VW Phaeton
Fra : Mogens \(K\)

Dato : 02-10-10 08:46

Mon der findes en brugtvognstest eller erfaringer i al almindelighed
"derude" på denne bil, som vel nok er verdens billigste brugtvogn lige nu
bredt set. Kæft de billige !

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 02-10-10 09:33

Hej!

On 02-10-2010 09:45, Mogens (K) wrote:
> Mon der findes en brugtvognstest eller erfaringer i al almindelighed
> "derude" på denne bil, som vel nok er verdens billigste brugtvogn lige
> nu bredt set. Kæft de billige !

Og så ser de bare _så_ fede ud. Skulle have den i blanksort hvis det var :)

Hvad er "billige"?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : hanzen

Dato : 02-10-10 09:58

> Hej!

> Og så ser de bare _så_ fede ud. Skulle have den i blanksort hvis det var
> [...]

Har set en fra 06 eller 07 med 55000 km til ca 600 k

Det er en høj kilometerpris.
--

hilzen
hanzen

Fra : Bjørn J.

Dato : 02-10-10 10:14

"hanzen" <hanzen@mailmeej.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Har set en fra 06 eller 07 med 55000 km til ca 600 k
>
> Det er en høj kilometerpris.

Vil du vide mere, så søg på 'VW Phaeton Unterhaltskosten'.

Enjoy.

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Fra : hanzen

Dato : 02-10-10 10:18

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "hanzen" <hanzen@mailmeej.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Vil du vide mere, så søg på 'VW Phaeton Unterhaltskosten'.
>
> Enjoy.

Nu var det ikke mig der var interesseret.
Jeg har dog tidligere i år holdt ved siden af en. Og jeg havde - næsten -
lyst til at bytte lige over med Scaniaen.
Det sker sjældent.

--

hilzen
hanzen

Fra : Bjørn J.

Dato : 02-10-10 10:28

"hanzen" <hanzen@mailmeej.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nu var det ikke mig der var interesseret.
> Jeg har dog tidligere i år holdt ved siden af en. Og jeg havde - næsten -
> lyst til at bytte lige over med Scaniaen.
> Det sker sjældent.

Phaeton er en ganske flot bil !

Mon ikke du skal være en stor vognmand for at at betale Phaetons
Unterhaltskosten, jeg tror det..;)

Som jeg har læst: "Man skal altid have 10.000 Euro liggende parat i skuffen
til værkstedsregningen".

Fra : hanzen

Dato : 02-10-10 11:04

> "hanzen" <hanzen@mailmeej.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Phaeton er en ganske flot bil !

Også i den grad.

> Mon ikke du skal være en stor vognmand for at at betale Phaetons
> Unterhaltskosten, jeg tror det..;)

Der er næppe mange i privat eje.
Så det er mest et virksomhedsproblem.
--

hilzen
hanzen

Fra : Bjørn J.

Dato : 02-10-10 11:14

"hanzen" <hanzen@mailmeej.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Også i den grad.

> Der er næppe mange i privat eje.
> Så det er mest et virksomhedsproblem.

Nu er og bliver lille Danmark altså ikke verden..

For nogen måske, men de har ikke sans for proportioner..

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 02-10-10 18:38

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i meddelelsen

> Og så ser de bare _så_ fede ud. Skulle have den i blanksort hvis det var
> :)

Jeg ska aldrig ha en sort bil mere.

> Hvad er "billige"?

Prøv at slå den op på www.mobile.de - du får meget Phaeton for under 150.000
DKK. Jeg fandt faktisk en '06 V10 TDI kørt 60.000 km til den pris !!

Fra : Bjørn J.

Dato : 02-10-10 19:12

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Prøv at slå den op på www.mobile.de - du får meget Phaeton for under
> 150.000 DKK. Jeg fandt faktisk en '06 V10 TDI kørt 60.000 km til den pris
> !!

60 sider med Phaeton til salg......!!

