving, plus minus
omkring de 15-18000,-. Men det er for gulplade, dvs. jeg skal ombygge den.

Det der kunne være interessant var, hvad den ville koste på hvide plader?
Men det er svært at fastsætte når der ikke rigtig findes nogen i DK på
hvide plader.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-10-10 20:21

"Martin [6000]" skriver:

> Det der kunne være interessant var, hvad den ville koste på hvide plader?

Måske det ville være lidt lettere at gætte, hvis du løftede sløret
for, hvilket køretøj der er tale om?

Klaus

Fra : Martin [6000]

Dato : 07-10-10 14:15

> Så er der vel også kun den ene vej - men selv gamle 4WD'er kan være ret
> dyre at få på hvide plader

:P er jeg så gennemskuelig? nej du skal ikke svare...

Ang. hvide plader, så vil jeg helst undvære de bagsæder da jeg får brug
for pladsen oftere end bagsæderne. Men der er jo noget med afgift
efterfølgende så det måske kunne betale sig.

Fra : Martin [6000]

Dato : 07-10-10 14:16

> Måske det ville være lidt lettere at gætte, hvis du løftede sløret for,
> hvilket køretøj der er tale om?

Jeg tænkte det var unødvendigt for problemstillingen.

Men der er tale om en Toyota Land Cruiser LJ70 fra slut-80erne.

Fra : Martin [6000]

Dato : 07-10-10 14:18

> Ja de gemmer vurderingen på stelnummeret, så derfor bør man vente med at
> spørge til man reelt ønsker at registrere bilen

Interessant - tak for "advarslen".

Det er ikke "oppe over" endnu, så jeg venter blot til det er tid. Det er
heller ikke så vigtigt om det er plus minus 2000,-, men mere om det er
plus minus 50000,-... med SKAT kan intet overraske, kun forarge

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-10-10 14:21

"Martin [6000]" skriver:

> Ang. hvide plader, så vil jeg helst undvære de bagsæder da jeg får brug
> for pladsen oftere end bagsæderne. Men der er jo noget med afgift
> efterfølgende så det måske kunne betale sig.

Hvis du køber den til hvide plader, koster den så det samme i grøn
ejer/vægtafgift?

Slutprisen bliver nok ikke meget forskellig på sådan en sag....

Klaus

Fra : Martin [6000]

Dato : 07-10-10 14:29

> Hvis du køber den til hvide plader, koster den så det samme i grøn
> ejer/vægtafgift?

Nej det mener jeg ikke den gør, men det er også kun noget jeg mener at
have hørt, så det er også noget der skal med i beregningen når jeg får
hoved og hale i det hele.

> Slutprisen bliver nok ikke meget forskellig på sådan en sag....

Har hørt rygter om ekstra 5000,- i den klasse bil jeg kigger på, og det
er jo ikke meget ...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-10-10 14:31

"Martin [6000]" skriver:

> Men der er tale om en Toyota Land Cruiser LJ70 fra slut-80erne.

Giver noget af det her mening?

http://www.toyota4wd.dk/t4wd_t4wd/viewtopic.php?t=6070

http://www.toyota4wd.dk/t4wd_t4wd/viewtopic.php?t=6079&sid=caddc9431d8ab878a44bc7c019115e58

Klaus

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-10-10 14:32

"Martin [6000]" skriver:

> Nej det mener jeg ikke den gør, men det er også kun noget jeg mener at
> have hørt, så det er også noget der skal med i beregningen når jeg får
> hoved og hale i det hele.

Det vile være træls at kunne spare 4000 kr, for senre at betale 5000
om året i afgift.....

> Har hørt rygter om ekstra 5000,- i den klasse bil jeg kigger på, og det
> er jo ikke meget ...

Netop

Klaus

Fra : Martin [6000]

Dato : 07-10-10 14:39

Den Thu, 07 Oct 2010 15:37:25 +0200 skrev Klaus D. Mikkelsen:

> "Henrik B." skriver:

> Vægt og årstal...

Og der slipper jeg heldigvis for de 5040,- ekstra..

Fra : Martin [6000]

Dato : 07-10-10 14:41

> Giver noget af det her mening?

Nej - det er faktisk netop de indlæg som har fået mig til at oprette
her

Men jeg læser lige igen igen og ser om det giver mening nu.

Fra : Martin [6000]

Dato : 07-10-10 14:56

Den Thu, 07 Oct 2010 13:39:13 +0000 skrev Martin [6000]:

> Og der slipper jeg heldigvis for de 5040,- ekstra..

Og så alligevel ikke ....

Der skal studeres mere kan jeg se.

Fra : Martin [6000]

Dato : 07-10-10 14:57

> Såvidt jeg kan forstå, vil Martin bare gerne kende niveauet inden han
> forkøber sig på en gammel balje syd for grænsen.

Ja og om jeg skal påregne udgift til ombygning til gulplade eller om jeg
med fordel kan beholde bagsæderne i.