Hvad er det lige der sker!
Fra : Ivan Madsen

Dato : 02-10-10 18:51

Tvunget af omstændighederne - seriøse problemer på M3 ifølge
tragikradioen valgte jeg at køre ad landevejen hjem torsdag og fredag.

Hvad er det lige, der foregår på veje med dobbelt optrukne linier og
fra 800 m til et par km med 2 spor og så dobbelt optrukne igen. Begge
dage oplevede jeg at "striben" kørte 65-70 ved dobbelt optrukken og
80+ ved "fri". Begge dage nåede jeg en "mellembil" som kørte 80+ når
der var 2 spor og 65 når der 1 spor. Hvad fanden foregår der inde i
kraniet på sådan en chafut? (han/hun ansporer til tåbelige
overhalinger (ikke af mig, men.....mange mener de har væsentlig mere
travlt) og ja, det er "de andre" der gør noget forkert, men at fise af
sted for fuld skrue når man kan overhales og lege
"søndagskortegeleder" når der er dobbelt optrukken linie trækker meget
på min humoristiske sans)

Bare et surt opstød )

Fra : .J.S...

Dato : 02-10-10 20:19

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> wrote in message
> [...]
> sted for fuld skrue når man kan overhales og lege
> "søndagskortegeleder" når der er dobbelt optrukken linie trækker meget

Oplever noget lignende på omfartsvejen Århus-Grenå hvor der er dobbeltspor
med mellemrum så man kan overhale og her sker præcis det samme, snølere som
har trukket en hale sætter farten op når der er dobbelt spor ?!
Nu er der ikke dobbeltoptrukket på den vej men vejføringen er som en
motorvej, med lange bløde sving, så man ikke kan se langt frem.
På den vej er der autoværn i midten når der er dobbeltspor, måske det får
folk til at føle sig mere sikre, eller det hele virker mere som motorvej ?

En anden ting som pisser mig af er dem som så overhaler med +3 km/t så man
ikke når med forbi inden stykket med dobbeltspor er ovre, grrr

mvh/JS

Fra : Ivan Madsen

Dato : 02-10-10 20:30

On Sat, 2 Oct 2010 21:18:54 +0200, ".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com>
wrote:

> [...]
>
>En anden ting som pisser mig af er dem som så overhaler med +3 km/t så man
>ikke når med forbi inden stykket med dobbeltspor er ovre, grrr

Ja, nej! Så er vi jo ude i, hvor meget skal man overtræde
færdselsloven for at "tilfredsstille" ham bagved?
Ofte er der tale om en "røvsnuser", som man ikke har lyst til at få
med forbi, men det er jeg nu ret ligeglad med.....enten når han det
eller også gør han ikke, det er ikke mit problem - men jeg har altså
et max for hvor stærkt jeg vil overfortolke loven - kort sagt alt over
500 kr glem det!

Fra : .J.S...

Dato : 02-10-10 20:53

> [...]
> eller også gør han ikke, det er ikke mit problem - men jeg har altså
> et max for hvor stærkt jeg vil overfortolke loven - kort sagt alt over

Klart man ikke bare kan køre op over klippegrænsen for at glæde en bagved,
men jeg ser ofte folk som kun langsomt accelererer når de kører forbi en med
trailer, og det er jo altså en motortrafikvej den vej jeg omtaler. Så kan
man ligge nede som nummer fem og råbe 'kom nu' kom nu' mens det
dobbeltsporede stykke løber ud

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 02-10-10 21:03

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvad fanden foregår der inde i kraniet på sådan en chafut?

Det handler sikkert om at ha magten - man oplever det jo i mange
sammenhænge. Ofte giver folk gas på motorvejen, når de er færdige med at
overhale og skal trækker ind. Det har jeg aldrig forstået meningen med...

Fra : Craner

Dato : 03-10-10 08:04

> [...]
> sted for fuld skrue når man kan overhales og lege
> "søndagskortegeleder" når der er dobbelt optrukken linie trækker meget

Jeg er helt enig med dig, og skal jeg så komme med en sidebemærkning så
kører jeg lang over den tilladte fart ved overhalinger. Det nytter jo ikke
noget, at ham der kører forest, kun kører 76 (hvor der må køres 80) nog du
overhaler ved 80, så kan der nemt opstå ubehagelig ting inden at man er inde
igen. Nej jeg gearer ned, og så klampen ibund.
Ud og ind så hurtigt så mulig, og derefter ned til tilladte hastighed, måske
med et lille plus inde for procentgrænsen.

mvh
poul

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 03-10-10 13:16

On Sat, 02 Oct 2010 19:50:52 +0200, Ivan Madsen
> [...]

>sted for fuld skrue når man kan overhales og lege
>"søndagskortegeleder" når der er dobbelt optrukken linie trækker meget

Han blev ikke befalingsmand i soldatertiden, og politiet kunne heller
ikke bruge ham, og hjemme?.............Ja, det er ikke godt at vide,
men hvis nu det er alle havgassers mor han er blevet gift med, så er
der kun landevejen tilbage.

Jeg tror det er udøvelse af magt, han ikke har mulighed for andre4
steder.

--

Venlig hilsen
Folmer