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 02-10-10 19:50

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> 60 sider med Phaeton til salg......!!

Jep, der er ingen, der vil ha den bil. Sgu da mærkeligt IMO...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-10-10 20:03

"Mogens (K)" skriver:

> Jep, der er ingen, der vil ha den bil. Sgu da mærkeligt IMO...

Næh, hvorfor?

Der sidder det forkerte mærke på fronten.....

Klaus

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 02-10-10 20:11

> Næh, hvorfor?

Fordi det er en fed bil...

> Der sidder det forkerte mærke på fronten.....

Ja den ligger uden tvivl for tæt på Audi'en...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-10-10 20:30

"Mogens (K)" skriver:

> Fordi det er en fed bil...

Dem er der mange andre af....

> Ja den ligger uden tvivl for tæt på Audi'en...

Og mange andre, havde den haft de 5 ringe, var den nok til at sælge.

Prøv at se, hvor mange Superb af første generation du møder. Det var
også en stor bil, til rimelige penge som den nuværende.

Klaus

Fra : KASO

Dato : 02-10-10 20:59

> "Mogens (K)" skriver:

> Dem er der mange andre af....

> Og mange andre, havde den haft de 5 ringe, var den nok til at sælge.

Det tvivler jeg meget stærkt på - så ville den lugte langt væk af fusk!!!!

(Hint: Tæl lige ringene på en Audi )

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-10-10 22:16

KASO skriver:

> Det tvivler jeg meget stærkt på - så ville den lugte langt væk af fusk!!!!

Arghskuda, det er OL der har 5 ringe, Audi er bagefter....

Klaus

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 02-10-10 21:00

> Dem er der mange andre af....

Jow jow...

> Og mange andre, havde den haft de 5 ringe, var den nok til at sælge.

Tja' - store biler sælger generelt ikke mere...

> Prøv at se, hvor mange Superb af første generation du møder.

Ingen...

Fra : Fly Christensen

Dato : 02-10-10 20:47

Den er med tandrem (?)

Fly

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 02-10-10 20:59

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i meddelelsen

> Den er med tandrem (?)

De har sgu ikke tænkt sig for meget om

Fra : Fly Christensen

Dato : 02-10-10 21:14

On Sat, 2 Oct 2010 21:58:49 +0200, "Mogens \(K\)"
<nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> wrote:

>"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i meddelelsen

>De har sgu ikke tænkt sig for meget om

Det var faktisk et udslagsgivende argument for mig for IKKE at anskaffe
en Passat eller Sharan.

Fly

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-10-10 22:18

Fly Christensen skriver:

> Det var faktisk et udslagsgivende argument for mig for IKKE at anskaffe
> en Passat eller Sharan.

Mange kriterier kunne jeg finde på at sætte op, men ikke det. En
Sharan har _så_ mange andre defekter der let kan koste mere end et
tandresskifte.

Klaus

Fra : Fly Christensen

Dato : 02-10-10 23:33

On Sat, 02 Oct 2010 23:18:26 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Fly Christensen skriver:

>Mange kriterier kunne jeg finde på at sætte op, men ikke det. En
>Sharan har _så_ mange andre defekter der let kan koste mere end et
>tandresskifte.

Hvorfor kigge efter dem, når tandremmen var nok til at udelukke
modellen?

Fly

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-10-10 22:17

Fly Christensen skriver:

> Den er med tandrem (?)

Det har min kollegas Audi også. Remmen er omkring 2 meter lang......

Klaus

Fra : Kent Glerup

Dato : 03-10-10 16:50

Den 02-10-2010 21:46, Fly Christensen skrev:

> Den er med tandrem (?)

Niks, og den er heller ikke med kæde.
Den bruger et tandhjulsdrev som er bygget som et modul som kan skiftes
som én komponent. Det koster en formue, men burde holde hele motorens
levetid.
Når det så IKKE holder hele motorens levetid, så koster det et perverst
beløb at reparere...

