Overvåg konens kørsel?
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 06-10-10 11:57

Er der nogen, som har prøvet denne og ved om det virker:
http://www.sjovevarer.dk/2010/10/06/lemur-safedriver-pris-dkk-479/

På forhånd tak.

--
MVH

Thomas (som har sjovevarer.dk og gerne vil vide om den dims virker

Fra : Bjørn J.

Dato : 06-10-10 13:16

".°o.O Thomas O.o°." <flash4@it.invalid;> skrev i en meddelelse
> Er der nogen, som har prøvet denne og ved om det virker:
> http://www.sjovevarer.dk/2010/10/06/lemur-safedriver-pris-dkk-479/

Nej, men det her også sjovere:
http://ttrack.trippletrack.dk/pages/login.aspx

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Fra : oz3bto

Dato : 06-10-10 13:19

> [...]
>
> --
> MVH
>
> Thomas (som har sjovevarer.dk og gerne vil vide om den dims virker

Har såen bette GPS logger ting monteret i bilen
Har 2 muligheder
1. Pille den ud af bilen og koble til en PC .. kan så se hvor bilen har
været samt max hastighed osv.
2 sende den en SMS og får så en retur med hvr bilen er (kordinater) samt
hastighed og retning

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-10 18:24

..°o.O Thomas O.o°. <flash4@it.invalid;> skrev :

>Er der nogen, som har prøvet denne og ved om det virker:
>http://www.sjovevarer.dk/2010/10/06/lemur-safedriver-pris-dkk-479/
>
>På forhånd tak.

ikke den - men noget fra Netto til 249 kroner
http://www.bygteknik.dk/gps/index.htm

ret sjov ! tøserne kører vist lidt mere varsomt, de ved jo aldrig om
den ligger i bilen fremover.

ok - den store (Michella) føler sig vist lidt "overvåget" - men far
har købt og betalt den bil, så han er sådan set lidt ligeglad :)

(Kører hun ordentligt, er der jo heller ikke nogen der gør af hende)

Den er åbenbart temmeligt følsom - selv liggende i askepotten virker
den - et sted de 2 trunter aldrig kommer :)
--
Jan_stevns
....det er satme svært at smække med en svingdør !

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 07-10-10 18:37

"jan_stevns" skrev i meddelelsen

> ikke den - men noget fra Netto til 249 kroner
> http://www.bygteknik.dk/gps/index.htm

He he - har Netto mon den på lager endnu?
Eller er der et andet sted, hvor den sælges?

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-10 18:41

"Mogens \(K\)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev :

>"jan_stevns" skrev i meddelelsen

>He he - har Netto mon den på lager endnu?
>Eller er der et andet sted, hvor den sælges?

NETTO hernede i Vordingborg har den stadig.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 07-10-10 18:45

> NETTO hernede i Vordingborg har den stadig.

Okay - må sgu lige checke op på det lokale netto imorgen så.
Ellers må jeg jo en tur til Vordingborg

Fra : Uffe Ravn

Dato : 07-10-10 23:23

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev

> Okay - må sgu lige checke op på det lokale netto imorgen så.
> Ellers må jeg jo en tur til Vordingborg

Dette er naturligvis ikke en handelsgruppe, men jeg kan da godt hjælpe med
at poste en enkelt eller 2.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 08-10-10 04:47

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i meddelelsen

> Dette er naturligvis ikke en handelsgruppe, men jeg kan da godt hjælpe med
> at poste en enkelt eller 2.

Takker - ka du i givet fald træffes på "uffesaffald"?

Fra : Uffe Ravn

Dato : 08-10-10 05:09

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev

> Takker - ka du i givet fald træffes på "uffesaffald"?

Ja.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 08-10-10 16:12

> Ja.

