Lupo 3L go home
Fra : Mogens \(K\)

Dato : 05-10-10 18:31

Forleden var der et link til den nye Peugeot HDI med 200 hk, som kører 27
km/l. Nu har en modificeret Passat BlueMotion kørt 31,9 km/l, hvilket er
noget mere end de 18 km/l, jég kunne få den til at køre

http://bil.guide.dk/VW/%C3%98konomi/Milj%C3%B8/D%C3%A6k/2463_km_p%C3%A5_en_tankfuld_2204327?rf=jp
En VW Passat BlueMotion og dens britiske chauffør har sikret sig optagelse i
næste udgave af Guinness Rekordbog. Sammen har de to nemlig opnået at
tilbagelægge over 2.463 km på en tankfuld.

Britiske Sunday Times står bag rekordforsøget, og det er den britiske
journalist Gavin Conway, der var bag rattet i en VW Passat BlueMotion under
hele rekordforsøget. I alt blev briten noteret for at have tilbagelagt en
distance på ikke mindre end 2463, 91 kilometer på blot én tankfuld. Det
svarer nogenlunde til afstanden fra København til Barcelona.

Rekordforsøget blev overvåget og godkendt af en uafhængig
Guiness-Rekordbog-jury. Testbilen var en VW Passat BlueMotion med en 1,6
liters TDI-motor og 105 heste. Passaten havde under forsøget et
gennemsnitligt forbrug på 31,9 km/l.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 05-10-10 19:01

> [...]
> Guiness-Rekordbog-jury. Testbilen var en VW Passat BlueMotion med en 1,6
> liters TDI-motor og 105 heste. Passaten havde under forsøget et

Og 3L = 33.3 km/l.

Hvor skal den gå hen, siger du?

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 05-10-10 19:10

"Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i meddelelsen

> Og 3L = 33.3 km/l.
> Hvor skal den gå hen, siger du?

Teoretisk værdi -> den typiske Lupo 3l ejer kører ca. 27 km/l
www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/984-Lupo_3L.html?powerunit=2

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-10-10 19:13

"Mogens (K)" skriver:

> Teoretisk værdi -> den typiske Lupo 3l ejer kører ca. 27 km/l
> www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/984-Lupo_3L.html?powerunit=2

Det er de 27 i en Pug vel også?

Den 3L der overhalede mig på vej hjem fra Søndersø her til aften, traf
nok en del ned i regnskabet.

Det var 1 ud af kun 3 biler der overhalede mig, til trods for at
tempostaten kun stod på 130 km/t i 130 km/t zoner.

Klaus

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 05-10-10 19:24

> Det er de 27 i en Pug vel også?

Det var blot en bemærkning

> Den 3L der overhalede mig på vej hjem fra Søndersø her til aften, traf
> nok en del ned i regnskabet.

Uden tvivl...

> Det var 1 ud af kun 3 biler der overhalede mig, til trods for at
> tempostaten kun stod på 130 km/t i 130 km/t zoner.

Jow der er mange, som dårligt kan holde farten. Hver morgen møder jeg en
del, som ikke engang ka holde de 110 km/t i 110 km/t zonen. Måske krisen
kradser stadig?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-10-10 19:29

"Mogens (K)" skriver:

> Jow der er mange, som dårligt kan holde farten. Hver morgen møder jeg en
> del, som ikke engang ka holde de 110 km/t i 110 km/t zonen. Måske krisen
> kradser stadig?

Med de 130 overhaler jeg ret mange, en del af dem overhaler mig igen,
når jeg kører 110 i 110 zoner.

Det forstår jeg så slet ikke.....

Klaus

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 05-10-10 19:54

> Med de 130 overhaler jeg ret mange, en del af dem overhaler mig igen,
> når jeg kører 110 i 110 zoner. Det forstår jeg så slet ikke.....

Bilisters kultur vedr. fartgrænser ka være vanskelig at forstå :)

Fra : Kent Friis

Dato : 05-10-10 19:56

Den Tue, 05 Oct 2010 20:29:22 +0200 skrev Klaus D. Mikkelsen:
> "Mogens (K)" skriver:

> Med de 130 overhaler jeg ret mange, en del af dem overhaler mig igen,
> når jeg kører 110 i 110 zoner.
>
> Det forstår jeg så slet ikke.....

Det er velsagtens dem der ikke har opdaget at 130 er blevet tilladt, og
som stadig ligger og kører 120 som de altid har gjort.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Ole Sørensen

Dato : 05-10-10 22:28

<klip>

> Det er velsagtens dem der ikke har opdaget at 130 er blevet tilladt, og
> som stadig ligger og kører 120 som de altid har gjort.

Eller et-farts-bilister.
Man bander over dem ude på landevejen hvor de kører 65 for derefter at
undres over dem, når de inde i en byzone holder samme fart ...