/Kent Glerup

Fra : Leo Jensen

Dato : 02-10-10 13:58

On 2 Okt., 21:46, Fly Christensen <x_nospa...@gmx.net> wrote:

> Den er med tandrem (?)

Det er den sikkert, men det er der vel også populære biler, der har ?
Udgiften til tandremsskift for hver 60-80.000 km er træls på en 5-
cylindret Marea til en værdi af 12.000 kr, men er nok ikke en
afgørende post i økonomien på en luksusbil...

Jeg synes også det er en fin bil, som er tilpas ikke-mainstream til at
jeg kunne være interesseret, men jeg er bange for at værdien bare
fortsætter brat ned mod nul ?

MVH Leo

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 02-10-10 21:05

"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Det er den sikkert, men det er der vel også populære biler, der har ?

Gl. dags...

> Udgiften til tandremsskift for hver 60-80.000 km er træls på en 5-
> cylindret Marea til en værdi af 12.000 kr, men er nok ikke en
> afgørende post i økonomien på en luksusbil...

Jow - for den efterfølgende ejer vil det være. Som andre skriver, er det
sikkert en firmabil som 1. ejer, hvor 2. ejer vil være privat...

> Jeg synes også det er en fin bil, som er tilpas ikke-mainstream til at
> jeg kunne være interesseret, men jeg er bange for at værdien bare
> fortsætter brat ned mod nul ?

Nøh, det flader ud nu tror jeg...

Fra : Bjørn J.

Dato : 02-10-10 10:09

> Mon der findes en brugtvognstest eller erfaringer i al almindelighed
> "derude" på denne bil, som vel nok er verdens billigste brugtvogn lige nu
> bredt set. Kæft de billige !

Jeg har ikke gennemtrevlet dette site for specifikke oplysninger:

http://www.motor-talk.de/forum/vw-phaeton-b224.html

Enjoy.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 02-10-10 18:34

> Jeg har ikke gennemtrevlet dette site for specifikke oplysninger:
> http://www.motor-talk.de/forum/vw-phaeton-b224.html
> Enjoy.

Tak - den har samme problem som Passat WR8, der heller ikke kunne holde
prisen (eller sælges som brugt). Phaeton er også relativ dyr at holde
kørende, hvorfor 2. ejer (som regel privat) må reducere indkøbsprisen for at
ha de mange penge til vedligeholdet...

Fra : Mikael

Dato : 02-10-10 03:43

On 2 Okt., 09:45, "Mogens \(K\)" <nyhedsgrupperFJ...@DETTEjubii.dk>
wrote:
> Mon der findes en brugtvognstest eller erfaringer i al almindelighed
> "derude" på denne bil, som vel nok er verdens billigste brugtvogn lige nu
> bredt set. Kæft de billige !

En del har fået skiftet døre pga. rust.

Men ellers fungere de meget godt, V10eren vil gerne have lidt
motorolie og der skal ikke gå for langt imellem.

Mikael

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 02-10-10 18:35

"Mikael" <miklarsen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> En del har fået skiftet døre pga. rust.

Føj da !
Ingen galvanisering som Audi A8?

> Men ellers fungere de meget godt, V10eren vil gerne have lidt
> motorolie og der skal ikke gå for langt imellem.

Forventer man jo ikke af sådan en æske. Mon gearkassen har samme problem som
i VW Touareg V10 TDI?

Fra : Henrik B.

Dato : 03-10-10 22:09

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen

> Forventer man jo ikke af sådan en æske. Mon gearkassen har samme problem
> som i VW Touareg V10 TDI?

Det er vel "bare" momentomformeren - ligesom hos Towrack'en?

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 04-10-10 04:59

> Det er vel "bare" momentomformeren - ligesom hos Towrack'en?

Det er en meget dyr rep. - dét var pointen...