Det var venligt af dig Uffe - at tilbyde hjælp.
Jeg har udag fundet een i lokalområdet, så nu er week-end'en sgu reddet
(der var masser af Ventus GPS'er på hylden)

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 14-10-10 16:25

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg har udag fundet een i lokalområdet, så nu er week-end'en sgu reddet
>
> (der var masser af Ventus GPS'er på hylden)

He he - det er sgu da for morsomt med sån een i bilen - eller i lommen for
den sags skyld

Fra : Uffe Ravn

Dato : 07-10-10 20:25

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev

> He he - har Netto mon den på lager endnu?
> Eller er der et andet sted, hvor den sælges?

Jeg her set den i Netto flere steder, sidst i Holbæk.

Da de var på udsalg i min hjemby, købte jeg restbeholdningen.

Den er ikke specielt nøjagtig, men enkel og ligetil, ikke voldsom sulten med
strøm, og klart brugbar til prisen.

Jeg har sågar monteret en enkelt af dem på et rumfartøj, desværre fik vi
ikke afprøvet højdemålingen, fordi skidtet ikke ville lette

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-10 20:31

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Den er ikke specielt nøjagtig, men enkel og ligetil, ikke voldsom sulten med
>strøm, og klart brugbar til prisen.

Åehh - det ved jeg nu ikke, jeg havde den i lommen forleden , og
kunne nemt se i hvilken bygning på skolen og hvilken etage jeg var på
i løbet af dagen :)

Så fik jeg ændret lidt i opsætningen, så den kun logger når farten er
over 5 km/t :)

( fiser åbenbart meget undt i løbet af en dag :)

Fra : Uffe Ravn

Dato : 07-10-10 20:35

<jan_stevns> skrev

> Åehh - det ved jeg nu ikke, jeg havde den i lommen forleden , og
> kunne nemt se i hvilken bygning på skolen og hvilken etage jeg var på
> i løbet af dagen :)

Jeps, jeg har også kunnet se når jeg kravlede op i en mast, men hvis den
ligger i baglommen mens man kører bil, kan den nemt være flere meter
unøjagtig, specielt i højden.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-10 20:49

> [...]

>Jeps, jeg har også kunnet se når jeg kravlede op i en mast, men hvis den
>ligger i baglommen mens man kører bil, kan den nemt være flere meter

overvejet at få skiftet de støddæmpere ?

<skummelt_grin.wav>

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 09-10-10 15:20

> overvejet at få skiftet de støddæmpere ?
> <skummelt_grin.wav>

He he.
Nu har jeg testet den lidt på gåben, og jeg synes faktisk den er rimelig
nøjagtig. Den ska lige bruge lidt tid til at orientere sig ifm. "første
gang" (det står faktisk også i manualen), men så kører det sgu også indenfor
1 m eller 2. Filen fra Taiwan lå stadig på min, da jeg tog den i brug, og
eet eller andet sted er det sgu da rimelig imponerende, at man vha filen ka
se deres 165 m's test af gadget'en - inkl. satellitfoto på vanlig vis (kort
eller satellit) af fabriksbygningen. Ja det er nok bare mig, der imponeres
lidt af den slags

Fra : Bjørn J.

Dato : 09-10-10 15:31

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> vha filen ka se deres 165 m's test af gadget'en - inkl. satellitfoto på
> vanlig vis (kort eller satellit) af fabriksbygningen. Ja det er nok bare

Jow jow, den bliver anvendt til mange formål:

http://www.modelflyvning.dk/forum/showthread.php?t=39012&highlight=gps

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-10-10 15:54

> [...]
> nøjagtig. Den ska lige bruge lidt tid til at orientere sig ifm. "første
> gang" (det står faktisk også i manualen), men så kører det sgu også

Jeg har også købt sådan en, men jeg har nogle mærkelige "udfald"på min ind
imellem, se her:
http://www.perbeer.dk/gps_tracker.jpg
hvor den pludselig laver en lang udflugt med over 300 km/t (nej, jeg har
ikke været ude og flyve), den har bare ligget i min jakkelomme hele dagen.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 09-10-10 17:23

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> ikke været ude og flyve), den har bare ligget i min jakkelomme hele dagen.