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 06-10-10 08:27

On Tue, 05 Oct 2010 20:29:22 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>"Mogens (K)" skriver:

>Med de 130 overhaler jeg ret mange, en del af dem overhaler mig igen,
>når jeg kører 110 i 110 zoner.
>
>Det forstår jeg så slet ikke.....

>--

Det er mig ganske ubegribeligt at du ikke er blevet ærkebiskop eller
for den sags skyld pave, så hellig som du fremtræder.

Det må være mangel på en spindoktor eller sådan noget.....

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ivan Madsen

Dato : 05-10-10 19:48

On Tue, 5 Oct 2010 20:09:52 +0200, "Mogens \(K\)"
<nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> wrote:

>"Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i meddelelsen

>Teoretisk værdi -> den typiske Lupo 3l ejer kører ca. 27 km/l
>www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/984-Lupo_3L.html?powerunit=2

Ja, men da de lavede noget lignende Passaten som PR kørte den så vidt
jeg husker 41+ km/l rundt om jorden.
Men Passaten er jo to numre større - det er godt nok imponerende den
har kørt så langt på literen.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 05-10-10 19:57

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Ja, men da de lavede noget lignende Passaten som PR kørte den så vidt
> jeg husker 41+ km/l rundt om jorden.

Ah mon dog - i mit link står der jo, at det er en rekord.
"Rekord" ka måske defineres på forskel måde :)

> Men Passaten er jo to numre større - det er godt nok imponerende den
> har kørt så langt på literen.

Og dét var så også min pointe

Fra : Kent Friis

Dato : 05-10-10 19:59

Den Tue, 5 Oct 2010 20:56:31 +0200 skrev Mogens (K):
> "Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Ah mon dog - i mit link står der jo, at det er en rekord.
> "Rekord" ka måske defineres på forskel måde :)

En Opel-fan ville nok påstå at VW aldrig har lavet en Rekord

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 06-10-10 17:44

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> En Opel-fan ville nok påstå at VW aldrig har lavet en Rekord

Opel ruster.

Opel har rekorden ;)

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 06-10-10 15:10

Mogens (K) wrote:
> "Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i meddelelsen

> Teoretisk værdi -> den typiske Lupo 3l ejer kører ca. 27 km/l
> www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/984-Lupo_3L.html?powerunit=2

Stemmer meget godt med mine egne erfaringer - pendler masser af
kilometer på motorvej i lundtetrav - men den er meget afhængig af om der
er Eco-dæk på hjulene.

Gad vide om en Bluemotion også kører 27km/l under disse betingelser??
Iøvrigt er en brugt Lupo 3L TDI med færre km på tælleren end min egen en
oplagt mulighed den dag jeg skal have en anden bil og der ikke lige er
råd til en ny bil (Bluemotion) med samme formåen.

/Lars

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 06-10-10 17:56

"Lars Peter Larsen" <lars_pontoppidan@get_to_net.i.danmark> skrev i
meddelelsen news:4cac831f$0$23755$14726298@news.sunsite.dk...

> Stemmer meget godt med mine egne erfaringer - pendler masser af kilometer
> på motorvej i lundtetrav - men den er meget afhængig af om der er Eco-dæk
> på hjulene.

Mit tal kom fra spritmonitor - mener det var 108 erfaringer

> Gad vide om en Bluemotion også kører 27km/l under disse betingelser??

Den Passat Variant Bluemotion jeg lejede, gik 18 km/l...

> Iøvrigt er en brugt Lupo 3L TDI med færre km på tælleren end min egen en
> oplagt mulighed den dag jeg skal have en anden bil og der ikke lige er råd
> til en ny bil (Bluemotion) med samme formåen.

En Lupo 3L er lige blevet udråbt til at være bedste brugtvognskøb blandt de
sparsommelige...

Fra : KimH

Dato : 06-10-10 18:36

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen
betingelser??

> Den Passat Variant Bluemotion jeg lejede, gik 18 km/l...

Så fik den vel også noget at leve af
Jeg læste også lige i dagbladets motortillæg at en mand var utilfreds med at
hans Smart fortwo diesel , kun gik mellem 17 og 20 km/l trods den er
opgivet til 30 km/l

KimH

Fra : Bjørn J.

Dato : 06-10-10 19:07

"KimH" <kimho@c.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Så fik den vel også noget at leve af
> Jeg læste også lige i dagbladets motortillæg at en mand var utilfreds med
> at hans Smart fortwo diesel , kun gik mellem 17 og 20 km/l trods den er
> opgivet til 30 km/l

Når man sådan helt generelt ser på, hvordan småpotterne køres specielt i
bytrafik (fuld gas og bremsen) samt på lande-/motorvej, så er der ikke noget
at sige til, de på ingen måde kan overholde noget som helst..;)

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 06-10-10 19:32

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
og
> [...]