Fra : Mikael

Dato : 02-10-10 11:52

On 2 Okt., 19:35, "Mogens \(K\)" <nyhedsgrupperFJ...@DETTEjubii.dk>
wrote:

> Føj da !
> Ingen galvanisering som Audi A8?

Det kan jeg ikke tro, for jeg har da kendskab til en håndfuld der har
fået udskiftet døre på den konto. Det er jo ikke fordi dørene er
rådnet helt væk, men jeg tror bare ikke VW vil reperera dørene når det
er på garantien

> Forventer man jo ikke af sådan en æske. Mon gearkassen har samme problem som
> i VW Touareg V10 TDI?

Næ. Jeg har ikke hørt om nogen med gearkasse problmer men en enkelt
har jeg kendskab til fik ny maskine i, det var en V10, den lød dælme
ikke godt lige inden den blev udskiftet, det var også på garantien.

Generelt var der faktisk færrest problmer med de alller første biler
der kom,

Men dem jeg kender der har haft dem har været superglade for dem.

Mikael

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 02-10-10 14:20

Den 02-10-2010 09:45, Mogens (K) skrev:
> Mon der findes en brugtvognstest eller erfaringer i al almindelighed
> "derude" på denne bil

Sad og kiggede i noget "Auto-bild"? fra juni/juli hos Reifen Thomsen ;)
i fredags; der var et par linier om grove fejl bl.a. ved denne bil (+
BMW 12-cyl. m.fl.); et-eller-andet ude i motorrummet; nærmere kan jeg
desværre ikke komme det.
--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 02-10-10 18:36

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> [...]
> 12-cyl. m.fl.); et-eller-andet ude i motorrummet; nærmere kan jeg desværre

Det er nok det dyre vedligehold (ringerre kvalitet?), som gør, at bilen
falder i pris...

Fra : Henrik B.

Dato : 03-10-10 22:10

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Sad og kiggede i noget "Auto-bild"? fra juni/juli hos Reifen Thomsen ;)

Hvordan er de så - dine nye Conti'er?

Fra : KASO

Dato : 02-10-10 21:07

> [...]
> Mon der findes en brugtvognstest eller erfaringer i al almindelighed
> "derude" på denne bil, som vel nok er verdens billigste brugtvogn lige nu
Stadig mange penge for en bil, der nemt forveksles med en kedelig Passat.
Den mangler den "prestige" en bil i denne klasse skal have - logo'et er
ganske enkelt forkert.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 03-10-10 07:18

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen

> Kæft de billige !

Og veludstyrede:
Phaeton vil være udstyret med letbetjente radio- og navigationssystemer (RCD
810 og RNS 810), der via en 8 " stor touchscreen skaber en intuitiv
funktionsenhed med klimaanlæg og multimedier.

Online-tjeneste: Med den nye Phaeton tilbyder Volkswagen som noget nyt, i
sammenhæng med Navigationsanlægget RNS 810, der råder over 30 GB, en
internetbaseret Google-funktion som supplement til kortvisningen. Data
bliver via en Proxyserver integreret online i systemet. Den viste grafik på
touchscreenen svarer til Google-maps´grafik "Satellit", eller grafikken
"Hybrid" fra iPhone. I Phaeton bliver sattelitbillederne således brugt til
at supplere rutebeskrivelsen i navigationsanlægget. Særligt interessant er
de såkaldte POI - Points of Interest. Adresser, seværdigheder, butikker,
læger eller restauranter kan findes på få sekunder og integreres i
navigationsanlæggets vejvisning.

Men info- og entertainmentsystemet kan mere end at finde vej. Takket være et
kamera integreret ved bakspejlet genkender Phaeton skiltning og viser
informationerne på skærmen eller i multifunktionsanlæggets display. Det er
ikke blot hastighedsbegrænsninger, som systemet formidler, men også
tillægsoplysninger som fx gældende tidsrum eller ved "glat føre". Som det
første af sin art på verdensplan genkender systemet også overhalingsforbud.