He he - Learjet? :)

Som Uffe skriver halter højdemåleren lidt. Min GPS viser, at jeg var en tur
på -32 m under jorden :)

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 09-10-10 18:57

On Sat, 9 Oct 2010 18:22:33 +0200, "Mogens \(K\)"
<nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> wrote:

> [...]
>
>He he - Learjet? :)
>
>Som Uffe skriver halter højdemåleren lidt. Min GPS viser, at jeg var en tur

Har du været ved Lammefjorden efter gulerødder?

Det ligger under havets overflade, men sandsynligvis ikke 32 meter.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-10-10 20:41

> He he - Learjet? :)

Ja det skulle man tro

> Som Uffe skriver halter højdemåleren lidt. Min GPS viser, at jeg var en
> tur på -32 m under jorden :)

Her er det så både højde og fart den er gal med (på det aktuelle billede).
Max hastighed er 338 km/t og højden har været oppe på 4316 meter.
Ialt 3 timer og 3 minutter i bevægelse med et gennemsnit på 31,3 km/t og
142,7 km tilbagelagt ialt.
Reelt er det måske nærmere omkring 80 km tilbagelagt ialt og det hele
foregik enten på gåben, cykel eller i bil.

Den første tur jeg loggede, den var meget mere præcis, både mht hastighed og
distance men ikke højde.
Den var på 602,4 km ialt og der var højdeforskellen på 5113 meter.
Og godt nok var jeg i nærheden af Himmelbjerget, meeen... alligevel

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Armand

Dato : 08-10-10 21:56

Den 07-10-2010 21:25, Uffe Ravn skrev:

> Jeg har sågar monteret en enkelt af dem på et rumfartøj, desværre fik vi
> ikke afprøvet højdemålingen, fordi skidtet ikke ville lette

Experiments in the ultimate inner space!

--
Armand.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 07-10-10 18:59

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Den er åbenbart temmeligt følsom - selv liggende i askepotten virker
> den - et sted de 2 trunter aldrig kommer :)

Læser de nyhedsgrupper?

Hvis ja, så ved de nu 1 af gemmestederne

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-10 19:22

"Uffe Bærentsen" <leiti_NOSPAM_@hotmail.com> skrev :

>Læser de nyhedsgrupper?

nej!

Har du glemt jeg fortalte om deres sidste tur til Belgiens land ?

>Hvis ja, så ved de nu 1 af gemmestederne

så ganske rigtigt, men trunterne er kun til fjæsbog, og Farmville

Fra : Ivan Madsen

Dato : 07-10-10 19:29

On Thu, 07 Oct 2010 19:24:03 +0200, jan_stevns wrote:

> [...]
>har købt og betalt den bil, så han er sådan set lidt ligeglad :)
>
>(Kører hun ordentligt, er der jo heller ikke nogen der gør af hende)

Måske alligevel. Er det ikke noget med i er ret velforsynede med
gødyr?

>Den er åbenbart temmeligt følsom - selv liggende i askepotten virker
>den - et sted de 2 trunter aldrig kommer :)

Naah - gider ikke, når konen kan få Xsaraen til at gå næsten 22 km/l
kører hun nok ikke så vildt!

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-10 20:25

Ivan Madsen <karinogivan@gmail.com> skrev :

>Måske alligevel. Er det ikke noget med i er ret velforsynede med
>gødyr?

