Skift af udstødning til filtergodkendt?
Fra : Henning

Dato : 04-10-10 17:41

Min "gamle" Mercedes diesel E320, W210 skal have skiftet udstødning
indenfor kort tid.
Vil det kunne lade sig gøre at få "opgraderet" udstødningen, så den
overholder nutidens krav, og jeg dermed kan spare den årlige
"forureningsafgift"?

Fra : Henrik B.

Dato : 04-10-10 18:49

"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> Vil det kunne lade sig gøre at få "opgraderet" udstødningen, så den
> overholder nutidens krav, og jeg dermed kan spare den årlige

Ja!

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 04-10-10 19:45

> Ja!

Pudsigt. Har ikke spurgt hos Mercedes (endnu), men en kammerat der er
mekaniker siger man ikke kan købe partikelfilter til eftermontering på netop
den bil.
Tror snart jeg må have fat i den lokale værkfører på Mercedes og få det
afklaret

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Henrik B.

Dato : 04-10-10 19:52

"Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> netop den bil.
> Tror snart jeg må have fat i den lokale værkfører på Mercedes og få det

Det kan man....

P.S.: Har arbejdet hos Hessel..

Fra : Henning

Dato : 04-10-10 21:05

On Mon, 4 Oct 2010 20:52:24 +0200, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

>"Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> skrev i meddelelsen

>Det kan man....
>
>P.S.: Har arbejdet hos Hessel..
Interessant - er der et slag på tasken hvor meget ekstra det vil koste
i forhold til "kun" udstødning?

Fra : Henrik B.

Dato : 04-10-10 21:09

> Interessant - er der et slag på tasken hvor meget ekstra det vil koste
> i forhold til "kun" udstødning?

Nope. Jeg kan ikke huske, hvad den originale udstødning og partikelfilteret
koster. Men det kan de hurtigt svare på.

Fra : Gamle

Dato : 04-10-10 21:45

Henrik B. wrote:
> "Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen

> Nope. Jeg kan ikke huske, hvad den originale udstødning og
> partikelfilteret koster. Men det kan de hurtigt svare på.

Kunne måske med fordel udskiftes i Tyskland eller Sverige.

Mvh.
Torben

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 05-10-10 23:15

> Det kan man....
>
> P.S.: Har arbejdet hos Hessel..

Rart at vide. Undrede mig egentlig også over at det ikke skulle være muligt.
Nu borer jeg lidt videre
Tak for info!

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Henning

Dato : 06-10-10 14:51

On Mon, 04 Oct 2010 18:41:20 +0200, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:

> [...]
>Vil det kunne lade sig gøre at få "opgraderet" udstødningen, så den
>overholder nutidens krav, og jeg dermed kan spare den årlige
Øv, ifølge den lokale Daimler biler vil det være alt for dyrt - uden
nærmere fastsættelse af prisen. De skal ha' 5.000,- for skift af
bagerste del af udstødning, hverken AGL eller Quickpot har udstødning
til denne model.

Fra : Henrik B.

Dato : 06-10-10 20:23

> [...]
> nærmere fastsættelse af prisen. De skal ha' 5.000,- for skift af
> bagerste del af udstødning, hverken AGL eller Quickpot har udstødning

Prøv evt. at få en pris hos Hessel - prisen vil ikke være det samme,
eftersom de ikke benytter samme leverandør...

Fra : Henning

Dato : 08-10-10 17:45

On Wed, 6 Oct 2010 21:23:03 +0200, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

>"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen

>Prøv evt. at få en pris hos Hessel - prisen vil ikke være det samme,
>eftersom de ikke benytter samme leverandør...

Interessant - det prøver jeg på mandag, tak