VW New Beetle 2012 - pæn eller "anderledes~
Fra : Henrik B.

Dato : 05-10-10 09:29

Er det bare mig, eller er der noget mystisk over bilen? Den har jo næsten
fået PT Cruiser bagende - set fra siden.
http://www.autoblog.com/photos/spy-shots-2012-volkswagen-beetle/#3434659

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:

Fra : Armand

Dato : 05-10-10 12:04

Den 05-10-2010 10:28, Henrik B. skrev:
> Er det bare mig, eller er der noget mystisk over bilen? Den har jo
> næsten fået PT Cruiser bagende - set fra siden.
> http://www.autoblog.com/photos/spy-shots-2012-volkswagen-beetle/#3434659

Anderledes, måske. Men ikke nødvendigvis efter amerikansk forbillede:
http://993c4s.com/wp-content/uploads/2009/01/porsche356_turbo.jpg

--
Armand.

Fra : KASO

Dato : 05-10-10 21:34

> Er det bare mig, eller er der noget mystisk over bilen? Den har jo næsten
> fået PT Cruiser bagende - set fra siden.
> http://www.autoblog.com/photos/spy-shots-2012-volkswagen-beetle/#3434659

Det ligner lidt et kikset forsøg på at gøre den "sporty" - hvilket er
lettere absurd, når det nu skal forestille at være en retromodel. Så skulle
de hellere erkende, at dens tid er forbi og istedet finde en anden model at
genoplive - og skal den være "sporty", kunne de jo passende vælge en Karmann
Ghia.

I modsat fald bør de være tro mod ophavet og fastholde designet og nøjes med
at opdatere teknikken nede under. Jeg ved dog ikke, hvor stor en salgssucces
den har været - det virker ikke som om den har solgt i større tal - slet
ikke sammenlignet med f.eks. Fiat 500, der virkelig har forstået at få det
maksimale ud af nostalgien, men prisen er også mere "spiselig".

Fra : Henrik B.

Dato : 05-10-10 21:39

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> tal - slet ikke sammenlignet med f.eks. Fiat 500, der virkelig har
> forstået at få det maksimale ud af nostalgien, men prisen er også mere

Mit indtryk er, at der er solgt en del af dem i USA...

Fra : KASO

Dato : 05-10-10 23:27

> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Mit indtryk er, at der er solgt en del af dem i USA...

Det _tror_ jeg også, men samlet set er det vist ikke gået, som VW havde
håbet. Havde prisen været mere rimelig ved fremkomsten, var det nok gået
bedre, men sådan gik det ikke....