Haha .. joehh - 7 Bernere, 2 Bordercollier, bedre kendt som løbe op
og ned af væg hund - samt 5 14 dage gamle hvalpe tæller vel lidt :)

>Naah - gider ikke, når konen kan få Xsaraen til at gå næsten 22 km/l
>kører hun nok ikke så vildt!

tror det gerne ... jeg bruger den nu mest kun til leg, det er da
meget sjovt, man kan klikke på fartkurven, og se på kortet hvor det er
henne :)

Hvad pokker - et stykke legetøj, til 249.- er da til at overleve.
Kunne man så bare se hvor man tabte bagpotten ville det være ekstra
smart, Fyfasan en Previa uden bagpotte larmer da for vildt :(

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 12-10-10 04:50

On 7 Okt., 19:24, jan_stevns wrote:

> ikke den - men noget fra Netto til 249 kronerhttp://www.bygteknik.dk/gps/index.htm

Blev inspireret til noget nyt legetøj og kom i dag forbi en Netto.

Jo jo, der var masser på hylden og på skiltet derunder stod der 100
kr. Jeg fik den søde ekspedient til at tage den ned til mig og da hun
scannede den stode der 249,95 på kasseapparatet. Jeg pegede op på
skiltet på hylden og sagde "Øøøøøhhh", hvorefter hun rettede prisen og
jeg betalte 100 kr.

Så må vi se, hvornår jeg får brug for den.......

Klaus

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 08-10-10 09:35

".°o.O Thomas O.o°." <flash4@it.invalid;> skrev i meddelelsen
> Er der nogen, som har prøvet denne og ved om det virker:
> http://www.sjovevarer.dk/2010/10/06/lemur-safedriver-pris-dkk-479/

Jeg kender en som havde en tilsvarende dims liggende i bilen, når sønnike
kørte bil. Der blev konstateret hastigheder op over 140 km/t på almindelig
vej.

Sønnike fik at vide at der var blevet taget et billede af ham med en
hastighedsbøde og påstand om fradømmelse af kørekort på 130 km/t - men at
billedet ikke var for godt og at det ville blive returneret.

Sønnike har det halve års tid kørt <100 km/t :). Af andre årsager har han
ikke adgang til bilen mere, men jeg ved han lærte noget :)

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 08-10-10 09:55

Den 08-10-2010 10:35, Per Henneberg Kristensen skrev:

> Jeg kender en som havde en tilsvarende dims liggende i bilen, når
> sønnike kørte bil. Der blev konstateret hastigheder op over 140 km/t på
> almindelig vej.

Hæ hæ - jeg havde en cykelcomputer i min GSi for calibreringens skyld,
og da jeg solgte den var der et par Briænder ude og prøve den (på alm.
landevej); loggeren viste 180 km/t da den bagefter stod og dampede på
parcellen, men så lå begge ryglæn så osse ned ;)

--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 09-10-10 08:29

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> [...]
> landevej); loggeren viste 180 km/t da den bagefter stod og dampede på
> parcellen, men så lå begge ryglæn så osse ned ;)

Jeg er holdt op med at komme på et lokalt værksted, fordi jeg loggede deres
hastighed i min gps. Det er dog så lang tid siden at jeg ikke husker
tophastigheden :)

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 09-10-10 08:55

Den 09-10-2010 09:28, Per Henneberg Kristensen skrev:
> Jeg er holdt op med at komme på et lokalt værksted, fordi jeg loggede
> deres hastighed i min gps. Det er dog så lang tid siden at jeg ikke
> husker tophastigheden :)

Hæ hæ

--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-10-10 05:45

On 12 Okt., 12:50, "Klaus D. Mikkelsen (google groups)"
<moppem...@gmail.com> wrote:

> [...]
> scannede den stode der 249,95 på kasseapparatet. Jeg pegede op på
> skiltet på hylden og sagde "Øøøøøhhh", hvorefter hun rettede prisen og

Præcist det samme gjorde jeg i Randers. Da jeg så fortrød at jeg kun
købte en og ville have en mere var skiltet væk og en anden ekspedient
insisterede på at det nu var 249.

> Så må vi se, hvornår jeg får brug for den.......

Det samme her, men den er da sjov nok.

--
Christian