Nope for det var vintervejr...

I know - vi har en Smart cdi i familien...

> Når man sådan helt generelt ser på, hvordan småpotterne køres specielt i
> bytrafik (fuld gas og bremsen) samt på lande-/motorvej, så er der ikke
> noget at sige til, de på ingen måde kan overholde noget som helst..;)

Plus at folk køber de forkert dæk og sån...

Fra : N/A

Dato : 07-10-10 16:29

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 07-10-10 16:29

> - - - Hvoraf de ti kører længere end subj.'s 3,13L/km!

Mit tal var stadig gennemsnitstallet på spritmonitor for modellen - så der
må jo være en del, som kører noget kortere på literen !

> Få koldtstarter (á langvarig 'chokerkørsel'); benyttelse af landevej og
> overholdelse af fartgrænserne vil kunne bringe de fleste overraskende
> langt ned i forbrug.

Sikkert...

> Under sidste etape á Amsterdam-Billund) hjem fra en 3-ugers Florida-ferie
> var vores sidemand i flyet så venlig at minde os om at 'klippe-kortet' var
> trådt i kraft mens vi havde været hjemmefra - Hán havde meget hurtigt fået
> sig sit første klip og var meget overrasket over at hans firmabil kørte en
> halv gang længere på en tankfuld derefter

Min tidligere kollega havde samme oplevelse, da han blev taget med 163 km/t
af 2 kvindelige betjente. Det kostede jo lige en tur gennem systemet med
efterfølgende 3 års prøvetid. Aldrig havde hans bil kørt så langt på literen
efterfølgende ('09 BMW 318d = +20 km/l)

Fra : Henrik B.

Dato : 07-10-10 16:45

> efterfølgende ('09 BMW 318d = +20 km/l)

20+ ? )

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 07-10-10 16:49

> 20+ ? )

Nej, det hedder det nu ikke (www.google.com), men det undrer mig overhovedet
ikke, at du både anfægter benævnelsen og tilknytter et forklædt *LOL*

Fra : Henrik B.

Dato : 07-10-10 17:23

> [...]
>
> Nej, det hedder det nu ikke (www.google.com), men det undrer mig
> overhovedet ikke, at du både anfægter benævnelsen og tilknytter et

Huh?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

+20 = et-eller-andet ukendt plus 20.
20+ = Over tyve.

Jeg ved godt at det bliver mere og mere udbredt, både hér og i diverse fora,
at skrive + foran det tal man nævner. Men det gør det nu ikke mere sproglig
korrekt.

Jeg tror du skal skrue lidt ned selvanskuelsen, og hvordan du opfatter hvad
der skrives til dig.

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 06-10-10 03:40

On 6 Okt., 09:26, fol...@rasmussen.dk wrote:

> Det er mig ganske ubegribeligt at du ikke er blevet ærkebiskop eller
> for den sags skyld pave, så hellig som du fremtræder.
>
> Det må være mangel på en spindoktor eller sådan noget.....

Hellig????

Klaus

Fra : Leo Jensen

Dato : 06-10-10 04:46

On 6 Okt., 11:39, "Klaus D. Mikkelsen (google groups)"
<moppem...@gmail.com> wrote:

> Hellig????
>
> Klaus

Der er ca. 20 danskere, som altid kører helt op til fartgrænserne og
som samtidig altid overholder dem. Hovedparten af dem er aktive i
denne gruppe, og det er da et sjovt sammenfald.

Vi andre kører ofte langsommere eller hurtigere end den aktuelle
fartgrænse, alt efter humør og de lokale forhold. Jeg ændrer sjældent
på speederfodens (eller fartpilotens) indstilling efter om grænsen er
110 eller 130. Nogle gange kører jeg 115, andre gange på 140 km/t.

MVH Leo

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-10-10 16:26

Leo Jensen skriver:

> [...]
> på speederfodens (eller fartpilotens) indstilling efter om grænsen er
> 110 eller 130. Nogle gange kører jeg 115, andre gange på 140 km/t.

Hvem siger at jeg ikke også gør det?

Jeg skrev om een enkelt tur

Klaus

Fra : Kim Kristensen

Dato : 16-10-10 12:02

On 5 Okt., 19:31, "Mogens \(K\)" <nyhedsgrupperFJ...@DETTEjubii.dk>
wrote:
> [...]
> Guiness-Rekordbog-jury. Testbilen var en VW Passat BlueMotion med en 1,6
> liters TDI-motor og 105 heste. Passaten havde under forsøget et

Det er næsten lige så langt på literen, som en Honda Accord 2,2 diesel
gik i rekordforsøg i 2004 (32,57 km/l).

http://world.honda.com/news/2004/4040506.html

Med venlig hilsen Kim